1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Manuala de viteze si/sau Ambreiaj la A3 8P - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de paul_e88, 22 Oct 2008.

  1. Maria0411 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 S-Line, 2.0 TDI (BKD), 103kw, 8PA ,2005, cutie viteze HDV
    @audi66 problema a persistat acolo unde era "buba".

    Gata, am rezolvat prin inlocuire kit ambreiaj + volant + rulment si pompa, totul pe original. Probabil am avut ghinion cu cele aftemarket, care m-au costat aproapre cat volantul pe original ... asta e.
    Bucuroasa ca am cutia de viteze "sanatoasa" am 500 km deja si e bine

    Sarbatori fericite !
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Defect de fabricatie ori problema de montaj, daca nu l-a centrat bine apar astfel de probleme.
    Dar sper si imi vine greu a crede ca inca sunt mecanici ce monteaza ambreiajul ochiometric.
     
  3. Mateut FLaviu 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2019
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A3 1.9 2006
    Salutare,
    Sunt convins ca am problema cu ambreajul dar mecanicii nu imi dau dreptate.
    Probleme:
    1. cateodata cand stau pe loc, se aude ca si cum ar bate volantul, apas ambreajul, liniste perfecta
    2. viteze de peste 70 km/h, in sarcina, se aude ca o bataie si se simte o vibratie. Poate fi volantul ? As caracteriza zgomotul cu un plastic desprins de la masina care bate, sigur nu e acesta pentru ca la coborare sau daca apas pedala de ambreiaj, dispare.

    Am fost la 2 mecanici, unul nu aude, unul zice ca masina e perfecta, verificat tampon motor, cutie, ulei cutie, injectoare, ambreaz, totul pare ok.

    Ideea e ca incep sa ma incapatanez si sa schimb ambreajul, in cel mai rau caz o sa am un ambreaj nou, dar am zis sa va cer si voua parerea, si daca banuiti ca ar fi ambreajul, ce ambreaj sa aleg pentru bkc?

    Ordinea e strict alfabetica, nu are legatura cu prioritatea.
    LUK 600 0016 00
    SACHS 2290 601 050
    VALEO 837073

    Va multumesc.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Intai demontezi si pui volant + kit ambreiaj nou, acelasi brand cu cele de pe masina.

    Daca bataia aia in mers este insotita de o usoara rezonanta, pregateste-te de dat jos cutia, desfacuta si inlocuit rulmentii de la diferential.
     
  5. Baiceanu stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2019
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a3, 1.6 benzina BSE 102 cp, 2007
    buna ziua,

    Ma apropii de revizia de 120.000 km si as cam schimba uleiul in cutie. Nu cred ca a fost schimbat vreodata. Masina e A3 8P 2006, motor 1.6 benzina, 102 cp cod motor BSE, cod cutie FVH. Am gasit informatia pe alte forumuri ca ar fi nevoie de ulei G 052 512 A2 - 2 Litri. Exista un catalog unde pot verifica 100% sau are cineva informatia ? Am rasfoit cartea masinii si nu exista aceasta informatie si nici pe forumul acesta nu am gasit. Acum acest ulei nu prea l-am gasit si ma gandeam la Motul Gear 300 75 W 90. Ar fi compatibil ? (asa pare din specificatii).
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu schimbi nimic pana nu se desface ceva pe acolo pentru reparatie sau cutia incepe sa "agate". In al doilea rand uleiul la cutie se foloseste doar cel original si atat.
    Invata sa ceri. Adica atunci cand mai ceri ajutor pentru identificare si demontare piese scrie obligatoriu seria de sasiu, cod motor si an de fabricatie exact, pentru a putea fi ajutat. Invatati sa cereti ajutor si nu asa cum ai scris mesajul anterior. Fara a identifica exact masina in programele pentru piese = plansele din ETKA si ELSA sau alte programe pentru piese sau reparatii, se poate face sau afla doar pe ghicite ceea ce doresti.

    Pana iti raspunde cineva, care are acces la ETKA, cauti aici pe forum unde exista programe pentru aflat codurile de piese pentru marca Audi si nu numai.
    Adica sa citesti aici: http://www.clubaudi.ro/threads/elsa-etka-tecdoc-si-alte-programe-de-piese-on-line.31407/ mai precis sa cauti in acest program: https://audi.7zap.com/en/rdw/ si/sau aici: http://www.oemepc.com/audi si/sau aici: https://www.ilcats.ru/audi/?function=getModels&market=RDW&language=en
     
  7. Baiceanu stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2019
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a3, 1.6 benzina BSE 102 cp, 2007
    Multumesc, multumesc, multumesc si multumesc pentru cele 3 link-uri(nici nu m-am gandit sa caut asa ceva nu am crezut ca exista online. Am omis seria de sasiu dar am identificat in programele trimise de tine in link-uri ce ulei am nevoie. Totodata imi confirmi indoiala mea de a schimba uleiul. Merge normal asa ca voi abandona proiectul de schinbat uleiul. Seara faina!
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cei ce aveti cutii manuale pe 1.6 FSI si 1.4 TFSI schimbati uleiul la intervale regulate.
    In majoritatea cutiilor intra 2.3-2.5l , deci pretul este infirm.
    In caz contrar, o sa plangeti dupa rulmentii de la diferential si rulmentii tip “ochelari”.

    Sunt cele mai “paguboase” cutii manuale ale grupului VAG.
     
    Kspic și andruu apreciază asta.
  9. ddaniels

    ddaniels 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2017
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    A3 8P 2.0 TDI 2012
    Buna seara,
    Detin un A3 8P facelift din 2012 cu motorizarea de 2L 140 cp, cutie in 6 trepte cod NFU si in mers, cand trebuie sa folosesc mai mult treptele 1, 2 si uneori 3 simt ca agata un pic si chiar intra mai greu in viteza (doar la treapta 1 intra greu). De exemplu daca sunt cu motorul oprit si schimb vitezele intra normal toate treptele. Iar de agatat, se intampla cel mai des din treapta a 2-a in a 3-a. Mentionez ca masina are aproape 300.000 km si nu stiu daca a fost vreodata schimbat uleiul la cutie. Credeti ca este posibil sa fie doar din timonerie si nu din alte cauze mai severe ? Va multumesc!
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Odata cu schimbul de ulei al cutiei verifici/gresezi si timoneria.
     
  11. Grigorescu Eugen 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2018
    Locație:
    Campina
    Masina:
    A3 Sline 2.0 BMN 2008 Quattro
    Buna seara,
    La la mașina mea din profil A3 8P an 2008, motor BMN quattro am schimbat kit ambreiaj. După această operațiune, cam la 2 săptămâni am observat că atunci când mașina sta pe loc, când fac pedale de ambreiaj, la un număr de pedale, sa zic 3 din 8, dar numai cu pedala la jumătatea cursei, in cutia de viteze apare un sunet destul de puternic ca atunci când rămâne agățată între viteze sa zic, nu știu cum să descriu alt fel sunetul.
    Apar și vibratii in capătul cutiei spre roata din stânga, in zona unde este acel capac de plastic negru, cilindric cu circumferința aproximativa de 10 cm.
    Ceea ce se întâmplă acolo este destul de violent, se simte în carcasă cutiei de viteze. Atunci când apare sunetul, așa cum am descris doar cu pedala la jumătatea cursei, daca apăs sau ridic puțin ori total pedala dispare orice sunet. Daca tin pedala in zona in care face urat și simulez ca și cum aș dori să bag într-o viteza (bineînțeles că nu mă lasă) și readuc la neutru nu se mai aud acele sunete. As fi putut deregla cablurile timoneriei (nu am umblat la piulițele de reglaj deloc) încât să tindă sa agate o viteza cu schimbătorul în poziția neutru ? In mers mașina merge impecabil și fără sunete sau altceva suspect din punctul de vedere al cutiei.
    Rog cine mă pot ajuta sau sfătui în privința problemei să îmi ofere o mana de ajutor. Mulțumesc și scuzați romanul.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poate rulment, poate volanta.
    Degeaba ne dam cu parerea, pana nu desfaci nu afli cauza.
     
  13. Grigorescu Eugen 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2018
    Locație:
    Campina
    Masina:
    A3 Sline 2.0 BMN 2008 Quattro
    Pentru aceasta cutie, cod KDZ, exista acel kit reparație ce include șaibă? Din ce am văzut pe forum la unele cutii la acel capac de plastic se adaugă o șaibă de reglaj.
    Poate face rulmentul astfel de probleme doar pe loc și doar cu pedala la jumătatea cursei?
    Problemă este în partea opusă volantei. Se simte când pun mâna pe cutie că este problema in capătul opus ambreiajului.
    Mulțumesc.
     
