1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata la A5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de Moldovan Dan, 28 Feb 2013.

  1. raz123van456 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2018
    Locație:
    cluj napoca
    Masina:
    audi a5 2016 sportback 2.0 TDI 190 HP
    La un a6 cu s-tronic acele smucituri si "agatari" a pedalei s-au rezolvat cu inlocuirea mecatronicului din cutie.
     
  2. Attractive

    Attractive 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 2.0 TDI 2010 143HP
    Va salut. Din pacate a venit momentul sa am si eu probleme mai serioase la masina mea... A5 2010 2.0tdi 143cp.
    Ca sa nu plictisesc lumea la citit, o sa fiu cat mai scurt. Acum cateva zile, s-a fisurat din senin una dintre tevile de ulei de la cutie, mai exact de pe langa filtrul de ulei din cutie. Mi-am dat seama din mers, ca incepuse sa faca relantiul pe nebunul si masina nu mai tragea. Cand am oprit pe dreapta, sub masina curgea fir continu de ulei, de grosimea a doua degete. Pus masina pe platforma si dus la service.
    Acolo, am schimbat conductele, volanta (daca tot am dat cutia jos) si am pus ulei nou (au intrat 7.5 litri) si filtru de ulei, cu toate ca facusem deja aceasta operatie acum 3 luni de zile la reprezentanta.
    Tin sa precizez faptul ca la final, din cutie am mai scos circa 2-3litri fara niciun fel de urme de span/pilitura. Era curat si limpede.
    Masina merge acum impecabil, fara socuri la plecare/oprire, mai putin daca ma dau la ea.
    Daca incerc sa fac o depasire in forta, indiferent daca sunt in D sau S, masina smuceste de 3-4 ori de zici ca se rupe in doua.
    Am incercat readaptarea discurilor din cutie, dar simptomul persista.
    Inainte de aceasta experienta neplacuta, nu aveam aceste probleme. Aveti vreo idee ce poate fi mai exact? Sa fie De la ulei prea mult/prea putin?
     
  3. AditzaN1

    AditzaN1 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2019
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Audi A5
    Salut băieți. Detin un a5 3.0 tdi quattro 2013 . De curând am schimbat distribuția cu toate piesele pe original si volanta ( aveam o bătaie la relanti iar cand s a dat jos cutia pentru schimbul distribuției am realizat ca avea un joc foarte mare ) . Volanta cu care am inlocuit o este LUK iar cand a venit avea si ea un joc dar nu ca cea veche . Toate bune si frumoase . S a montat tot . Am iesit in probe si am constatat că am un sunet ca un huruit , ca si cum freacă ceva( nu sunt sigur daca din cutie sau de la motor ) , doar dacă bag piciorul in ea de la 1100 la 1900 dar nu mereu . Iar cand schimba treapta înainte sau inapoi câteodată se aude ca si cum agata ceva ( se aude din cutie ) . Mentionez ca inainte sa schimb distribuția si volanta nu aveam probleme de genul . Doar ca aveam bataie la relantiu si băteau lanțurile la pornire. Acum intrebarea mea este . Cumva există sa nu fie volanta identică si sa difere ceva din fabrica dacă nu este originală? Sau sa fie cumva defecta din fabrica ? Va multumesc
     
  4. MariusPMD

    MariusPMD 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Targu - Jiu, jud. Gorj
    Masina:
    Audi A5 / B8 / CDN / 2009
    Buna seara! Incerc si eu sa obtin un raspuns. Am un Audi A5 B8 2.0 TFSI, la care s-a schimbat uleiul in cutie la 210.000 km, acum are 282.000 si conform cartii de service trebuia schimbat la 60.000, deci trebuie sa rezolv cat mai repede acest schimb.
    Acum, vine si intrebarea: se schimba doar uleiul la aceasta cutie nu si filtrul ? 3 service-uri mi-au zis ca nu se schimba filtrul (Timisoara, Craiova si Rm Valcea), un service a zis ca se schimba si filtrul si trebuie si spalata cutia. Preturi, intre 1050 - 1300 - 1500 -2400 de lei.
    In plus, cei de la Serpico Craiova mi-au cerut sa le las masina cu 1 zi inainte in service ca cica trebuie sa se raceasca complet si abia a 2-a zi sa schimbe uleiul, pe cand tot ceilalti au zis ca lasa masina 1 ora sa se raceasca putin si gata, pot sa faca schimbul. Deci, stie cineva sa-mi spuna daca trebuie schimbat filtrul, daca trebuie sau nu spalata cutia, daca e necesar sa stea masina 1 zi la racit. Cam cum ar trebui sa decurga corect operatia asta ? Seria masinii este: WAUZZZ8T29A054002. Multumesc frumos daca se gaseste cineva priceput sa ma lamureasca.
     
