Salut.mai exista vre-o posibilitate prin care sa imi dau seama daca masinii i sa făcut chip tunning in afara de dyno?am găsit un a4 2003 101 cai tdi si mi se pare ca trage mult prea tare pt acest motor care il am si eu.multumesc
poti merge cu el la repezentanta sa-ti spuna daca hartile sunt modificate, sau la un tuner care face asa ceva. pana atunci bucura-te de motor
Se poate afla si altfel daca este motorul resofat. Se face un log in mers si se vede ce presiune face turbina la o anumita turatie.
Avand model din 2002 poti sa faci si astfel: Cu interfata pentru rescris ECU poti sa extragi fisierul cu mapa de injectie (un fel de backup); pe urma compari fisierul de pe masina cu alt fisier scos de pe un ECU nemodificat (trebuie sa gasesti cu alte cuvinte alta masina sa poti face asta sau sa rogi pe cineva de pe forum care se ocupa cu rescrisul sa-ti dea un fisier de asta). Fisierele sunt de cativa kb marime si le vei deschide cu un editor HEX dupa care urmaresti daca sunt diferente.
eu zic sa instalezi un ceas indicator de turbo pressure, si vezi daca masina face presiune mai mare decat stock. atunci iti vei da seama daca ai sau nu chip. e posibil sa ai veva stricat la masina si presiunea sa fie in balarii...acum nah..sunt ipoteze.
Adibose: faza cu presiunea marita la turbo nu e chiar asa. Un tunner profesionist n-o sa urce presiunea furnizata de turbo pentru simplul motiv ca afecteaza fiabilitatea. In afara de asta te-ar duce mai aproape de un limp-mode in cazul in care sunt deviatii pozitive de presiune. Compara presiunea la turbo in cazul motorului 1.9 TDI clasic cu 90 de cai in cele 2 cazuri( fisier stock - pentru 90 de cai si fisier rescris la ECU- la 110 cai) si n-ai sa vezi diferente. E oprimizata doar mapa de injectie. Astfel motorul si tubina nu au de suferit de unde rezulta ca chip-tuningul in acest caz este perfect "safe" pentru masina. Cei care urca presiunea fara sa schimbe piesele stock ale masinii sunt niste macelari in adevaratul sens al cuvantului.
Sal am un audi a4 1997 1.6 74kw si as vrea sa aflu daca am chip tuning.Cu o interfata Vag-com as putea afla?Am eu o interfata cumparata de pe ebay.Ast pareri .Multumesc
Castigul ar fi prea mic ca sa merite un chip-tuning. La tine trebuie desfacut ecu si vazut daca s-a umblat la Eprom .
Aha inteleg din documentatia pe care o am am vazut ca puterea creste cu maxim 15 Cp dar creste si uzura la unele piese, scade consumul.Se pare ca nu ma pot descurca singur cu citirea eprom-ului.
O idee simpla pentru verificare motor daca are soft: verifica presiunea la turbo la relanti si daca este undeva la 1000 si ceva este resoftata masina. In mod normal trebuie sa stea sub 1000. toate cele bune.
Turbinele de diesel nu fac vaacum sub 0.Cu alte cuvinte presiunea la relanti va fi 0 (ma rog ~1000mbari cum apare in vag com) chiar daca e tunata sau nu. Ca sa afli daca masina are resoftare sau nu te duci la un tuner iti citeste softul si iti zice el ce si cum ,e cea mai buna solutie si 100% sigura. Faza cu aflatul presiunii in turbo din vag com este si nu este buna,de exemplu iarna cand aerul este mai dens si cam toate turbinele mici au tendinta sa faca presiune mai mare decat presiunea data in soft.
Pentru cine are acces la vag com, poate loga pe group 002, cate grame pe secunda citeste debimetrul cu motorul turat la maxim in treapa a 2-a.Apoi se imparte la 0.8 iar rezultaul este puterea maxima. La motorul 1.8t de 150 de cai ar trebui sa fie 120 g/s. La mine mi-a iesit 143 g/s ,tradus in cai putere 178,75(179 putere stock).Un motor AEB pe care il cunosc bine(al fratelui meu) si pe care il banuiam ca e cipuit, a aratat 154 g/s,care este de fapt potentialul maxim din cip, aproximativ 195 cai(192,5 mai exact). Asa se poate descoperi de ce masina trage mai tare decat ar trebui!