1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la A4 B9 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de mada1971, 24 Ian 2018.

  1. Catalin Bordea

    Catalin Bordea 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B9 2018 Avant
    Posibil sa ai dreptate, eu inca n am ajuns sa il schimb, desi si eu resimt vibratiile atunci cand este rece masina, nu deranjant, dar nici smooth nu este clar. Dupa o alergare usoara si cum astazi a fost mai cald, nu a mai trepidat deloc. O sa incerc sa ii schimb si acel tampon sa vad cum se comporta.
     
    Mihaiu600 apreciază asta.
  2. rdy2drive

    rdy2drive 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4b9 TFSI
    Aceste vibratii se manifesta doar la motoarele diesel? Intreb deoarece eu am benzina si nu vibreaza nimic.
     
    myh21ro apreciază asta.
  3. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    eu am diesel și nu vibrează nimic
     
    marcelush apreciază asta.
  4. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Revin cu un update mai lung:

    Problema de la care am plecat:



    film facut de un coleg de pe forum, la mine nu era asa evident.

    Am fost in service pentru zgomotul mentionat si tinand cont ca a trebuit demontata cutia am considerat oportuna si inlocuirea volantei (avea 198.000 km si incepea sa aiba simptome. Pret: 2.200 lei Volanta + 600 lei manopera
    Am luat masina inapoi, zgomotul persista, motiv pentru care am reinceput cautarea cauzei. Din pacate cei din "marele" service au schimbat volanta dar nu au verificat corespunzator cauza zgomotului reclamat, care spuneau ei ca ar putea fi run rulment "lagarit". Dupa multe ore de cautat online, citit documentatia cutiei si asa mai departe, singura varianta posibila in mintea mea era tripoda sau flansa stanga. La o noua constatare intr-un alt service, au confirmat fara demontare, jocul flansei stanga in carcasa cutiei, infirmata ulterior de primul service - sincer nu stiu daca au deconectat planetara ca sa poata verifica corect.
    Intre timp update soft cutie + adaptare. Zgomotul persista dar conditiile in care se manifesta difera usor.

    Intrare noua in alt service cu temele temeinic facute, comandate toate piesele in prealabil, demontata planetara intermediara = axul de transmisie al flansei stanga, constatata problema (semne de uzura pe exteriorul rulmentului + joc axial si radial), remediata la solicitarea mea conform procedurii pentru cutiile LLM .



    Am studiat si varianta frezarii si instalarii unei bucse dar tinand cont ca jocul era mic, a putut fi corectat cu doua saibe distantiere.
    Pana acum, in toate conditiile in care se manifesta zgomotul, nu s-a repetat, sper sa fie de durata.
    Piese:
    0B4409294D - rulment
    0B4409175E - capac flansa
    N91208801 - bolturi capac
    0B4409297 - inel siguranta rulment
    G052128A1 - solutie etansare
    0B4409227 - saiba dist.
    Mai exista si varianta kit-ului de reparatie https://www.oemvwshop.com/oem024033...ual-and-7-speed-automatic-gearboxes-p2403362/

    Sper sa fi rezolvata problema cel putin cat detin eu masina si sa fie de ajutor si altcuiva.

    Am achizitionat si un kit de rigidizare dar nu l-am montat inca, am asteptat sa vad cum se comporta dupa toate interventiile anterioare. Revin cu detalii dupa ce il voi testa.

    https://www.ecstuning.com/b-ecs-parts/transmission-mount-insert-kit/019209ecs01~a/
     
    david79, bobalex18, rominika și alți 2 apreciază asta.
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sofocle bine ca ai rezolvat dar ce ai scris tu s-a mai mentionat pe forum de cateva zeci de ori de catre mine si de catre alti useri. Inclusiv este atasat pe aria A4 B8 acel film despre ce ai corectat tu la cutie. Bafta
     
  6. Bunea Sebastian Alexandru

    Bunea Sebastian Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2018
    Locație:
    TUSNAD
    Masina:
    A4 TFSI S-Line
    Multumesc Sofocle pentru raspuns. O sa analizez ce ai detaliat aici impreuna cu mecanicul. Voi reveni si eu cu raspuns dupa interventie. Va salut.
     
  7. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Dupa n ore de cautari am gasit si postarile respective pe forumul de B8 pentru cutiile LLM si OB5.
    Din pacate cand a intrebat Bunea Sebastian care a postat si filmuletul, apoi am revenit si eu cu intrebarea, nu s-a inghesuit nimeni sa ridice aceasta posibilitate cu rezolvarea respectiva. Nu pretind ca am descoperit vaccinul :) doar ca poate fi aplicat si la cutiile noastre, respectiv OCK.
     
