1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Automata de viteze la A3 8L - probleme diverse

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de eugen234, 11 Iun 2014.

  1. eugen234 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi, a3, 1,9 TDI, 130Cp, model 2001
    Salut!
    Am un audi a3, 1,9 TDI, model 2001 cu cutie automata. Vineri cand am vrut sa dau in marsarier masina nu se clintea. In drive merge bine, nu se simte nimic anormal. Azi am facut schimbul de ulei in cutia de viteze si tot aceeasi problema am, nu s-a rezolvat nimic. Ma poate ajuta cineva, va rog? ce ar putea fi?
     
  2. dark_ignis 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 1.6, 2000
    Audi A3 Hidramat

    Nu de mult am cumparat un Audi A3 8L automat, iar brusc acum 2 zile cand am vrut sa plec am descoperit ca are o problema. Nu stiu sa explic exact dar cutia nu mai schimba automat, dupa a treia viteza nu mai schimba, accelerez masina se tureaza dar atat. Ea saraca creste si in viteza dar greu si sare de 3000 turatii. Nu stiu ce ar putea fi si nici nu stiu incotro sa ma duc. Poate imi recomandati un service bun pentru cutia de viteza automata.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Aug 2014
  3. Bytza25 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2015
    Locație:
    Câmpulung
    Masina:
    Audi a3 automat 1.8t 2001
    A3 1.8t

    Salut am au A3 1.8t din 2001 si am o problema la cutie adică mai exact când parcurg circa 150-200km cutia imi sare in treapta I si nu mai schimba, după ce opresc motorul si i-l las circa 10 min merge normal . M.ar putea ajuta cineva cu un diagnostic ceva ? Va mulțumesc !!
     
  4. andi_b

    andi_b 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3,1.6i,2001
    Folosire cutie viteze automata Audi A3 1.6i

    Salut tuturor,

    Sunt nou pe forum, astazi mi am facut contul. Am intrat in posesia unui Audi A3 8L, 2001, 1.6i, superb si am o nelamurire: la cutia de viteze automata are si 1, 2 si 3, ce reprezinta ele ?
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Noi 2015
  5. andi_b

    andi_b 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3,1.6i,2001
    Vreau sa ii fac schimbul de ulei si la cutie - ce ulei sa folosesc ? Va multumesc din suflet!
     
  6. Adu

    Adu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a3
    Salutare! Eu am fost la un service in bucuresti si am folosit uleiul recomandat de ei. Era o marca nemteasca insa nu mai stiu exact cum se numea :). Sa schimbi si filtru si garniturile!
     
  7. 911turbo

    911turbo 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    2007 A6 2.7TDI BPP Quattro, 2003 A6 2.5TDI BFC, 2003 A6 2.5TDI AKE, 2000 A4 1.9 TDI AJM
    @andi_b, unele cutii automate mai vechi au acele pozitii (1,2,3 in cazul tau), pentru a spori efectul de frana de motor. Selectarea pozitiilor (din D in 4 si asa mai departe) din cate stiu SE FACE PE LOC, SI NU IN MERS.

    In pozitia 3, cutia nu va schimba treptele mai sus de a3a, in 2 mai sus de a2a, in 1 va merge doar in a1a. Cutia fiind automata, tu cand cobori o panta si implicit nu apesi acceleratia sau o apesi putin, combinat cu o viteza suficient de mare incat sa stea in ultima treapta (la tine a4a), nu ai frana de motor eficienta. Astfel daca mergi cu pozitia 3 si efectul de frana de motor este mai bun. Cu cat panta este mai mare si cu cat incarcarea este mai mare (de exemplu ai remorca in spate), se alege o pozitie mai joasa.

    De ce frana de motor? Pentru ca se doreste evitarea folosirii doar a franei de serviciu (cea de la pedala), fara frana de motor, pentru o perioada indelungata(gen cobori o panta de cateva grade pe un traseu de cativa kilometri) care poate duce la supraincalzirea discului, urmata de fierberea lichidului de frana si formarea de gaz in acesta, gaz care este compresibil rezultand eficienta scazuta a franelor.

    Informatiile legate de ultilizarea cutiei automate se pot gasi si in manualul de ultilizare al autovehiculului.
     
  8. hannibal53

    hannibal53 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 2001
    Am intrat in posesia unui A3 8L 1,6, automatic, din 2000 si acum vreau sa schimb uleiul la cutia automata. Toate bune si frumoase dar un prieten de-al meu, "audist" si mecanic priceput mi-a spus ca nu se baga la schimbat uleiul la CV (nici la masinile lui A4 si A6!) pentru ca e mai complicat si trebuie scos uleiul si din difuzor (ce-o fi ala?) si, si, si... asa ca va cer voua, celor care v-ati mai "batut" de o astfel de situatie, un sfat atat in ce priveste tipul (marca) de ulei cat si despre manopera. E necesar intr-adevar sa merg la un service tinand cont ca am mai tinut in mana de-a lungul timpului fel si fel de scule?
    Astept parerile voastre, cu multumiri!:hi:
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Posteaza codul cutiei sau seria de sasiu.
     
