1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie viteze multitronic - sfaturi - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de horatiu09, 27 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. horatiu09 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    a6
    Am un audi a6 1.9 TDi din 2003 cu o cutie multitronic. Ieri, in timp ce circulam prin oras, cu 60-70 la ora, dintr-o data cutia nu a mai cuplat, ca si cum nu ar fi fost in viteza, fara sa se scuture sau ceva asemanator in prealabil. Am tras pe deapta, am pornit-o, am oprit-o si nimic. Nici in Drive nici in Reverse nici nu se misca. A mai patit cineva asa ceva? Aveti vreo idee despre ce poate fi vorba? Sau in cel mai rau caz daca nu stiti cat costa o cutie d genu asta noua sau second.
     
    cataon apreciază asta.
  2. SaLLa

    SaLLa 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1998 1.9TDI
    pffff second cred k sare de 2000 de E un prieten a schimbat la un bmw acuma 2 ani si la costat second 2000 de E nu stiu ce sa zic:| dute si fai un test la reprezentanta...
     
  3. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    Nu cred ca trebuie sa schimbi cutia pentru atata lucru.Se face timoneria sau se remediaza defectul, nu cred sa fie asa grav cum pare pt ca de obicei cutiile automate mai fac glumite d-astea.Oricum, du-o la un service neaparat.S-ar putea sa fie legata de partea electronica , nu neaparat de cea mecanica.Bafta!
     
  4. SaLLa

    SaLLa 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1998 1.9TDI
    mai mult k sigur este legata de partea electronica... dar vezi k nu orice mecanic se baga la cutii automate si ai grija cine se baga k am facut si eu prostia asta si masina nu sia revenit nici acuma numai este aceeiasi masina din pacate cea mai mare prostie din viata mea am facuto .....asa k va spun sincer din toata inima nu va apucati sa schimbati nimic voi de nebuni sau cineva kre nu este mecanic sa stie cu audi nu cei vechi de dacii;)
     
  5. raresicu76

    raresicu76 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2007
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 Sportback 1.2TFSI S-tronic Pro S-line
    A4 2.5tdi S-line

    Si eu am multitronic. Sper sa nu mi se intimple asa ceva. Sfatul meu e sa pui un calculator(vag com,KTS) si sigur iti va spune , si eu cred ca e ceva electronic, ca a avut brusc aceasta simptoma. Daca nu gasesti service cu calculator du-te la reprezentanta. Dar e bine sa ai mai multe pareri a nu te puna sa schimbi ceva mai scump. Daca erai in Constanta iti faceam eu o diagnoza. Bafta
     
  6. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    Dar nu poti sa o pui la punct cum trebuia la reprezentanta? Adica vreau sa zic ca nu e chiar asa de grav-doar la accindent e irecuperabila.Du-te la un expert in multitronic si o faci ca la inceput:) Succes
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Salut baieti!
    Si eu am pe ea multitronic,te rog Horatiu sa ne tii la curent cu ce s-a intimplat,si sa ai ....reparatie usoara si nu prea scumpa !!
     
  8. neurok

    neurok 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    TT 8N, 1.8T 132 KW, 2001; A4 B7, 1.8T 120KW, 2005
    Salut,
    Desi sunt nou pe acest forum pot spune ca am ceva experient cu cutia automata de pe Audi. Adevarat ca a mea este tiptronic si nu multitronic dar nu este o diferenta fundamentala.
    Trebuie tinut cont de urmatoarele lucruri:
    Daca este o eroare electronica masina trece in programul de avarie si atunci cutia poate functiona ca o cutie automatica clasica, neasistata, adica schimba vitezele singura si nu mai poti controla schimbarea din "tiptronic gate", iar la bord este semnalata prin aprinderea tuturor "vitezelor", sau sa treaca direct in regim urgenta, cand cupleaza treapta a 4 a permanent pt. mersul in drive, indiferent de ce faci si reverse. Este semnalata de aprinderea "pe negativ" a tuturor vitezelor si un soc evident la cuplarea in drive sau reverse + demaraj dificil.
    Parerea mea este ca s-a intamplat ceva la presiunea de ulei ( ulei, pompa de ulei ) care realizeaza si cuplajul ( de fapt tine loc de ambreiaj) sau o defectiune mecanica grava.

