1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata Multitronic la Audi A6 C6 - schimbare ulei - reparatie -probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de newah, 24 Feb 2010.

  1. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Cei care aveti cutii automate: cand manipulati levierul, frana o apasati usor, sau mai tare? Eu mereu o apas foarte putin, cat sa pot schimba, si simt smuciturile alea mici cand trec din R in N sau din N in D (e si normal, daca rotile nu sunt "franate" suficient). Dar e ok/sanatos asa?
     
  2. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Apesi cat sa stea masina pe loc, poti sa iti bagi piciorul la maxim in ea sau doar sa pisti frana, nu are nici o importanta. Nu schimba din R/D in N in mers, atata tot.
     
  3. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    eu apas pedala de frana mai sanatos si astept sa se opreasca masina complet inainte de-a baga in R mai ales, sau din R in D si vice-versa. Ideea este ca trenul de rulare sa se opreasca complet pentru a nu mai avea miscare in angrenajul cutiei pentru a reduce cat mai mult stresul mecanic cand bagi in R, am vazut multi care calca frana si baga in R cand masina inca mai e in miscare foarte incet, din cauza inertiei, daca intelegi un pic ceea ce se intampla prin cutie in momentele acelea si daca tii la fierul tau, nu faci asa ceva nici macar la una manuala...
     
  4. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Clar, nu faci asa ceva, la cele manuale caraie dar intra in mars-arriere, la automate nu ma risc.. doar cand mai plecam de la semafor si puneam din N in D calcam usor frana, simteam smucitura aia, apoi cand dadeam drumul de tot la frana, o singura data mi s-a intamplat sa tremure usor la plecare.. dar nu stiu de ce. In rest merge ok.
     
  5. bzn_marius

    bzn_marius 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 4H, 3.0TDI, CMH, An2012
    La semafor nu este necesar sa o treci in N, este suficient sa tii piciorul pe frana.
     
    Sorin Oltean apreciază asta.
  6. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Este foarte normala o mica smucitura. Asta deoarece la trecerea din N in D intra in functiune blocul de supape, iar la deschiderea acestora uleiul este transferat intr-un sens sau in altul in convertizor. Numai ca am specificat: o mica smucitura. Eu obisnuiesc sa trec repede din D in R fara sa opresc complet masina, fac asta de cativa ani, nu am avut pana acum nicio problema la cutie, cutia are un mic plus de torque-cred ca vreo 70 de N, deci ar fi trebuit sa se manifeste pana acum... sau cine stie? Oricum viteza de deplasare a masinii cad fac trecerea dintr-o viteza in alta este foarte aproape de 0; la intoarceri, parcari etc.
     
  7. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Eu mereu o trec in N cand astept 50-60 secunde.
    Mai plec si cu S de pe loc.. mai mult de 5000 ture nu-i dau, mi-e sa nu crape ceva :D
     
    dogsbody apreciază asta.
  8. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Eu zic ca supui blocul de supape la stres inutil. Mai bine tii piciorul pe frana sau actionezi frana de parcare. Oricum, motorasele de la frana de parcare costa infinit mai putin decat o reparatie la cutia de viteze... Si daca esti purtator de centura de siguranta (:)) doar calci putin acceleratie si o sa incepi deplasarea.
     
  9. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am citit ca "se recomanda" sa treci pe N daca stai mai mult de 30 secunde. de aici de pe forum stiu :)
    O sa incerc si sa o tin cu frana de mana, stiu ca daca accelerez dupa se elibereaza singura.. insa si atunci mi s-a parut ca la plecare parca e fortata sa se elibereze, are loc un mic "stres" asupra ei, dar nah, or fi rezistente motorasele alea.
     
  10. catar

    catar 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI (CDHB) 2008 / BMW E60 530d (M57) 2004
    multitronic nu are convertor de cuplu, are un ambreiaj multi-disc.

    sa zicem ca angrenajul e asa:
    motor----convertor sau ambreiaj----cut.viteze----roti
    "/" inseamna ca rotatia e intrerupta.

    cutie manuala, ambreiaj necalcat, in N:
    motor----ambreiaj----cut.viteze--/--roti

    cutie manuala, ambreiaj calcat, in "D":
    motor--/--ambreiaj----cut.viteze----roti

    cutie automata, in N:
    motor----convertor----cut.viteze--/--roti

    cutie automata, in D, cu sau fara frana calcata:
    motor----convertor----cut.viteze----roti -> in acest caz, rotatia se transmite in angrenaj, dar ea este oprita in convertor (jumatate de convertor se invarte cu viteza motorului, jumatate din convertor e stationara pt ca avem frana calcata care opreste rotile si prin transmitere o opreste si pe ea).

    cutie multitronic, in N:
    motor----ambreiaj----cut.viteze--/--roti

    cutie multitronic, in D cu frana calcata:
    motor--/--ambreiaj----cut.viteze----roti

    prin urmare:
    - daca la semafor lasi in D, se decupleaza ambreiajul si apoi se recupleaza cand pleci.
    - daca treci in N si apoi iar in D cand pleci, se decupleaza si apoi se cupleaza ca sa treci in N, si apoi se decupleaza si se cupleaza ca sa treci in D, deci se dubleaza numarul de cupl/decupl decat in cazul anterior.

    deci mai bine o lasi in D tot timpul.
     
    Ultima editare: 27 Aug 2014
    Dusceac Ion și Sorin Oltean apreciază asta.
  11. eKKoMan82

    eKKoMan82 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A7 2011
    Super explicatia!
    Mersi ca ai postat, nu stii de cate ori a trebuit sa-i explic fratelui meu ca e mai bine in D si sa tin frana, dar niciodata nu am avut argumentele clare.
     
