1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze Manuala la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dannypapuc, 9 Sep 2007.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exact. Daca era de la ulei intra greu in orice viteza. Se remediaza, fara probleme.
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Blocarea timoneriei se intampla in general din cauza articulatiei cu bila de pe timonerie.Acolo avem un manson de cauciuc ce sare de pe pozitie(sau se rupe) si intra apa.Se rezolva comandand kit-ul de reparatie a timoneriei din ETKA (manson, guler pentru bila, bucsa).
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Catalin la mine este totul in regula ca in prima zi. Am desfacut sa verific. E "o duda" care se manifesta doar cand este foarte frig afara.
     
  4. Iulian15 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2018
    Locație:
    Orsova
    Masina:
    Audi a41.9tdi 2003
    Așa am pățit si eu însă astăzi, mi s-a blocat în mers. M-a pus în cap și mă aștept să schimb cutia.
     
  5. Toxic00123 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Mai 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4 B6
    Salutare.
    Am un Audi A4 B6 din 2002, 1.9 TDI, 131 cp, cutie manuala 5+1 ; Am o problema la cutie cred. Imi arunca afara schimbatorul cand incerc sa schimb din treapta 3 in treapta 4. Culmea este ca nu arunca pana pe liber schimbatorul, ci ramane undeva intre liber si a 4-a si se tureaza in gol, ca si cum as apasa pe pedala de acceleratie si as fi pe liber. Asta nu tot timpul, dar cam in 85% din cazuri (sunt momente cand cupleaza fara probleme). Am mai patit tot asa mergand in treapta 4, mai subturat, sa zic undeva la sub 2000 de turatii, in momentul cand acceleram mai puternic, decupla, tot asa sarea din viteza. In schimb, din treapta 5 in treapta 4 (adica atunci cand dau inferioara) cupleaza tot timpul fara probleme si nu sare afara din treapta 4 niciodata, doar cand dau treapta superioara, adica din treapta 3 in treapta 4. Mentionez faptul ca, cutia nu caraie deloc.Celelalte viteze merg excelent.
    Care ar putea fi problema? Sa fie din cutie sau doar din reglajul tijelor care actioneaza de la schimbator pana la cutie ? Multumesc.
     
  6. Adi27

    Adi27 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2012
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI CAHA
    Salut,
    Am o problema mai ciudata sa zic: am un zgomot dar nu tot timpul din dreapta cutiei de viteze si se simte si in podeaua pasagerului un pic ca si cum ar bate in podea.
    Eu am urcat-o pe elevator si mecanicul a verificat bratele, suportii, etc. si a zis ca nu este nimic slabit surub sau brat, apoi in proba nu a mai facut zgomotul acela.
    Problema este ca face aleatoriu si nu face neaparat de la gropi, din ce am inceput sa-mi dau seama face doar dupa ce schimb treapta si accelerez, ceva asemanator de la balansul care-l face masina pe accelerare, sau cand mai virez stanga si masina se lasa pe viraj mai strans.
    M-ar ajuta orice sfat cu ce as mai putea sa verific. Multumesc.
     
    miere ovidiu apreciază asta.
  7. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Care e procedura pt schimbare ulei cutie ? la cutie se ridica masina pe elevator si se umple cu seringa pana e la nivel, nu ? se poate face si avand cutia pe sol, data jos de pe masina?
     
  8. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Pai ai demontata cutia ? Se poate in doua moduri: pe elevator, se goleste, se adauga ulei nou pana ajunge la busonul de nivel. Pe roti, te bagi sub canal si faci exact acelasi lucru. Sau poti verifica in program ce cantitate ai nevoie si trebuie sa intre (aproximativ) aceasi cantitate in cutie.

    Conform catalogului, pentru masina ta (AVJ, quattro):

    - 2.75 L ulei cu specificatia G 052 911 A2 pentru cutie
     
  9. costiV 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2018
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    a4, bfb, 2003
    Salutare tuturor!
    Dupa cele 11 pagini citite inca mai am nelamuri in ceea ce privesti problemele CV manuala 5+1 trepte prin urmare apelez la experienta avuta de voi, va rog sa fiti amabili :)
    Daca intra greu in treapta 1 si marsalier la rece, inseamna ca sunt probleme cu uleiu(insufucient/uzat) correct ?
    -cu ce tip/norma de ulei este recomandat completat/inlocuit, G052532A2 si 75w90 GL?? correct?
    -ce braduri de ulei putem folosi care sunt consecintele? => vezi raspunsul colegului auditiv pag6
    -cantitate ulei pt cutie 5+1 trepte este de 2.75L insa se pune pana curge la buson.
    Nu intra in viteze cu motorul pornit => vezi raspunsul colegului jax pag2
    Daca intra greu in treapta 1 si marsalier la cald insamna ca sunt probleme cu timoneria correct?
    -se recomada inlucuire/gresare chit timonerie corect?
    Daca schimbatorul nu revine in punctul mort => mizerie intr-un burduf se recomanda curatare/gresarea, corect?
    Daca iarna shimbatorul este tzapan => vezi raspunsul colegului DeViAnS pag5, si colegul cutuza25 pag10
    Face zgomot intr-o anumita teapt => vezi raspunsul colegului Marian Cristofovici pag 6
    Masina nu mai pleaca de pe loc => vezi raspunsul colegului CAGC pag 6 din topic
     
  10. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Referitor la prima intrebare, in mod normal da, uleiul e de vina. Daca vrei sa inlocuiesti uleiul ai cateva variante:

    - original cod G 052 911 A2

    - un ulei pe producator, Ravenol MTF 2 (chiar daca e 75w80) el respecta norma G 052 911 A2

    Conform catalogului, pentru masina ta (BFB), ai nevoie de 2.25-2.35 L de ulei. Oricum trebuie sa cumperi 3L deoarece uleiul se vinde doar in recipient de 1L.

    Daca verifici la Ravenol pe site, ei indica doar TGO si VSG 75w90 cu interval de schimb la 30 000 km sau 24 de luni. MTF reprezinta gama profesionala de la ei.

    Alt producator nu prea recomand.. hai sa fie si Motul 75W80 MotylG (sau MotylGEAR) [care acopera si norma GL4 si GL5] ceruta conform codului OE.

    Daca e sa te iei dupa catalogul Motul, ei recomanda MotylGear sau Gear300 75W-90.
     
  11. Tirpitz

    Tirpitz 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A4 Avant 1.9 t.d.i awx 2002
    Salut,
    Confirm cele spuse de Alex.

    WP_20170516_08_41_23_Pro_LI.jpg
     
  12. ionutz019@YAHOO.COM 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2015
    Locație:
    baia mare
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi 2002
    Cand este frig imi intra greau in viteza a 2 si dupa cateva schimburi isi revine. Este cand in viteza 1 imi intra pe la 10 km la ora este cand efectiv trebuie sa opresc ca sa o bag in viteza 1 asta indiferent de caldura. AM O SCURGERE DE ULEI pe partea dreapta spre spatele cutiei acolo unde este un surub pe capul surubului se vede ulei si cateaodata simnteam la schimb viteze rar dar simnt ca intra si ar fi un soc in timpul schimbului de viteza pe schimbator
    Dar ma intereseaza scurgerea aia de ulei ce ar fi acolo unde curge. Ca banuiesc ulei sub nivel de simnt socul ala
     
  13. Raul_X 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, AWX, 131 CP, 2003, Avant
    Salut colegii,
    Pe masina mea A4 B6 cod motor AWX, am cutie de viteze cod GBQ. La schimbarea cutiei se potriveste orice cutie de AWX (5 trepte) sau poate diferi ceva, prinderea planetarei sau altceva ? Multumesc.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ti-as recomanda doar cele care au aspectul ratio 31/9, asa cum are si cea de pe masina ta.
    Cutia cu codul FEC in cazul tau.
     
  15. Raul_X 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, AWX, 131 CP, 2003, Avant
    Adica ori GBQ ori FEC?
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
  17. Raul_X 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, AWX, 131 CP, 2003, Avant
    Multumesc frumos de ajutor.
    Cutia de pe masina schimba perfect, nu agata, etc dar picura ulei (aproape jumate de litru pe an) undeva in partea de sus, probabil la timonerie de aceea iau in calcul schimbul cutiei decat reparatia.
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Trebuie identificat exact pe unde pierde si rezolvat, daca nu ai alte simptome.
     
  19. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Dacă scurgerea e pe la o piesa în mișcare, gen axul timoneriei sau planetara, aproape sigur e și un simering acolo și îl poți schimba.
     
  20. Raul_X 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iun 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, AWX, 131 CP, 2003, Avant
    Am ridicat masina ieri pe elevator sa completez niste ulei dar de sub ea nu se vede pe unde ar fi problema, vine din partea de sus a cutiei. Probabil ca sa fie o reparatie usoara dar nu pot identifica sursa problemei decat daca dau cutia jos iar daca nu merita, atunci voi avea totusi ca rezerva varianta cu alta cutie. Multumesc de ajutor si sfaturi.
     

Distribuie pagina asta