    In primul rand trebuie facuta o testare electronica sa vezi ce informatii iti da. Chiar daca ar fi o defectiune electronica majora tot ai putea misca masina de pe loc.
    In privinta reparatiei eventuale, merita sa o vada un mecanic priceput in transmisii automate ( da, exista asa ceva) dar daca pretul estimat al reparatiei te duce peste 1000 de euro cauta pe eBay ca sunt firme in Germania care reconditioneaza cutiile pe la 700-800 euro ( trimiti cutia ta si ei la schimb iti trimit alta reconditionata, umpluta cu ulei, gata sa fie montata pe masina)
     
  9. horatiu09 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    a6
    De cateva ore am venit de la mecanic si mi-a zis ca el nu poate sa-i faca nimic si ca trebuie sa o duc la cineva care se ocupa de cutii automate. Mi-a pus testerul pe ea dar nu i-a dat nici o eroare. S-a uitat si la planetare si la alte chestii care zicea el ca ar putea sa fie de vina dar nu a gasit nimic. Am sunat la cineva care repara cutii de viteza la Timisoara si la Arad si au zis ca ma costa in jur de 2500 EUR ca probabil e rupt lantul. La reprezentanta au zis ca o cutie din asta costa 25000 RON (adica 6000 si ceva de Euro) fara montat, demontat si ulei. Am vrut sa le zic ca nu is normali (aproape o jumatate de masina). Partea clara ii ca nu mai imi iau niciodata masina cu cutie automata... sau audi. Eu totusi sper sa se rezolve mai ieftin. Asta e. Va tin la curent.
     
    Lucian Cotrau apreciază asta.
  10. neurok

    neurok 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    TT 8N, 1.8T 132 KW, 2001; A4 B7, 1.8T 120KW, 2005
    1. Am vazut ca esti din Bucuresti. Suna la D-nul Necula, 0743222025. Este mecanic de cutii automate si lucreaza si in particular, vezi daca te poate ajuta.
    2. Cauta codul cutiei ( dupa VIN sau de pe sticker) si da o cautare pe google, daca ai noroc gasesti una reconditionata pe eBay, vezi cat te costa si cum este mai convenabil. Poate este dus numai convertizorul si atunci scapi mai usor daca gasesti aici unul SH. Indiferent ce vei face insa, cutia trebuie data jos de pe masina ca sa veda ce are
     
  11. sori74 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6,1,9TDi,2003
    Sunt din Constanta, am un A6 avant, 1,9 TDI, multitronic si am o problema in momentul cand plec de pe loc. Masina smuceste si se opreste motorul cateodata. Vreau si eu sa stiu mai multe detalii (daca ma ajuta la ceva) in legatura cu diagnoza asupra masinii.
    Tel. 0752/120025
     
  12. SaLLa

    SaLLa 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 1998 1.9TDI
    diagnoza fao la reprezentanta k acolo da cel mai bine dar eu zic k patineaza ambreiaju ceea ce e sfffffffff urat :|
     
  13. raresicu76

    raresicu76 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2007
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi a3 Sportback 1.2TFSI S-tronic Pro S-line
    Salut.Suna-ma si iti fac eu o diagnoza cu vag com. Gratis. 0722250080
     
  14. bebe_nick_17 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 4f 3.0 tdi, 2005
    multitronic in avarie

    sal ...sunt nou noutz pe aici cu toate ca am un audi de vreun an si nu am avut nici o problema cu el pana acum...si culmea tot cu multitronicul...
    insa am citit ce ai scris pe aici despre cutia in avarie si ceea ce ai descris tu acolo legat de neschimbarea vitezelor cand e pe modul manual si aprinderea tuturor treptelor pe intermitent+ demaraj greoi in reverse+smucitura...

    exact aceeasi problema o am si eu ... si mai in detaliu dupa ce pornesc motorul, poate fi totul normal cand pun levierul in DRIVE, sau uneori il pun in drive si nu imi afiseaza ca e in drive, adica "D" nu este in patratelul acela rosu care iti indica in ce treapta ai levierul...in acest caz cutia se comporta asa cum descriai tu mai sus, insa in timpul mersului cutia isi mai revine adica apare patratelul al rosu pe D si atunci e clar ca e totul normal ca inainte, apoi dispare iar apare...adica ca si cand nu ar face un contact perfect undeva sau vreun senzor nu si-ar face treaba cum trebuie...eu nu stiu acum daca pe undeva in cutie sau la baza levierului exista vreun senzor de treapta care sa stie ca atunci cand levierul este in D ea trebuie sa mearga inainte si nu inapoi.ca eu banuiesc ca de la asa ceva poate fi problema...e ca si cum levierul ar sta intre trepte daca ati incercat vreodata sa il tineti...in bord nu iti indica nici ca e in D nici ca e N...ca la mine asa sunt treptele PRND......il tii intre trepte si in bord iti afiseaza PRND dar fara nici un patratel rosu...
    Iar inteligentii astia de la PVB dupa "o prima diagnoza" vor sa imi schimbe mai mult de 50% din cutie si ma costa 5000-6000 RON.daca nu o sa mearga va dati seama ca mai schimba si ceallata jumatate de cutie si fiind totul nou normal ca o sa mearga...


