1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata Multitronic la Audi A6 C6 - schimbare ulei - reparatie -probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de newah, 24 Feb 2010.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, uleiul cu codul G 052 180 A2 este 100% pentru cutiile multitronic, inclusiv a ta. Cantitatea de 7,5 l reprezinta cantitatea totala de ulei din cutie, care se schimba toata doar atunci cand cutia se desface .
     
  2. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am inteles.. deci cand mi se schimba uleiul, de fapt cam 5l se scot/baga.
    Mersi!
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Feb 2015
  3. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am citit tot topicul asta (plus altele), si am vazut ca parerile sunt impartite iar eu am ramas tot nelamurit.
    M-am interesat in mai multe locuri despre schimbul de ulei (A6 C6 multitronic 2011, cod KYQ) insa in service-uri sunt pareri diferite in ceea ce priveste filtrele, dupa cum urmeaza:

    Porsche Bucuresti - Nu trebuie schimbat neaparat si filtrul "scump" cel de aprox 1600 RON.
    Cardinal Motors Constanta- "Trebuie schimbat neaparat si filtrul scump altfel stricati cutia si schimbati de pomana uleiul in ea"...

    Din ce am inteles pana acu, cutiile astea au 2 filtre:
    - unul situat in interiorul cutiei(ala mai ieftin), care nu ar necesita inlocuire decat daca cutia sufera o reparatie si este demontata.
    - al doilea situat in exteriorul cutiei(situat pe o conducta de racire) care costa in jur de 1500-1600 RON, in fct de unde il cumperi.

    Asadar:
    1. Se schimba sau nu filtrul din interiorul cutiei? (cel ieftin) - parca nu as demonta cutia pentru atat.

    2. Dau 1600 ron pe filtrul extern (si il schimb la fiecare schimb de ulei, adica 60k) ?

    Ce mi se mai pare si mie ciudat e ca in cartea service a masinii este specificat intr-adevar intervalul de 60.000km pentru schimbarea uleiului, insa nu mentioneaza nimic de inlocuirea vreunui filtru uleicutie, asa cum se mentioneaza la uleiul de motor..

    Stie cineva ceva oficial, cum e?
     
  4. twr

    twr 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A6, 2.7 TDI (CANA), 2010, 190CP, multitronic
    Eu am schimbat doar uleiul la reprezentanta. Nu mi-au spus absolut nimic de niciun filtru. Cutia schimba perfect, fiind la al treilea schimb de ulei. Au intrat aprox 5,5 litri de ulei in cutie, la schimb.
     
  5. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Pentru cei care mai sunt interesati, am un raspuns oficial. Ai dreptate twr, nu se schimba filtrul (cel putin la cutiile astea mai noi):

    Bun, lamurit :)
     
    Dusceac Ion apreciază asta.
  6. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Si filtrul ala extern nu se schimba si el la un anumit interval? Din 2 in 2 schimbari de ulei de exemplu..sau la fiecare a 3-a schimbare..
     
  7. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Nu se schimba (cel putin la modelul meu), asa am inteles..din 2 surse. Adica se poate schimba, daca vrea clientul.
     
    Ultima editare: 6 Sep 2014
  8. Moonray 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2009
    Locație:
    Tg. Mures
    Masina:
    Audi A6, 2.7 TDI, berlina, 2006
    Buna ziua tuturor!
    As avea si eu o intrebare legata de o problema la cutia automata de viteze:
    De ceva vreme (aproape un an) se simte un usor tremurat, o vibratie, scuturare, mai ales in pedala de acceleratie, in momentul cand masina schimba vitezele. Tremuratul respectiv este mai accentuat cand accelerez usor. La o accelerare mai violenta, senzatia aproape dispare (nu de tot, insa). De asemenea, pe modul "S" este mai putin pregnanta.
    Are cineva idee ce ar putea fi?
    Multumesc tuturor, pentru orice eventuala sugestie, ori daca cineva s-a confruntat cu o problema asemanatoare.

    Masina mea este un A6 (C6) din 2006, limuzina, 2.7 TDI.
     
  9. Ionut color

    Ionut color 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2014
    Locație:
    ONESTI
    Masina:
    Audi A83.0tdi quattro 2007
    buna seara ,de curind am achizitonat un a6 3.0tdi quattro din 2005 si de citeva zile in timpul mersul intre 40km si 60 km la ora se simte o trepidatie ca si cum as rula peste o portiune de asfalt cu multe denivelari.este posibil sa faca din cauza cutii?sa necesite schimbare de ulei in cutie .?multumesc cu stima
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ai multitronic convertizorul iese din discutie ca nu are asa ceva.

    Problema ta poate avea 2 cauze, ori uleiul nu a fost schimbat la timp (se schimba la fiecare 60.000 km) si un schimb de ulei iti poate rezolva problema, ori discurile de frictiune au uzura, sunt vreo 6-7 numai retin.
    In locul tau as face schimbul de ulei (cu ulei original), daca problema persista mai mult ca sigur ceva e dus in cutie.
     