  10. hannibal53

    hannibal53 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 2001
    Serie sasiu: WAUZZZ8LZ1A017662
    Multumesc pentru promptitudine :yes:
     
    Ultima editare: 16 Oct 2016
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai in imagine codul uleiului pe original si cantitatea de schimb. Codul cutiei este FDH (automata cu 4 viteze.)
     
  12. Vio1960 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A3 1,9 TDI
    salut!
    aceeasi problema (si doleanta) o am si eu... vreau sa aschimb uleiul din cutie, nu stiu insa codul si ce ulei este indicat
    seria de sasiu este WAUZZZ8L22AO12127
    multumesc anticipat!
     
  13. hannibal53

    hannibal53 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 2001
    Vio1960 Dupa ce afli tipul si cantitatea de ulei, nu incerca sa-l schimbi singur ca gresesti. E nevoie de o "smecherie" care face presiune si NUMAI asa iese tot uleiul din cutie (daca ai cutie automata). Asta se poate face numai intr-un atelier specializat sau la reprezentanta. Succes.
     
  14. Vio1960 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A3 1,9 TDI
    ma intereseaza sa stiu ce cutie este, daca are filtrul afara sau nu, ce ulei recomanda producatorul si ce cantitate de ulei intra... am constatat ca nu mai transmite cuplul corect (crestere de turatie a motorului fara a creste si viteza de deplasare) in treptele 4 si 5, si asta cand uleiul este cald. Nu stiu daca se rezolva doar prin inlocuirea uleiului si a filtrului, dara nici nu vreau sa dau sume astronomice pe reparatie
     
  15. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai cutie automata tiptronic in 5 repte, cu codul FST. Ai in imaginea 2 si codul+cantitatea uleiului. Vad ca inauntru are o sita de ulei.
     
  16. Vio1960 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A3 1,9 TDI
    Multumesc! Va tin la curent cu modul de rezolvare
     
  17. Vio1960 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A3 1,9 TDI
    Buna ziua!
    dupa "lupte seculare" care au durat mai bine de 4 luni, timp in care am colindat aproape la toti specialistii (cu ghilimele sau fara) in cutii de viteza automate din Bucuresti, am rezolvat problema prin inlocuirea cutiei cu una adusa din Germania.
    Defectul constatat era pierderea cuplului in treptele 4 si 5
    Cod de eroare VAG
    DTC Description
    00652 - Shift range controller; implausible signal
    - Faulty signal
    - Intermittent
    In privinta reparatiei, mi s-au dat tot felul de solutii si preturi - inlocuirea uleiului si filtrului din cutie, repararea turbinei care, chipurile, avand eficienta scazuta, intra in limp mode (lucru complet neadevarat - nu am vazut nici un cod de eroare de turbina pe VAG, ci doar cel de mai sus), preturi pentru reparatie intre 800 si 2000 euro, etc
    Toata stima pentru profesionalismul celor din Mehadiei, Cernica, Preciziei - Militari, Str Ghe Titeica (Glucoza) - oameni cu adevarat competenti, primiti oricand o indrumare corecta de la dansii
    O bila neagra pentru cei din Chitila - dupa ce patronul mi-a transmis ca nu poate sa imi spuna cat costa decat dupa ce fac o diagnoza la ei, "ca altfel nu poate sti despre ce e vorba" - diagnoza a constat intr-o proba de mers in oras, facuta de un pusti, cu motorul turat la 5000 rpm (diesel!) dupa care patronul imi spune la telefon "stiu ce are, patineaza in a patra si a cincea"!! si mi se da un pret de reparatie de 1500 euro, fara a-mi garanta blocul de valve, care ar fi costat inca 800 euro in Germania.
     
  18. dango 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Ian 2009
    Locație:
    ct
    Masina:
    a3
    Salut,

    Daca ma poate ajuta si pe mine cineva, am A3 / 2002 cutie automata si la pornire, de pe loc, nu schimba vitezele decat dupa ce merg ceva cu ea, 1-3 km, dupa care se comporta relativ bine. De ceva vreme imi face mai des asta. Am intrebat mecanici si mi-au spus unii ca trebuie schimbat uleiul, altii ca nu se schimba uleiul la tiptronic 5 viteze pe care o am eu. Masina o am de 9 ani. Serie sasiu:

    WAUZZZ8L42A063032

    Multumesc mult.
     
  19. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    ba se schimba ulei-ul...astea sunt prostii ca nu se schimba,scrie si in cartea masinii.gindestete ca ulei-ul ala a fost supus la mule "actiuni" de-a lungul anilor si si-a pierdut din proprietati.Greseala care o fac multi este ca nu baga ulei ORIGINAL ca este prea scump si cred tot felul de povesti....dar cu ala ORIGINAL merge cel mai bine si se comporta asemenea si pentru o perioada mai lunga de timp.Un ulei original costa peste 300ron litru,dar face treaba.
    Eu unul iti recomand sa il schimbi,daca nu a fost schimbat de mult timp si are multi km masina,dar nu iti pot spune ca asta este cauza la problema ta.Spun doar ca ulei-ul se schimba,dar repet,cu ORIGINAL,daca pui AF,sa nu te miri!!
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Hai sa nu exageram, un litru de ulei pentru cutie automata costa intre 100 si 120 ron, in functie de cutie.
     
    bobalex18 apreciază asta.

Distribuie pagina asta