1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cum se schimba un (racitor de ulei) termoflot la A4 B5

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de iulian_1976, 26 Ian 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Am observat picaturi de ulei cum se preling din zona aceea la ralanti.

    O sa atasez o schema si o fotogr.pentru a stii pe viitor cei ce au problema asemanatoare.
    In primul rand multi ii spun termoflot,este un fel de ,,bidon,, asezat imediat dupa filtrul de ulei.( uleiul patrunde in interior se duce spre filtrul de ulei de acolo se reintoarce si curge spre pompa de ulei. Uleiul este racit de spiralele de antigel ce circula in exterior)

    1.Problema minora:
    Se va prelinge ulei din cauza unei garnituri(vezi foto) ce etanseaza racitorul de ulei(termoflotul) pe blocul motor .
    2.Problema majora:
    In multe cazuri spiralele prin care trece antigelul se corodeaza si astfel uleiul va patrunde in antigel sau/si antigelul in ulei.
    Des parerile meseriasilor sunt eronate de genul chiulasa fisurata,bloc motor fisurat etc.

    Cateva precizari generale de schimbare:
    1.se scoate filtrul de ulei
    2.se scoate asa zisul surub cu o cheie de '24,"25 etc poate diferi marimea functie de motorizare.
    3.se scot colierele de la cele doua furtune de antigel.
    4.Se scoate racitorul se verifica.

    Pe langa garnitura recomandabil sa cumparati un racitor nou.
     
    Ultima editare: 30 Ian 2014
  2. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Am schimbat eu garnitura la racitor. Aia de obicei crapa la ger. Mie mi-a crapat la -28 de grade iarna trecuta. Iti trebuie o cheie mare sa scoti piulita care fixeaza racitorul dupa ce in prealabil ai scos filtrul de ulei.
    DSC00646 [1600x1200].JPG DSC00640 [1600x1200].JPG DSC00642 [1600x1200].JPG
    E o problema destul de frecventa iarna mai ales cand e ger mare afara.
    Din poze ai sa vezi ca piulita aia necesita o cheie destuld e mare, cred ca marimea 24 sau 27 ... nu-mi aduc prea bine aminte.
    Iuliane, bafta la schimbat O-ringul... nu e greu ai sa vezi. :)
     
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    1.Termoflotul se scoate prin tragere simpla sau este pe ,,filet,, ?
    o tubulara lunga (nu scurta) de 27 cu prindere 1/2 ptr strangere la cuplu 25 Nm.
    2.Ce inseamna o ,,strangere,, de 25 Nm (18 ft lb) ?
    Raspuns:am strans o cu cheie obisnuita la ,,mana,, asa ca idee este o strangere mai mare ca ceea a filtrului de ulei cam de doua ori ,daca o strangeti prea usor riscati ca la urmatoarea scoatere a filtrului sa iasa cu tot surubul si racitorulul.
    Daca aveti cheie dinamometrica cu maner scurt (scumpa) este perfect ,:)
     
    Ultima editare: 30 Ian 2014
  4. infomanu

    infomanu 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2008
    Locație:
    Rovinari
    Masina:
    Audi A4 - 1.8T - 150Cp
    suport prindere filtru ulei - pierde ulei

    Salut,

    Am un A4 B5 1.8T din 95
    A mai patit cineva sa piarda ulei la suportul unde vine prins filtrul de ulei?

    Azi dimineata cand am pornit masina, se auzea un fâsăit, nu mi-am dat seama ce este, am plecat şi dupa 300m mi sa aprins martorul de la ulei, am oprit si dupa mine curgea ulei, tot uleiul :( am oprit repede motorul si m-am uitat pe unde curge.
    Am completat cu 1L si am pornit motorul, curgea pe la suportul unde este prins filtrul de ulei! a pai patit cineva sa piarda ulei pe acolo?

    Sa se fii fisurat acel suport din aluminiu, sau poate este o garnitura acolo? azi dimineata la 0ra 08:30 erau -17 grade, in weekend nu am pornito deloc.
     
  5. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Intre blocul motor si corpul de montare al filtrului de ulei exista un oring de cauciuc care la frigul puternic adunat cu vechimea lui acesta cedeaza.
    Nu e nimic spart stai linistit,trebuie demontat si inlocuita garnitura.
     
  6. infomanu

    infomanu 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2008
    Locație:
    Rovinari
    Masina:
    Audi A4 - 1.8T - 150Cp
    Am rezolvat problema :p

    garnitura - 10lei
    ulei Castrol Magnatec C3 5W40 5L - 135lei
    filtru ulei Man - 25lei

    La primele porniri mi se aprindea martorul alte pericole, de vreo 3 ori licarea "!" dar acum nu mai apare.

    Am scapat usor de data asta ;)
     
  7. Marrius

    Marrius 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2010
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8i 125 cp, ADR 1995
    Am si eu aceeasi problema.
    Nu am avut nici o problema cu masina si acum cateva zile dupa acel ger cumplit a inceput sa piarda ulei din zona filtrului. O sa merg si eu sa schimb garnitura sau racitoru cu totul...
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2010
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Simptome ce cer schimbarea racitorului:
    -daca la rece motorul merge bine,dar la cald se aud ,,batai ciudate,,.
    -daca vedeti scurgeri de ulei in dreptul racitorului
    -motorul ,,bate ciudat,, la ralanti in special
    -in trepte mari nu se aude,temperatura uleiului este ok , extraurban
    -in trepte mici creste temperatura uleiului,se consuma ulei,observati scurgeri.

    Costuri:
    -racitor ulei 50 euro.
    -filtru de ulei 10 euro.






    0381177070A - Oringul .
    069 118 021 B - 068 117 021 B - 068 117 021 BX - Racitorul marca NRF
     
    Ultima editare: 30 Ian 2014
  9. Marrius

    Marrius 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2010
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    Audi A4 B5 1.8i 125 cp, ADR 1995
    am schimbat garnitura (20 lei cu manopera) si astefel s-a rezolvat si prob; cu pierderea de ulei
     
  10. anonimultau

    anonimultau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A4, B5, AEB, 1.8T, 150CP, 1995
    Intrebare

    Salutare tuturor! Multumesc in primul rand colegilor pentru informatiile oferite, sunt convins ca au fost de ajutor multor persoane, printre acestea numarandu-ma si eu.
    Dupa ce am schimbat uleiul, a inceput sa imi curga ulei mult pe langa imbinarea filtrului de ulei. In acelasi timp la motor se auzea un fasait (sunetul nu il mai auzisem pana atunci).
    Am intrat pe forum si am citit postul acesta si am dat in primul rand comanda pentru garnitura. Am scos termoflotul, l-am curatat putin si am schimbat garnitura, urmand ca dupa operatiune sa completez cu 1l si ceva de antigel (am pierdut mult cand am scos termoflotul).
    In principiu totul este ok, dupa ce am terminat m-am bagat sub masina, sa urmaresc daca se mai prelinge ulei. Am pus pe cineva sa tureze masina...nici o urma, nici o picatura de ulei.
    Totusi, daca merg cu masina, pe blocul motor, jos, sub filtrul de ulei, apar niste urme de ulei, cam 1-2 picaturi. Oare de ce? E ceva normal? Nu am strans bine acea piulita? Trebuie sa schimb si termoflotul?
     
  11. bibanu47

    bibanu47 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2008
    Locație:
    Alexandria City
    Masina:
    Audi 100 CD Avant,2.0D si Audi 100 CC Avant,2.3i
    Nu cred ca ai curatat foarte bine suprafetele de etansare si din acest motiv a prins ceva impuritati.
     
  12. cozmino

    cozmino Bronze Member

    Înscris:
    28 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    1995 RHD A4 B5 1.9TDI (1z) - If it ain`t rubbin` you ain`t dubbin
    Si eu tin sa multumesc colegilor pentru informatii.
    Am schimbat si eu saptamana trecuta garnitura de la racitor.
    A fost o idee mai greu deoarece nu am vrut sa scot furtununasele de la sistemul de racire . Totodata a trebuit sa polizez o tubulara din cauza piulitei somaleze :) .

    Am facut un drum de ~700KM, dupa care am verificat si nu mai pierde deloc ulei pe acolo.

    @anonimultau - Cum a spus si colegul de mai sus , ori nu ai curatat bine suprafetele ori nu ai strans bine piulita.
     
  13. cosmin006

    cosmin006 Junior Member

    Înscris:
    16 Apr 2010
    Locație:
    mioveni
    Masina:
    audi a6 2.4,2001
    salutare tuturor,sunt un nou posesor de audi pe care l-am achizitionat saptamana trecuta si am observat ca am ulei in antigel,am fost la mecanic si a zis ca e termoflotul si mi la anulat.Am curatat motorul si am obs ca nu mai am ulei in apa si asi dori sa va intreb daca se poate intampla ceva cu motorul daca mai merg o perioada cu termoflotul anulat?
     
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Dacat sa creasca mult temperatura uleiului si sa bata motorul.
    Va luati motoare puternice si apoi va intrebati daca puteti sa le intretineti. :bye:

    Fiind un V6 este mult mai pretentios la supraincalzire decat un motor in 4 cilindri,este un risc de supraincalzire brusca,poti sa te alegi cu o garnitura de chiulasa terminata,chiulasa fisurata etc.

    In afara localitatii este mai putin solicitat decat in urban este drept,insa eu unu nu as risca.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Iun 2013
  15. cattyon

    cattyon 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2010
    Locație:
    orsova
    Masina:
    vw, passat, 2001 1,6 ALZ-GPL BRC
    De vreo saptamana am observat ca am ulei in vasul de expansiune, am curatat vasul de vreo 3 ori, fiind in concediu am mers mult cu masina, uleiul din motor este curat, nu a facut spuma iar in vas nu miroase a gaze de esapament, temperatura motorului este constanta la 90 ba chiar a coborat de vreo 2 ori cu 1-2 mm sub linia de 90 grade. Citind aceste randuri ma gandesc sa nu am acel racitor spart si sa-mi intre uleiul in antigel, intrebarea este, motorul de 1,6 ALZ de pe Passat are racitor de ulei ? prima data cand am constatat ca am ulei in antigel am spalat vasul si a curs cam 1l numai de ulei, la urmatoarele spalari cantitatea de ulei a fost mai mica.
     
  16. anonimultau

    anonimultau 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A4, B5, AEB, 1.8T, 150CP, 1995
    Problema rezolvata! Am verificat cam dupa fiecare drum daca se mai scurge ulei sub filtru...o singura data am mai vazut umed acolo, cam o lingurita de ulei...dar dupaia nu a mai curs deloc...acum e uscata zona de pe blocul motor...posibil sa se fi etansat mai bine acum...sper sa nu mai am probleme..
     
  17. cattyon

    cattyon 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2010
    Locație:
    orsova
    Masina:
    vw, passat, 2001 1,6 ALZ-GPL BRC
    Acum m-am mai linistit dar cand am descoperit problema in vas era mai mult o spuma-crema decat antigel si ca sa fie setul complet eram cam la 800 km de casa si m-i s-a cam zbarlit parul pe mine, multumita unui prieten mecanic am spalat vasul de mai multe ori si acum apare ulei la suprafata apei insa rezonabil, maine primesc racitor ulei pt motor 1,6 ALZ-260 RON.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Apr 2010
  18. cattyon

    cattyon 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Apr 2010
    Locație:
    orsova
    Masina:
    vw, passat, 2001 1,6 ALZ-GPL BRC
    Dupa inlocuirea racitorului totul a revenit la normal, de atunci am mai facut cca 4000 km si antigelul este curat. La achizitia piesei am primit si garnitura noua.
     
  19. anyyy86

    anyyy86 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2012
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a4 b7 1.9 tdi ( BRB ) 116 cp
    Buna ziua colegi! Sunt nelamurit cu o chestie si sunt si in dubii! Deci iarna asta mi-a crapat garnitura de la termoflot si am duso sa ai schimbe garnitura. Precizez ca la mine a crapat garnitura de sus a termoflotului adica acolo unde el vine prins si nu in partea de jos! Din cate mi sa explicat am inteles ca el are doua ganituri si nu una! Avand in vedere ca un termoflot costa in jur de 500 ron nu prea dispun de acesti bani , in acest caz mecanicul mia spus ca imi pune ganitura aceiasi si imi pune silicon si totul va fi bine! Mi-a facuto asa am mers cu masina cam 1 luna de zile totul bine si frumos insa dubiile mele sunt altele!? Peste o saptamina trebuie sa fac un drum de Ro Ita si sincer imi cam tremura fundul sa nu raman in drum! Voi ce puteti sa imi spuneti sa plec linistit sau sa ma preocup serios de chestia asta? Multumesc anticipat!
     
  20. cat 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2010
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    a4 1,8t quattro aeb,a38l
    Eu stiu ca cel putin la a4 are o singura garnitura in partea de jos spre bloc si sus inchide cu garnitura de la filtru.......
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta