1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cum sa-ti schimbi discurile si placutele de frana la A4 B5

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de mihai_urotiorc, 10 Iun 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. mihai_urotiorc

    mihai_urotiorc 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Dacia Logan MCV , 1.5dci,2007
    Salutari! Vin cu acest post pentru a va ajuta (a va usura munca in cazul in care o efectuati singur) sa va schimbati discurile si placutele de frana. In cazul meu discuri+placute axa fata.Indicat ar fii atunci cand schimbati discuriile de frana sa va schimbati si placutele de frana.Daca discuriile nu prezinta uzura iar placutele da(prezinta uzura) atunci se inlocuiesc doar placutele.Din cunostinte proprii placutele de frana se schimba aproximativ dupa 30-50.000 km,dar asta e si in functie de calitatea materialelor din care sunt facute placutele si in functie de stilul de condus al fiecaruia dintre noi cum ar fii condus sportiv(frane puternice si dese-care uzeaza mai rapid placutele si discurile) si condus normal in care de cele mai multe ori franam lin,iar placutele nu sunt atat de puternic supuse la uzura ca si in cazul condusului sportiv.Discurile de frana pot avea o durata de viata intre 80-120 mii km,tot asa in functie de factorii spusi mai sus.In fine sa nu o mai lungesc,hai sa va spun ce sa faceti.
    1.Ridicati masina,da-ti roata jos,asigurati masina cu un trepied pt. a evita eventuale incidente (defecte ale cricului)
    2.Cu surubelnita lata scoateti cele 2 capacele din spatele etrierului,cele care acopera cele 2 suruburi cilindrice cu cap pt. intrare hexagon de 7,dupa care desfaceti suruburile etrierului cu un hexagon de 7(in cazul meu am folosit cheie cu tubulara la care i-am atasat un hexagon de 7)
    3.Scoateti cablul (Cablu senzor ABS) care e prins pe un suport de la etrier(doar il scoateti din acel suport)
    4.Cu un patent scoateti siguranta etrierului (in cazul meu erau ''blocate'' dar pana la urma am scos etrierul)
    5.Scoateti etrierul din suport (deocamdata nu scoateti placuta care e prinsa de pistonas ''placuta interioara'') asezati etrierul pe bratul planetarei si scoateti cealalta placuta ( placuta exterioara)
    6.Cu o cheie cu tubulara de 17mm desfaceti suruburile suportului de placute/etrier,scoateti suportul si discul de frana(in cazul meu nu am surubul de tinere al discului,surub care vine prins langa gaurile prezoanelor si pe care nu toate modelele il au)
    7.Curatati de depuneri (in cazul meu cu o pila) locasurile placutelor de pe suportul placutelor/etrierului (unde circula placutele la fiecare actionare a pedalei de frana-vedeti poza) dupa curatare puneti foarte putina vaselina pe aceste locasuri.
    8.Montati la loc discul de frana si suportul placutelor/etrierului strangeti cele 2 suruburi ( cu cheie tubulara 17mm)
    9.Stergeti sau spray-ati cu Bremsreiniger discul pt. a elimina stratul de protectie care e din fabrica(e un fel de pelicula foarte subtire de vaselina/ulei care protejeaza discul impotriva ruginii in timpul transportului),dupa care montati placuta de frana exterioara.
    10.Deschideti capota si desfaceti capacelul rezervorului de frana(lasati-l asa),dupa care luati etrierul intoarceti-l si sprijiniti-l pe partea de sus a discului si impingeti pistonasul in etrier daca aveti cu o presa sau cu doua surubelnite,doua capete de ciocan,etc.(din pacate nu i-am facut poza eu am impins pistonasul cu doua surubelnite) :ermm:
    11.Toate acestea fiind facute scoateti placuta veche din etrier si inlocuti-o cu cea noua dupa care puneti foarte putina vaselina la etrier in locasul in care vine ''placuta exterioara'' si montati etrierul pe suport dupa care il strangeti cu cele 2 suruburi cilindrice cu cap de intrare hexagon de 7 si acoperitile cu capacelele de protectie(eu in capacele am pus putina vaselina),montati siguranta la loc si cablul ala negru (cablu pt. senzor ABS) inapoi pe suportul de la etrier(doar il apasati).
    12.Porniti motorul si faceti cateva pedale de frana cat sa fiti siguri ca prinde pedala.
    13.Extrageti cu o seringa surplusul de lichid de frana care este peste nivelul maxim si sa il aduceti pana la nivelul maxim dupa care puneti la loc capacelul rezervorului lichidului de frana.Montati roata si o strangeti.
    Tot ceea ce v-am prezentat mai sus poaet fi vazut si in pozele de mai jos.Toate etapele prezentate au fost doar pt. o roata,dupa ce efectuati toate etapele la o roata treceti si la cealalta urmand tot acele etape.
    Scule utilizate:Cric capacitate 2 Tone,Trepied de sustinere,Cheie de roti 17mm,Surubelnita cu cap lat(minus - ),Cheie cu tubulara de 17mm,Hexagon 7,Perie de sarma,Patent,Spray pt curatarea franelor (Bremsreiniger),Vaselina(normala sau cea speciala de cupru),Pila (pt. pilit depuneriile de pe etrier si de pe suportul placutelor),Seringa pt. extras surplusul lichidul de frana
    Bafta tuturor !
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Feb 2012
    KRYSS481 apreciază asta.
  2. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    La A4 B6 exista acel surub care blocheaza gaurile la prezoane sa nu se miste in momentul demontarii/montarii rotii ?
    La mine stiu sigur ca nu am la 2 roti, si daca ar trebui sa fie, vreau sa le pun
     
