1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la A4 B9 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de mada1971, 24 Ian 2018.

  1. Alin Virjoghe

    Alin Virjoghe 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2019
    Locație:
    TARGOVISTE
    Masina:
    A4 2.0 2016 quattro
    Din ce am inteles, nu se pierdea mult ulei.
     
  2. jax 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A4 B9 S-line, 2.0 TFSI (CYMC) 252 CP
  3. marcelush

    marcelush 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    salut vezi ca le incurci

    Lag-ul vine e la motor si de la turbina - nu are legatura cu cutia
    Turbina, se incarca cu gazele de evacuare de la motor. Cu cat e motorul mai turat, cu atat ai mai mult boost, mai multe gaze de evacuare si masina reactioneaza mai repede. Lag-ul il simti cand esti jos in ture - si e timpul de care are nevoie tot ansamblul, sa iti duca tuaratia mai sus de 1500-1700 ture, unde incepe sa incarce turbina
    Lagul este direct proportional si cu diferenta de acceleratie intre momentul T0 cand apesi tu si cat de tare apesi acceleratia

    La orice masina vei avea lag mai mare sau mai mic, in functie de cat de mare e motorul si turbina. De exemplu la un motor mic cu o turbina mica, vei avea un lag mai mic (sesizabil). Problema e la motoare mari cu cuplu mare, care fac ca atunci cand treci de 2000 de ture sa trage agresiv, sa rupa aderenta si tu sa simti un soc ca si cum te baga in scaun. Chestiile astea sunt rezolvate de la sine la masini electrice care nu au turbo, motoare si cutii de viteze, unde cuplul e instant.
    La masinile noastre cu combustie interna, incearca sa ne pacaleasca (si chiar reusesc) cu turbine electrice sau cu sistem de 48 Volti system hybrid

    Era sa uit cel mai important lucru - "tuning la cutie" nu iti rezolva problema - e doar o modalitate sa profite de naivitatea oamenilor si sa te ajute sa scapi de cateva sute de euro
    Va rog eu - nu mai visati la miracole d-astea de genul "aditivi care curata motorul" sau "cutia minune care te scapa de lag"... sau mai stiu eu ce balarii - nu exista leacuri d-astea minune - foloseste banii aia si fa alteva cu ei mai folositor.
     
  4. jax 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A4 B9 S-line, 2.0 TFSI (CYMC) 252 CP
    Ma refeream la combinatia de "cum schimba treptele cand o calc" (am specificat asta clar in mesaj) si "timpul de procesare" ECU (si ce mai implica).

    La acest motor 2.0 TFSI si 252 de cai, s-tronic, la 2000-3000 ture cand o calc sta putin (probabil undeva la 0.3s), si schimba 1-2 trepte in jos, se aude cum urla, si dupa vreo 0.2s incepe sa traga. Nici nu ma asteptam ca atunci cand o calc la 1000 de ture sa zboare..

    Din specificatii:
    370 Nm @ 1600-4500 rot/min
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Spuneti-mi va rog ca nu este adevarat si ca nu vorbiti despre un lag de 0.2 sec.

    Eu tare sunt curios cum ai masurat aia 0.2 sec. si cat de tare te incurca in viata de zi cu zi.
     
    Mitiy și vibeup apreciază asta.
  6. jax 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A4 B9 S-line, 2.0 TFSI (CYMC) 252 CP
    Lagul final (împreună cu motor, turbo, etc etc) e undeva la 0.5s (eu îl simt și la 1s). Daca nu e deranjant, I rest my case.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Pai, sunt lucruri normale. Nici electricele nu au lag 0.0.
    Nu stiu ce simturi ai de ai aproximat 0.2 si 0.5 ala, dar eu zic ca va legati la cap fara sa va doara.
     
    vibeup apreciază asta.
  8. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    Lag la cutie am si pe 3.0tfsi si exista un anumit lag la orice mașină. Retrogradeaza tu din padele, ține mașina la 2500-3000rpm in continuu și o sa ai raspuns instant tot timpul.
     
  9. AndreiF92

    AndreiF92 Bronze Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 265 HP CDNC
    Pana si masinile sport de 500-600 cp au acest lag la cutia automata. Scapi de el retrogradand manual 1-2 trepte, in functie de ce turatie ai nevoie, sa-ti faca boost turbina. Daca cutia ti-ar da instant socul dorit de tine, ai termina-o in cateva luni.
     
    djxme200 apreciază asta.
  10. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    La masina din profil Audi A4 B9, 2016, 2.0 tdi cod motor DETA, 140 kw, Cod cutie S-tronic PHQ si serie sașiu WAUZZZF47GA079941 ma apropii de 200.000 km iar volanta da semne și iau în considerare schimbarea ei.
    O intrebare: la acest model de cutie stronic, odată cu înlocuirea volantei, trebuie schimbat și uleiul ?
    Mulțumesc
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Depinde, daca au fost facute schimburile regulat.
    Uleiul se schimba la fiecare ≈ 60.000 km.
     
  12. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Au fost făcute regulat, ultimul fiind făcut acum 17.000, de aceea și întrebarea.
    Manopera de schimbare a volantei la aceasta cutie impune și schimbarea uleiului?
    Pe un forum extern audi am găsit unele păreri ca da, dar nimic cert.
    Poate a făcut cineva de pe forum și poate spune exact.
    Mulțumesc
     
    scoTTy apreciază asta.
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu, nu trebuie inlocuit uleiul.
     
  14. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Salut, cum ti-ai dat seama ca volanta da semne, care sunt simptomele?
     
  15. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    1. Zgomot metalic tip cloncanit în vitezele 1-2 pe teren accidentat când nu este complet angajat, adică nici accelerare, nici frână de motor, când te tarai printre locurile de parcare ocupate mai exact.
    2. Mici socuri la schimbări 1-2-3 variate ca intensitate.
    3. Uneori tremura la plecarea de pe loc.
    4. Aprox 197.000 km cu o singura volanta completează suspiciunea.

    Maine ma duc la un service specializat în cutii automate sa fac o verificare suplimentara.
     
  16. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Update: după părerea celor de la service zgomotul ar proveni de la rulmentul din cutie care ar avea un joc din cauza volantei, de asta se manifesta asa la trecerea peste denivelări. Singura varianta este sa demonteze și sa verifice atât volanta cât și acel rulment.
    Pentru operațiunea asta trebuie sa las mașina câteva zile pe tușă asa ca o mai amân.
     
    djxme200 apreciază asta.
  17. skypee

    skypee 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2017
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B9 avant 2.0 TDI 150hp
    Salut,
    Vad ca tot se discuta de scurgeri de ulei la cutie (S-tronic), dar ma putin despre cum se remediaza problema. Va detaliez mai jos care ar fi solutia + lista cu codurile pieselor.
    Pe langa faptul ca trebuie schimbata baia de ulei (construita din plastic in timp se deformeaza din cauza temperaturii ridicate si pierde ulei pe la garnitura) se mai inlocuieste si garnitura de la mufa mecatronicului (a aparut recent un TPI si se monteaza acum 2 garnituri pentru prevenirea scurgerilor de ulei), suruburile de la baie (25 bucati), plus alte garnituri si o conducta de plastic.

    0CK 321 359 M - 1 BUC
    N 910 436 01 - 25 BUC
    0CK 301 191 A -1 BUC
    0CK 927 523 - 2 BUC
    0CK 325 107 F - 1 BUC
    0CK 321 439 A - 2 BUC
    0CK 325 444 - 1 BUC
    0CK 325 445 - 1 BUC
    0CK 325 443 - 1 BUC
    0CK 325 446 - 1 BUC


    Piese pe comanda la un magazin oarecare costa ~1300 lei, la care se adauga si cei 4 litri de ulei, daca se doreste a fi inlocuit (unii il recupereaza pe cel vechi).

    126530696_457965505570586_2327379103353798100_n.jpg
     
    jax, dsorinn, dreiutz și alți 4 apreciază asta.

Distribuie pagina asta