1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia viteze manuala - Volanta - Ambreiaj la A4 B7 - diverse probleme si remedieri

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de aljivan, 10 Iun 2009.

  1. aljivan

    aljivan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B7, 2005
    Salut ! Sunt nou pe forumul acesta precum este si masina pe care am luat-o de curand: a4 din titlu, 2005. Inainte de ea am avut un vw Bora 1.9 TDi 116 cp, tot 6+1 viteze. Problema care mi se pare ca o are audi-ul: cutia de viteze imi pare scurta fata de bora: de exemplu, in treapta a 6-a la 3000 rpm abia atinge 160 la ora, pe cand bora ajungea la 170. La fel e cu a 3-a: la 3000 rpm am vreo 75 cu a4, cu bora 85. In plus, mi se pare ca, cuplul nu este dat asa de jos cum spune cartea: doar de pe la 2500 masina explodeaza cu adevarat. Rog pe ceilalti posesori de a4 sa-mi confirme/infirme ceea ce se intampla. La voi cum sunt rapoartele? As vrea sa stiu daca e ceva tehnic sau pur si simplu din cauza greutatii masina(sau cutia) e etajata mai scurt. Parca era mai fain sa merg cu 180 la 3200 decat la 3500. Multumesc anticipat, Alex.
     
  2. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    o scurta remarca: viteza ai luat-o de pe instrumentele de bord sau cu un GPS?
    atentie ca exista diferente intre viteza reala si viteza indicata de instrumente, diferentele fiind date si de folosirea altor tipuri de jenti/anvelope. daca mai poti iti recomand sa faci o testare cu un GPS.
    la mine la cutia mea (tot 6+1) cuplul incepe pe la 1700-1800.
     
  3. aljivan

    aljivan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B7, 2005
    viteza am luat-o de pe istrumentele de bord la ambele masini : si 1.9 si 2.0. stiu ca vitezometrul arata cu vreo 6 km/h mai mult decat in realitate dar asta nu afecteaza, intrucat se intampla asa la ambele masini. intr-adevar bora (ajm) tragea mai de jos, cam pe la 1800.
     
  4. kuciu9

    kuciu9 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 TDI
    Harfo 79, nu ai acelasi motor chiar daca cutia are sase rapoarte. Intre 1,9 si 2,0 chiar daca sunt doar 9 cai este totusi o mica diferenta.

    Deacord cu tine, conteaza dimensiunea rotilor. Eu de exemplu cu 205/55/R16 in treapta 6 am 160km la 3000r/m.
     
  5. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    stiu ca nu am acelasi motor si nici aceeasi cutie, chiar daca are tot 6 trepte. ideea era legata de diferentele intre instrumente si GPS. la mine cu cauciucurile de iarna diferenta este de 7-8 km (mai multi in bord) iar la cele de vara cam 10 km. si mai difera si in functie de viteza. la viteze mici diferentele sunt mai mici, pe masura ce creste viteza cresc si diferentele.
    nu mai stiu exact dar parca la 205 pe GPS aveam cam 220 sau ceva de genul in bord.
     
  6. aljivan

    aljivan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B7, 2005
    da...s-ar putea sa fie asta. Am roti de 215/55/16, de vara. Pe cand la vw aveam 195/65/15. Bine, nu ma afecteaza asa de tare problema, chit ca se simte in toate treptele, mai putin a 2-a. eram doar curios si, masina fiind noua pt mine, sunt speriat de toate diferentele fata de precendenta :) oricum la capitolul tinuta de drum, confort si consum sta mult mai bine. Daca mai e cineva cu un a4 ca al meu, rog sa-mi povesteasca de treaba asta...adica a lui cum merge ? multumesc pt ajutor si promtitudinea cu care mi-ati raspuns
     
  7. metter 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 TDI 140 CP
    Au cam dat-o in bara cei de la VAG cu cutia in 6 trpte de pe B7 si asta o zic facand comparatie cu cutia de pe B6 tot in 6 trepte care la 3000rpm are fix 160 km/h pe cand la B7 in aceleasi conditii are doar 156 km/h.
     
  8. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    S-a mai discutat si prin alte topicuri : la cutiile de 5 trepte,dar si 6 trepte de pe 1.9 tdi 131 cp in treapta 5 sau 6(in functie de cutie) la 160 la ora avem 3000 de rpm.Cutia in 6 trepte are rapoartele mai scurte decat una in 5.Depinde de cutie,poate la bora erau rapoartele mai lungi putin,ideea este sa fi multumit de cum trage masina,ca la o adica o poti duce in treapta 3 pana la 100 la ora fara probleme.Iar cuplul asa este la 1800 de ture este oarecum lesinata masina,dar daca schimbi treptele la 3000 sau peste nu mai ai probleme
    LE: si eu am 215-55-r16,dar tot 160 am la 3000 de ture.Nu cred ca au dat-o in bara cu cutia de B7 doar pentru ca ai cu 4km/h mai putin in treapta 6 la 3000 de ture.
     
    Ultima editare: 10 Iun 2009
  9. aljivan

    aljivan 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B7, 2005
    Multumesc Catalin_1987. Acum sunt lamurit in legatura cu asta, sper sa nu mai fie alte probleme pe viitor si sa ma bucur de ea. Intr-adevar e mult mai dornica de turatii decat motorul de 1.9, ii place parca mai mult dupa 3000. Numai bine la toata lumea!
     
  10. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Si eu am la 160km/h (dupa instrumentele din bord) 3000 rpm. Diferenta fata de GPS ( care imi iese mie) este de 5km/h. Se comporta la fel si cu caucucuri de iarna si cu cele de vara (dimensiuni egale 205/55/16).
     
  11. bigarel

    bigarel 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 TDI 140 cp S-line
    Sunt curios,se poate regla ambreiajul hidraulic? Spre ex. la masina din semnatura ,pot sa-l reglez sa cupleze mai jos ca acum?
     
  12. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    fiind hidraulic ma indoiesc
    la cele clasice tocmai din cablu se regla, care la noi lipseste
    eventual un ambreaj sport cred ca ar tine mai jos
     
  13. cipriannt 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi A4 , 1.9 TDI , 110cp, quattro
    poate este prea tarziu sa vin acum cu o solutie : dar eu am reusit sa modific un ambreiaj hidraulic la un seat ibiza pe pompa hidraulica care de pe cutie . Am adugat 4 saibe de 1,5 mm fiecare lipite cu poxipol pe pistonasul care iese din pompa si apasa pe furca ce actioneaza rulmentul de presiune. Astfel s-a lungit pistonasul , respectiv s-a micsorat cursa de apasare a pedalei de ambreiaj. Pentru vice -versa cum vrei tu e mai nasol , dar se poate; punand niste saibe intre corpul pompei si cutia de viteze astfel marindu-se distanta cursei de pedala a ambreiajului.
     
  14. pharrell

    pharrell Silver Member

    Înscris:
    24 Apr 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 B8 2010/2.0 TDI quattro 170cp
    probleme cutie viteze 6 trepte b7

    Salutare! Cine ma poate ajuta si pe mine macar cu o parere ,doua,am un a4 b7 din 2005 2.0TDI,140cp,motor BLB,si imi intra greu in treapta 1 cand sunt in stationare si trebe sa las si sa calc din nou ambreiaju' ca sa-mi intre in viteza. In treapta a 3-a si a5-a imi atinge in ceva cand schimb,nu scoate zgomot dar se simte. A mai avut cineva pb de genu???:confused:,multumesc anticipat!
     
  15. pharrell

    pharrell Silver Member

    Înscris:
    24 Apr 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 B8 2010/2.0 TDI quattro 170cp
    S-a rezolvat problema,era bila de la schimbator trebuia data cu vaselina,ii brici acum:p
     
  16. casper_bdc86 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2010
    Locație:
    galati
    Masina:
    A4 2.0tdi 2006
    si eu am tot 3000r/m la 160km/h cu 235/45 r17 ..:P unde-i diferenta intre 16" si 17"?
     
  17. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Asta-i smecheria, ca nu trebuie sa fie diferente. Indiferent ca iti cumperi masina cu echipare pe 16" sau pe 17", viteza aratata in bord trebuie sa fie tot aia.
     
  18. cartdi 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    campina
    Masina:
    audi a4 2.0 tdi
    intre 16 si 17 nu este nici o diferenta ca diametru al rotii ci doar ca latime 205 mm respectiv 235mm si marimea balonului este mai mare la 16 adica 55 iar la 17 janta este mai mare si balonul mai mic adica 45
     
  19. casper_bdc86 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2010
    Locație:
    galati
    Masina:
    A4 2.0tdi 2006
    lol! si la 17" este de 55 .. si daca pui o janta de 16" cu tot cu cauciuc langa una de 17" ai sa vezi k este mai joasa cu aprox 1 cm decat aia de 17" pune o janta de 16 pe un cauciuc de 17, daca zici k nu este nici o diferenta ca diametru:)))) eu nu as da jantele de 17 pe nimic din lume!!
     
  20. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    :sign_ot: o anvelopa are urmatoarele caracteristici : latimea este prima dimensiune,spre exemplu 205,apoi inaltimea spre exemplu 55(aceasta reprezinta procentul din latime adica 55%din 205),apoi diametrul R 16(cred ca toti stim ca nu putem monta o anvelope R16 pe o janta de 17")
    Intre o janta pe 17 si una pe 16 diametrul cu anvelopa cu tot nu trebuie sa fie diferit cu mult(scopul este sa pastram caracteristicile).Cand montam o janta mai mare,o montam pentru functionalitate,nu doar pentru aspect.Un talon mai mic al anlevopei si o latime mai mare a sa duc la stabilitate si aderenta sporita,chiar daca pierdem putin la capitolul confort.
     

Distribuie pagina asta