  3. nelutu_petrican

    nelutu_petrican Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2010
    Locație:
    Târgu Neamț / Gura Humorului
    Masina:
    A4 B6 QUATTRO 2.5TeDeI , cel mai PROST motor.. dupa BLB bineinteles :), si alta marca din 3 litere
    discurile au fost schimbate in germania cu discuri OEM
    eram curios sa stiu daca la B6 ar trebui sa existe la echiparea din fabrica acel surubel sau nu, de la colegii posesori mai degraba
    nu o sa ma apuc sa gauresc discurile :keule:
     
  4. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Din fabrica discurile nu vin asigurate cu acel surubel(cel putin a mea nu avea surubelul si nici gaura in disc).Am vazut o masina echipata cu discuri OEM noi care aveau gaura pentru surubel,insa nu era prins surubelul pentru ca nu exista gaura in fuzeta.
    Ultimul schimb de placute la masina mea l-am facut personal si mi-a luat ceva timp pentru ca am curatat foarte bine etrierul si discurile.In service dura maxim o ora,fara curatare etrier si fara a se indeparta buza pe care o fac discurile cand se uzeaza.Oare trebuie sa ii invatam si pe baietii din service meserie?
     
    Ultima editare: 17 Iun 2010
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ca sa duci o treaba pana la capat se dau discurile jos de pe masina si se pune ceasul comparator pe strung la viteza mica sa vezi daca ai abatere mai mare de 1 zecime asta dupa ce corectezi si indepartezi gradul de pe marginea discurilor. Daca ai abatere mai mare de 1 zecime se ia o fata foarte subtire la strung pe toata suprafata discului si se pune din nou ceasul comparator ca sa verifici din nou. Cand ai ajuns cu abaterea la maxim 3 sutimi pe ceasul comparator se dau jos dupa strung discurile si se monteaza pe masina.
    La fel se procedeaza si cu tamburii de pe masina pentru modele mai vechi prevazute cu acest sistem de franare. Exista o masina de strunjit tamburi care corecteaza abaterile si depunerile facute de ferodouri. Din pacate aceste operatiuni nu le mai face nici un mecanic din lipsa de scule si mai ales ca nu are nimeni rabdare sa-ti faca tie asa ceva la masina.
    Ce sa mai zic de aia de la reprezentanta in special PBN, cand le-am mentionat operatiunile descrise mai sus au zis ca nimeni in Romania nu face asa ceva, asa ca nu stiam cum sa plec mai repede din service. Noroc ca in garantie fiind masina, pana acum cateva luni, nu am fost nevoit sa trec pe la ei decat pentru schimbul obligatoriu de ulei.
    Din fericire eu am un atelier personal dotat inclusiv cu strung si sculele necesare pentru absolut toate operatiunile de intretinere a unei masini. Ca idee la masina personala operatiunea schimbatului de placute fata, spate si corectarea discurilor a durat cam 5 ore facuta de mine personal asa cum a mentionat si Catalin 1987.
    O seara buna
     
