1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la A4 B9 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de mada1971, 24 Ian 2018.

  1. kimdiesel

    kimdiesel 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Iun 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, 2016, cod motor DETA
    Eu sunt patit cu aceeasi problema la Golf unde interpetarea "meseriasilor romani" a fost zgomot tehnologic normal. La 20.000 km a inceput sa bata volanta, in perioada de garantie. Mi-a fost sila sa stau prin judecati, dar, cred ca era cel mai indicat. Am schimbat kitul de ambreiaj pe cheltuiala mea, dupa 12.000 km. Din cate am inteles, la motorizarea respectiva era o problema des intalnita, dar ca la multe altele, s-au spalat pe maini si au lasat clientii cu paguba.
     
  2. rdy2drive

    rdy2drive 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4b9 TFSI
    @Vladu Alexandru: de ce nu incerci sa duci masina si la reprezentanta Audi Porsche Vest 1 ? Vezi ce zic si cei de acolo.
     
  3. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Pana la urma a schimbat cineva volanta si a mers pe Luk in loc de Sachs?
     
  4. ursualin 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 2000 tdi/140cp/2006
    Salut,
    La masina din profil un Audi A4 B9 an 2016 cu 200.000 km ce are cutie automata, dupa plecarea de pe loc, cand trece din treapta a 2-a in a 3-a se aude un troncanit in zona pedalierului (chiar se simte in podea).
     
  5. Mateiu Anisor 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2018
    Locație:
    iasi
    Masina:
    Vw golf V 1.9 TDI 2006
    Stai liniștit, nu cutia de viteze produce vibratia si zgomotul. Atunci se depășesc cei 40 km/h cand pompa ABS se calibreaza, e ceva normal.
     
    ursualin apreciază asta.
  6. ursualin 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 2000 tdi/140cp/2006
    Mulțumesc.
     
  7. theknic

    theknic 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 Avant, 8W5, 2016
    Salutare!

    Am facut schimbul de ulei la cutie DL382-7Q si mi s-a recomandat sa se schimbe si "garnitura de la mecatronic". S-au efectuat operatiile. Dupa aproximativ o luna, intr-o dimineata , deschid masina si vad in bord eroarea "Shift to P, Otherwise vehicle can roll away. Doors do not lock if the lever is not in P." apoi dispare. Pornesc motorul, all ok. Zic: "ba, poate am uitat s-o pun in P si nici n-oi fi incuiat-o". Dupa vreo 2 saptamani acelasi scenariu. Ajung la service, diagnoza..."da, este senzorul pentru parking, trebuie inlocuit.. si n-are legatura cu interventia anterioara". Primesc o oferta si plec. Intreb alti posesori de B9 daca au mai patit si raman tampit:
    #1: da, am fost la Porsche Vest, am schimbat ulei si garnitura mecatronic, dupa o luna am aceeasi eroare
    #2: da, am fost la Serpico Audi Craiova, am schimbat ulei si garnitura mecatronic, dupa aproape 2 luni am aceeasi eroare
    #3: da, am fost la un service multi brand, am schimbat ulei si garnitura mecatronic, dupa o luna am aceeasi eroare
    Pentru mine sunt 3 variante:
    - ori a dat Audi vreo recomandare ca odata cu aceasta operatie sa fie inlocuit si senzorul si service-urile nu te informeaza
    - ori mecanicii nu respecta procedura si deterioreaza senzorul sau nu-l pozitioneaza corect.
    - coincidenta

    Voi ati patit asa ceva?

    Daca nu am postat unde trebuie sau am omis ceva detalii, rog sa nu mi se taie capul :).
     
    moroenius și rominika apreciază asta.
  8. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    La cati km ai facut schimbul de ulei? E valabila intrebarea si ptr raspunsurile 1-3.
     
    Octavian91 apreciază asta.
  9. theknic

    theknic 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 Avant, 8W5, 2016
    Am luat masina cu 170.000 km. La 180.000 km am facut schimbul. Nu stiu in celelalte cazuri dar incerc sa aflu. E un anumit scenariu in care senzorul cedeaza ?
     
  10. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Incercam sa imi dau seama legat de recomandarea cu schimbarea acelui senzor. Eu am schimbat la mecanicul meu uleiul la cutie la 180.000 km si nu am schimbat garnitura. Acum am 195.000 km.
     
  11. theknic

    theknic 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 Avant, 8W5, 2016
    Se pare ca nu era senzorul sau doar senzorul. S-a constatat ca am ulei in calculatorul de la mecatronic si trebuie inlocuit.
    Totodata sunt curios daca stie cineva care e diferenta intre 8W2927155BD si 0CK927156AA.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Salut,
    Pentru cei care au cutie automata de viteze pe masina atasez un tabel cu intervalele de schimb ale uleiului si care se schimba obligatoriu la fiecare 40.000 mile, 60.000 km sau 6 ani daca ai cutie S-tronic = DSG.

    Unele reprezentante Audi si ale grupului VAG o sa iti zica ca uleiul este lifetime si nu se schimba decat in caz de pierdere sau interventii/reparatii asupra cutiei.

    Vezi ultimul paragraf, Audi USA vad ca sunt mai corect informati decat Audi EU.

    upload_2021-9-15_22-3-16.jpeg
     
    DeViAnS, Lucian1987, Andu333 și încă o persoană apreciază asta.
  13. theknic

    theknic 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 Avant, 8W5, 2016
    Nu stiu daca toate cutiile DSG au 2 "incinte" cu tipuri diferite de ulei, dar DL-382 care se monteaza pe B9, are. Ulei ATF (Automatic Transmission Fluid) si MTF (Manual Transmission Fluid). Cei de la VAG sustin ca MTF-ul este lifetime, nu ATF. In documentul de mai sus se mentioneaza doar de inlocuirea uleiului ATF.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Audi mereu a zis ca uleiul atat din cutiile automate, cat si din cele manuale este lifetime si nu se inlocuieste/completeaza decat in caz de interventii asupra cutiei sau scurgeri.

    La fel cum nu o sa spuna niciodata ca ai un compartiment in cutia automata in care se afla ulei pentru cutie manuala.

    Exista simplu, ulei cutie de viteze automata, manuala, cutie de transfer, diferential, etc.

    Acum, ca uleiul din cutia de transfer al unei cutii automate este folosit si intr-o cutie manuala (sau vice-versa) este partea a 2-a.
     
  15. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Eu nu știu cine spune asta. La mine și în my audi, și în manual și la service au zis că la 60.000 km se schimbă uleiul. Nu am auzit pe nimeni cu A4 B9 căruia să i se zică că este lifetime.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asa este, au mentionat absolut peste tot ca uleiul se schimba la 60.000 km, pacat ca este vorba de cei ≈ 3.5 l de ulei ATF (cantitatea de fabrica fiind de 4.35 l) din partea hidraulica a cutiei.
    Nimeni nu mentioneaza nimic de intervalul de schimb pentru cei 3.8 l de ulei MTF din partea mecanica a cutiei.

    In cutiile de pe B9 sunt un total de putin peste 8 litri de ulei.
     
  17. theknic

    theknic 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 Avant, 8W5, 2016
    Inlocuit mecatronic. Cei de la Audi recomanda adaugarea unei garnituri, pentru a evita patrunderea uleiului in calculatorul cutiei.
     
  18. cul 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2018
    Locație:
    Magurele, Ilfov
    Masina:
    Audi A4B9 2.0TDI (DETA) 2016
    Aceeiasi problema o intampin si eu, la masina din profil un Audi A4 B9 2.0 tdi, dupa ce am inlocuit uleiul si garnitura la PBV.
    Se pare ca este un tipar.
     
  19. Tudor.chirila

    Tudor.chirila 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2018
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6, 3.0 TDI 240, 2010 quattro / Audi A4 B8, 2.0 TDI 143, 2010/ Audi A5 B9, 2.0 TDI 190, 2018
    Asta este, la reprezentanta nici la 55.000 km nici la 110.000 km nu mi-au inlocuit MTF-ul. Masina mea va iesi din garantie pana la 165.000 km cand voi face a 3-a revizie la cutie, iar atunci le voi spune sa imi schimbe si MTF-ul. Este un coleg cu A6 C7 acelasi cod motor (DETA) si aceeasi cutie, el pana la 497.000 km nu a schimbat decat ATF-ul, iar cutia i-a picat. A montat alta si cei din Germania de la service i-au recomandat sa schimbe si MTF-ul daca nu la fiecare 60.000 km, macar la fiecare a doua revizie (120.000 km). Presupun ca nu este o avere acel MTF, o sa caut un cod pentru acel ulei.
     
  20. moroenius

    moroenius 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B9 2TDI DEUA 2018
    Totusi, 497.000 km a tinut cutia de viteze. Nu sunt tocmai putini.
     

Distribuie pagina asta