1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia viteze manuala - Volanta - Ambreiaj la A4 B7 - diverse probleme si remedieri

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de aljivan, 10 Iun 2009.

  1. remix

    remix Silver Member

    Înscris:
    2 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9 TDI (BKE), 2005
    Multumesc de raspuns audi66!
    nu mi-am dat seama ca e jugul desi vazusem cateva prin poze in anunturi. Lemforder voi cauta sa pun si eu, bucsele acestea pentru jug, suportii motor + cel de cutie.
    din ce spui trag concluzia ca si ele sunt supuse unui stres destul de mare. masina de 10 ani... se explica :)

    ps. si eu am un oarecare joc in schimbator deci as fi bucuros ca inlocuirea acestora sa ma scape de problema. Daca nu acum, la schimbare kit ambreiaj, odata cu care voi inlocui si kitul pentru timonerie.
    Numai bine!
     
  2. SoNNy26 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2015
    Locație:
    SIBIU
    Masina:
    A4 B7 2.0 16V BLB 2005
    Si eu am patit la fel cu volanta sap trecuta. Ideea e ca acum dupa ce am schimbato, se aude un ticait constant la relanti, iar odata cu cresterea turatilor, creste si ticait-ul. Initial am crezut ca e de la electromotor, dar l-am trimis la reconfitionat si era OK. Stie cineva motivul? sau a mai intampinat vreo persoana? imi este sa nu fi afectat arborele cotit si el sa faca asa.
     
  3. SV 23 FBI

    SV 23 FBI 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2011
    Locație:
    Torino
    Masina:
    A4 B9 2.0 TDI quattro 190 CP DETA 2016
    Acel ticait il aveam si eu si a fost rezolvat inlocuind electromotorul in teorie.Zic in teorie pentru ca nu am asistat la operatiune sau sa fii vazut electromotorul defect. Uneori am dubii ca a fost doar un alt mod de a scoate niste bani in plus deoarece nu inteleg cum un electromotor care functioneaza corect in secunda doi sa fie defect. In alta ordine de idei stie cineva daca e normal ca volantele sa se distruga in asa fel chiar daca sunt la sfarsitul vietii? Si daca da de ce ? Mie personal nu mi se pare chiar normal.
     
    Ultima editare: 2 Oct 2016
  4. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Eu zic ca e normal sa se distruga in halul ala. Gandeste-te ca inauntru sunt niste arcuri care sustin coroana. Daca arcurile alea se blocheaza (si ele cedeaza primele), coroana e miscata de arbore in continuare, adica fortata, si la un moment dat cedeaza. Ce se intampla cu o roata intepenita invartita de o forta mai mare-->se rupe, ca in cazul tau.
    La mine, era blocata dar nu e tot, se mai misca un pic daca o fortai. Zornaia foarte tare la rece si la cald foarte putin. Probabil acele arcuri isi mai reveneau cand se incalzeau.
     
  5. GeorgeM.

    GeorgeM. 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2015
    Locație:
    Deta, Jud. Timis
    Masina:
    A4 B7 Avant, 2.0 TDI, 2006, BLB
    Salut. De aproximativ un an de când mi am luat Masina din semănătură, a4 2.0 tdi blb, am simțit așa, să zic, o agățare când schimb treptele. Agatarea se produce după punctul mort spre treapta pe care vreau să o accesez. Astăzi am schimbat uleiul in cutie, gândindu mă ca ar putea fi cauza. Am băgat 75w-90. Au încăput doar 2,5 l aproximativ, Desi am scos din cutie mai puțin de 1,5 l. Agatarea nu a dispărut. Am văzut pe programul ala al lor , al mecanicilor , ca ar trebui să intre 3 l. Masina mea a avut din fabrica cutie automată multitronic , dar cei de la care am luat o au făcut conversia la cea actuală în 6 trepte. Problema e ca nu stiu daca au pus ce trebuie. Se poate să fii pus altceva decât ceea ce trebuie ? Ca altfel va trebui să schimb uleiul din nou dacă nu corespunde cu cutia pusă. Uleiul băgat a făcut putina spumă. Sa fie de la amestecul cu ce mai ramansese în cutie? Am găsit doar codul asta pe cutie : 01x301103f. L am căutat pe Google dar nu mi a returnat niciun rezultat. Mă puteți ajuta ? Mulțumesc.
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica reglajul timoneriei. Trebuie sa fie pdf cu explicatii aici pe forum.
     
  7. GeorgeM.

    GeorgeM. 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2015
    Locație:
    Deta, Jud. Timis
    Masina:
    A4 B7 Avant, 2.0 TDI, 2006, BLB
    Mulțumesc, insa de ulei ce crezi . As fi putut să greșesc având în vedere modificările făcute ?
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Ai in imagine codul uleiului original si cantitatea de schimb.
     
  9. Artem 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 2.0 TDI 2005
    Salut,
    Am si eu o problema la cutia de viteze si anume intra greu in I iar daca nu sunt pe loc nu am sanse sa cuplez I iar daca ii dau un pic mai tare si schimb din I in II caraie iar daca o scot pe liber nu sta la punctul mort ( trage spre stanga ), schimbatorul este foarte moale nu opune deloc rezistenta ( cand vreau sa schimb din II in III ma cam chinui un pic trebuie sa caut viteza) mentionez ca uleiul a fost schimbat in cutie acum 20.000 km . Motor 2.0 TDI BLB. Care ar fi problema si posibilele rezolvari?
    2. A monta cineva short shifter, ?
    3. Care este cuplul maxim ce il poate suporta cutia aferenta motorului BLB si daca as vrea sa schimb cutia cu una ce rezista la un cuplu mai mare care ar fi cutia ce s-ar potrivi ?
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Regleaza timoneria.
     
  11. Artem 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 2.0 TDI 2005
    Am vazut ca era un PDF pe aici, o sa urmez acei pasi in speranta ca poate se rezolva. Legat de punctele 2 si 3 ( in special ) ma poate ajuta cineva cu ceva informatii ?
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cutia trebuie sa tina f mult ținând cont ca e montata și pe 3.0tdi manual, dar cu alte rapoarte. Nu cred ca e cazul sa iti faci griji pentru ea în privința cuplului. Mai repede ambreiajul va fi o problema dacă ai un plan ceva serios.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  13. gabriel@

    gabriel@ 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0tdi, BLB, 2005
    Pentru că am găsit în acest post informatii despre schimbătorul de viteze "înghețat" va povestesc aventura mea: la - 15 grade C găsesc schimbătorul înțepenit, parcă era lipit, nu se mișca niciun milimetru. Mi-a fost teamă să forțez si am renunțat să pornesc motorul pentru că era în treapta I. Următoarea încercare la - 5 grade, schimbătorul se mișca în toate treptele. Noroc că parcarea este dreaptă și am putut să las mașina pe liber si fara frana de mână trasă. După o nouă noapte cu ger, iar găsesc schimbătorul înțepenit, dar după zece minute cu motorul pornit și-a dat drumul si am putut să plec.
    Înțeleg că este explicabil, dar nu îmi dau seama dacă este un semn că trebuie sa schimb uleiul in cutie sau e suficientă verificarea si "ungerea" recomandata in mesajul #70.
    Voi vedea când ajung la service, dar până atunci, mă încurajează cineva priceput că nu este ceva foarte grav si urgent de rezolvat si as putea sa merg așa până se mai înmoaie vremea?
    Mulțumesc și respect profesioniștilor si pasionaților de pe forum.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Doar fa o gresare. Nu are treaba problema ta cu uleiul din cutie. Intra apa la timonerie si ingheata. S-a scris in topoc despre asta. Bafta
     
  15. gabriel@

    gabriel@ 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0tdi, BLB, 2005
    Mulțumesc, Cristi!
    Ca întotdeauna, prompt si la subiect.
    Chapeau!
     
  16. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Salut.
    Pe BRB se poate monta si un altfel de kit ambreiaj+volant decat de 228?
    As vrea sa pun un kit LUK de AWX sau AVF!Cutia e in 5 trepte.
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eu stiu ca nu-ti incape in adancime ambreiajul/volantul de AVF in cutia cu 5 trepte.
     
  18. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    si AWX?ca are tot 5 trepte.
    Daca cauti ambreiaj LUK pentru BRB,iti da la specificatii ca are 230!
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nici pe AWX nu merge cel de AVF de 240.
    Etka da compatibil AWX cu BKE la ambreiaj/placa presiune, iar la volant e compatibil BKE cu BRB, ceea ce ma face sa cred ca merge ambreiaj/volant de pe AWX pe BKE, BRB. Toate sunt de 228 mm.
     
  20. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Ar mai fi un aspect. La descrierea volant-ului Sachs pentru BRB spune:
    " Descriere Volanta:
    pentru motoare cu volanta cu masa dubla, pentru vehicule cu cutie manuala, cu set suruburi, Unghiul liber maxim 10 °, Numarul de dinti (determinarea unghiului liber maxim) 4, Jocul maxim 2,9 mm, fara saiba mansa alezor, Numarul gaurilor de fixare 6, fara bucsa de ghidaj."

    Iar la LUK pentru AWX este:
    "Descriere Volanta:
    pentru motoare cu volanta cu masa dubla, pentru vehicule cu cutie manuala, fara set suruburi, Unghiul liber maxim 16 °, Numarul de dinti (determinarea unghiului liber maxim) 6, Jocul maxim 1,6 mm, cu saiba mansa alezor, Numarul gaurilor de fixare 6, fara bucsa de ghidaj"

    Au vreo relevanta "unghiul liber si numarul de dinti"? Sau conteaza doar dimensiunea (228mm)?
     

Distribuie pagina asta