1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Manuala de viteze si/sau Ambreiaj la A3 8P - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de paul_e88, 22 Oct 2008.

  1. weteteu

    weteteu 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, s-line, tiptronic
    chestia e ca am fost pe la cativa mecanici, unii chiar renumiti pe forumuri si fiecare mi-a dat cate o posibila varianta, nici unul ceva concret! la unu trebuia sa schimb ambreiajul, la altul timoneria si inca ceva ("piese mici" dar care costau enorm) si ultimul mi-a spus ca am probleme cu cutia de viteze, nicidecum cu ambreiajul!!! concluzia: daca fac ceea ce mi-a spus fiecare mecanic in parte, bag aproape 7-8000ron la o prima strigare!:banghead: si sincer e cam criza! de aceea mai inttreb si eu daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema!
     
  2. audist 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3, 2007, 2.0 TDI, 170 CP
    Eu am schimbat pompa de ambreiaj sau cilindru de ambreiaj si mi-au ametit cutia in sensul ca "agata" in treapta a 4-a. Singura solutie este sa dezmembrezi cutia... cred ca este de la sincroane (daca nimeresc termenul corect). Incearca cardinal motors ploiesti. nu lucrez acolo doar ca eu stau in bucuresti si sunt multumit ca ma duc la ei si sunt tratat perfect. :wub:
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Iun 2010
  3. agapyto 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    iasi
    Masina:
    audi a3
    Sa va lamuresc eu: este ceva normal pentru ca si eu am crezut ca e ceva problema cu ambreiajul. De fapt trebuie sa nu stai prea mult cu piciorul apasat si daca porti si o incaltaminte cu talpa subtire simti orice. In concluzie este ceva normal.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Ian 2012
  4. dumy21

    dumy21 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2010
    Locație:
    rm valcea
    Masina:
    audi a3 8p,2004
    probleme ambreiaj audi a3

    Ajutati-ma ca nu mai stiu ce sa fac. Am un audi a3 din 2004 diesel cod motor BKC. Am schimbat ambreiajul, placa + disc + rulment + cilindru de ambreiaj. Cand merg prin oras incepe sa se intareasca pedala de ambreiaj si nu vrea sa mai intre in treapta 1-a si marsarier, dar agata si la celelalte trepte. Are cineva idee ce ar putea fii ?
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Mai 2012
  5. radusuciu 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2012
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A3, 2,0 TFSI quattro, 2005
    Am si eu problema asta

    Salut,

    Spune-mi daca ai rezolvat problema. Asta patesc si eu la masina mea 2.0T quattro din 2005! :(
     
  6. Audifarfan

    Audifarfan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 2.0 TDI 2004
    Dar ce spuneti ca iarna, dimineata cand e frig, pedala ambreiajului ramane la podea pur si simplu, dar totusi se pot schimba vitezele usor :) isi revine dupa cca. 10-15 minute de mers.
    De la ce poate fi?
     
  7. Seby_A3 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 Sportback Ambition, 2.0 TDI, BKD, 2005, 140CP
    probleme cu treptele 1-marsarier

    Salut,

    Am si eu aceeasi problema pe A3, 2.0 TDI, BKD 2005. Cand fac manevre scurte (parcare)incepe sa agate, intra greu din marsarier in trepta intai si invers. Am obsevat ca daca este pe liber si fac dublu ambreaj intra mai usor. La drum lung sau la o folosire regulata a cutiei merge perfect, nu agata.
    O alta problema (cu care am cumparat masina sh) este ca atunci cand trec din treapta 6 in 5 nu intra sub nicio forma (nici macar cu dublu ambreaj), daca trec din 4 in 5 merge perfect. Poate fi volanta, cutia, ambreajul? :uhm:
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru inceput schimba uleiul in cutie. Dupa ce faci asta vezi ce se intampla si daca mai ai probleme scrii aici. Bafta.
     
  9. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Exista o procedura de ajustat timoneria disponibila in ELSA.
    Se blocheaza schimbatorul cu un cui(imbus,surubelnita etc) in gaura special prevazuta pentru asta de pe schimbator.Este vizibila dupa indepartarea mansonului de piele in stanga jos.
    Se blocheaza cutia de viteze in neutru cu maneta in forma de L care se gaseste sub ansamblul schimbator de pe cutie.
    Se ajusteaza lungimea cablurilor timoneriei din cele 2 piese finale dinspre cutia de viteze (cele cu arc pe ele, se comprima arcul si se elibereaza cablul).

    Dupa aceasta procedura se poate trece la schimbarea uleiului din cutia de viteze in cazul in care problema persista.
    Mare atentie la tipul de ulei folosit. Calitatile uleiului OEM VAG sunt greu de egalat chiar si de uleiurile aftermarket cu pretentii racing. De aceea cutiile VAG manuale au pierderi foarte mici comparate cu alte cutii de viteze.
     
  10. alexandru1683 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2006, 8P
    Cutie de viteze

    Salutare.
    Sunt nou pe acest forum , de cateva stamani am achizitionat un audi a3 din 2006 ,2.0 TDI 140 Cp ,problema mea este cutia de viteze ,care in momentul cand iei piciorul de pe acceleratie scoate un tiuit un huruit destul de subtire ca tonalitate se aude in viteza 2 foarte tare iar in celelalte mai putin in a 3 deloc un pic 4 , mai pronutat 5 si 6 , Intrebarea mea este merita reparata aceasta cutie ,sau mai bune sunt dezmembrarile ? Din punct de vedere al costurilor in ambele cazuri cred ca ajung cam la fel.Din punct de vedere tehnic intreb cum e mai bine ? Reparata sau schimbata ??
    Multumesc
     
  11. laura88 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2013
    Locație:
    bacau
    Masina:
    a3, 2.0tfsi, 2005
    probleme cu ambreiajul a3 2.0tfsi

    Cat de curand am achizitionat un a3 2005 200cp si din senin am ramas fara ambreiaj.am fost la service si mi au zis ca trebuie schimbat un rulment de la ambreiaj...lam scimbat au plecat cu masina la test...nu e ok trebuie schimbat si celalalt rulment de la ambreiaj..acum nu stiu exact ma poate ajuta cineva va multumesc mult
     
  12. jonnyb_emy 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    a3,2006 sportback 1,9tdi bls 105 mustangi....audi a4 2.0tdi caha 170 cp, stage 1 =》 198cp
  13. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Cauta in sectiunea de publicitate a forumului, la unul dintre vanzatorii de piese seriosi.

    Iar ca si firma, cauta sa pui aceeasi care a fost pe masina cand a iesit din fabrica.
     
  14. paul_e88

    paul_e88 Bronze Member

    Înscris:
    11 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    -
    Nu conteaza daca e aceeasi firma sau nu, daca e montata in service autorizat are garantie 12 luni. Iar LUK nu e firma fantoma.

    Oricum, in marea majoritate a cazurilor am vazut ca se pune LUK.
    Eu am schimbat tot kitul cu unul LUK, am ~50k km facuti si nici o problema.
     
    Ultima editare: 28 Mar 2014
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  16. aurelrusu 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2014
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi | A3 Sportback | BLS | 1.9 TDI | 2007
    salut,
    eu am cumparat masina din semnatura de vreo luna, si inca o invat :)
    am observat si eu ceva "suspect" in comportamentul cutiei mele de viteze:
    1- sunt situatii cand "agata" la intrarea in treapta a treia - de cele mai multe ori cand e motorul rece
    2- au fost cateva ocazii (in primele doua saptamani de cand am luat-o) cand "agata" la intrarea intr-a treia si o bagam in prima :scared2: dar asta cred ca se poate pune pe seama elementului dintre volan si scaun :)
    planul e sa aflu pentru modelul meu daca se schimba sau nu uleiul din cutia de viteze, si in paralel sa cer parerea unui mecanic - cand am noutati, revin si va spun si voua
    urri
     
  17. jonnyb_emy 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    a3,2006 sportback 1,9tdi bls 105 mustangi....audi a4 2.0tdi caha 170 cp, stage 1 =》 198cp
    sal. eu am schimbat uleiul cand am schimbat volanta si amreiajul . rau nu are ce sa-i faca si nu e scump ..
     
  18. wolfenstein 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    BMW F11 525xd 2013
    Recomand un reglaj + gresare a timoneriei cutiei de viteze, e destul de simplu si are rezultate surprinzator de bune :) eu am facut la masina mea de curand, si nu mai agata de loc in nicio treapta.
     
    Maramures apreciază asta.
  19. paul_e88

    paul_e88 Bronze Member

    Înscris:
    11 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    -
    Reglajul timoneriei are rezultate mai bune si vizibile fata de schimbarea uleiului.
    Dar in mod ideal ar fi sa le faci pe amandoua.

    Cutia nu ar trebui sa agate aproape deloc, poate doar iarna la rece, in primele minute.
     
  20. cipro

    cipro 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2014
    Locație:
    salaj
    Masina:
    A 3 ,1,9 TDI .2006
    paul_e88 si a mea face chestia cu a 3-a si a 5-a. Zici ca merge reglata timoneria ? Am schimbat kit-ul ambreiaj si tot face figuri. Daca o turez peste 1000 cu ambreiajul calcat asa usor schimba bine. In marche-arriere trebuie sa las un pic sus pedala ca sa sa intre, alfel nu intra. :(
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Iul 2014
    Maramures apreciază asta.

Distribuie pagina asta