  5. ioanidis84

    ioanidis84 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Ian 2014
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    audi a4 b8 2.0 tdi cag
    Trebui sa decurga conform manualelor. Nu scrie nicaieri ca trebui lasat sa se raceasca,dar nu este gresit sa il lasi sa se raceasca, oricum pe ala il dai afara si bagi altul ,la asta din urma ii faci nivelul la o anumita temperatura. Am facut de nenumarate ori operatiunea si nu au fost probleme.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Toti zic ca trebuie sa se raceasca din cauza de a nu se frige cand scot uleiul, dau baia jos sa inlocuiasca filtrul, etc.
     
  7. MariusPMD

    MariusPMD 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Targu - Jiu, jud. Gorj
    Masina:
    Audi A5 / B8 / CDN / 2009
    Sa va spun exact cum a fost, poate e cineva interesat! Pana la urma, am mers la Autokappa, pe centura Craiovei. Ziceau ca este un filtru inauntru, care se schimba, si garnitura metalica de la tavita, plus curatarea tavitei in interior, plus 7 litri de ulei original, plus manopera... = 1600 de lei. Pana la urma, la rugamintea mea, au verificat si carcasa filtrului exterior, despre care ei spuneau ca la modelul meu de cutie ar trebui sa fie goala, fara filtru in interior,,,,si ce sa vezi, era un filtru si acolo! Pana la urma, au intrat 6 litri de ulei original, cu cele 2 filtre si garnitura metalica si manopera : 1800 lei. Intr-adevar, operatia se poate executa si fara service specializat, este necesar elevator/rampa. Mult succes tuturor; personal am fost destul de multumit de respectivul service, chiar daca a trebuit sa astept 2 ore in plus ca sa intre masina in service, fata de ora stabilita initial.
    Cat despre racire...a stat masina 2h 30....mai mult din cauza ca au intarziat ei cu eliberarea unui elevator.... in orice caz, nici pe departe cum imi cereau cei de la Serpico Craiova sa le duc masina luni pana in ora 17:00 si sa se apuce de lucru la ea marti dimineata la 9:00; logic ca nu poti sa te apuci de lucru instantaneu, dupa ce vii cu masina de la 100 de km, dar nici sa-mi ceri 16 ore de racire ca asa vrei tu, ca sa mai platesc si cazare 1 noapte la hotel...de-un moft; iar cand i-am spus ca mi se pare exagerat si nici un alt service nu mi-a cerut asa ceva, respectivul a inceput sa se ratoiasca la mine ca asa e procedura...
     
    Ultima editare: 4 Dec 2019
  8. seftaka

    seftaka Silver Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Ex: Audi A6 2.0 TDI CGLD 2012 & Porsche Cayenne 3.0d 2016
    Va salut. Ma poate ajuta cineva cu un raspuns pertinent legat de cutia unui Audi A5 2.0 tdi 2012.. Din decodarea VIN imi reiese 0G7 Tiptronic, desi ma aspteptam sa fie multitronic..
     
  9. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    @seftaka pe motorul de 2.0 TDI nu a fost tiptronic. Se refera la posibilitatea de a schimba vitezele manual... lucru dezbatut de multe ori pe forum.
     
    Cata_ADC și smurff apreciază asta.
  10. Alin_trasca

    Alin_trasca 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2020
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A5
    Am achizitionat recent un audi A5 3.0 quattro de 245 cai cu cutie S-tronic , dupa ce am mers cam 1000 de km fara nici o problema a inceput sa faca o problema la cutie, cand se inginge incepe sa dea un soc cand revine din treapta a3a pe a2a si smuceste rau sau chiar se opreste in R , am inteles ca ar trebuii sa i schimb uleiul si filtrul ceea ce am si facut
    Uleiul din cutie arata mai mult negru decat galben culoarea celui nou , dupa ce l am schimbat am plecat in probe cu masina si la fel ca si inainte cand era rece mergea perfect , cand a ajuns apa la 90 de grade si probabil s a incalzit si uleiul in cutie avea exact aceleasi simptome ca si inainte de schimbarea uleiului. Si volanta a inceput sa se auda la rece , dar cand cuplez pe D sau R zgomotul dispare
    Tin sa precizec ca atunci cand este rece merge perfect , am inteles ca ar trebuii schimbat si un kit de repartie de la mecatronic , are cineva idee , s a mai lovit cineva de problema asta pana acum ?
     
    Ultima editare: 5 Feb 2020
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Tu credeai ca scapi de problemele volantei si ale mecatronicului cu un schimb de ulei ? Te-ai inselat.
    Du-te la un service specializat sa iti desfaca cutia si sa iti faca o constatare.
     
  12. Alin_trasca

    Alin_trasca 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2020
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A5
    Am fost si mi au zis ca ma costa 800 €uro sa mi schimbe kitul de reparatie dar ca nu imi garanteaza ca o sa mearga ca poate trebuie inlocuite si ambreiajele si acolo e alt cost dar nimic concret. Problema este ca nu am nici un cod de eroare pe cutie
    Volanta am luat-o in calcul sa o schimb. Normal ca nu are treaba cu schimbul de ulei
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Pai, pana nu o desfaci sa vezi ce e de inlocuit, nimeni nu iti garanteaza nimic, e clar.
     
