1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata la Audi A6 C7 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de Menacesxt, 12 Mar 2015.

  1. Dum3 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    A6 2.0 TDI 177CP CGLC 2014
    Adresez si eu o intrebare. Am luat de curand un A6 C7 facelift BiTdi 320 cp echipat cu cutie Tiptronic. Masina schimba perfect dar am vrut sa ii fac un schimb de ulei la cutia automata intrucat trecusera mai mult de 60.000 km de la ultimul schimb.

    Am fost la un service foarte ok cu care am colaborat si in trecut si isi fac treaba cu simt de raspundere si mi-au dat doua varianta de ulei, OE si Febi. Diferenta dintre ele era de 1.600 lei si mi-au garantat ca din experienta lor au folosit ueli Febi la multe masini inclusiv la modele cu cutia mea de viteze si totul a fost ok. Am ales aceasta varianta, masina merge perfect si dupa ce am facut schimbul dar azi am stat de vorba cu un pasionat audi si m-a bestelit in ultimul hal pentru alegerea facuta spunand sa schimb uleiul urgent ca voi avea probleme.

    P.S:

    Nu sunt amarat si nici bombardier, imi permit mentenanta la aceasta masina asa ca va rog fara replici de felul: ti-ai luat Audi si pui ulei aftermarket, esti sarac si meriti sa ti se intample ce e mai rau. Intrebarea este daca am ales un ulei de la alt producator (in cazul de fata Febi) cu aceeasi norma de vascozitate, ma pot astepta sa am probleme, cutia aceasta e mai sensibila si functioneaza ok strict cu OE sau ... ?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, te poti astepta la probleme pe viitor. Schimbul de ulei se face doar cu ulei OE si/sau ZF. Nu Febi, Ravenol, Swag, etc.
     
    Claudiu Tlb, Znstefan, gicu și încă o persoană apreciază asta.
  3. Ionut Stancu Bronze Member

    Înscris:
    5 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 FL, 3.0BiTDI, CVUA, 2016
    @Dum3 si eu iti recomand sa mergi tot pe ZF. Eu l-am schimbat de aproape 1 an si merge perfect.
    Recomand sa iei kitul complet (ulei + filtru).
     
  4. Dum3 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2017
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    A6 2.0 TDI 177CP CGLC 2014
    Ok, am sunat la service ZF, 2300 ron este distractia ( ulei+ filtru+ manopera), facut programare.
     
  5. Daniel Tudose 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 BiTDI 2017
    Salut. Nu stiu daca problema mea este de topic cutie de viteze sau topic motor, dar poate ma lamuriti voi asupra problemei. Am un Audi A6 BiTdi 320cp din 2017, 65.000km. Am observat ca atunci cand merg cu masina, prin treapta 4 sau a 5-a, pe drumuri unde este aglomerat si mai ai pe cineva in fata si tot accelerezi, mai pui putina frana, la accelerarea usoara, masina tremura/sugita/face in suturi pana o accelerez mai ferm. Daca mergi hotarat/sportiv, merge impecabil. Dar la genul asta usor de accelare, asa face uneori. Am fost la reprezentanta, nu mi-a gasit nici o eroare pe motor sau cutie. Au incercat sa adapteze cutia si eu spus ca unul din ambreiaje nu l-a putut adapta( nu stiu daca sa consider ca ar fi o problema cu cutia), asa ca a resetat cutia, ca sa se invete din nou. Am 80km parcusi cu ea dar tot am simtit ca mai face. Cutia e tiptronic, 8 viteze, motor CVU. Aveti vreo idee sau a mai intampinat cineva problema asta?
     
  6. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Acum eu nu știu efectiv cum se comportă la tine dar datul ăsta în 'nas' în aglomerări cu frânări dese + accelerări, mai ales după drumuri mai lungi, e ceva la ordinea zilei la Audi. Pur și simplu combinația cutie + soft așa funcționează, nu la toate dar...
     
  7. Daniel Tudose 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 BiTDI 2017
    E ciudat, ca face in treptele 4, 5 cand turatia este aproape de 1000 si iti da senzatia aia ca la cutia manuala cand esti in ultima treapta si incerci sa accelerezi si face ca si cum ar fi subturata. Dar daca ai pus piciorul mai ferm merge perrfect. Cel putin daca e setata dynamic nu se simte nimic
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cam asa functioneaza tiptronicul.
    Obisnuiti-va cu ideea ca nu o sa gasiti cutie automata care sa functioneze impecabil in orice conditie de exploatare.
    Nu exista perfectiunea in acest domeniu, cum nici in multe altele.
     
  9. Daniel Tudose 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 BiTDI 2017
    Ar trebui sa imi fac griji ca ar avea ceva cutia din moment ce nu a putut sa adapteze reprezentanta unul din ambreiaje si a dat reset ?
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    A vrut sa spuna exact ce a zis, probabil i-a aparut pe tester ca unul din ambreiaje nu a fost adaptat.
    De ce nu l-ai intrebat pe el ?
     
  11. Daniel Tudose 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 BiTDI 2017
    Pai baiatul de la receptie mi-a spus asta, cu covid-ul asta nu am avut acces in spate
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Am inteles. Dar fiind reprezentanta, asta trebuia discutat cu inginerul sau mecanicul respectiv.
    De ce nu s-a reusit adaptarea pe ambreiajul respectiv, ce repercursiuni are, ce rezolvare, etc.
     