  14. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Salut,
    Săptămâna trecură am mai făcut o lucrare de mentenanța de data asta pe cutia de viteze pentru motorul 1.4 TFSI CAXC la masina din profil. Produs special, uleiul cel original "mi-a oferit ocazia" de a schimba rulmenții de la diferențial înainte de termen (componente sensibile). Indicația veche de service era de 1.9 litri ulei, cea recenta este de 2.2 litri.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Indicatia de service conform ELSA / ETKA a fost si este de 2.3 litri pentru cutiile de pe 1.4 TSI/TFSI.
    Nu te mai lua dupa toti "mesterii" sau toate site-urile cu Oil Selector. Ti-am atasat informatia oficiala din ELSA.

    upload_2021-4-1_18-2-35.png
     
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Revin cu niste completari. La masina mea cutia de viteze si ambreiajul sunt convins ca din trecut si-au luat bataie fiind doua femei in antecedente care au condus masina ( nu sunt misogin dar ultima proprietara statea cu piciorul pe ambreiaj la semafor pentru ca nu mai voia sa apese pe butonul start-stop, iar sincronul de la treapta 2 era zapacit de cand am cumparat masina si am simtit asta abia cand am ajuns cu ea acasa ). Rulmentii de la diferential ok sunt buba de fabricatie, dar sincronul de la treapta 2 nu stiu ce sa zic. Una peste alta cutia oricum e refacuta de cativa ani si merge impacabil,
    Ambreiajul original este pe 220 mm in timp ce volanta este pe 230 mm. Avem volanta comuna cu CAVD de 160 cp si 240 nm dar ambreiaj mai mic..... Cu ambreiajul Sachs probleme au fost cu rulemtnul de presiune care a cedat dupa nici 40 k km ( 250 ore lucur pentru 6000-7000 km ) si cu placa de presiune. Discul de ambrieja mai avea " carne " pe el bine iar volanta e super ok. Cu kit-ul de la LUK totul e super super ok, si culmea, ei nu fac diferente intre 160 si 125 cp, adica au pus aelasi disc de ambreiaj si acceasi placa de presiune.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu 80% din km ii fac urban, cu foarte multe opriri/porniri/aglomeratie. Tocmai din cauza asta am vrut un motor mic, benzina. In jur de 100-120km zilnic.

    Nu sincronul pt. treapta 2 este problema. E destul de greu sa “nenorocesti” un sincron.
    Problema sunt inelele de cupru, care odata uzate, daca bagi a2-a in jurul a 3000rpm, caraie.
     
  18. Ovidiu D.

    Ovidiu D. 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2018
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi A3 8P
    Buna ziua,

    Vin si eu cu a mea problema in speranta unor pareri mai "citite". Am un Audi A3 2010 cod motor CBBB, 2.0 tdi cutie manuala in 6 trepte. Intr-o seara, plec la cumparaturi si vad ca ambreiajul nu mai revenea complet, se oprea undeva la jumatate. Am verificat vasul de lichid frana, intr-adevar, era mai jos de nivelul maxim, iar primul pas a doua zi a fost sa ii pun lichid si sa aerisesc. Zis si facut, apoi am plecat la un drum de vreo 40 km unde am ramas cu masina in jumatea drumului, pur si simplu pedala la fund dintr-odata. Aveam un dubiu ca trage pe la aerisitorul de pana in cutie asa ca l-am schimbat. Surpriza: incerc sa aerisesc, fac presiune, totul bine si frumos timp de 5 minute, moment in care scapa lichidul afara. Pe circuit nu vad nimic deci banuiala mea ar fi ca scapa pe la rulmentul de presiune al cutiei. Am sanse sa scap fara sa schimb kit ambreiaj avand in vedere ca a fost schimbat acum 65.000 km ?

    Va multumesc anticipat si drumuri cat mai bune.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cine a umblat anterior acolo nu are habar de viata lui si nu a stiut ce sa verfice. Scrii degeaba pentru ca nu asa se rezolva problema. Nu mai puneti intrebari pe forum inainte de a face voi ceva concret. Se schimba cilindrul receptor pentru inceput cu unul nou si original si asa mai departe. Mecanicii la care ai fost sunt praf.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  20. Ovidiu D.

    Ovidiu D. 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2018
    Locație:
    Moreni
    Masina:
    Audi A3 8P
    Salut, Cristi!
    Nu am vrut sa supar pe nimeni. Intrebarea mea se adresa colegilor care poate au trecut prin ce trec eu si care vor sa ma ajute si bineinteles, orice parere ar fi fost bine venita. Am schimbat dezaeratorul pentru ca la calcarea ambreiajului observam mici bule iesind prin aerisitor. Din punctul meu de vedere cilindrul receptor nu are sens sa il schimb pentru ca presiune se face, iar scurgerile se vad la imbinarea dintre motor si cutie. Pur si simplu asteptam o parere referitor la aceasta problema dupa care sa ma ghidez la intrarea in service deoarece am avut cateva experiente neplacute care m-au costat niste bani dati degeaba. Expun o problema de care se poate lovi oricine si un sfat din partea unei comunitati in care exista profesionisti sau pasionati chiar il poate scuti de niste bani aruncati aiurea.

    Imi pare rau de off topic, insa nu consider ca am gresit. Daca este asa, imi cer scuze si va rog sa-mi stergeti postarile. Numai de bine!
     

Distribuie pagina asta