1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata Multitronic la Audi A6 C6 - schimbare ulei - reparatie -probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de newah, 24 Feb 2010.

  1. bet

    bet Gold Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 4G 2O12
    La nivel de fantasme se poate orice, insa nu cred ca o cutie multitronic va fi fericita cu un sofer care se gandeste sa schimbe la 2000.
    Cu putin efort ai putea arunca un ochi pe linkul pus de gabriel sa vezi cum este construita si cum functioneaza o cutie multitronic.
    TCV = transmisie continuu variabila (CVT in engleza). Nu are rapoarte fixe, folosind in schimb doua fulii variabile cu o curea sau (in cazul Multitronic) lant pentru a mentine motorul in parametri (teoretic) optimi de functionare.
    Multitronic nu prea are trepte de viteze.
     
    Ultima editare: 29 Iul 2014
    Talpescu apreciază asta.
  2. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Cred ca și la frâna de motor nu-i cade prea bine acelei curele metalice.
    O face, dar una e cu pinioane și alta când e o curea. De aici și uzura mai accentuata ce necesita o mentenanță mai atentă.
    E o cutie interesantă, dar se pare ca nu au găsit încă niște materiale care sa reziste cu brio. Acum câțiva ani chiar se vorbea ca nu o pot implementa pe mașini, chiar și de mic litraj, tocmai din cauza fiabilitatii, a materialelor slabe. Se folosea o tehnologie mai simplista la scutere și alte chestii ultrausoare. Au trecut anii și deodată a început să apară și la mașini. Acum le scot, dar cu siguranță vor reveni, mult mai fiabile, pentru ca da, sunt spectaculoase. Mie personal îmi plac mult, dar mai aștept... :)
     
  3. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Roger- ce spui tu ca vrei, poti face linistit pe o cutie multitronic. As fi recunoscator colegului Bet, daca ar detalia de ce nu este fericita o cutie cand eu schimb la 2000. Poate a mea nu stie sa-si arate nefericirea!
     
    R D apreciază asta.
  4. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Atat timp cat mergi lin, chiar nu vad o problema.. esti in ultima viteza, la 1600 rpm si cu acceleratia cam 10% apasata, nu cred ca ar fi "nefericita" cutia.
    De altfel, eu as merge pe modul manual cand vreau sa merg mai economic (la consum), iar modul Sport nu cred sa-l folosesc vreodata.
     
  5. bzn_marius

    bzn_marius 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 4H, 3.0TDI, CMH, An2012
    Roger, daca mergi cu un diesel la 1600 rpm nu cred ca faci nici o economie, decat ii infunzi injectoarele, nici un motor nu cred ca este economic cand merge subturat, mai ales un diesel!
     
  6. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Ia incearca sa mergi cu 70-80 km pe ora in D. Ai sa vezi ca motorul tau sta la 1200 de ture. Oare "inginerii" astia de la Audi, daca ar fi stiut ca se infunda injectoarele, nu ar fi facut ceva in sensul asta?
     
  7. bzn_marius

    bzn_marius 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 4H, 3.0TDI, CMH, An2012
    Bine dorutzu. Asa o fi, cum spui tu. Eu am multitronic si nu am vazut pana acum sa stea cutia la 1200 de ture la drum drept!
     
    Ultima editare: 29 Iul 2014
  8. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ultima editare: 29 Iul 2014
  9. bet