  8. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Acum am alta dilema, dupa ce si-a terminat procesul de adaptare, simt anumite socuri la schimbari, mai ales la retrogradari 2-1, pe care inainte nu le-am sesizat.
    Odata cu schimbarea volantei a fost facuta si revizia iar tinand cont de pretul platit pe ulei (1L=100ron) sigur a fost folosit ulei Ravenol. Tinand cont de experienta neplacuta, nu sunt convins ca au facut corect procedura, adica sa nu fi lasat sa curga excesul.
    Din ce am observat in manualul gasit: https://www.scribd.com/document/329646812/Transmision-0CK-AudiA62011-Up
    Daca ma puteti ajuta si procedurile corespund, banuiesc ca ar fi recomandat sa verific nivelul uleiului ATF cat si MTF.
    In cazul in care ar fi lasat prea mult ATF exista sansa sa fi trecut catre compartimentul de MTF?
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Deci tu ai facut schimbul de ulei dar nu stii nici macar ce brand pentru ulei au folosit ?
    Atunci inseamna ca nu ai nici certitudinea ca schimbul a fost efectuat.
    La fel cum nici adaptarea nu stii daca a fost facuta corect sau daca intr-adevar a fost facuta.
    Practic, e totul in ceata.
     
  10. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Schimbul a fost făcut dar cu ulei ravenol.
    Update-ul de soft și adaptarea au fost făcute.
    Ceata este asupra corectitudinii efectuării schimbului de ulei, respectiv scurgerea excesului.
     
  11. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Sunt sanse foarte mici sa se fi amestecat uleiurile. Incintele sunt separate printr-o garnitura conceputa astfel incat daca se uzeaza sau nu e montata corect uleiul se va scurge, nu va patrunde in cealalta incinta.
    Din cate am inteles din fisa oficiala Audi pentru schimbul de ulei la cutie, pentru S-tronic trebuie folosit doar ulei original, nu cunosc motivul si nici daca cel ulei Ravenol este similar, cu cel original, din punct de vedere al compozitiei si parametrilor de functionare.
     
    Sofocle apreciază asta.
  12. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Bănuiesc că șansele să treacă în cealaltă incinta sunt mici, in manual precizează că au în comun "aerisirea".
    Ținând cont că la acest model este presurizat sistemul mă gândesc că orice abatere de la cantitatea optima de ulei ar putea influența comportamentul.
    Voi merge pentru o verificare a nivelului ATF și MTF daca e ușor accesibil bușonul, nivelul ar trebui sa fie cu 2 mm mai jos.
    Daca ambele sunt ok va trebui sa iau în considerare un nou schimb cu ulei original. Mulțumesc pentru răspuns.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    La orice cutie ai 2 alegeri :
    1. Uleiul si intervalul (lifetime) recomandat de Audi
    2. Uleiul si intervalul recomandat de producatorul cutiei

    Va sfatuiesc sa tineti cont de varianta 2.

    Dupa Audi, e mult mai profitabil sa se strice cutiile si sa vanda cutii de 8-10.000€ decat sa incaseze 3-500€ pe un schimb de ulei.
    Cum de asemenea esti vazut altfel in marketing-ul secolului XXI cand faci publicitate la masini cu uleiul cutiei “lifetime”.

    Pentru multi “lifetime” semnifica o cheltuiala in minus. Pe cand, in realitate, este o cheltuiala in plus.

    Deci, vorba “interesu-si poarta fesu” nu e degeaba.
     
    Mihaiu600 apreciază asta.
  14. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Deci - va dati seama cat de prosti, putori si incompetenti sunt mecanicii (unii dintre ei) din Romania, daca trebuie sa te duci la 3 service-uri separate. Cu banii tai, cu informatiile tale, cu invatat domeniul auto si tot ce tine de cutii AUDI, cu manuale si cu alte proceduri, sa ii inveti pe aia din service, ce trebuie sa faca ... si tot degeaba
    Asta inseamna sa fii si f ... si cu banii luati - mi-e scarba de scursurile astea.
     
    Termo și bobalex18 apreciază asta.
  15. Sofocle 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2015
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4, 2.0 tdi 140kw, 2016
    Sunt in asentiment dar e și mai groasa treaba. Unde am făcut reparația in final au menționat pe deviz constatarile la demontare, reparația efectuată și că jocul a dispărut ulterior în urma reparației făcute conform solicitării clientului. Să aibă acoperire și pauza garanție, pentru că acest TPI nu se aplica pentru modelul cutiei mele, desi sunt aceleași piese.
     
  16. Catalin Bordea

    Catalin Bordea 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B9 2018 Avant
    DA. Aceeasi problema o am cu masina din profil un Audi A4 B9 cu 130.000 km. Am aceleasi simptome si da, la fel si la mine este volanta. Sunt programat la inlocuire.

    Eu n-am cunoscut niciodata modul D, de cand am luat masina, nu a vazut decat S. Nu am diferenta mare de consum, dar diesel-ul din punctul meu de vedere nu trebuie sa stea la 1000 rpm. Pe langa faptul ca din P bagi in D, mai da-i inca 1 pana la S si aia e. :)
     
  17. Vladu Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Aug 2018
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4 b8, 2014
    reclamatie service audi referitor la volanta defecta:

    Așa cum am reclamat de la început după primul an, și după primii 15.000KM de la cumpareararea autoturismului multiple sesizari catre d-ul Marius Ștefan reprezentat service Porsche Pipera (verbal, înregistrate în sistem deoarece nu era clar de unde era zgomotul pentru tehnicieni). Sesizările au fost zgomot volanta(ciocănit), trepidatii ale masinii in drive.

    În luna iunie 2020 după multe vizite la service a fost preluată masina și inlocuita volanta (defect constatat). Toate sesizările reclamate au dispărut, masina mergand perfect după un test drive și cu domnul Marius Ștefan.

    În luna decembrie m-am prezentat din nou la reprezentanta Service Porsche Pipera cu cu aceleași probleme. Practic mașina a mers fără probleme doar o perioada de 3-4 luni(aproximativ 3-4000KM). Am stabilit împreună cu domnul Marius Ștefan ca masina sa o aduc pe data de 10.01.2021(duminica) în curtea service-ului ca testarea sa se faca la rece, situație în care zgomotul se aude foarte tare, destul de deranjant.

    Am adus masina pe 10.01.2021, m-am prezentat pe data de 12.01.2021 în locația Pipera, s-a făcut recepția mașinii cu zgomotele reclamate. Pe data de 14.01.2021 s-a decis de către tehnicienii service-ului ca zgomotul provine de la volanta și s-a luat decizia de inlocuire ambreaj+volanta (atașat document) cu produse existente în stoc service Pipera și urma sa mă prezint pe 15.01.2020 pentru a ridica masina din service. M-am prezentat pe data de 15.01.2021 pentru a ridica auto, la care am fost surprins ca defectul nu s-a rezolvat lucru menționat de domnul Marius Ștefan, și că ar trebui sa o mai las în service.

    La îndrumarea d-lui Marius Stefan am luat masina din service pentru un“ mic rodaj, test” urmand ca dacă zgomotele nu dispar sa revin cu ea în service pe data de 18.01.2021. Neașteptat dar zgomotele erau la fel, poate chiar mai mari. Am readus masina in service pe 18.01.2021 pentru noi examinari, preluarea fiind făcută de domnul Florea Corneliu (d-ul Marius Ștefan fiind în concediu de odihna). Am cerut masina de schimb de fiecare data, de fiecare data s-a comunicat ca nu sunt masini disponibile. Pantru ca nu s-a rezolvat și aveam nevoie de masina am solicit dacă pot sa iau masina în intervalul 27.01.2021-01.02.2021. Mi-a confirmat ca pot sa vin sa o iau și să o readuc.

    Am luat mașina și am readus-o cum am stabilit pe data de 01.02.2021.

    Astăzi în data de 10.02.2021 am primit mesaj pe WhatsApp de la domnul Florea Corneliu:

    “Buna ziua,

    Vom pregăti o nota tehnica legata de zgomotul în zona volantului (în acest moment se poate considera ca este zgomot tehnologic). Când suntem gata cu hartia respectiva, puteți veni după mașina (astăzi sau cel târziu mâine).”

    După o perioada de 22 zile în care mașina a stat numai în unitatea Service Porsche Pipera primesc răspunsul sus menționat. Ca eu trebuie sa iau masina cu zgomotele mecanice așa cum am adus-o pentru motivul dat

    ce ma sfatuiti? eu o sa merg sa dau service/importator/produscator judecata.

    Multumesc, astept sfaturile d-voastra
     
  18. david79 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A4B9 Avant S-Line TDI 190 S-tronic
    Contacteaza un avocat, care sa faca in prima faza o adresa de rezolvare amiabila a situatiei. Eu am trecut prin asa ceva.
     
  19. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Ce inseamna zgomot tehnologic? adica e un zgomot normal?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da. Asta este interpretarea celor care au scris acea concluzie in speta reprezentanta Audi Porsche Pipera.
     

Distribuie pagina asta