1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la A4 B9 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de mada1971, 24 Ian 2018.

  1. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    La aia cu comerciale nu trebuie sa simti. La dual clutch e normal. Nu mai cautați probleme acolo unde nu există
     
  2. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    Nu simt socuri mari, dar se simt. In D , abia sesizabil, dar mai tare se simt în S și da, cred că e normal. Nici tampoanele nu mai sunt la prima tinerețe..
     
  3. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Pai da - asa e corect: abia sesizabil in D, un pic mai pronuntat in S - nimic iesit din comun
    Inca ceva - la cutia asta, exista o functie de coasting - care decupleaza motorul de cutie, atunci cand nu stati cu piciorul pe acceleratie. Practic e ca si cum ar fi pusa cutia "pe liber". cand apesi acceleratia - are un mic lag, cupleaza cutia si atunci poti sa accelerezi

    Incercati sa dezactivati functia asta de coasting - diferenta de consum e insesizabila, dar feelingul e ca lipseste lagul la cutie
     
  4. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    Wait, what? Mi se pare genial dacă se poate dezactiva asta. Mă enerveaza maxim acel lag și credeam ca poate fi rezolvat doar mecanic cu un Mount la tamponul cutiei de viteze. Am vazut ca face coasting des, apare langa indicatorul de baterie ceva cu verde, ca se incarca bateria. Ai detalii cum se poate dezactiva functia de coasting? Macar să simt diferenta să văd dacă se merita. Am inceput să fac research in directia asta :)
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Din MMI.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aveti marca Audi, unii dintre voi, de atatia ani de zile si parca acum "descoperiti apa calda". Va este lene, asta ca sa nu spun altfel si sa fiu indulgent in exprimare, sa folositi functiile masinii si mai ales sa cititi si sa invatati functiile masinii pe care o conduceti. Internetul asta este infinit si exista toate explicatiile pe net.
    In plus despre functia asta implementata pe multe modele de masini ce au cutie automata si manuala de ani de zile se discuta pe internetul asta infinit de mult timp. In plus pentru stiinta voastra si cunostintele voastre invatati asta si va citez ceva de pe net-ul asta infinit:
    ....
    Pfoa, acum ii zice coasting?!?
    Trabantistii ii ziceau "frei" sau MRL, inca de acum 60 de ani, Mecanismului de Rulare Liber - care decupla motorul atunci cand luai piciorul de pe acceleratie sau erai la vale...
    Doar in viteza a patra functiona asta, dar era suficient.

    Hai ca incet, incet redescoperim si mersul pe jos, l-a inregistrat cineva la OSIM?!? ...

    Cine are masina are obligatia sa invete functiile ei, pentru ca altfel o sa-si bata altii joc de voi prin service-uri pentru ca voi nu o sa stiti sa va exploatati masina asa cum trebuie, o sa spuneti ca are defectiuni sau este cutia defecta si va meritati soarta cand ajungeti sa platiti niste piese si manopere pentru niste defectiuni imaginare. Puteti sa va suparati cat vreti dar, unii dintre voi, sunteti de o indolenta de nedescris in cuvinte.
     
    Flyer1sst, tox și Beetle94 apreciază asta.
  7. vibeup

    vibeup Silver Member

    Înscris:
    1 Mar 2015
    Locație:
    Stuttgart
    Masina:
    A3 8Y 2022, 2.0TFSI Quattro
    "Am vazut ca face coasting des, apare langa indicatorul de baterie ceva cu verde, ca se incarca bateria" total gresit aici se face franarea regenerativa care incarca bateria. Coasting se face cand dispare treapta de viteza si ramane doar D, S, E depinde in ce mod esti. Eu pun des masina pe coasting desi nu ma lasa oriunde si nu simt nici un fel de lag.
     
    Flyer1sst, bobalex18 și djxme200 apreciază asta.
  8. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Am impresia ca daca o tii in sport nu face coasting - poate ca asta e situatia la tine

    NU sunt sigur ca ce am scris mai sus e corect - nu prea merg in sport - o tin doar in D
     
  9. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Corect, nu are nici un fel de lag cand cupleaza din coasting. Eu am decuplat permanent functia pentru ca imi distragea atentia, in plus pe serpentine in prima iarna nu stiam de ce imi "fuge" spatele cu quattro permanent cand luam piciorul de pe acceleratie ..
     
  10. Oudi

    Oudi Bronze Member

    Înscris:
    9 Oct 2015
    Locație:
    Bihor - Oradea
    Masina:
    Audi A4 B9 quattro 2.0 DETA
    Primele 2 functii care le'am dezactivat dupa ce am luat masina, coasting si predictive ala de iti spune sa iei piciorul de pe acceleratie. Cele mai mari prostii, doar ca sa mai scoata audi un 0.001 in minus la consum.
     
    bobalex18 și marcelush apreciază asta.
  11. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    @djxme200, @Oudi, baietii spun ca au anumite socuri la schimbarea vitezelor, ei spun ca este normal, eu spun ca nu. Voi aveti aceste socuri, simiti cand cutia schimba vitezele ?
     
  12. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Da, simt ceva dar nu e ca un șoc. Simti ca se cuplează/ decupleaza ceva in cutie, ceva ca un mic hop, dar nimic serios care sa te zguduie
    In opinia mea soc înseamnă ceva neașteptat si brutal, care te scutură serios
    In functie de cat de tare accelerez se simte mai puternic sau mai fin, dar niciodata un soc
     
    Oudi apreciază asta.
  13. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    La un moment dat cineva pe forum a descris perfect acel "soc" si cand se intampla. De obicei apare cand sunt pe accelerare si cutia se pregateste sa schimbe viteza superioara, iar in acel moment eu iau piciorul de pe acceleratie, atunci pare ca are un comportament nefiresc. Cateodata se intampla cand sunt in frana de motor si se pregateste sa schimbe viteza inferioara si eu o accelerez puternic. Alte dati cand sunt de exemplu intr-o rampa accentuata si accelerez foarte usor, cand trebuie sa schimbe treapta face o pauza un pic mai lunga decat de obicei si cand cupleaza treapta superioara o face cu o debraiere evidenta. Daca o accelerez calumea, adica mers sportiv, nu are absolut nici un soc sau comportament care poate parea nefiresc.

    Nu stiu daca e comportament normal, e prima masina cu DSG care o am, eram mult mai multumit de comportamentul cutiei de viteze cu convertizor de cuplu. Plus ca nu am masina de noua, poate deja are ceva uzura pe la ambreiaje, voi vedea cand fac revizia de 180k km la cutie daca se schimba ceva. De asemenea voi schimba si suportii motor/cutie si voi vedea atunci daca ce am relatat mai sus se trage de pe acolo.

    @Mitiy pe A4 B9 e alt tip de S-Tronic, posibil sa lucreze diferit decat la tine, plus diferenta de cuplu dintre diesel/benzina
     
    lsc05 apreciază asta.
  14. Oudi

    Oudi Bronze Member

    Înscris:
    9 Oct 2015
    Locație:
    Bihor - Oradea
    Masina:
    Audi A4 B9 quattro 2.0 DETA
    Eu nu am socuri, cand spun socuri ma refer la ceva brutal, ceva ce se simte nefiresc. Ca se mai simte mai ales in S si in retrogradare, cum schimba cutia si nu o face la fel de fin ca in drive, nu mi se pare o problema. Probabil cine simte socuri chiar are socuri deci implicit o problema. Cutia asta e normal sa o simti mai directa decat un multitronic sau un zf. Mie exact asta imi place la ea, feeling'ul care ti'l da la condus si tocmai faptul ca o simti cand lucreaza. Am condus destul si multitronic(astea mi se par cele mai proaste cutii ever) si zf 6 si 8 trepte si da, sunt mai line insa mai lente si mai indirecte.
     
    bobalex18 și marcelush apreciază asta.
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Un mic offtopic : De ce nu v-ati luat manuale daca vreti perfectiunea de la o cutie automata ?
    Soc, hop, coasting, delay, unu zice ca e normal, vine altul zice ca lui nu i se pare normal, etc.
    Serios, de cate ori intru pe topicul asta ma bufneste rasul.
     
    Flyer1sst, Beetle94 și Oudi apreciază asta.
  16. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Fara suparare - cred ca gresesti: exact asta e scopul acestui forum - sa vina fiecare posesor de Audi sa isi dea cu parerea, sa isi spuna of-ul in speranta ca va gasi un raspuns aici la userii si colegii de pe forum

    Hai sa nu ii judecam pe oameni pentru ca au o impresie - hai sa o demontam cu argumente si cu experienta
     
    MajeStik, skypee și porto91 apreciază asta.
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu greseste cu nimic. Nu suntem inginerii si cei care au proiectat aceasta mizerie de cutie automata (ma rog, pentru mine, dar pentru unii este tot ce au visat ei in viata adica sa conduca o masina ce are cutie automata) pentru ca voi sa aflati exact raspunsul pentru cum si de ce functioneaza in felul asta aceasta cutie automata. Audi66 are dreptate in tot ce spune. Trebuie sa va impacati cu felul de functionare al acestei mizerii care se numeste cutia automata iar daca nu va convine trebuia sa va cumparati cutie manuala.
    Se transforma acest topic usor, usor la fel ca si topicul despre consumul de combustibil la masina adica despre o dezbatere absolut aiurea si inutila.
    Lasati aceste dezbateri inutile aiurea si prostesti pentru ca oricum aceasta cutie automata functioneaza cum vrea ea si fiecare vede si simte in felul lui aceasta functionare.
    Aveti altceva mai bun de facut in viata. Doar daca ai probleme iti poti exprima opinia si nici macar atunci daca tu nu ai facut inainte niste minime investigatii pentru a cauta cauza acelor defectiuni la cutia automata. Va rog sa terminati aceasta dezbatere inutila pentru ca altfel o inchei eu. Multumesc.
     
  18. scoTTy

    scoTTy 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B9 2016, 1.4 tfsi
    Vad ca a fost ceva activitate in ultimele zile.
    Cu riscul de a supara pe cineva, postez si eu o "problema". Masina: a4 b9, 1.4 tfsi S-tronic, 60k km(voi modifica la profil).
    Am sesizat un zgomot/bataie/pocnitura, in genul ca si cum ai trece peste o sticla de plastic, in treptele inferioare, din ce am sesizat si pe accelerare d1->d2 si pe decelerare d3->d2->d1, simtindu-se mai bine cand retrogradeaza.
    Sunetul se mai aude cateodata si in treapta a 2a daca ma "joc" cu pedala de acceleratie, insa fara a schimba treapta.
    In alte trepte nu se aude niciun sunet.
    Fara erori si doar ce am facut schimbul de ulei cutie in reprezentanta.+verificat articulatii/suporti motor.
    Multumesc!
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cum credeti voi (cei care aveti probleme) ca putem sa va ajutam ? Pe baza globului de cristal ? La ghici ? Intelegeti ca pana nu se demonteza cutia nu o sa aflati niciodata cauza pentru toate problemele voastre.
     
  20. scoTTy

    scoTTy 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B9 2016, 1.4 tfsi
    Cu o parere. Poate eu sunt atehnic si voi va pricepeti, ati mai auzit, vazut probleme similare.
    Poate cineva s a lovit de problema asta sau ceva similar si poate sa ne lumineze. La reprezentanta au dat din umeri, nici nu sesizau daca nu le ziceam eu cand si cum.
    Poate nu e nevoie sa demontez cutia, poate nu e din cutie. Poate e normal sa auzi anumite zgomote.
    Nu trebuie sa fim rautaciosi, am citit in stanga si in dreapta, am intrebat si la reprezentanta, am verificat una alta la masina. Niste pareri/sfaTuri/indicatii sunt binevenite.
     
    Mihaiu600, jax, Alex.F și alți 3 apreciază asta.

Distribuie pagina asta