1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteze manuala la A4 B5 - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de bogdan33, 18 Feb 2009.

  1. bogdan33

    bogdan33 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    audi a4 din 1995 motor 1,6
    vin din nou cu o intrebare:cand trec din prima treapta in viteza a 2-a se aude un tacanit in exterior.am observat ca tacanitul se sincronizeaza cu o miscare inainte si inapoi a manetei schimbatorului.e din cutia de viteze cumva?daca da e scumpa reparatia??
    multumesc anticipat:racer::respekt:
     
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ceva asemanator aveam si eu se auzeau ca niste banuti in trapta 1 pe loc cel putin:)
    In momentul de fata se aude dar vag.
    Nu stiu ce sa spun poate au o idee colegii.
     
    Ultima editare: 19 Feb 2009
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Cu motorul rece,la trecerea din treapta 3-2 sau mai putin 1-2 se aude ceva de genul asta daca fortez de la viteza mare(daca spre exemplu vreau sa fac stanga dreapta si ii dau a 2-a de la 50 la ora face,la 20-30 la ora nu mai face,dar intra mai greu).dupa ce se incalzeste merge ok.Cand a fost cald afara 10-15 grade mergea perfect dupa 2 minute.Am mai avut o problema cu intrarea in reverse.Nu intra decat foarte greu dupa ce calcam ambreiajul de 2-3 ori,dar s-a rezolvat de la sine(nu stiu cum si in ce fel,dar merge).Problema cu reverse a aparut odata cu frigul(in toamna)si a durat o saptamana 2.
     
  4. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    la mine se aude ceva ca un harait in treapta 1. inainte sa schimb ambreiajul se auzea tot timpul, acum daca tin mana pe schimbator si il tin mai in fata. am tot incercatsa ii dau de cap dar nu am reusit, nu imi dau seama ce e.
    voi schimba curand uleiul la cutie sa vad daca mai face asa
     
  5. bogdan33

    bogdan33 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    audi a4 din 1995 motor 1,6
  6. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    La mine se aude un scartait cand dau treapta 5... Nu stiu ce poate fi, suna ca si cum ai freca doua bucati de material de piele, suna exact din zona schimbatorului. Sper sa nu fie probleme...
     
  7. cazyro 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4, 1.6 benzina, 1992
    Parerea mea este ca trebuie sa verificati uleiul in cutie! Daca vara mergea bine si iarna nu, inseamna ca uleiul este prea vascos si nu face ungere perfect. Mai pot fi sincroanele (mai rar), ambreiaj defect sau reglat prost, timonerie dusa.
     
  8. Emy_

    Emy_ Silver Member

    Înscris:
    12 Dec 2009
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Fosta ADR 1.8i 125Cp ; prezentele 1.9 AFN + 2.0 CBAB
    Cutie manuala A4 B5

    Salutare!Am dat search,dar din pacate nu am gasit nimic in legatura cu subiectul meu.Problema este in felul urmator:nu stiu cat de grava este,dar sper sa nu fie...Uneori cand vreau sa schimb din treapta I in treapta II parca agata ceva,deci nu intra greu,dar totusi,nu cum intra inainte,deasemenea cand vreau sa bag treapta III.Nu vreau sa se agraveze problema si de aceea va cer sfatul.La acest model,uleiul se complecteaza sau se schimba si ce fel de ulei sugerati?Daca nu-i aceasta problema astept pareri!
     
  9. balanel81

    balanel81 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.8 ADR, 1998, 125cp, negru
    Si la mine parca agata putin treapta a II-a, dar numai la rece, adica doar la plecare dimineata cand folosesc primele dati treapta, iar dupa cativa km nu se mai simte nimic la schimbari. Totodata am mai remarcat ca la schimbarea din treapta a IV-a in treapta a III-a, daca ma grabesc si introduc repede maneta in treapta a III-a se aude (si se simte) un foarte usor zgomot de pinioane care nu se angreneaza perfect. Poate sa fie un semn de usoara uzura datorat unei conduceri necorespunzatoare ( in germania a fost condusa de o doamna ) sau este altceva?
     
  10. D807 Guest

    cutie viteze

    sal. vreau sa va zic ca eu am schimbat in vara uleiul de la cutie, tip ulei 75w90 syntehetic si intra 2,25 l. dar inainte sa te apuci de aceasta manopera, incearca sa desfaci prima data busonul de umplere, si dupa aceea il desfaci pe cel de golire. uleiul costa cam 45 de lei /l.dar ce va zic eu inainte de asta , sa stiti ca s-ar putea ca problema la voi sa fie alta, adica sa fie dus un suport motor, sau de la cutie, suportii de la motor 2 dintre ei sunt pe ulei , din cate stiu, si de la drumuriele noastre se duc repede. prima data verificati suportii, oricum nu e usor sa iti dai seama daca sunt stricati, pentru ca nu se vad rupti.poate fi doar curs uleiul din ei.un suport motor e cam 300 lei nou.
    cam atat este ce stiu, sper sa va fie de folos.
     