    Ionut color apreciază asta.
  11. chiaunu

    chiaunu 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2014
    Locație:
    Braila
    Masina:
    A6,2000TDI 136cp(CAGB),2009,euro5,Multitronic 7+1
    Salut baieti,
    Am o mare problema cu cutia de viteze tiptronica (sau ce o fi) la A6 din 2009, doar ce am aduso din germania si intre 1400-1800 de turatii da niste suturi (trepidatii) usoare doar cand e motorul cald. Mentionez ca aceste suturi le da pe toate pozitiile de mers (D-S-M).
    Am fost la 3 servisuri renumite din Braila si Galati si la reprezentanta Scorpion Galati. Nimeni nu spune ca ar fi cutia de vina. Nici o avarie pe tester. De la reprezentanta mi s-a dat in scris: Recomandam verificarea injectoarelor pe un banc autorizat. Am fost la Bosch sa le verific, toate valorile sunt normale. Ce dracu are ? La primul service m-au pus sa schimb volanta, ca pornea urat la cald (zdranganea) si au zis ca din cauza aia sunt si trepidatiile, am schimbat-o, porneste ok dar trepidatiile tot sunt prezente. Dati-mi un sfat daca stiti ceva concret (nu din auzite). Va multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Oct 2014
    Gerbry apreciază asta.
  12. Razvanexu

    Razvanexu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Sep 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 Allroad 3.0 TDI ASB 2007
    Dacă trepidațiile apar in mers la schimbarea vitezelor 3-4, 4-5, 5-6, înlocuirea convertizor ului la mine a rezolvat problema. Pornire, oprire cu trepidații motor - am ***ățat admisia, mai ales nările conductei de aluminiu care duce la egr, cea de după clapeta de admisie.
     
  13. Uny 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI, 2005
    Va salut
    Am un prieten care are un Audi A6, an 2005, motor 2.4, cutie multitronic
    Va rog un sfat, o parere ceva in legatura cu urmatoarea problema..
    Uneori (sunt zile care merge perfect fara probleme) ramane schimbatorul blocat in P nu vrea deloc sa plece din P..
    Eu am zis ca poate fi swichul de la pedeala de frana dar mi-a spus ca a fost la tester si ca nu apare nimic la acest swich si cica ar fi alt swich care este langa schimbator..
    va rog daca puteti da un sfat incat sa ne asiguram de la ce ar fi aceasta problema si cum se poate remedia fara a schimba in prealabil piesa cu pricina...
    va multumesc
     
  14. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Imi dau cu parerea... Si la A6-le meu, in momentul in care o las usor in panta, doar in P, fara sa trag frana de mana inainte, iese mai greu din P. Daca inainte de a duce maneta in P, trag frana de mana, la plecarea de pe loc iese foarte usor.. Banuiesc ca se deblocheaza mai greu din P, cand se face blocarea rotilor prin intermediul acelei parghii. Ca sa sintetizez...eu opresc masina, cu frana calcata, trag frana de mana, duc maneta in P si apoi opresc motorul. Sper sa fie doar asta problema.
     
  15. Uny 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI, 2005
    Da asta stiu si eu cand e in panta ca iese mai greu din P
    dar la el nu asta e problema.. Nu iese deloc poti sa tragi cat vrei de ea..
    Este o problema de electrica pt ca nu ii da voie sa iasa din P..
    Oricum mersi pt rasp
     
  16. niki24

    niki24 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,170CP,2004.
    Daca are eroare pe switch-ul F305 de recunoastere al pozitiei P daia ii ramane schimbatorul blocat in P cred ca odata cu schimbarea lui se rezolva si problema sau sa nu fie un contact imperfect daca zici ca ba merge ba nu.
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poate fi din cauza senzorului F125. Ai facut o diagnoza pe cutie ?
     
  18. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Azi dimineata erau vreo -23. A pornit ok, am stat cam 1min sa se stabilizeze turatia (de la 1400 unde era initial), si apoi am pus-o in D, moment in care se simtea cum "trepideaza usor", ca si cum ar vrea sa mearga, apoi imediat s-a oprit motorul. Care e explicatia? Dupa ce s-a mai incalzit putin, am pus-o din nou din P in D, si n-a avut nimic.

    In general am mai observat o chestie (pe care o simteam si pana sa vina iarna, dar e mai vizibila cand e f rece): daca franez si ma opresc, imediat ce s-a oprit se simte ca si cum vrea sa moara motorul. O mica filmare aici (vedeti acul turometrului la opriri):
    http://youtu.be/ySnjEWlp8TY

    In rest, nu am alte probleme cu cutia, nu smuceste sau ceva.
    p.s. codul cutiei e KYQ
     
    Ultima editare: 31 Dec 2014
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pe asemenea temperaturi las-o mai mult pornita pana sa pleci de pe loc, (4-5 minute) chiar daca pentru motor nu e prea indicat, la cutie o sa simti ca pleaca mai usor, mai lin, fara sa o accelerezi prea tare.
    Cat ai turatia la relanti, mi se pare cam mica ?
     
  20. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    La relanti sta la 750 dupa ce s-a incalzit.
    Dar e normal sa se opreasca motorul, chiar si daca nu am lasat-o mai mult de 1min?
     

Distribuie pagina asta