    Ultima editare: 22 Iun 2014
    KRYSS481 apreciază asta.
  6. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Discuri si placute de frana

    1.O operatiune importanta este curatarea butucului rotii de rugina si mizerie pe suprafata ce vine in contact cu discul de frana. Degeaba este discul centrat pe verticala daca suprafata de contact nu este la fel. Eu am curatat cu peria de sirma circulara montata pe bormasina, pana la luciu metalic. In manualul de reparatie, comparatorul se pune pe fuzeta si se verifica bataia discului, pe pozitie.

    2.Echiparea originala are o gaura cu filet in butuc pentru surub de 6 cu cap conic ingropat, cu rol de fixare pe butuc a discului, in cazul in care inlocuiesti roata.
    Brembo, ATE, etc. au obligatoriu.
     
  7. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    mihai_urotiorc Salut,
    Vad ca ai folosit discuri de frana Zimmermann..spune-mi,te rog,daca esti multumit de aceste discuri si ce placute ai folosit langa acestea!
    Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
  8. mihai_urotiorc

    mihai_urotiorc 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Dacia Logan MCV , 1.5dci,2007
    Discuriile de frana fata sunt Zimmerman iar placutele de frana fata sunt Vaico.Dupa schimbarea pieselor vechi cu acestea noi am observat o frana foarte mult imbunatatita.La testul R.A.R. din Austria prima oara la frane am avut valoarea 2,31 rota stanga si 2,47 roata dreapta...Dupa ce le-am schimbat si am umblat cca. 300 km am mers iar la test si am obtinut valoare de 3.08 stanga si 3.04,iar acum dupa aproximativ 2000km pot zice ca sunt o investitie buna si nu scartaie la franare si ce am observat nu prea lasa praf de placute pe jentiile de aluminiu(ma refer fata de cele vechi la care saptamanal trebuia sa-i spal jentiile)
    Bafta!
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
  9. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Multumesc,trebuie sa schimb si eu discurile fata-spate si voiam o parere obiectiva de la un utilizator al acestui tip!
    O seara buna!
     
  10. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    A schimbat cineva discurile&placutele spate ?
    Doresc sa le schimb la sfarsitul saptamanii,poate stie cineva etapele operatiunii si sculele aferente.:uhm:
     
  11. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Eu am facut aceasta modificare,aveam discuri de 280mm pline si-am trecut la 288mm ventilate;daca gasesti piesele din dezmembrari,nu e asa scump si-ti spun sincer ca se merita.
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Am schimbat placutele spate ,nu si discurile spate aici m-am opintit.:)

    Pentru schimbarea placutelor spate:
    -cric
    -rezematori;capre
    -o cheie de '13 si una de '15 amindoua plate,in partea de jos a etrierului merge si o tubulara de '13 insa sus nu este spatiu.
    -o trusa ca in poza 1 eu va recomand cu caldura altfel o sa fie greu daca nu imposibil de repus pistonul la loc.
    Macar presa cu acea forma doar pentru Audi,se gaseste in comert 10-15 euro nu este neaparat toata trusa cu celelalte forme.
    Fara acea presa sau ceva confectionat nu va apucati de operatiune.

