1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia Manuala de viteze si/sau Ambreiaj la A3 8P - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de paul_e88, 22 Oct 2008.

  1. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Tind sa cred ca e volanta problema, acum mi-am luat volanta si urmeaza sa o montez sper sa fie asta problema, va anunt cu noile simptome
     
  2. Bogdan Teodoru

    Bogdan Teodoru 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P S-line, 2.0 TDI, 2012
    Salut guys,

    Membru nou si inocent so nu aruncati cu pietre direct. Sunt posesor al unui A3 din 2012 8P cu aproape 180k km la bord. Recent (2-3 sapt) am observat ca trecerea din treptele inferioare in cele superioare (2-3, 3-4) cutia mea se 'agata' putin. Am folosit functionalitatea search din forum si din ce am vazut/citit in principiu ar fi volanta. M-am dus cu ea la un mecanic in care sa zicem ca am o oarecare incredere si dupa cateva ture cu ea mi-a spus cam acelasi lucru si anume ca volanta da semne de oboseala si in curand va trebui schimbata. Mentionez ca la punctul mort cu masina pe loc daca apas 5cm pedala de ambreiaj simt o oarecare mica viratie in pedala. Pe undeva am citit ca ar fi normal prin alte parti ca ar fi de la ambreiaj/volanta. Concluzia, dupa a mea parere si a mecanicului ar fi ca atunci cand nu mai suport vibratiile sau nu mai intra in trepte sa schimb kit-ul de ambreiaj cu totul. Pana aici toate bune si frumoase.

    Multumesc anticipat.
     
  3. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Tot ce pot sa-ti spun (din cate am inteles si eu), e ca la diesel iti bate pedala de ambreiaj cand o apesi la neutru.
    Acelasi lucru m-am intrebat si eu cand am trecut de la benzina la diesel. BA, ce are pedala asta de vibreaza cand apas putin pe ea?! :))
     
  4. AlexAXI 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iun 2016
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI BKC
    Salut.Am urmarit topicul pana la capat si nu am gasit sa fi revenit cu solutia problemei tale (problema 2). Am si eu acelasi model de masina din 2005, acelasi cod motor: BKC si aceeasi problema: imi agata cand schimb rapid din 2 in 3, mai ales cand motorul e in sarcina. De asemenea, uneori cand vreau sa plec de pe loc si incep sa ridic pedala de ambreaj, se aude un "tranc" sub masina. O alta problema este ca atunci cand merg constant, de obicei la drum lung, in treapta a 4-a si accelerez (catusi de putin) se aude o huruiala/ bataie .De asemenea, sunt momente cand masina nu intra in marsalier. Am fost la service recent si am schimbat tot kitul de ambreaj (volanta dubla + disc + placa + rulment presiune), dar problema a persistat. M-am ofticat deoarece toti mecanicii dadeau vina pe volanta si ambreaj, iar cand le-am inlocuit am sconstatat ca discul era la jumatatea uzurii. Am incercat sa verific nivelul la uleiul din cutie, dar mecanicii nu au putut desface busonul si m-am lasat pagubas. Poti sa imi spui daca ai rezolvat masina si cum? Iti multumesc !
     
  5. Sebisebisebi Bronze Member

    Înscris:
    4 Apr 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A3 8p 2.0 tdi BKD 2005
    Nustiu sigur daca e si la tine cum a fost la mine, si eu am avut o experienta ceva de genu.
    La mine era ceva mai grav, daca eram in a1a la semafor cu ambreajul calcat masina tot tragea putin, nu puteam scoate din viteza pana nu opream motoru si dupa sa scot.
    La mine nu pot spune 100% ce era ca am schimbat si ambreiajul si cutia pt ca la cutie deja s-au stricat rulmentii.
    Majoritatea mi-au spus si mie ca e de la amreiaj, dar inainte sa arunci bani te sfatuiesc sa dai jos pompa de deasupra pedalei de ambreiaj o desfaci si cureti mizeria din ea, poti scapa cu atata si mai poti incerca sa aerisesti abreiajul, are un surubel la rulmentul de presiune de la cutie, e nevoie de 2 persoane una care sa joace la abreiaj si unu care sa aeriseasca sistemul
     
  6. Florinppv

    Florinppv 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2011
    Locație:
    Oradea/Italy
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI 2004
    Am si eu aceeasi problema cu A3 2004 BKC, inteleg ca problema era cilindrul receptor, poate cineva sa imi dea codul piesei originale? Nu sunt sigur daca e asta: http://www.newpartsricambi.com/epages/83579.sf/it_IT/?ObjectPath=/Shops/83579/Products/1K0721261Q

    VIN: WAUZZZ8P35B003096
     
    Ultima editare: 19 Mai 2017
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ala este, dar cel din link-ul tau este pentru VW si Skoda.

    Pentru A3 ai codurile 1K0 721 388 S => 1K0 721 388 AB => 1K0 721 388 AC.

    Il cumperi OE sau dupa echivalenta Sachs 6284 000 056.
     
  8. Florinppv

    Florinppv 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2011
    Locație:
    Oradea/Italy
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI 2004
    Multumesc pentru raspuns, insa cautand dupa codurile de mai sus imi vin rezultate numai cu pompa ambreiaj, iar din ce am inteles eu problema ar fi cauzata de cilindrul receptor (repetitor).

    Acestea sunt?
    - 1K0 721 261 A OE
    - 6283 000 047 SACHS
    - 512 0010 10 LUK
     
    Ultima editare: 20 Mai 2017
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Codurile date de audi66 sunt bune. Iti atasez imaginea 1 sa vezi despre ce e vorba.
    Mai este un cilindru secundar, imag. 2.
     
  10. Florinppv

    Florinppv 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2011
    Locație:
    Oradea/Italy
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI 2004
    Da, tind sa cred ca este vorba despre cilindrul secundar, cod OE 1K0 721 261 L. Se mai numeste receptor sau repetitor?
    Multumesc!
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu stiu cum se mai numeste. Codul actualizat este cu Q la final.
     
  12. catap 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    Audi A3, Model 8P/LBSEF, Motor BSE. 1.6 benzina,manuala
    Salutare,
    Cam cati km ati facut fara sa schimbati kitul de ambreiaj sau la cati km a inceput sa patineze ? Stiu ca depinde de multi factori, dar mi-at fi de folos.
    La msina din semnatura, am desfacut cutia de viteze pentru a schimba doi rulmenti si service-ul imi spune ca si kitul de ambreiaj ar trebui schimbat ca este cam uzat. Masina are 100.000 km si sincer mi se par cam putini sa schimb ambreiajul (nu patineaza, rulmentul nu face zgomot pedala ok) asta in conditiile in care am mai avut un opel si o skoda, la ambele m-a tinut ambreiajul cate 200.000 km.
    Stiu ca daca tot am desfacut cutia e bine sa-l schimb, dar pe de alta parte nu cred ca voi mai face mai mult de 50.000 km si o vand.

    Multumesc!
     
  13. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Daca nu ai nici cel mai mic semn de ambreiaj obosit, nu te baga sa-l schimbi. Ambreiajul nu pica de pe o zi pe alta fara niste simptome in prealabil. Aia la service au vrut sa te mai arda de 1500-2000 de lei, au simtit ca e os de ros.
     
  14. ciupilici

    ciupilici 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2015
    Locație:
    Targu -Mures
    Masina:
    Audi A3 8P , 1.6 mpi , 2007
    Salutare,
    Se gaseste de vanzare carcasa de cutie de viteze pentru audi A3 8P 1.6 mpi separat ? E putin crapata. Sau trebuie cumparata toata cutia de viteze ? Cutia sau ambreiajul nu au nici un simptom doar vizual se vede ceva, spun cei de la service fara sa desfaca nimic .
     
  15. Beastboy 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2017
    Locație:
    Piatra neamt
    Masina:
    Audi a3,1.9 TDi,an 2008
    Buna seara ! am si eu o problema cu un audi a3 sportback 2007 care la relanti cand apas ambreiaju la jumate se aude un zgomot ca si cum ''bate''. Nu sunt mecanic dar am inteles ca,cauzele ar putea fi multiple(volanta,rulment de presiune) . As vrea sa stiu posibile.Va multumesc . Zgomotul este identic cu acesta :

     
  16. catap 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    Audi A3, Model 8P/LBSEF, Motor BSE. 1.6 benzina,manuala
    Discul nu era uzat uniform, avea doua puncte mai uzate, ajunse la marker-ul de uzura, am decis sa nu schimb ambreiajul, am mai facut 5.000km de atunci , deocamdata totul ok,

    Postez in cazul in care va loviti de asta - zgomot huruit in mers

    Prima data am sesizat un huruit zgomot ciudat, in viteza 5-a la peste 160 km/h- venea de undeva de la motor, dupa 1.500 km zgomotul se auzea atat in treapta 4 cat si 5, la viteze peste 130 km, iar dupa alti 500 km, in general pe acceleratie, dar si in trepte superioare cand era subturata. Zgomotul era mai degraba ca un rrrit, disparea la calcarea ambreiajului. In treptele 1,2 si 3 nu era sesizabil in mers.
    Cu masina pe rampa , zgomotul era mult mai puternic si iti dateai seama ca este din cutie.

    In cazul meu au fost rulmentii din cutie: lagarul care are 2 rulmenti pe el + celalat rument de la unul dintre axele care intra in lagar.
    Eu am schimbat la reprezentanta, piesele au fost ca pret la nivel mediu, manopera cu 40-50% fata de un service multimarca.

    Initial am crezut ca am ramas fara ulei in cutie, dar nu a fost asa- apropo ca am mai vazut si ai alte postari- la acest tip de masina nu se schimba NICIODATA uleiul din cutie (si nici distributia)
    Atunci cand am scos uleiul din cutie nu am avut pilitura de metal. Masina are 100.000km.
     
  17. Napster428

    Napster428 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2017
    Locație:
    Severin
    Masina:
    A3 8P 2005, 1.9TDI
    Salut! Nu știu dacă sunt paranoic sau mașina are o problemă. În treapta 1 și 2, când merge mașina fără să acționez pedala de accelerație, motorul sună de parcă merge "neregulat", timp in care se simte și o oarecare vibrație. În rest totul este ok, in alte circumstanțe. Poate fi de la cutie? Menționez că are momente când intră foarte greu in marșarier.
     
  18. Marin1988 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi a3 8p, 2.0, 2006
    Salut colegi, am un audi A3 8P motor BMM 2.0 140cp 2006, si eu am probleme cu volanta, vibreaza la rece/ la cald, cu fiecare zi care trece vibreaza mai tare.
    Sunt in dubii, as vrea sa schimb acel kit volanta si ambreaj.
    Asi vrea sa stiu ce volanta sa pun, masa simpla sau dubla. Daca pun cu masa simpla, ce efecte are in timp asupra motorului/cutiei. Sau sa raman pe masa dubla.

    Multumesc!
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  20. andreutzzzu 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2013
    Locație:
    buzau
    Masina:
    Audi a3 2.0 fsi 2004
    Buna seara,
    Asta seara conduceam linistit pe bulevard si m-am gandit eu sa ii dau ceva ture, putin peste 6000 rpm, eram in a 2-a si cand am incercat sa o dau pe a 3-a ... nimic, pur si simplu nu a mai intrat in nici o viteza si pedala de ambreaj s-a inmuiat
    Am stat cu motorul pornit pe loc 2 minute am facut cateva pedale la ambreaj si a inceput sa intre in viteza dar la plecare am observat o trepedatie pe la cutie. Ma gandesc la volanta dar vad ca ce am mai mers cu ea si prea mai tremura la plecare
    In schimb daca merg in ture cu ea nu mai intra in viteza, bag in viteza, accelerez, dupa care trebuie sa astept sa coboare acul de la turometru sub 2.500 ture sa o pot baga a 3-a, a 4-a, a 5-a, a 6-a.
    Mentionez ca am masina de 4 ani si nu a avut nici o problema niciodata la cutie.
    Cineva care a avut o problema similara imi poate da si mie un pont sa nu ma apuc sa schimb tot pe ea ca dupa aia ma supar si o vand :) Multumesc anticipat.
     

Distribuie pagina asta