    bet Gold Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 4G 2O12
    Dorutzu74 raspunsul meu era pentru Roger25.
    Cutia automata multitronic nu schimba nimic, nu are trepte de viteze prin urmare nu inteleg ce schimbi tu la 2000.
    La orice masina schimbul de viteze la 2000 ar determina aparitia fenomenului de lugging, la masinile cu cutie multitronic nu se manifesta acest fenomen tocmai datorita faptului ca aceasta cutie are o multitudine de trepte de viteza, si este capabila sa mentina o turatie constanta a motorului, asta nu inseamna ca mersul subturat este benefic acestei cutii, (IN OPINIA MEA, daca mi se permite), mersul subturat genereaza un stres suplimentar pe lant si discurile conice, adica locul unde multitronicul reclama cea mai mare sensibilitate la uzura.
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Roger, fii mai calm si citeste macar vreo 2 zile tot ce gasesti despre cutiile multitronic. Apoi revino cu impresii.
    Da, nu are viteze, este cu variatie continua, ti s-a mai spus asta, dar tu te incapatanezi, are un numar infinit de viteze. Ce vezi tu acolo este definit/delimitat/denumit de catre producator ca fiind "viteze", mai mult generic, ca sa ai un reper, deoarece nu se poate stii care e a 1-a, a 2-a si asa mai departe.
     
  11. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    "When stationary apply foot brake while selecting the gear".
    Daca nu se apasa frana, dauneaza in vreun fel cutiei? Exemplu: cu masina stationata, bag din P in S si apoi din S in P (cum facuse cineva intr-un filmulet).
    Sau trebuie neaparat mereu apasata frana.
     
  12. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    Tu ai condus vreodata automata?

    Iti dai seama ce zeama de dinozaur iese daca tu amesteci modurile cutiei fara a avea frana clcata?

    Doar din D in Sport intra din mers pentrul restul stai cu piciorul pe frana si masina oprita
     
  13. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ai uitat ca și din D în N merge...
    Din viteza, am vrut sa revin din S în D, am împins maneta mai tare pesemne și s-a oprit în N. S-a turat motorul, dar nu s-a întâmplat nimic. Am revenit în D și basta.
    Am mai scos-o apoi de vreo doua ori în mers "pe liber", ca-mi părea că aud niște zgomote sau nu mai știu exact și îți dai seama ca nu am călcat frâna.
    Deci cu siguranță, merge.

    Roger, tu dacă ai văzut că ăla "mesteca" în cutie, sigur nu i-ai văzut și piciorul pe frână. Apăsând frâna, se decupleaza o siguranță mecanică, de protecție. Se și aude la baza manetei, când apeși pedala. Deci dacă nu e ceva stricat, e imposibil sa plimbi maneta așa. Iar dacă ai putea, ai face praf cutia...
     
    Ultima editare: 7 Aug 2014
  14. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    nu am incercat niciodata sa o decuplez in mers... si nici din greseala nu am reusit ar e bine de stiut...
     
  15. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    De fapt, dacă mă gândesc mai bine, eram în D și am dat direct în N.
    De ce?
    De cele mai multe ori, când vreau să fac vreo depășire mai la limita, o pregătesc dând în S. Dupa, împing maneta înapoi în D.
    Am făcut deci depășirea, dar am rămas/facut-o în D. Din obișnuință, după depășire, am împins maneta....în N și nu știam de ce a urcat deodată în turație.
    De doua ori s-a întâmplat, dar nu e o crimă.... Se mai întâmplă. :)

    Știind deci ca se poate, am apelat voit la soluție, când am vrut sa o las pe liber.
    Din N in R, în mers,....dă să "cârâie". După ce am luat mașina am vrut sa vad dacă mă lasă, ca așa eram și eu, nu prea eram familiarizat.
    Nu apuci sa te apropii prea mult de R, te atenționează. Am dus maneta spre R foaaaarte încet și cu frică. A fost singura data când am facut-o, dar acum măcar știu ce și cum...
    Știam o varianta a bancului cu R...acheta și vroiam sa știu dacă nu are totuși vreo protecție. Nu are...și nu mă așteptam la asta.
    Deci bancul poate foarte bine sa fie adevărat... :)
     