  13. Ionut Stancu Bronze Member

    Înscris:
    5 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 FL, 3.0BiTDI, CVUA, 2016
  14. Sharpshooter 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Apr 2019
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI 177cp CVT 2013 CGLC
    Salut,
    Ma poate ajuta un coleg referitor la codurile tuturor pieselor (ulei original, filtru, suruburi, conducte, etc.) pentru revizia cutiei la un Audi A6 C7 2.0 TDI, 177 cp, multitronic (0AW). VIN: WAUZZZ4G9DN122306. Multumesc.
     
  15. Frunza Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2018
    Locație:
    deva/timisoara
    Masina:
    Audi a6 c7 4g avant 2.0-TDI (2012) Multitronic 177cp
    Salut băieți,

    Mașina de familie e un A6 C7 2012 177 cp 2.0 tdi (cod motor CGLC) cu multitronic (cod cutie PCF)
    De 1-2 luni îmi statea pe cap o vibrație doar când stau pe loc cu frana pusa dar în drive sau reverse (deci numai când e cuplata cutia).
    Am citit pe net, am sunat la mecanici/forum, etc , am fost la mecanic într-un final și mi-a verificat-o pe tester. Pana la urma i-a făcut (cred eu) adaptare la cutie sau ceva reset sa învețe din mers. M-a pus sa ma plimb câțiva km, m-am întors (când opream se simțea ca și cum ea vrea neapărat sa plece, era foarte turata, abia o țineam la stop sa nu plece), ajung înapoi și continua cu adaptarea sau ce a făcut el, într-un final plec spre casa supărat, ca nu a rezolvat nimic, deoarece vibrația încă era prezenta, opresc la stop și vad ca încet încet vibratia dispare.
    Acuma problema pana în prezent e ca în marsalier vibrează foarte foarte tare și când trec din R in D smuceste foarte rău. Mecanicul mi-a zis ca ambreiajul / convertizorul e pe ducă și ca l-a calibrat aproape de limita (sau ceva de felul asta)
    Pe lângă asta, se aude și un sunet metalic ca și cum ar fi de la volanta ( asa mi-a zis alta persoana acum 3 săptamani) când sunt în R (înainte de adaptare se auzea și în drive acum mult mai puțin)
    Ulei schimbat acum aprox 40.000 km ( nu știu dacă s- a făcut adaptarea) iar erori nu am primit și nici pe tester

    Ce as vrea sa știu de la voi va rog, ce nu mi-e clar: e posibil sa fie problema doar de la volanta sau doar convertizor, sau ambele ? Din câte am înțeles eu mașina are și convertizor și volanta ?
    Am sunat la un atelier de cutii automate și mi-a cerut 7.000 ++ lei doar sa recondiționez convertizorul. Chiar astea sunt preturile ? Nici măcar nu am găsit de cumpărat separat. Taică-meu (care deține mașina nu e dispus sa dea atâta cât timp mai duce asta) iar eu nu-mi permit, dar nici nu vreau sa o las sa se strice mai rău dacă se poate face ceva ce imi permite bugetul.
    Ceva păreri ?
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai inteles foarte gresit.
    Hotaraste-te, ori ai volanta ori convertizor, nu le poti avea pe amandoua.
    Convertizorul tine locul volantei si vice-versa.

    Sa reconditionezi un convertizor cu garantie 1 an, fara limita de km costa in jur de 300€.
    Ca sa beneficiezi de garantie trebuie sa ai factura ca montajul s-a efectuat intr-un service autorizat si ca ai facut schimbul de ulei al cutiei odata cu montajul convertizorului.

    La volanta, pretul creste, in jur de 500€.
    Pe langa asta mai ai si manopera, care te mai costa cateva sute bune de ron.
    Toti cer minim 7-800 ron ca sa dea cutia jos pentru a inlocui volanta.
    Deci o cheltuiala de minim 650-700€.
    In functie de nr. km, trebuie sa ii faci si schimbul de ulei.

    P.S.:

    Tu ai volanta (intre cutie si motor) si ambreiaj (in interiorul cutiei), nu ai convertizor.
     
    flavius89 și Frunza Bogdan apreciază asta.
  17. Lucian17

    Lucian17 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5, B8, 2.0, 2014
    Salut. Ai rezolvat problema asa cum ti-a recomandat Sel in pagina 51 a acestui topic sau a fost alta rezolvare ? Multumesc
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce relevanta are ? Eroarea aia este generica, poate aparea din X cauze. Pune VCDS si dupa aia decizi ce este de facut. Poate fi un cablaj, o supapa/valva, o piesa defecta fizic din interiorul cutiei, etc. Cum sa iti garanteze cineva ceva daca tu nu stii din ce cauza a aparut eroarea ?
     
    Lucian17 apreciază asta.
  19. Lucian17

    Lucian17 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Aug 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5, B8, 2.0, 2014
    Multumesc pentru raspuns. Diseara pun VCDS-ul si o sa continui discutia in aria masinii pe care o am, nu aici.
     
  20. Alexandru Ivanov 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2019
    Locație:
    Constantap
    Masina:
    Audi A6 c7
    Salut la mine a fost mufa de la cutie ce duce la calculator
     
    Lucian17 apreciază asta.

Distribuie pagina asta