    -un spray degripant
    -recomandabil un spray pentru cauciuc&plastic

    1.se scoat cele 2 suruburi ce tin etrierul poza 2
    2.se lasa frana de mana (mare atentie la imobilizarea masinii a fie asigurata) apoi se misca de etrier cu mana la inceput lateral apoi inspre spatele masinii in mod normal iese usor.
    Frana de mana fiind trasa etrierul aproape ca era teapan,in momentul cand am lasat frana de mana,alta viata se misc etrierul
    ''la mana''.
    Directia ca in poza 3.
    Etrierul se ''agata'' in partea superiora deasupa discurilor ,sa nu deranjeze si sa nu afecteze furtunul de lichid de frana in principal.
    3.Placutele ce au ramas in suportul-etrier se scot cu mana de obicei cea din interior iese usor,cea din exterior daca pare intepenita ,loviti cu un ciocan de cauciuc usurel nu cu forta in placuta cu pricina si va iesi facil.
    4.se greseaza partile metalice din etrier si suportul etrier petru a preveni rugina
    5.partea de cauciuc de la pistonul etierului curatata cu un spray pantru cauciuc. Dupa cum se observa partea de cauciuc de pe unul dintre piston este ciupita un pic.(este de pe partea stanga).
    Nu pare un semn bun parca era cineva pe forum cu pistonul blocat si partea din cauciuc rupta.
    Poate intamplator sau nu dar pe partea unde este acea taitura a cauciucului a intrat greu pistonul.Se infasura cauciucul ciudat,in final a intrat pistonul.
    Poza 4
    6.Se pun noile placute pe pozitie,atentie se pun in suportul-etrier nu in etrier.Daca ati gresat suportul etrier cu solutie
    antirugina placutele vor intra ''la mana'' daca nu datorita ruginei trebuie sa fortati placutele sa intre.
    Vezi poza 5
    7.Se repune pistonul (asta este partea cea mai grea) la o pozitie astfel incat sa se poata monta pe noile placute.Se roteste in sensul acului de ceasornic in acelasi timp se impinge cu forta.
    Poza 6 este cazul fericit cand pistonul a intrat cuminte cauciucul s'a facut ''acordeon'' aproape ca nici nu se observa.
    Poza 4 puteti observa cum sta cauciucul de pe piston cand este iesit in exterior.
    Aici poate exista persoane mai cu expierenta la ce sa ma atept de la ciupitura asta ?
    Este grav sau mai merge 3 ani ? :)
    8.Odata ce pistonul a revenit ce este greu a trecut,se monteaza etrierul se apropie astfel incat sa puteti insuruba acele 2 surbuburi cu cheie de '13 si contra de '15.
    La placutele Ate de exemplu ei pun si acele suruburi aferente in eventualitatea ca cele vchi sunt deteriorate;nu toti producatorii de placute adauga acele suruburi.
    Poza 7.
    9.Se strang bine cele doua suruburi ce tin etrierul.
    10.Frana de mana initial nu o sa mearge deci atentie(nu stiu exact cauza) se fac ''pedale'' de frana usor pana se intareste pedala,apoi atentie primii 30 de km va fi o franare slaba,mers cu viteza mica si distanta de franare dublati-o la ce stiti voi,apasata frana repetat pana cand noile placute isi fac loc.
    Dupa cateva frane in prima 100 de m isi revine si frana de mana.


    Asta este tot cred este destul de clar putina indemanare trebuie.
    Sper a vedem si tutorialul cu schimbarea discurilor pentru ca suportul-etrier este prins in 2 imbusuri care desigur ca nu le detin.In poza 8 se observa imbusurile,iar in poza 9 partea din fata ce pare a fi ''capacul'' de la rulment,nu stiu daca merge schimbat discul fara a schimba si rulmentul de aici umeaza ceata.
    Mihai astept sa schimbi discurile spate sa ma dumiresc daca pot sa le schimb nu sunt sigur ca sunt in stare,totul pana la prese extractoare,ciocane etc.:)

    Succes celor ce se vor puca de operatiune,la repunerea pistonului in etrier este momentul greu in rest este faci.:thumbs-up:
     
    Ultima editare: 18 Aug 2010
  13. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
  14. Florin M

    Florin M 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Brasov, Sfintu Gheorghe
    Masina:
    AUDI A4 Avant, 2001, 116 CP, PD, AJM
    Simplu, dupa ce scoti rulmentul, din exterior pui un imbus sau o dalta si bati incet cu ciocanul, circular, dupa care iese usor.

