1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cum se face un LOG in mers si pe loc la motor DIESEL

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 14 Aug 2012.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Vag Com / VCDS:

    Main screen >>> select control module >>> 01 - Engine >>> Measuring blocks (meas.blocks) >>>
    Pe prima linie selectezi: group 003.
    Pe a doua linie selectezi: group 010.
    Pe a treia linie selectezi: group 011.
    Apoi >>> Log.

    Alegi calea unde vrei sa-ti salveze log-ul.

    [​IMG]


    Reguli:
    1. Intreaga procedura se efectueaza DOAR cu motorul cald (temp. lichid racire 90*).
    2. Logul in mers se face doar in viteza a 3-a si a 4-a.
    3. Pentru a putea efectua CORECT logul in mers iti trebuie un drum liber si unde sa poti accelera fara stresul traficului si al celorlalti participanti la trafic.
    La fel de bine iti mai trebuie un coleg pentru a putea efectua log-ul. De unul singur e dificil sa te concentrezi si asupra drumului si asupra laptopului.
    4. Pleci de pe loc > viteza 1 > viteza 2 > viteza 3. Acum cu masina in viteza a 3-a si turatia motorului undeva in jurul a 1700-1800 rpm, apesi pedala de acceleratie la maxim (in podea) si o tii apasata (fara a ridica piciorul de pe pedala) pana ajunge turatia la 3800-4000 rpm.
    5. Inainte de a apasa pedala la podea dai start la log. Poti da start la log inca de cand pleci de pe loc cu masina dar va fi oarecum dificil pentru un incepator sa “descifreze” log-ul avand toate vitezele afisate acolo.
    6. Cand ajunge la 3800-4000 rpm da-i save (done, close) si … gata.
    7. Aceeasi procedura se va efectua si pentru viteza a 4-a (1700-1800 rpm > pedala la podea pana la (1700-1800 rpm > pedala la podea pana la 4000 rpm) insa nu e obligatoriu sa se efectueze LOG-ul si in treapta 4.
    8. Log-ul se va salva in format .csv

    Ca sa il vizualizezi il deschizi cu Microsoft excel si ca sa poata fi citit, trebuie sa il aranjezi in pagina.
    Pentru aranjarea in pagina trebuie sa:
    - Deschizi fisierul .csv cu excel;
    - Selectezi prima coloana A (coloana, NU rand);
    - Click pe meniul Data
    - Click submeniul “Text to columns”;
    - Bifezi “delimited” > Next;
    - Bifezi DOAR “comma” > Next;
    - Bifezi “text” pentru fiecare din coloanele care iti apar in fereastra mica; > Finish.
     
    Dan Serbu, Raul RDB, Ily. Mih și alți 5 apreciază asta.
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Atasez un link de pe alt forum despre cum se fac LOG-uri la motor pe loc si in mers si cel mai important cum se face LOG pentru motoarele mai noi adica Common Rail deoarece am vazut ca multi colegi nu stiu cum sa faca LOG la motoarele CR. Aveti toate explicatiile in link-ul atasat.

    https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/

    Citez un alt coleg de pe alt forum cu explicatii despre LOG la motor CR:

    "Pentru LOG la motoarele CR cei care aveţi maşini mai noi, va trebui să faceţi logurile pe alte grupuri în Advanced Measuring Blocks în loc de Measuring Blocks. Detaliii despre semnificaţia grupurilor aici:

    Unele modele mai noi nu mai folosesc MVB ci doar AMB acolo ai o lista defalcata ca sa ii zic asa de unde poti selecta cam tot ce vrei, mai jos este lista canalelor pentru turbo pe care o folosesc eu 9 la numar, alti folosesc 12 valori, dar eu ma multumesc cu 9.

    008 - Air mass; specified value 276.9 mg/stroke

    012 - Charge air pressure specified value 1046 hPa

    013 - Charge air pressure; actual value 1008 hPa

    015 - Charge Pressure Actuator; acknowledgment 99.77 %

    016 - Charge Pressure Actuator; activation 99.66 %

    025 - Crankshaft speed (RPM) 836.5 /min

    126 - Vehicle speed 0 km/h

    129 - Accelerator position 0.00 %

    130 - Actual air mass 278.1 mg/stroke

    iar BS 3 si BS 11 functioneaza, mergeti un pic cu masina si incercati din nou. Se poate inlocui BS 11 cu BS 120. Pentru turbo BS 120 este un canal foarte important, acest canal iti spune cat de bine este reglajul turbo.
    Valorile pentru actuator-senzor pozitie turbo pe care le da fabricantul sunt urmatoarele: 0,65-0,85 V si respectiv 3.30-3.90 V. Sunt mai multe de spus despre acest canal si ce semnifica valorile respective . Tot ce trebuie sa faceti e sa urmariti cursa tijei. Cand e pe surubul opritor trebuie sa ai valoarea 0.65-0.85 V si cand este in capatul celalalt ai valoare 3.30-3.90 V. Va uitati si o sa va dati seama sigur ce face acest canal". Am incheiat citatul.

    Mai atasez un link cu Descrierea şi funcţionarea electrovalvelor utilizate în managementul motoarelor diesel

    https://vwforum.ro/topic/126033-des...-utilizate-in-managementul-motoarelor-diesel/
     
    clickflick, Dan Serbu, Radu83B și alți 5 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta