1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    @lyx Asta trebuie sa contina un schimb complet.
    Doar ce mi-a ajuns mie azi kit-ul ZF.
     
  2. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Total gresit! Incepand cu uleiul (iti trebuie cel galben, probabil) si continuind cu procedura de refacere a nivelului, care se efectueaza cu motorul pornit , levierul cutiei in P, umplere si nivel pe la busonul mare de pe baie, totul in gama de temperatura 35-45 grade C. Si cauta pe cineva care cunoaste totusi cutiile astea.
     
  3. lyx

    lyx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6, 2.5 TDI, 2001
    Maine o sa schimb iar convertizor dupa ce azi am vb cu 2 persoane diferite si au testat masina ambii spunand ca este convertizorul si ce am pus nu e bun. Maine pun altul care mi a garantat ca e bun. Revin cu amanunte maine seara
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Pai si nu ai garantie de la Samer ?
     
  5. lyx

    lyx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6, 2.5 TDI, 2001
    Ba da am garantie. Maine il trimit inapoi. Intre timp am montat alt convertizor si face la fel. Renumitul Sergiu din Constanta mi-a garantat ca este problema de la convertizor. Zis si facut, pus convertizor de la el si face la fel. Am mers iar cu el si a zis: "e de la convertizor". Luni a zis ca ne auzim sa mi-l schimbe din nou el, cum a promis. Revin cu update

    Samer spune ca problema mea ar fi de la E CLUTCH, Sergiu spune ca E CLUTCH lucreaza doar in treptele 4, 5, 6 si eu am trepidatii si in viteza 3. Pe langa trepidatii fluctueaza turometrul la o viteza constanta si daca iau piciorul de pe acceleratie cade la 1000 rpm cateodata la 800 rpm. Cu toti care am vorbit (care se OCUPA cu reparatii cutii automate) spun ca este convertizorul. Atat de ghinionist sa fiu eu sa pun doua convertizoare si nici unul bun ?
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Pai nu a zis ca garanteaza ca e bun convertizorul ?
    Ambele stricate ? Dintre care unul reconditionat la o firma de specialitate, slabe sanse.

    Si daca mai pui 2 convertizoare si face la fel ?

    Culmea, si vechiul tau convertizor si asta reconditionat si celalalt de la Sergiu dau aceleasi simptome, nu ti-e clar ca problema nu e de acolo ?
     
  7. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    audi a6, 2.0tdi, quattro, 2016.
    La cutiile 6HP19 este renumit defectul ce are legatura cu E-clutch, apar fisuri intr-e arbore si coroana si pierde din presiune. Pentru ca sa fie schimbat, cutia trebuie desfacuta pe bucati.

    e-clutch.png
     
  8. lyx

    lyx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6, 2.5 TDI, 2001
    Imi e cam clar ca nu este de la convertizor, dar Sergiu are ceva experienta si ani in spate si eu zic ca putea sa imi spuna ca e altceva nu din contra sa garanteze el ca e de la convertizor si sa mi.l schimbe fara bani. Asa a ramas, el imi da jos cutia si imi pune altul fara manopera. E CLUTCH NU LUCREAZA IN TREAPTA 3 !!! Eu am vibratii si in treapta 3... explica asta
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    E-Clutch face parte dintr-un intreg ansamblu.
    Toata cutia e ca un lego.
     
  10. lyx

    lyx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6, 2.5 TDI, 2001
    Inca ceva, cand e-clutch e bulit da si eroare pe diag, la mine nu e cazul, nu da suturi, nu intarzie la schimbare nu face nici cea mai mica zmucitura din N in R sau din N in D, doar fluctueaza turometrul, face vibratii cand o accelerez si e subturata la deal in special, cand iau picioru din gas cade aproape de relanti turometrul. Pe manual merge PERFECT chiar si subturata nu vibreaza. O sa incerc cu un update de fw apoi un reset la adaptari. Luni ma duc si la reprezentanta ca am pe cineva acolo pe care il mai ajut (app ma ocup cu remap si cam tot ce tine de electrica si electeonica auto) si a spus sa merg sa ii faca si el un update. Va tin la curent. Orice sfat sau rezolvare de.a vostra e bine venita ! Salve !
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Din pacate, problema ta poate avea mai multe cauze.
    Incepand de la convertizor (imi este greu sa cred ca ai montat 3 bucati defecte), pana la E-Clutch, filtru, bloc de valve (nu face presiune, scapa presiune, solenoizi partial defecti/infundati, etc).

    Dupa ce excluzi convertizorul poti incepe cu ce este mai ieftin, update soft, inlocuit filtru (daca tot dai baia jos, da si blocul de valve sa il cureti si sa verifice solenoizii), etc.

    Din pacate alta varianta nu ai decat sa le iei prin eliminare.
    Ori, strangi unpic din fund si te duci la cineva sa iti desfaca cutia sa vada exact ce se intampla.

    P.S Eu cand aveam convertizorul defect vibra indiferent daca era in D, S sau manual.
    Cum ajungeam in a 3-a intre 1700-2200 vibra.
     
  12. lyx

    lyx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6, 2.5 TDI, 2001
    Tremura si in S si pe manual daca o las subturata, pe manual merg cu ea mai sus la 2100rpm si de asta nu tremura. Urmeaza update la soft luni si apoi alt convertizor si tot odata verificat blocul de valve si curatat
     
  13. lyx

    lyx 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6, 2.5 TDI, 2001
    Revin cu amanunte, dupa Update de SW la cutie si apoi reset la Adaptari, masina merge perfect fara nici o greseala si fara a mai schimba piese. Tin sa multumesc colegului nostru Audi66 care m-a ajutat.

    P.S.:

    Dupa ce schimbati orice piesa la cutie sau ulei, NEAPARAT update si reset la adaptari.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  14. aalex 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2016
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi A6 , 3.0 tdi , 2010
    lyx va salut,
    Unde ati facut adaptarea cutiei ? Multumesc
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Si-a facut-o singur.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Cei ce sunt interesati de schimbul de ulei pentru 6HP19A, nu e adevarat ca raman 2-3l de ulei in convertizor.

    De 1 ora ma chinui sa bag 1l de ulei in el si se pare ca a stagnat la 0.9l, numai scoate nici o bula de aer, numai scade nivelul.

    EDIT : Dupa numeroase "baltacaieli" am reusit sa bag 1l.
     
    Ultima editare: 29 Feb 2020
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Intr-un final am inlocuit convertizorul.
    Ulei nou, filtrul nou, flash cu ODIS la SW 0110, resetat adaptari cu VCDS dupa toata operatiunea si parca e alta cutie.
    Per total am folosit 8l ulei ZF.

    Nu pot sa zic ca “e ca noua”, dar se vede diferenta sesizabila.
    Sunt sigur ca o curatare a blocului de valve, inlocuit pucuri, placa si verificare/inlocuit solenoizi ar imbunatati mult situatia. Dar asta o fie facuta la urmatorul schimb de ulei cand dau iar baia jos.
    Gasiti kit complet ZF pana in 200€, pentru suma asta nu merita neglijata cutia.

    Deci cu mentenanta corecta se poate ajunge la 350-400.000km fara interventii asupra cutiei.

    Lasati kit-urile Ravenol, Febi, Swag, etc. si inlocuirea uleiului prin metoda flush cu aparatele la care fac reclama toate service-urile.
    Nu veti ajunge decat sa puneti cutia pe butuci sau sa reconditionati blocul de valve inainte de termen.
     
    Iustin24, lucian190, Pitzury și alți 3 apreciază asta.
  18. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    audi66, ce problema ai avut cu convertizorul vechi?
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Fluctua rau turometrul la viteze pana in 70-80km/h in treapta 5/6, practic, cand era sub 2000 rpm.
    In plus, cand schimba 3-4 si 4-5, zici ca era vibrator masina (nu la modul fin, la modul de zici ca mergea in 3 cilindri).
    Toate au s-au intamplat pe rand si gradual pe parcursul a 80.000 km.

    Daca tot am dat cutia jos am facut si schimbul de ulei + filtru si update la SW ca am folosit ZF8 verde.
     
    gabitza121 și mihaicristian apreciază asta.
  20. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Ai incercat cumva sa faci update de soft cu schimb de ulei la cel verde, conform TPI, inainte de a demonta cutia ?
     

Distribuie pagina asta