    Etrierul de la roata din spate se roteste foarte usor, fara sa afectezi cauciucul, cu cheia care desfaci discul de la flex :) se potriveste perfect il rotesti si impingi usor, fara graba, mai intai desfaci cauciucul cu o surubelnita de pe marginea pistonului sa nu fie lipit.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
  15. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    poti fi mai explicit?
    eu cnd am dat jos discul in spte am gasit inelul abs si arata ca in poza.
    nu am gasit o modalitate sa il dau jos usor. am vazut ca acolo zice ceva de folosit presa dar pentru rulmenti. l-am batut usor, am bagat surubelnita pe langa cauciuc dar nu aiesit nimic.
    nu am insistat prea mult ca sa nu ajung sa o duc pe platforma si sa trebuiasca apoi alt inel abs.
    daca ai putea face o schema ar fi perfect.
    multumesc
     
  16. Florin M

    Florin M 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Brasov, Sfintu Gheorghe
    Masina:
    AUDI A4 Avant, 2001, 116 CP, PD, AJM
    scoti tot de pe disc, rulment, garnitura si ce mai e, dupa care intorci discul, invers cum e in poza, dupa care cu surubelnita si un ciocanel bati de jur-imprejur si tre sa iasa, nu bati tare, la mine a iesit usor.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mai repet: discurile se verifica pe masina nu pe strung cu ceasul comparator pentru ca ele nu trebui sa aiba abatere cand sunt fixate pe masina. Dati roata jos si verificati odata prin metoda mentionata mai sus cu ceasul comparator fixat de fuzeta sau de un brat inferior sau chiar de amortizor. Toleranta maxima este de 3 - 5 sutimi pana intr-o zecime. Asezarea acestor discuri pe butuc trebuie sa fie perfecta ca sa nu bata. Din aceasta cauza trebuie curatat bine locul inainte de fixarea discului.

    O seara buna
     
    Ultima editare: 22 Iun 2014
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Etrierii nu culisează deloc la frânare. Acele culise sunt pentru menţinerea alinierii etrierilor în raport cu discul, pe măsură ce se uzează plăcuţele. Retragerea plăcuţelor, la eliberarea pedalei de frână este sub 0,5 mm de-o parte şi de cealaltă a discului.

    Un montaj incorect al discului, face ca direcţia să bată de la viteze foarte mici, prin "plimbarea" acelor etrieri pe culisele lor, şi durează până când plăcuţele se îndepărtează forţat de discul deformat sau greşit montat,şi discul ajunge să se rotească liber între plăcuţe. Bătaia se simte-n volan la orice frânare nu numai la viteze peste 80 km/h. Frecvenţa bătăilor fiind mai mare la viteze superioare, se intră-ntr-un fel de rezonanţă şi tremură întreaga maşină
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
  19. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Ce inseamna montarea corecta a discurilor de frana ? Precizez ca la B4 discurile se fixeaza pe fuzeta o data cu strangerea jantei. cand am inlocuit placutele am curatat fuzeta si discul cu peria de sarma. Nu stiu cum se poate aseza discul pe fuzeta gresit. Discul se depalseaza de pe fuzeta la fiecare demontare a rotii. Este ceva ciudat pentru ca discurile nu sunt deformate. Am sa suspend masina si voi verifica daca discul are vreo deformare cu toate ca l-am verificat in strung. Nu cred ca se poate face o masuratoare de precizie cu ceasul comparator pe masina. Fixarea aparatului de masura nu este relevanta pentru o masuratoare de ordinul sutimilor de mm. in strung se poate face o masuratoare buna pentru ca acolo sunt abateri doar daca strungul are ceva uzura, dar in cazul meu iese din calcul acest lucru.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
  20. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Discurile sunt fixate pe fuzete (la mine la A6 C4) cu două şuruburi cu cap îngropat, pentru menţinerea alinierii găurilor pentru prezoane din fuzetă cu cele ale discurilor. Dacă ai frecat acel "scaun" cu peria de sârmă, de resturi de pilitură de fier şi pulberea rezultată din tocirea plăcuţelor este OK. La tine practic, alinierea discului se face prin strângerea prezoanelor şi nu prea ai cum să observi abaterile de planeitate. Porneşte motorul, cu roata suspendată şi cu maneta-n viteza a treia lasă ambreiajul uşor până când roata începe să se rotească. Pune între prezoane şi disc nişte piuliţe mai mari şi strânge discul ca şi cum ar avea roata montată. Poţi observa foarte uşor mişcarea acestuia între plăcuţele de frână şi felul cum influenţează această mişcare de rotaţie etrierul.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta