1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Manuala de viteze si/sau Ambreiaj la A3 8P - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de paul_e88, 22 Oct 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai ce parere sa astepti mai ales ca ai vazut asta si nu ai mentionat asta initial. Mergi la mecanic. Ultimele mesaje vor fi sterse pentru ca sunt scrise inutil. Nu mai intrebati inainte de a face ceva concret. Acest forum nu este mizeria aia de facebook.
     
  2. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Ma bag si eu in seama, pentru ca ceea ce spune Cristi, nu se prea pupa cu masinile VAG cu motoare mici.
    Uleiurile pentru cutiile de viteze sunt garantate 4-5 ani in bidon de catre producatorul de ulei, practic sa nu schimbi uleiul niciodata cand deja a fost turnat in cutia de viteze nu se prea potriveste cu indicatiile celor care fac uleiurile. Trecand peste acest aspect, uleiul original de cutie poate sa fie si Fuchs (nu de alta dar au fost si premiati de VW pentru o buna colaborare de furnizare a solutiilor de lubrifiere de prim montaj ). Iar Fuchs de exemplu ofera uleiuri 75w FE doar cu norme de lubrifiere VAG aka codurile de origine VAG.
    Recent in familie a intrat o asiatica luata de la 0 km, in manualul careia am gasit informatii legat de uleiul de cutie. Fix acelasi 75w pe care il gasesti in noile bidoane originale VAG este folosit si de Hyundai. Doar ca acolo uleiul MTF are durata de viata si se schimba periodic.
    Deci VAG a contractat un nou producator de uleiuri care va trebui sa se muleze pe cerintele cutiilor noi de viteze VAG si cam prea putin pe cerintele cutiilor vechi.


    Cel clasic fabricat de Castrol/Aral/BP vandut ca produs original a disparut din piata pentru ca noul contract cu VW este al lui Shell. Practic toate uleiurile VAG pentru MTF si ATF nu mai sunt nici macar aproape de ceea ce aveau masinile din fabrica ci sunt orientate spre noile modele.
    Deci VAG aparent nu s-a mai orientat spre fluide de calitate ci spre contracte avantajoase.

    Acum ca am incheiat subiectul de ulei original pentru cutie, VAG cel putin pentru cutia mea de viteze LNY are rulmenti noi ( inclusiv pentru trenul mobil, acelasi SKF dar cu terminatie diferita in sensul de revizie diferita ) cu cod nou de rectificare pentru ca au avut probleme cu codurile initiale. Eu am avut probleme cu rulmentii de la diferential, dar n-am stiut in trecut ca si restul de rulmenti sunt problematici asa ca recent am schimbat toti rulmentii din cutia de viteze + setul de garnituri (kit complet de reparatie LUK care contine fix aceleasi coduri de rulmenti ca cei originali dar o buna parte sunt cu terminatie diferita, adica revizie diferita) pentru ca rulmentul de la trenul mobil incepuse sa produca un zgomot finut care se auzea la viteze mici ). Acum ce pot spune, cei cu diesel acum poate rad de proprietarii de benzinare dar atata timp cat motorul in habitaclu nu se aude deloc in cazul unui benzinar, celelalte zgomote se aud mult mai devreme.

    Mecanicul care mi-a schimbat toti rulmentii au spus ca la nivel de pinioane, cutia arata la nivel de nou, dar pentru rulmentii din cutia de viteze, lucrurile vor sta rau orice as face pentru ca acei rulmenti sunt mult mult prea mici si ca durata lor de viata este din start diminuata de aceasta subdimensionare.
    Implicit, cutiile acestea de viteze au nevoie de uleiuri de buna calitate schimbate mai des pentru a le asigura cel putin rulmentilor o durata mai mare de viata.

    Din pacate felul in care uleiul de cutie de viteze manuala lucreaza, nu permite aducerea de aditivi anti uzura foarte potenti pentru rulmentii din cutiile de viteze. Fie acei aditivi extra corodeaza elemente " galbele " existand un test special pentru uleiurile de cutie de viteze manuala " Copper Strip Test at 121 °C " unde uleiurile ideale sunt clasificate ca fiind 1a si 1b.
    Ceea ce scrie pe ambalajul uleiului de cutie de viteze ILSAC GF4 -GF5 iti spune asa in mare cantitatea de aditivi foarte buni in reducerea coeficientului de frecare pentru astfel de cutii de viteze. Cu cat mai mare, cu atat mai multi aditivi dar si Copper Strip Test at 121 °C cu rezultate mai slabe.
    Mecanicul mi-a recomandat ca pentru cutia mea, pe langa Ravenolul MTF-3 75w adus de mine, sa folosesc si un Metabond GT Plus cu care cel putin din spusele lui, n-a mai vazut nici o masina care sa se intoarca la el dupa reparatie. Nu este primul de la care am aflat opinia asta asa ca m-am documentat putin inainte sa il pun in cutie si aditivul are Copper Strip Test at (1a) 121 °C deci fara coroziune pe elementele galbene.
    In combinatie cu MTF-3 cutia merge excelent, indifierent ca e rece sau calda cutia, indiferent de temperatura exterioara 0 grade sau 30 ( pana acum atat am apucat sa testez ), cutia lucreaza absolut perfect.

    In schimb, urmarind mai multe experimente facute de altii cu aditivi gen Ceratec, cutiile au inceput sa agate instant dupa adaugarea aditivului respectiv. Coeficientul de frecare scade drastic in cazul acelor aditivi pentru ca au componenta dominata de aditivi anti uzura, care efectiv impiedica frecarea minima necesara angrenarii treptelor de viteza. Practic ceea ce au nevoie acesti rulemti pentru protectie buna in contextul ILSAC GF-4, ar fi aditivi pentru presiuni extreme ( EP ) pe care acel GT Plus se bazeaza care dupa cum si numele ii tradeaza, sunt prezenti pe suprafetele elementelor tratate in conditii de presiuni extreme (dar si de temperaturi de lucru normale) .
    Motivul pentru care acel aditiv are 1a la testul de coroziune pe cupru este ca prezinta multi dezactivatori de metale, niste aditivi care initial pasivizeaza niste cupru in ulei dar ulterior formeaza pe elementele din cupru o bariera chimica impiedicand oxidarea / corodarea acestora.

    Iar uleiurile 75w clasice pentru cutiile VAG respecta ILSAC GF-4 adica nu sunt atat de bine aditivate in aditivi anti uzura, implicit viata rulmentilor mici cum am eu pe LNY sau cum au A3 8V-urile de 1.4 TFSI, la fel, este mult scazuta. Am mers cu un A3 8V cu km putini si deja are semne de uzura a rulmentilor de la diferential, adica efectiv se aud bine.

    Inainte sa imi faca zgomot rulmentul de la trenul mobil, aveam Ravenol MTF-3 in cutie cu cam 30-35.000 km, marea parte fiind facuti prin oras. Magnetii din cutia de viteze erau impecabili, fara pilitura vizibila pe ei. Doar ca rulmentul de la trenul mobil simte cel mai bine schimbarile de treapta in conditiile de turatii mari si mai ales fortele transmise in cutie, aspecte de care eu am cam abuzat in trecut.

    Acum ce pot sa spun, VW a cam scos aceleasi ulei pentru toate cutiile lor de viteze, dar din pacate cutiile de viteze pe care le gasim pe motoarele mici sunt foarte fragile si foarte sensibile. Fie ca discutam despre robotizatele DSG fie ca discutam deste manualele clasice, lucrurile nu stau deloc roz.
    Vad tendinta asta din ce in ce mai des si in cazul altor fabricanti de masini, motiv pentru care rulmentii din cutiile de viteze sunt aparent constant intr-un proces de imbunatatire. Dar cel mai important lucru pe care il putem face, pe langa folosirea unui ulei de super calitate, este sa avem noi in vedere faptul ca motoarele mici, de cilindree mica cu cutii mici nu sunt deloc orientate spre fiabilitate sau performanta. Multe motoare diesel de generatie mai noua VAG vin cu rulmenti de cutie din ce in ce mai mici, fiind total atipica miscarea.
    Iar in cazul meu, cu infrastructura din Romania care ma pune sa mestec in cutia de viteze aproape ca in oras si in conditiile de mers extra-urban, nu pot sa ma supar deloc pe acesti mini rulmenti.

    Ca idee, in una din poze puteti vedea un rulment folosit pentru trenul mobil al cutiei de viteze iar langa un flacon de lipici. ... Cam atat de mici sunt "jucariile" din cutiile de viteze.

    IMG_5935.jpg
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Kspic iti spun doar atat:

    In cutia de viteze producatorul pune ce ulei are el atunci contractat la acel moment si poate fi orice marca dar asta nu va stii nimeni nicodata ce ulei se pune la prima umplere in cutie sau ce ulei vinde VW sub ambalajul original. Cand o sa invatati asta si sa nu mai cautati voi uleiul ideal sau sa gasiti niste raspunsuri absolut aiurea si inutile pentru un utilizator obisnuit o sa intelegeti mai multe si o sa deveniti mai desptepti.
     
  4. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Ca si o parere personala si in opinia mea dar si dupa o documentare atenta, uleiul original sub sigla VAG, poate fi identificat si cine il fabrica.

    Analizorul cu spectru IR iti genereza spike-uri sub forma unui grafic. Suprapui graficele si unde ai compatibilitate 1:1, ai gasit produsul. Se practica de 15 ani acest tip de analiza. Acest test iti verifica uleiul de la A la Z, baze, sortimente de aditivi si asa mai departe.

    Spor.
     
  5. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Hai ca a venit vremea sa scriu si eu ceva pe threadul asta.
    Intr-o luna masina implineste 7 ani la mine, o pot duce in clasa a 1-a :).

    Problema se manifesta in felul urmator:
    Bag viteza 1, dau sa plec, se aude un clack ca de fier pe fier. Initial am crezut ca mi s-au lipit placutele pe discuri si sunetul a fost de dezlipire.
    La marsarier face exact la fel. Deci la plecarea de pe loc face un clack. La fel mi se intampla si in viteza a 2-a, la viteza mica daca o bruschez, gen apas pe acceleratie repede intr-a 2-a cand am 5-10 la ora. La fel se aude si daca iau piciorul de pe acceleratie si intra in frana de motor.
    Practic daca o "dau in barci" in viteza a 2-a, apas-iau piciorul, aud clack-clack-clack de cate ori fac asta.

    In rest intra bine in viteze, lin, fin, frumos. La viteze mai mari nu se aude nimic, nu vibreaza nimic, nu pare sa joace nimic la schimbator, nu tremura, nu trepideaza cand se aude clackul.
    Dpmdv, e doar auditiva problema, dar tehnic sigur e ceva aiurea pe acolo :)

    Am cautat pe net, gasesc tot felul de solutii de la tampon motor, tampon antibalans, volanta, suspensii, planetara.
    Mentionez ca anu trecut am schimbat un cap de planetara pe dreapta si am verificat restul capetelor (cutie, disc) si au fost ok, tapene.
    Am fost la un mecanic astazi, care mi-a zis ca in proportie de 95% este volanta, dar pana nu desface zona, nu isi de seama exact.

    Am reusit sa replic sunetul, daca opresc masina, bag in viteza (1, marsarier), si imping fata/spate in ea. Se deplaseaza putin si aud sunetul respectiv la capota. La fel de suspect pare sa se miste si motorul cand fac chestia asta. Parca e pe apa.
    Idei?

    Mentionez ca nu am schimbat deloc ambreiajul de cand o am, si nici nu stiu cand a fost inlocuit ultima oara, iar din 2016 are si un remap, deci .. ma asteptam sa il schimb :D.

    Ma apuc sa cumpar kitul de ambreiaj, sau mai vizitez un mecanic? :whip:
     
  6. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    Vezi tampoanele de la motor stânga/dreapta și cele de jos prima dată, s ar putea de acolo sa fie problema mai ales dacă nu au fost schimbate niciodată.
    Ce cod motor ai?
     
  7. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    BMM

    In cei 7 ani nu am umblat la tampoane.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aici in acest topic discutam despre cutia de viteze si ambreiaj NU despre tampoane motor sau alte bucse sau tampoane de pe masina, planetare, arcuri si/sau amortizoare, brate, bilete, capete de bara, etc., etc.. Abtineti-va de a aduce in discutie altceva in afara de cutia de viteze si/sau ambreiaj.
    @Fallen la cati km are masina schimba tot ambreiajul (furca, rulment, punct de sprijin, sigurante, etc.) si volanta. In afara de ambreiaj si volanta restul le cumperi obligatoriu originale si cumperi dupa ce demontezi de pe masina, NU inainte. Dupa schimb/inlocuire, vezi mai departe. Fiarele NU traiesc vesnic.
     
  9. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Stiu ca multi o sa imi sariti in cap dar dupa multe experiente si discutii cu persoane care repara cutii imi permit sa spun.
    Uleiul "original" VAG va distruge cutiile mai devreme sau mai tarziu, indiferent de care ambalaj este, vorbesc despre cutiile manuale.

    Eu sunt la a3a cutie de viteze (este vorba de cutia HDV), prima cutie am schimbat-o pentru ca imi huruiau rulmentii, a2a cutie am pus un ulei liqui moly sa vad cum se comporta cutia, cutia era in stare perfecta, nu huruia, schimba foarte bine etc, dupa un timp am comandat ulei "original" vag, am asteptat dupa el aproape o saptamana si m-a costat aproape 100 euro 3l.

    Toate bune si frumoase dupa cateva mii de km (aprox 2...3k), a inceput sa huruie usor, dupa tot mai tare pana deja era mai rau decat prima cutie, am dat jos uleiul "original" clar era plin de pilitura, am pus un ulei liqui moly si dupa aprox 200km a inceput sa taca huruiala de la cutie, dupa aprox 1000km l-am dat jos, am pus iar un ulei liqui moly, am pus si un aditiv de ulei pentru cutie si de atunci a scazut foarte mult huruiala, nu de tot dar aproape complet, a functionat asa aprox 5 ani (vreo 50k km) pana am fortat odata cutia excesiv si am ramas fara treapta a3a si a4a.

    Am discutat cu alte persoane care repara cutii si mi-au confirmat si ei ca multi au avut probleme cu uleiul original, nu imi veniti cu idei ca nu am luat uleiul care trebuie sau ambalajul corect, mi-au mai sarit asa si altii in cap ca nu ambalajul gri trebuia sa iau ci alb sau alte culori si ca ce vorbesc eu sunt aberatii si etc, dupa care m-au intrebat ca la mine cum a facut din cauza uleiului, ca si la ei huruie si nu stiu ce sa faca.
     
  10. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    Nu știu dacă sa confirm sau nu, dar și eu cred ca am distrus o cutie tot HDV cu uleiul original G052527A2 (metoda golire pe la busonul de jos și umplere pe la busonul de sus pana da afară). Scos aprox 2 l și umplut 2.3 pana a început sa picure.
    După maxim 10k km cutia mea fluiera în treapta 1 și 2 precum o turbina în ultima fază sau cu un furtun spart.
    Am luat cutie SH tot HDV. Nu i am mai schimbat uleiul și am un an de atunci și nu schițează nimic.
     
  11. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Atata timp cat uleiul original il scoti plin de pilitura, iar un alt ulei nu face pilitura aproape deloc, eu zic ca e clar...
    Si eu eram pe ideea ca pun original pentru ca nah.... ulei original totusi nu e orice, dar se pare ca nu cu toate lucruriile e asa
     
  12. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    Mecanicul mi a spus ca ar fi uzura kilometrilor (peste 300k km) dar ma îndoiesc. Eu nu aveam nici un simptom sa zic asa înainte de schimb. Poate doar iarna ca întra puțin mai greu în viteza, iar după schimb se îmbunătățise cât de cât.
    A și apropo, la scurt timp după schimbul de ulei, cutia producea o bătaie ca de volanta la relanti. Când apasai ambreiajul se oprea.
    Am zis ok schimb din nou kit-ul. În ziua în care mergeam la mecanic cu kit-ul ambreiaj sa îl schimb , pe drum deodată a început sa fluiere. Am ajuns la el și a dat drumu puțin la uleiul din cutie, era argintiu ca în poza Norocul meu a fost ca am găsit cutie SH într-o oră și am montat doar cutia. Ambreiajul l a verificat și nu avea bătaie (acesta fiind deja de circa 50k km schimbat complet).

    Prin urmare, dacă stau bine sa ma gândesc, la scurt timp după schimbul de ulei, cutia a dat semne (un țăcănit ascuțit) iar in timp urmat de un huruit și apoi apogeul acel fluierat ca de sirena pe treapta 1 si 2.

    Sincer îmi pare rău că nu am pus Febi și am cheltuit 100 euro ca să stric cutia cu ulei vw. Chiar și mecanicul a spus ca el numa Febi a pus și n au fost probleme.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    SF-uri. De ce n-a tacut instant ?
    Zi-mi ca a trebuit sa “se aseze” uleiul si revolutionezi mecanica.

    Rulmentii de la diferential si cei tip “ochelar” sunt o problema comuna pe mai multe cutii.

    Si eu am avut aceeasi problema pe alta masina din gama VAG si am desfacut cutia bucati personal, de mai mai multe ori.
    In acele momente am discutat cu mai multi reparatori de cutii (atat automate cat si manuale), toti zicandu-mi acelasi lucru, 1.9-2l pentru revizie si 2.3l cantitatea totala sunt prea putini.

    Am inlocuit rulmentii de la diferential si ansamblul “ochelar”, am pus 2.8l de ulei Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W si de peste 50.000km nu am treaba.
    Ulterior Fuchs-ul a fost inlocuit cu ulei OE, deoarece am desfacut-o de mai multe ori.

    Daca era uleiul de vina, mi se parea logic si normal sa distruga toti rulmentii, sincroane, etc.
    Mai ales ca pe ax exista si rulmenti cu ace (mici si sensibili).

    Ca fapt divers, exista kit-uri de reparatie de la INA, LUK, SKF, etc.

    upload_2023-5-16_11-26-7.jpeg
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Problema este din rulmentii si sincroanele din cutie NU din ulei. Cutiile de viteze la Audi A3 8P (mai multe modele si mai multe generatii) au facut span la interior. NU mai induceti in eroare oamenii care NU se pricep. Uleiul nu are nicio vina.
     
  15. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    La mine la golire a curs max 2 litri cel vechi, asta măsurat cu cana gradată nu la ochi. Și am pus înapoi pe la busonul de umplere pana a început sa dea afara și a venit pe la 2,3 litri.
    Am greșit undeva?
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    N-ai gresit.
    Ai o cantitate la revizie normala si alta cantitate cand desfaci cutia bucati ca mine.

    Are niste dopuri sus la selector, eu pe acolo am turnat ca sa pot depasi cei 2.3l.
     
  17. RazvanU

    RazvanU 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2017
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A3 8p, 2.0 TDI BKD, 2005
    În manuale scrie pe la busonul de umplere pana începe sa picure iar asta semnifica nivelul corect... Nu pe la senzorul de marsarier sau nu știu ce dop...
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fiecare procedeaza cum doreste si foloseste ce cantitate vrea.
     
  19. emil310

    emil310 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2023
    Locație:
    Călărași
    Masina:
    Audi A3 8PA 2.0 BKD Quattro 2006
    Salutare,
    La masina din profil un A3 8P cod motor 2.0 BKD Quattro an 2006, cutie in 6 trepte, pedala de ambreiaj după mai multe apăsări repetate nu mai revine înapoi sus, rămâne cam pe la jumătatea cursei
    Pompa de la pedală înlocuită acum o lună, producător Sachs debreiază cum trebuie. Lichidul de frână este înlocuit
    Ce ar trebui sa mai verific înainte sa schimb iar pompa de la pedală ? Si ce producător recomandați pentru aceasta ?
    Inițial am crezut ca este cilindrul receptor de pe cutie dar ce am pe mașină nu se pupă deloc cu ce am gasit sa cumpar (am atașat imagine mai jos).
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cumperi conform seriei de sasiu NU de pe net. Mergi la magazin cu vanzari de piese auto cu seria de sasiu. Oricum NU ai facut toti pasii necesari si ai scris degeaba pe forum in loc sa citesti ce ai de facut deoarece despre ce ai patit s-a mai discutat pe forum de zeci de ani si de zeci de ori.
     

Distribuie pagina asta