  14. Ispasconstantin1984 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2.0 tdi 143cp 2011
    Salutare,
    Dupa 15 ani de condus concurenta, am ajuns la un audi a5 sportback 2011 2.0tdi 143cp, serie caroserie WAUZZZ8T5BA068773. Cutia cred ca este multitronic din cercetarile mele, nu stiu mare lucru despre vag, desi sunt mecanic am experimentat cateva maruntisuri doar la cateva masini din grupul VA ale unor peieteni. In rest fac mecanica pe o alta marca si m-am axat aproape doar pe ea. Daca le faci pe toate esti nesabuit la toate in teoria mea. Asa ca experienta limitata te experimenteaza mult mai bine pe ceea ce faci. Dar, probabil avand acest A5, o sa incep s-o experimentez si pe viitor daca exista atractie o voi baga in portofoliu si poate imi voi oferi serviciile si catre "stapanii inelelor". :) No offence...

    Asadar vreau sa schimb uleiul cutiei. In cartea service este bifat schimbul la fiecare aproximativ 30.000 km, dar bifat si multitronic si S-tronic ulei si filtru pana la 151.000 km dupa care a ajuns in Romania. A trecut pe la 2 propietari si ultimul a spus ca nu a facut revizie, verificat ulei, foarte curat dar nu imi pun bazele in curatenie asa ca vreau sa il schimb. Este corecta procedura din link-ul de mai jos ? Mi s-a parut cea mai ok abordare pentru ca se face si completare, schimbul mi-l fac singur. As merge pe Ravenol deoarece il folosesc des la multe masini si totul este in regula intodeauna. Alt prieten care se ocupa cu reparatiile la cutiile automate zicea de Febi. Oricum la 30.000 il voi schimba intodeauna sau poate mai repede. Fac asta la orice masina as avea, o fac timpuriu pentru protectie cand vine vorba de uleiuri. Fie ele din orice agregat. Multumesc anticipat celor care imi vor raspunde. Acesta este link-ul procedurii gasit de mine:

    https://www.audizine.com/forum/showthread.php/768241-CVT-Transmission-fluid-change

    Si filtru ulei cutie , cel in care intra tevile de la racire ulei ? Codul ar fi 0aw301516h.
     
  15. Audiowner 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Anglia
    Masina:
    Audi A5, 3.0 , 2013
    Salutare,
    Dețin Audi A5, 3.0 tdi an 2013. După cum toată lumea știe, probleme la cutia S-tronic apar mai devreme sau mai târziu. Intrebarea mea ar fi: care este principalul motiv ? Din ce am citit mecatronicul ar fi de vina, din cauza mecatronicului se duc ambreiajele, etc. Preventiv, dacă schimbi mecatronicul sau repari mecatronicul cu kit de reparație, se rezolva problemele ? Sa nu se ajungă la costuri de 3-4.000 €uro
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Ambreiajele sunt consumabile, deci mai devreme sau mai tarziu tot ajungi sa le schimbi.
     
  17. Audiowner 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Anglia
    Masina:
    Audi A5, 3.0 , 2013
    Știu dar nu e tot una când. Am citit aici ca in cazul in care se duce mecatronicul duce la uzura prematura a ambreajelor dacă nu se repara mecatronicul la timp. Unii au avut probleme la mecatronic fără sa apăra nimic in bord și asta nu știu exact care e de fapt problema principala ce duce la stricarea cutiei cu daune mari. La următorul schimb de ulei as dori sa schimb și piesele, piesa ce e cu problemă.
     
  18. cosssmin10

    cosssmin10 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A5,sportback,2.0TDI,143cp,2011,Audi Q5 quatro 2.0TDI, 170cp, S Tronic, 2012
    Salutare,
    Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Am mers la un service agreat de VW pentru schimbarea uleiului in cutia multitronic la un Audi A5 2.0 TDI 105kw si am observat pe factura ca este specificat codul G 052 182 A2 care dupa o cautare pe internet am descoperit ca este pentru cutiile DSG. Care este diferenta dintre uleiul pentru cutia multitronic si DSG. Specific ca schimbul a fost facut acum o luna si am sesizat o smucire mica uneori la plecarea de pe loc care inainte de schimb nu era. Multumesc.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Trebuia sa iti bage G 052 516 A2.
     
  20. cosssmin10

    cosssmin10 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A5,sportback,2.0TDI,143cp,2011,Audi Q5 quatro 2.0TDI, 170cp, S Tronic, 2012
    audi66 da, acum stiu. La A4 B6, multitronic foloseam G052 180 A2, si cand am vazut factura nu am realizat diferenta dintre 180 si 182. Ma intreb in ce masura imi va afecta cutia in conditiile in care am parcus 1.000 km si momentan in UK service-urile sunt inchise.
     

Distribuie pagina asta