  11. amantia 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Ian 2009
    Locație:
    Sfântu Gheorghe
    Masina:
    A4 B7 2005 2.0 TFSIQ, WV eGolf 2019
    Al meu face asa de cativa ani buni, fara sa degradeze. Am schimbat uleiul, parca intra un pic mai usor, dar totusi se simte ca e mai greu cand afara e rece. Asta e, nu cred ca trebuie sa faci griji.
     
  12. Emy_

    Emy_ Silver Member

    Înscris:
    12 Dec 2009
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Fosta ADR 1.8i 125Cp ; prezentele 1.9 AFN + 2.0 CBAB
    Sincer,chiar nu stiu de cine a fost condusa deoarece am luat-o dintr-un parc,iar respectivul o avea de o zi.Dar cred ca a fost a unui tanar,zic eu,avea suspensii sport,stopuri negre,grila sport,scaunele schimbate cu unele din piele,oglinzi sport...etc.
     
  13. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    S-ar putea sa fie si uzura in placa de presiune(soarele)..
     
  14. Emy_

    Emy_ Silver Member

    Înscris:
    12 Dec 2009
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Fosta ADR 1.8i 125Cp ; prezentele 1.9 AFN + 2.0 CBAB
    Si-a revenit cutia,dar oricum nu era foarte grava problema:)
    Va multumesc celor care si-au dat cu parerea!

    Haideti ca postez tot aici o intrebare legata de cum ar trebui sa conducem pentru a scoate un consum cat mai mic,in special pentru motorul de 1.8i ADR.
    Deci la ce turatii ar trebui sa schimb pentru a scoate cel mai mic consum chiar daca masina ar fi subturata?:)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Apr 2012
  15. Dracku

    Dracku Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Fosta mea, Audi A4 2,5TDI V6 Quattro 2001,180CP
    La benzina nu prea conteaza la cate ture schimbi,mai ales la cele aspirate,esentialul e sa nu ti se opreasca motorul,la cele cu turbo se schimba datele problemei.
     
  16. balanel81

    balanel81 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.8 ADR, 1998, 125cp, negru
    Din experienta pe care o am cu aceasta masina (vreo 15000 km) de cand o am tind sa fiu de acord cu Dracku. Mai am un Peugeot 307 HDI si am avut un Ford Mondeo 2.0 TDCi deci cu turbo sunt lamurit. Motorul de Audi pe care-l exploatez acum l-am adus la un consum "ca la carte" dupa cateva mici interventii, si pot sa spun ca la un condus normal (schimbare la 3000 rot) isi pastreaza consumul indiferent de nr de pers. sau bagaje (eu conduc cu reprize "scurte" adica nu accelerez incet si folosesc mult frana de motor). Daca in schimb ma grabesc se schimba problema destul de radical. De exemplu azi am parcurs un traseu Zalau - Cluj mai sportiv impreuna cu un alt A4(dar diesel) si am schimbat mai mult la 4000-4800 rot si am estimat un consum de aprox. 9/100. Cred ca la motoarele astea e important sa mergi cat mai constant ca sa fie economic.
     
  17. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Sincer si mie i-mi intra greu in treapta1, dar nu mereu, iar de obicei cand se intampla asta, bag a2-a si apoi trec in 1-a si merge brici. De schimbat treptele sunt de parere ca undeva la 3000 de ture e ok, iar la mers sub 2000 consider ca se intra in zona subturarii.
     
  18. Never666

    Never666 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4
    La 3000/rpm mers nici batraneste nici sportiv acolo cel putin eu am vazut ca ii place la motor adica are un raport consum/putere/cuplu foarte bun,la 2500:notme: am vazut ca nu ii prea place: ;)
     
  19. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    in legatura cu schimbatul in a 2-a si eu o patesc, intru mai greu , dar iarasi doar la frig si primele 15 min de condus pana se incalzeste din nou. Mama ei de iarna urata nu se mai termina.....vreau calduraaaaaa

    In a 3-a patesc si eu sa "mi se para" ca nu se unesc perfect pinioanele.

    la consum prefer intre 2500-3000 pentru oras mai ales la ce gropi sunt te grabesti degeaba ca pui frana altfel zboara roata :))
     
  20. mojo 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 avant B5, 1999, 1,9 TDI, AFN
    Si mie a inceput sa-mi faca probleme treapta a 2-a. Daca schimb a 2-a la o viteza mai mare de 30 de km/h caraie putin inainte sa intre si e cam enervant pentru ca tot timpul trebuie sa ma uit la kilometraj ininte sa bag a 2-a. Am verificat uleiul din cutie si e ok deci problema se datoreaza uzurii sincroanelor din cutia de viteze. Nu vad ce legatura ar avea suportii motor sau volanta:p
     

Distribuie pagina asta