    Ultima editare: 9 Aug 2014
    cypry2009 apreciază asta.
  16. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Primul drum mai lung azi (~300 km) buc-brasov, la volanul noii mele masini :D relativ la cutia asta, pot sa zic ca sunt multumit de cum merge. Totusi, mi se pare ca in D merge cam subturat (e doar o parere); bine, nu-s eu prea vitezoman in general, am talpa cam usoara. De la semafor plec lin, frumos, dar nici exagerat de incet, ca mosii. In stilul asta, nu mi-a prea trecut de 2000 ture. Au fost reprize cand i-am mai dat si 3000-3500. Dar mai rar. Am mai pus-o si pe manual, si ii schimbam eu pe la 2500-2800.
    Modul S nu l-am folosit deloc. I-am dat si eu din D in N de 2 ori. In R nu am incercat, nici nu o voi face.
    Ce nu stiam sau am descoperit azi:
    - din P nu poti s-o muti nicaieri decat daca ai motorul pornit.
    - am pornit motorul, evident in P, dar a mers si fara frana apasata.
    - o singura data am oprit motorul, ea ramanand in D.. am uitat-o acolo (e daunator?); ulterior, vazand, am pus-o in P asa cu motorul oprit.
    - in P, am lasat-o in parcare si cu frana de mana trasa (nu stiu de ce.. daca e in P, e sfant, aia nu mai pleaca).

    Aveam pe A3, la 130 km/h, 2100 ture, nu imi venea sa cred cat de bine e etajata :)

    Deci... da, incepe sa imi placa.
     
    Ultima editare: 9 Aug 2014
  17. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Poți "pleca" din P și doar având contactul pus...
    Ciudat, eu parca tin minte ca nu porneste motorul dacă ești în D. Nici nu poți să scoți cheia din contact, dacă o lași în D.
    Îți scrie în bord ceva de P și N parca.

    Fiind în P, poți să pornești motorul fără să apeși pe vreo pedala. Așa mai fac și eu, fără să intru în masina, pana deschid garajul, pana mă mai învârt, ii dau din prima o cheie, minutul ăla de stat pe loc poate e bun la amorsare, etc.
    Ideea e ca dacă vrei sa pleci, ATUNCI nu te lasă să miști maneta fără să calci frâna.
    Deci nu e vreo problema de pornit motorul în P, ci de plecat de pe loc, de băgat în D. Atunci te condiționează sa apesi frâna.

    În fine, le înveți tu...

    Dar întreb și eu... Exista vreo diferență în gestionarea acestor programe, intre cutia multitronic și tiptronic? Ca sa nu vorbesc prostii...
     
    Ultima editare: 10 Aug 2014
  18. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Eu cred ca nu exista, dar poate ma insel.
    <<Poți "pleca" din P și doar având contactul pus>> - adica, pot schimba "vitezele" cu contactul pus, piciorul pe frana, si-atat. la asta te referi?

    N-am incercat sa pornesc motorul atunci cand o oprisem uitata in D (sunt curios ce s-ar fi intamplat), si nici n-am scos cheia din contact (oricum nu puteam). Ci am dus-o in N, asa oprita, cu frana calcata, si basta.. nu stiu daca e ok ce am facut. Dar.. o sa-mi intre in reflex ca mereu cand vreau sa o opresc, s-o duc in P.
     
  19. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, poți mișca maneta din P, doar având contactul pus, dar și călcând frâna.
    Dacă ești în P, poți porni motorul doar "bagand capul pe geam". Merge, dar e valabil deci doar pentru a porni motorul, nu și pentru plecarea de pe loc.

    Nu e o crimă dacă o oprești în D, dar ideal ar fi sa nu. Dacă o uiți așa, o muți în P când o sa vezi.
    Pornirea în D nu este posibilă. Dai degeaba din cheie, nu se învârte nimic, iar in bord o sa-ți scrie ca numai în P și N este posibil. Deci, trebuie sa muți maneta mai întâi....
     
    Ultima editare: 10 Aug 2014
  20. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ok :)
    corectare post 57: "ci am dus-o in P" (nu N).
     

Distribuie pagina asta