    de aceea te-as ruga daca ai ai intalnit problema asta sa imi zici si mie un diagnostic in mare sau daca esti din bucuresti si stii pe cineva care a ai reparat sau care stie ce sa ii faca te rog sa imi postezi un nr de tel sau o adresa...si raman dator...

    multumesc si astept pareri
     
    Ultima editare: 6 Apr 2008
  15. cyc40us 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    slatina
    Masina:
    a4 2.5tdi cabrio
    salut, vad ca te pricepi la cutii, am si eu o problema, PRNDS se aprind si licaresc cu rosu, pemanual se aprinde 123456 si licaresc dar ramane aprinsa viteza in care este, cateodata acest licarit dispare insa cutia in ambele cazuri functioneaza normal dupa parerea mea, se schimba si vitezele, nu zmuceste, crezi ca e posibil sa fie de vina uleiul? nu sunt sigur daca este schimbat.
    trebuie si filtru schimbat?este o operatiune complicata?
    te rog daca stii maimulte da-mi un beep la 0728 607070
     
  16. martinivodka 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6, 2.4 V6, 2005
    Voiam ca urmatoarea masina sa aiba cutie automata...nu sunt sigur ca mai vreau. Succes tuturor si va tzin pumnii sa se rezolve ieftin!
     
  17. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Stai linistit ca daca sunt bine intretinute nu fac probleme. ;)
     
    Ultima editare: 7 Ian 2009
    LEOPTM apreciază asta.
  18. bebe_nick_17 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 4f 3.0 tdi, 2005
    dap cred ca tu ai tiptronic nu multitronic...oricum nu e de la ulei sau filtru... este de la un anume circuit imperfect...niste contactori care nu neaparat sunt in calculatorul cutiei...pe alte forumuri am mai citit ca poate fi de la nu stiu ce relee...care transmit informatii gresite calculatorului din cutie...la mine mi-au zis aia la porche ca am si o eroare la un contactor de la frana printre multe altele de la computerul de cutie...si ma gandesc ca acest contactor sau brake switch cum ii zic ei sa nu dea informatii gresite la computer de cutie...deoarece ce am observat mai nou... la drum intins unde nu calc frana merge perfect...si dupa aia la fel...adica dupa ce am facut un timp in care nu am calcat frana de loc si si-a revenit calculatorul din cutie ...daca intr-un in oras nu imi mai face figuri pana nu sta motorul vreo cateva ore oprit...apoi..alt aspect.... daca ma dau la ea cu multe kick-down-uri sau accelerez mai apasat...iar are tendintza sa isi revina si isi revine dupa 5 6 accelerari bruste ...apoi iar merge perfect pana opresc motorul...
    tipul la care am auzit faza cu releul...zicea ca pune contactul si il ia pana ce se aude un CLAMP in bord si atunci sigur merge:))...eu am incercat de 15 ori azi si nu s-a auzit nimic si tot asa a mers...pana m-am dat la ea si si-a revenit
    acum nu stiu ce sa iti zic ...pune un tester pe ea...si vezi pe unde iti da erori..poate si la tine da si altceva inafara de computerul de cutie...si incearca si tu faza cu pusul contactului pana face clamp in bord:P...poate la tine merge ...

    pana la urma dupa ce schimb contacorul ala la frana sau ce este...si vad ca la fel face imi schimb si computerul de bord dar sunt curios care e de fapt cauza reala...ca trebuie sa fie ceva ce nu ii convine...si nu cred ca trebuie neaparat schimbat...asta spun toti ca sa faca si ei un ban...mai ales reprezentantele...

    am vb cam mult ...dar vad ca nu primesc si eu mai multe opinii si pareri aici ... ce ar putea fi...
    va salut si astept mai multe de la voi..
     
  19. cyc40us 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    slatina
    Masina:
    a4 2.5tdi cabrio
    am fost la reprezentanta valcea si acelasi lucru.... calculator cutie.
    asta este am comandat piesa si astept sa ma sune.
    toata reparatia costa 62milioane. sper sa mearga.... ulei, filtru, manopera si inlocuire calculator. nu stiu ce parere aveti despre reprezentante dar la valcea se poarta bine. va anunt ce am rezolvat.
     
  20. bebe_nick_17 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 4f 3.0 tdi, 2005
    cam mult ..mie la PORCHE vest mi-au cerut 50 milioane ..calculatorul de cutie e 34 mil un litru de ulei ptr multitronicul meu e 70 80 roni...si intra cam 5.5 dar tre sa iau 6 ...mi-au zis ca la schimbare se inlocuieste si capacul care vine deeasupra calculatorului cat si garnitura ...plus manopera ...si mi-au zis un necesar de 5000 roni...trebuia sa vii aici:P...dar la tester nu ti-a mai dat eroare si la altceva?? decat la calculatorul de cutie ...??
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta