1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Curatare / Inlocuire - Sistemul de racire Motor la A4 B6

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de st3ditzu, 7 Oct 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. st3ditzu

    st3ditzu 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2007
    Locație:
    B
    Masina:
    A6 Limousine S-Tronic/ 2015/2.0 Diesel/190HP/CNHA/ 4G C7
    Am reusit. Dealtfel, este foarte simplu. Si pentru ca incepe sezonul rece, sper ca va este de ajutor celor care n-au mai schimbat pana acum antigelul singuri si sunt nevoiti s-o faca. Asadar:
    - se lasa motorul sa se raceasca. (sistemul lucreaza sub presiune si exista pericolul sa va opariti);
    - se desface scutul motorului pentru a avea un acces mai usor;
    - se desface busonul vasului de expansiune;
    - se deschide robinetul aflat pe racordul din coltul dreapta jos al radiatorului (privit cum se deschide capota) El are un mic stutz, unde se poate atasa un furtun (poza este facuta de sub masina!)
    [​IMG]
    - mult mai "operativ" este sa se desfaca racordul cu totul din coltul radiatorului
    [​IMG]
    - in acest fel se scurg 3-4 litri de lichid. Daca doriti sa scoateti mai mult, atunci se desface unul din furtunele care ies din oil cooler-ul aflat sub filtrul de ulei:
    [​IMG]
    - astfel se scot pana la 5 litri, restul nu poate fi scos pe aceasta cale.
    Dupa ce s-a scurs, se inchide robinetul sau, se monteaza racordul in radiator fiind atenti ca siguranta sa prinda bine de radiator.
    - se poate curata sistemul de racire folosind produsi speciali (radiator flush), adaugati in apa la umplerea circuitului.
    - se completeaza pana la semnul max pe vasul de expansiune, se pune busonul si se porneste motorul, 10-15 minute pana ajunge la temperatura de 90 grade;
    - se goleste circuitul si se repeta operatiunea numai cu apa pana aceasta ramane curata.
    - se pregateste amestecul antigel (G12-rosu) cu apa distilata in proportie de max 60% antigel/40%apa;
    - ar fi indicat sa masurati lichidul initial scos din motor, pentru ca sa puneti in loc aceeasi cantitate.
    - aerisirea se face singura, nu trebuie decat sa completati pana la max din vas, dupa care se porneste motorul si se lasa sa functioneze pana se culpeaza al doilea ventilator.
    - dupa ce s-a racit verificati nivelul, care trebuie sa fie "la rece" intre cele doua repere de min si max.
    Asta-i tot. De-acum sa vina frigul.:cold:
     
    daddu87 și Santinella apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta