1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la A4 B9 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de mada1971, 24 Ian 2018.

  1. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    5-, 6-, 8- and 9-speed as well as 4HP20 automatic transmissions:

    ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils. In case of above-average operating conditions, such as:

    - frequent freeway driving in the upper speed range
    - offensive, sporty driving style
    - frequent trailer operation

    it is recommended to refresh (change) the oil of the automatic transmission every 100,000 km or no later than after 8 years.

    In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications.

    https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf

    Daca ai masina SH si a fost utilizata frecvent pe autostrada e clar ca a fost folosita la viteze mari si atunci producatorul cutiei recomanda schimbarea uleiului la ~100.000Km.
     
    zeratul și cris2017 apreciază asta.
  2. Adrian0802 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B9 2.0 TDI quattro 2017
    Salut!

    Am si eu un A4 B9 din 2017 quattro 190CP si aud un zgomot ca al unui motoras electric la nivelul joystickului in momentul in care schimb din P in D sau N.

    Ma poate ajuta cineva cu un raspuns?

    Multumesc
     
  3. Bunea Sebastian Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2018
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 1.4 2016
    Va salut!
    Detin un Audi A4 2018 1.4 benzina cutie automata. La trecerea peste denivelari/limitatoare de viteze de aprox 5cm se aude un troncanit sub cutia de viteze. Am facut o filmare si atasez link-ul in prezentul email. Masina are 42.000 km. Am fost de 2 ori in service pe garantie . La directie, pivoti si etc este beton. Au tras de tot ce se poate. Prima data au spus ca sunt zgomote normale(halucinanta explicatie) La a2a vizita au recunoscut zgomotul dar nu isi pot da seama. Vor sa puna nu stiu ce echipament cu microfoane si sa identifice asa zgomotul. Fac precizare ca la decelerare uneori mai are un cloncanit la trecerea din viteza 3 in 2. La accelerare dupa franare usoara in viteza a 3a si a2a se aude un cloncanit iar. Ca si cum pinioanele nu lucreaza cum trebuie.
    Masina nu mai are garantie din 24 decembrie 2019 dar am deschise doua dosare cu aceasta problema dinainte cu 2-3 luni sa expire garantie
    Sunt de parere ca este din cutie problema. Ce pot face? Nu se lasa convinsi ca e din cutie.nu isi dau interesul deloc. Intentionez sa le fac plangere la OPC
    Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi.

     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Plangere la OPC si actionare in instanta.
    Zi-le sa iti dea in scris si stampilat ca problema nu provine din cutie.
     
    Bunea Sebastian Alexandru apreciază asta.
  5. Bunea Sebastian Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2018
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 1.4 2016
    Multumesc de sfat. Ma mai duc odata la ei si o sa le cer documente de intrare in service precum si diagnosticul lor scris. Sa vad ce voi rezolva.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Dar nu e la mintea cocosului ?
    De ce crezi ca uleiul din cutie poate fi lifetime (conform producatorului masinii) dar cel din motor nu ? Nu au ambele acelasi rol, acela de a lubrifia ?
     
  7. Gabriel Banutoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    .
    Salut,
    Am un A4 B9 an 2017. Am avut masina oprita si pusa maneta in P iar acum nu mai intra in viteza. Nu merg nici D nici N nici R. Uneori licare beculetul cu P. Aveti idee cum reusesc sa plec de aici ?
     
  8. skypee

    skypee 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2017
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B9 avant 2.0 TDI 150hp
    Ai făcut o scanare să vezi dacă ai vreo eroare stocată , nu îți apare nimic in bord ? Poate e o problema de la maneta.
    Câți km are mașina ?
     
  9. Gabriel Banutoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    .
    Masina am cumparat-o de o saptamana. Are 145k km, am mers cu ea in jur de 500km saptaman asta.
    In bord nu apare eroare. Pur si simplu nu se comuta din P
     
  10. skypee

    skypee 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2017
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B9 avant 2.0 TDI 150hp
    Lasă motorul oprit câteva minute și încearcă sa pornești după , am mai citit pe un forum o anomalie de genul care și-a revenit după o repornire a motorului .
     
  11. Gabriel Banutoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    .
    Sotia a fost la volan. Din ce am inteles, prima anomalie a fost ca din D nu a intrat in R. Apoi a bagat-o in P si de acolo nu a mai vrut sa faca nimic. I-am recomandat sa opreasca si sa porneasca motorul. Tot nu a vrut. Dupa care, cineva din trafic ne-a recomandat precum Skypee sa o lasam putin oprita ca poate s-a blocat senzorul. In cazul acesta a mers si a intrat in viteza. Dupa care, cand a ajuns acasa, iar nu a mai intrat in R‍. Voi merge cu ea in service. Multumesc.
     
    skypee apreciază asta.
  12. skypee

    skypee 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2017
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B9 avant 2.0 TDI 150hp
    Să revii cu un post după ce rezolvi, poate ajută și pe alții pe viitor :doctor:
     
  13. Gabriel Banutoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    .
    Update: am luat masina personal sa vad despre ce este vorba. Initial nu am reusit sa bag in R. Celelalte optiuni mergeau. Cand incercam sa bag in R, maneta era blocata si nu inainta. M-am jucat putin cu schimbatorul pana am dat-o in dreapta pe manual. Atunci am simtit ca si cum ceva ar fi fost agatat, si nu a intrat lin. Apoi dupa acest lucru, am reusit sa bag in R.
    Dupa aceasta, pe ziua de astazi, nu am mai avut probleme. Dar cu siguranta voi ajunge in service si revin iar la subiect daca aflu ceva nou.
     
    skypee apreciază asta.
  14. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    In caz de urgenta nu merge folosita cheia rosie din portbagaj pentru deblocarea cutiei? Sau e doar pentru service/platforma sa o poata muta?
     
    Gabriel Banutoiu apreciază asta.
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Cheita este doar pentru a jongla cu pozitiile P si N.
     
    Gabriel Banutoiu apreciază asta.
  16. Cosmin9503

    Cosmin9503 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B9 2017
    Buna ziua!
    La primul post, un proprietar fericit de A4 B9 , ma alatur discutiilor.
    Masina mea este un Audi A4 B9 1.4 tfsi s-tronic, din iulie 2016, achizitionat in noiembrie 2019, la 38000 km, de la primul proprietar.
    Momentan masina are 46000 km si ma confrunt cu o situatie similara a colegului de aici, cel cu scurgerile de ulei de la s-tronic.
    Problema a fost descoperita la revizia de 40.000 km, iar imediat s-a decis inlocuirea garniturii de la baia de ulei a cutiei, cu promisiunea din partea mecanicului de la reprezentanta ca aceasta e cauza scurgerii, desi uleiul venea din partea superioara a cutiei, din zona grupului de valve. ok, toate bune si frumoase, au schimbat acea garnitura si au inlocuit uleiul pe garantie si am stat linisitit. Acum 2 saptamani, norocul a facut ca un led de la manerul unei usi sa se arda si sa ma programez pentru luni (24.02.2020) la alta reprezentanta din Bucuresti, pentru inlocuirea pe garantie. Odata ridicata pe elevator pt o verificare de rutina, s-au descoperit scurgeri abundente de ulei din cutie. Le-am explicat de interventia anterioara, mi s-a confirmat ca nu acea garnitura de la baie trebuia schimbata si ca trebuie sa las masina in service pentru diagnoza aprofundata si comandarea pieselor.
    Astazi am luat legatura cu cei de la reprezentanta si mi-au transmis ca au fost alte garnituri gasite cu probleme de etansare. Maine teoretic ar trebui sa ridic masina, avand speranta ca se va pune punct acestei probleme. Este destul de stresant, tinand cont ca masina va iesi din garantie la inceput de iulie..
    Sincer, mi se pare extrem de ciudat ca o marca premium sa vina la pachet cu astfel de probleme.
    In alta ordine de idei, exceptand aceasta defectiune, ma declar foarte incantat de masina.
     
    skypee apreciază asta.
  17. theknic

    theknic 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 Avant, 8W5, 2016
    Salutare!

    A4 8W5 190 TDI Quattro 2017 180.000 km
    Am avut si eu scurgeri ale cutiei. Am schimbat baia cu garnitura si uleiul (doar ATF - fara filtru) si n-am mai observat scurgerile.

    E prima masina pe care o am, cu cutie automata. Simt unele "socuri" - schimbari ceva mai dure, in treptele inferioare 4->3->2, la franare. Se manifesta si in Drive si in Sport. Mi-a zis cineva ca e un comportament normal si coincide momentul in care apas eu frana cu momentul in care cutia schimba sau vrea sa schimbe treapta de viteza. Se intampla si la accelerare 1->2->3..explicatia fiind aceeasi "e un comportament normal, nu te-ai obisnuit tu cu cutia".
    N-am vibratii, n-am zgomote. Imi puteti confirma/infirma daca sunt "manifestari" normale ?

    O sa verific tamponul cutiei cu prima ocazie si o sa fac o "resetare" a cutiei, conform clipului postat de Alex Tara.

    Zi faina!
     
    Alex Tara apreciază asta.
  18. porto91

    porto91 4th Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9 2016 2.0 TDI DEUA
    @theknic Și eu simt uneori șocurile când schimbă, mai ales când trece intr-o treaptă inferioară.
     
  19. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    E normal sa simti niste șocuri. Nu prea mari, ca atunci clar e o problemă.
     
  20. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    Pe confort nu e normal, nu trebuie sa simti nici un șoc, nici cand da treapta superioara, nici cand da inferioară. Pe sport e normal sa schimbe un pic mai agresiv, dar nu cu șocuri.
     

Distribuie pagina asta