  12. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Da. Mulțumim pentru detalii.
     
  13. catar

    catar 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI (CDHB) 2008 / BMW E60 530d (M57) 2004
    cu placere baieti.

    ca si o completare, cutia automata clasica (cu convertor) permite cea mai lina plecare de pe loc, deoarece tot angrenajul e cuplat la unison, si tot ce trebuie facut e sa se lase frana, ceea ce permite ca rotatia sa se transmita intre cele 2 jumatati ale convertorului (ca un experiment, daca se apasa frana cu piciorul stang doar cat sa tina masina pe loc iar apoi se apasa acceleratia mai puternic cu piciorul drept, masina va pleca de pe loc, pt ca forta motorului va invinge forta cu care apasam frana - tot acest proces de "invingere" se intampla in convertor). cutia automata are si ea niste ambreiaje interne (asta noua de la ZF cu 8 trepte are parca 5 ambreiaje - care mai sunt numite si "frane") dar ele sunt folosite la schimbarea vitezelor.

    la cutiile cu ambreiaj (manuala, dsg, multitronic), acest efect de "lin" e obtinut prin patinarea ambreiajului, de aceea cateodata se simt mici smucituri (in limbaj popular: "am condus mercedes automat si passat dsg, mercedesu schimba lin, passat-ul smucea de numa" :) ).

    daca ne referim la cutiile multitronic, ele au reputatia de a fi mai putin fiabile in mare masura din cauza ambreiajului. de ex cand se simt smucituri mai puternice la plecarea de pe loc, 90% e problema la acest ambreiaj hidraulic.
     
    Sorin Oltean apreciază asta.
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    :hi: si de la mine ! Acum intelegem mai bine ce se intampla pe-acolo:o:
     
  15. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Chiar bune explicatii, am mai invatat si eu ceva azi.
    Cutiile astea multitronic au doar ambreiaj hidraulic (multi-disc)?

    Dac-ar fi smuciturile alea prea mari, la eliberarea franei (adica la plecarea de pe loc), ar trebui schimbat ambreiajul asta? Cam ce pret are operatiunea asta?
     
  16. catar

    catar 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI (CDHB) 2008 / BMW E60 530d (M57) 2004
    da, au doar un ambreiaj .

    mai demult si eu m-am documentat asupra cutiei multitronic, si parerile erau in felul urmator:
    ok, apar probleme, ce e de facut?
    1. cea mai ieftina varianta: se schimba uleiul in cutie, si se observa daca e mai bine/mai rau.
    2. o varianta mai scumpa: se verifica ambreiajul, daca trebuie se schimba (aprox 1500 eur parca vazusem undeva). -> problema cu ambreiajul se manifesta doar la plecarea de pe loc, si cateodata in treptele 1,2 ca sa zic asa.
    3. o varianta mai scumpa: se verifica ECU (smucituri pot aparea si daca ECU nu "nimereste" bine rapoartele vitezelor), se schimba ecu (tot aprox 1500 eur). -> problema cu ECU nu e la plecare de pe loc ci e in mers.
    4. cea mai scumpa varianta: se schimba cutia complet (aprox 3000-4000 eur).

    totusi, se zice ca cutiile dupa 2007/2008 nu mai au aceste probleme (ambreiajul cu 6 discuri a fost inlocuit cu unul cu 7 discuri). oricum, smuciturile alea trebuie sa fie evidente, adica ok, scutura un pic 1 data pe saptamana, asta nu inseamna ca e "dusa" cutia.
     
  17. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Nu, insa poate fi un inceput de problema (ca nu cred ca se intampla "accidental"), care ulterior poate deveni mai costisitor.. sper totusi ca nu e ceva grav la mine. Om vedea..
    mie mi s-a intamplat o singura data de cand am masina (3 saptamani), am simtit smucituri (dar slabe) o data cand am eliberat frana, in rest deloc; ultimul ulei s-a schimbat la 120k (anteriorul la 60), teoretic urmatorul ar trebui la 180; acum masina are 155.
     
  18. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Stie cineva ce tip de ulei (si ce cantitate) se pune la multitronicul meu? parca nucugheri stia mai multe legat de asta :) codul cutiei e KYQ, al motorului BPJ, si cam cat ar costa schimbul uleiului la cutie (in reprezentanta sau alte service-uri).
    Mersi!
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai mai jos codul uleiului. La un schimb intra cam 5 l, iar costurile depinde unde faci schimbul. 1l de ulei la reprezentanta costa in jur de 100-120 lei, manopera e in jur de 4-500 de lei. Mie de ex. mi-au dat un pret de 970 de ron, dar mi l-am schimbat singur si m-a costat 250 de ron cu totul. La tine probabil e mai mult, masina fiind mai noua, ca astia asa fac, chiar daca procedura e aceeasi. La unele cutii se schimba si filtrul daca acesta e in exteriorul cutiei, la altele se schimba filtrul doar cand se face revizia completa la 300.000 km, acesta situindu-se in interiorul cutiei si schimbarea lui necesitand o actiune mai complexa.
    Cred ca am atasat pe aici prin topic si un pdf cu cantitati de schimb la mai multe coduri de cutii si procedura de schimbare/verificare.
     
  20. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Ce ai marcat tu sigur e pentru KYQ? :) si acei 7.5 litri ce reprezinta de fapt?
    Cat despre filtru am citit tot aici pe forum ca ar fi 2 filtre... unul care se schimba la 120k (gresesc?) si altul care se schimba doar la o revizie mai amanuntita a cutiei (daca se desface) - inteleg ca asta din urma e cel de care spui la 300.000.
     

Distribuie pagina asta