1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Curatare si testare injectoare - proceduri diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de marius A6/2.0, 13 Aug 2008.

  1. petri

    petri 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 Sline,2.0TDI ,140hp,blb,2006
    Salut,
    Ati auzit de curatare injectoare PD prin baie de ultrasunete ?
    A incercat cineva ? E ok sau e apa de ploaie? E mai ok decat un reconditionat ?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai aia este singura modalitate care o practica toti.

    Asta se face la reconditionat, iti curata diuza cu ultrasunete si inlocuieste anumite piese din interiorul injectorului.

    Poti opta doar pentru curatare sau pentru reparatie (caz in care curatarea se face obligatoriu), ca altfel omul munceste degeaba si nu ti-ar mai da garantie.

    Daca dupa reconditionare/curatare diuza tot nu stropeste corect si are uzura sau s-a incercat curatarea ei prin introducerea a diferite obiecte in orificiile din varf, aceasta se inlocuieste.
     
  3. petri

    petri 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 Sline,2.0TDI ,140hp,blb,2006
    Ok, Multumesc frumos
     
  4. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Salutam,

    Cel mai bun mod de curatire al injectoarelor ramane in opinia mea ultrasunetele, care de fapt le si folosesc zilnic.
    Spalarea corecta a injectoarelor cu ultrasunete se face demontand injectoarele piesa cu piesa, dar nu stiu eu daca asta este rentabil in Romania.
    Injectoarele trebuiesc verificate la fiecare 50.000 km si diuzele sau cum le numiti, schimbate (daca se pot schimba) la fiecare 250.000 km, recomandare facuta de fabricant.
    In realitate, cine doamne iarta-ma face asa ceva, nici macar eu, daca masina merge bine nici nu ridic capota. Hai sa fim seriosi ca nu o sa fim mai catolici decat Papa.
    Am in atelierul in care lucrez, masina de decarbonizat pentru injectoare si admisie, din cele care se foloseste pentru curatarea (zic unii) injectoarelor montate pe masina, dar nu o folosesc pentru ca in afara de o imbunatatire foarte scurta a functionarii injectoarelor, nu face decat sa produca probleme cu catalizatoarele si cu filtrele de particule DPF.
    Acum am sa va explic un pic cum functioneaza injectoarele, ca sa intelegem de ce ultrasunetele sunt cele mai bune (unice dupa parerea mea) metode pentru curatare.
    Diuzele injectoarelor, se curata ... dar niciodata nu o sa functioneze ca unele noi, asa ca fiecare opteaza dupa buzunar, pentru schimbat sau doar pentru curatat.
    De exemplu, intr-un test pe bancul de probe, un injector la 1600 bar la un test care dureaza 20 secunde si o deschidere de 800 microsecunde a diuzei la fiecare injectie, ajunge la o temperatura de 80-90 grade, asa ca imaginati-va ce se intampla in motor.
    Ca un injector sa lucreze bine la astfel de parametri, este nevoie de perfectiune si asta nu se poate obtine doar cu spalatul.
    Un alt test foarte important, preinjectia, care in general, depinzand de tipul si seria injectorului, lucreaza spre exemplu, la 800 bar, 180 microsecunde, 17 Hz viteza si trebuie sa injecteze intre 0,37 ml pana la 3,7 ml pe minut.
    Preinjectia este aceea care de cele mai multe ori face ca motorul sa sune a biela rupta sau cum zicem noi "meseriasii" tacane ca un tractor.
    Daca pulverizarea diuzei nu este perfecta atat ca unghi de iesire din orificiile diuzei cat si ca, cantitate de combustibil intr-un timp predeterminat, atunci injectorul nu lucreaza conform parametrilor.
    Acuma hai sa vedem ce avem in viata reala ca nu oricine are banc de probat injectoare.

    ESTE INTERZIS CU DESAVARSIRE CURATAREA DIUZEI CU PERIA DE SIRMA SI ORICE ALT TIP DE MATERIAL.

    Inchipuiti-va o teava, prin ea trece apa la presiune mare in asa fel incat jetul are o forma cilindrica aproape perfecta, cel putin aproape de gura tevii, apoi rotunjitii marginea, buza pe unde iese apa, si veti observa ca jetul rezultat se desface ca o umbrela chiar la gura tevii.
    Acest fenomen apare din cauza uzurii orificiilor diuzei sau a curatirii cu tot felul de chestii. Doar ultrasunetele pot curata, atat cat este posibil, nimic altceva.
    Daca pulverizarea combustibilului nu este perfecta, apar picaturi microscopice, ca sa le numesc cumva, de combustibil, care nu se ard corect in cilindru si asta poate produce mai mult fum, mai putina putere, deci mai mult consum.
    Daca unghiul de iesire a jetului de combustibil gazificat este prea deschis din cauza orificiilor rotunjite, se intimpla un fenomen asemanator.

    IMPORTANT:
    Eu ma dedic si am sculele si cunostintele (cred eu) necesare ca sa fac astfel de operatii, lucrez in asa ceva de peste 30 de ani.
    In functie de marca injectorului, Bosch, Denso, Delphi, Siemens, etc., si de tipul de injector, electromagnetic, piezo sau mecanic, unele dintre ele sunt nereparabile, asa ca nu faceti teste fara sa stiti in ce va bagati.
    Orice strangere sau slabire a diuzei sau a bobinei injectorului implica calibrarea ulterioara a acestuia pe si intr-un banc de probe.
    Apropo: am vazut multi ca schimba in Delphi valva de control, acasa, pe genunchi si zic ca merge masina de rupe. Oare ?
    Uneori, injectoarele sunt blocate in chiuloasa si mecanicul, le scoate bobina, ca sa poata introduce in injector o scula de extractie apoi monteaza injectorul la ochi, si mai departe ... el stie ce zice.
    Sunt cazuri in care iese ,,meserias" dar nu prea m-as baza pe asta.

    In injectoarele marca Bosch de exemplu, exista un joc prestabilit de fabricant, care se obtine si prin forta cu care stringi piulita bobinei. Astfel de jocuri sint cuprinse intre 0,040 mm si 0,060 mm si sunt greu de obtinut chiar si cu scule performante.
    Acest joc al sferei cum il numim noi pompangii, are efect direct asupra tuturor parametrilor de functionare. Codul folosit pentru codificarea injectoarelor in masini, este direct in relatie cu acest joc (si ne mai miram ca a codificat mecanicul injectoarele, dar tot prost merge masina)
    Calculatorul masinii,s tie cat sa injecteze un injector, avand o harta prescrisa, in functie de datele obtinute de la senzori si pedala de acceleratie, etc.,etc.,
    Calculatorul/ ECU-ul masinii lucreaza cam asa: cand soferul apasa 4,5 cm de pedala acceleratie si primesc datele x, y, z de la senzori, eu trimit injectorului comanda sa se deschida timp de 220 microsecunde adica "acul" din diuza, se ridica ca sa iasa combustibil pe orificii, exact acel scurt timp.
    Daca piulita bobinei este mai slaba, arcurile din injector fiind mai slabe, acul diuzei sta mai mult timp ridicat, deci injecteaza mai mult combustibil si viceversa daca este mai strans.
     
    fanyfany, costin01, Aurel G și alți 3 apreciază asta.

Distribuie pagina asta