1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Dauna totala Casco

Discuție în 'Asigurari, Daune' creată de danutz73, 22 Apr 2009.

  1. danutz73 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2005
    Salut,
    In urma unui accident am ramas cu masina cam distrusa :(. Adica partea fata, motor, parbriz, airbag-uri, usi laterale fata, punte spate, lonjeroane.. si alte maruntisuri.
    Masina este un Audi A4 din 2005 adusa de afara cu vreo 220.000 km asigurata Casco la BCR, avand o valoare asigurata de 20.000E.
    Am auzit discutii pe la unii si pe la altii cum ca s-ar tine cont de km multi ai masinii, astfel incat valoarea despagubita ar scadea semnificativ.
    S-a mai confruntat cineva cu astfel de situatii?
    Va rog, as aprecia niste raspunsuri ajutatoare.
     
  2. Florin Sandu

    Florin Sandu Banned

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI QUATTRO, Audi A3 1,6 FSI
    Salut,

    si imi pare rau pentru ce sa intamplat :(
    referitor la despagubire, atunci cand ti-au facut polita au tinut cont si de km, acum nu vor mai lua in calcul acest lucru deoarece in calculul valorii de asigurare s-au calculat uzurile masinii la rulajul actual pe care l-a avut masina la semnarea contractului.
    bineinteles ca nu vor vrea sa-ti dea toti banii, incearca diferite tertipuri sa scada din suma, inclusiv revanzarea masinii sau eventual iti vor propune sa-ti lase masina sa incerci sa obtii ceva pe ea ca sa mai recuperezi din ce iti vor scadea ei.
    unele case de asigurari retin masinile daca cred ca pot obtine ceva mai mult decat iti spun tie ca mai valoreaza, altele nici nu vor sa auda de masina, o evalueaza si iti scad din suma pe care trebuie sa ti-o plateasca.
    totul tine de cel de la daune, care semneaza dosarul de dauna :readit:
     
  3. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Ai dreptate Florin,doar ca cei de la asigurari nu au nici un drept sa iti retina masina si nici nu mi s-ar parea corect,m-am interesat inainte sa scriu plus ca folosesc casco de ceva ani si sunt in tema.
     
  4. Florin Sandu

    Florin Sandu Banned

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI QUATTRO, Audi A3 1,6 FSI
    Da mai Cristi, si eu am casco de multi ani dar nu am avut daune totale :no:
    eu faceam referire la faptul ca daca iti dau toata suma la care a fost asigurata masina atunci ei devin proprietarii fierului contorsionat si nereparabil :p
     
  5. birou-avocatura.com Banned

    Înscris:
    2 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi
    In mod normal exista doua posibilitati daca partile nu convin altfel (asiguratul si asiguratorul):
    1. Firma de asigurari, constatand ca valoarea reparatiilor depaseste valoarea pentru care masina a fost asigurata, considera dauna totala, caz in care iti plateste suma asigurata, eventual minus franciza (daca a fost mentionata in asigurare) si minus ratele ramase neachitate la polita CASCO.
    Aici este treaba firmei de asigurari ce face cu epava. O pot vinde asa cum e la cei care fac adevarate cozi la ei sa cumpere epave (micile ateliere auto, firmele de dezmembrari etc), o pot repara si revinde ca masina SH sau o vand la fier vechi la kg. (Nu am enumerat si situatia unei distinse firme ce detine si statutul de asigurator, dar si calitatea de dealer si care vindea epavele reparate ca masini noi...)
    Cert este ca, odata considerata dauna totala, daca asiguratorul accepta epava si asiguratul a fost despagubit, epava devine proprietatea firmei de asigurari. Daca n-ar fi asa, am fi in situatia unei imbogatiri fara justa cauza: asiguratul incaseaza pe de o parte valoarea masinii din asigurare si, in plus, mai ramane si cu epava.
    2. Firma de asigurari, constatand ca valoarea reparatiilor este sub valoarea de asigurare, considera dauna partiala si achita reparatiile catre asigurat.

    In practica se duc adevarate lupte in instante pentru acest drept al asiguratorului de a stabili unilateral daca este dauna totala sau partiala.
    Putem fi, spre exemplu, in situatia urmatoare: reparatiile costa mai putin decat decat valoarea de asigurare a masinii. Logic, la o prima vedere, asiguratorul ar trebui sa considere dauna partiala si sa achite reparatiile. Totusi, in fapt, unele companii de asigurari prefera si in acest caz sa considere dauna totala si sa despagubeasca asiguratul la valoarea din contract. Acest lucru se intampla deoarece firma de asigurari are certitudinea ca va obtine mai mult din vanzarea epavei mai departe.
    Este situatia cand asiguratul incheie o polita in conditii total dezavantajoase pentru el. In cazul unei masini care se poate vinde cu 25.000 Euro pe piata, se incheie polita pentru o suma asigurata de 15.000 Euro invocandu-se tot felul de grade de uzura, lipsa dotarilor, avarii anterioare etc.
    O astfel de masina poate avea un eveniment ale carui reparatie costa 8.000 Euro. Daca asiguratorul considera ca poate revinde masina reparata cu 25.000 Euro, atunci va considera dauna totala, va repara epava cu 8000 E, va plati polita asiguratului cu 15.000 E si, revanzand masina cu 25.000 E, va avea si un profit de 2.000 E.

    Totusi, in toate contractele de asigurare exista stipulate clauze care ii confera asiguratorului dreptul de a hotara ce face cu epava.
    Asa se face ca Generali Asigurari prevede in mod obligatoriu preluarea epavei de catre asigurat (art. 6, alin. 1, lit. a din Conditiile de asigurare), dupa o prealabila evaluare: "valoarea despagubirii se va diminua cu valoarea epavei". Rezulta asadar ca valoarea epavei se va scade in mod obligatoriu din valoarea pe care asiguratul urmeaza a o incasa.
    Daca veti observa un contract CASCO Asiban, masurile de preventie sunt si mai favorabile lor, in sensul ca "Asiguratorul nu este obligat sa preia autovehiculul asigurat avariat" (art. 10.11/ Contract). Reiese in mod clar ca ei isi rezerva dreptul de a alege daca accepta epava sau o lasa asiguratului.

    In privinta valorii despagubirii, aceasta se calculeaza de catre asigurator la valoarea din momentul producerii evenimentului. Aici nu mai putem face distinctie intre societatile de asigurare intrucat toate au aceasta clauza.
    Este un lucru firesc avand in vedere ca in decursul perioadei asigurate masina isi poate reduce substantial valoarea datorita uzurii normale, cotidiene. Sunt masini care fac intr-un an de zile mult peste 100.000 km si atunci apare ca fireasca o recalculatie a valorii din momentul daunei.
    Acest lucru tot in scopul evitarii imbogatirii fara justa cauza. Imaginati-va speta urmatoare: asigurati masina la 50.000 km pentru 15.000 E.
    O exploatati normal, fara evenimente 11 luni de zile timp in care parcurgeti 100.000 km.
    Suferiti o dauna in a 11-a luna, cand masina are deja 150.000 km.
    De ce sa va plateasca firma de asigurari 15.000 E din moment ce masina valora 15.000 E in momentul cand avea 50.000 km?
    Vi se va reevalua autovehiculul la data producerii evenimentului scazandu-se din valoare uzura provocata de parcurgerea celor 100.000 km si se va stabili valoarea din momentul daunei.
    De retinut! Nu acceptati reevaluarea dupa numarul de km totali ai masinii !!!
    Intotdeauna cereti sa va fie reevaluata dupa nr. de km parcursi de la data incheierii politei pana la data daunei!
    *Masinii deja i se ia in calcul o data kilometrii la stabilirea uzurii, in momentul incheierii politei. Acei km nu trebuie sa mai fie luati in calcul la reevaluarea din momentul daunei!
    *Km. masinii de la data asigurarii sunt mentionati pe polita!

    Asa cum va spuneam la inceput, daca partile convin altfel, conventia respectiva capata titlu de lege si se aplica intocmai.
    Sa nu va surprinda situatia in care reprezentantul firmei de asigurari va contacteaza in vederea semnarii vreunui protocol cu privire la cuantumul sumelor pe care urmeaza a vi le achita, numirea expertului ce urmaza a efectua evaluarea, modalitatea si esalonarea platii sumelor, achitarea unor pagube dinainte de eveniment in schimbul intarzierii la plata peste termenul contractual etc.
    In general va puteti intelege in orice privinta, insa mai greu in situatia in care ei sunt acoperiti de contract.
    Totodata sa nu va surprinda abuzurile de orice fel din partea lor. Ei stiu foarte bine cat se poate lungi un proces in instanta si ce efecte are asupra dvs. lipsa folosintei autovehiculului. De aceea tind sa traga in favoarea lor chiar si clauze care contractual sunt in favoarea dvs.

    Cu stima,
    av. Silviu Şerban
    0722.330.277
    0744.330.244
    0788.330.244
    0765.711.411
    www.birou-avocatura.com
     
  6. birou-avocatura.com Banned

    Înscris:
    2 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi
    Ca o curiozitate, cati km avea masina la data producerii evenimentului?
     
  7. danutz73 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2005
    Multumesc frumos pentru raspuns.
    Scuze, m-am exprimat un pic gresit. La data producerii evenimentului masina avea 220.500km. Cand am semnat polita s-au trecut 205.000km pe aceasta.
     
  8. wolfquatro

    wolfquatro 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A8/4.2 d/2007
    scuze ca intervin.
    nu are nici o relevanta cati km aveai la data daunei din moment ce tu ai semnat un contract cu ei, si ei au acceptat sa ti asigure masina cu km respectivi 205k.
    banii au stiut sa i incaseze cand maina avea 205 mii:)...atunci nu mai erau multi km?
     
  9. birou-avocatura.com Banned

    Înscris:
    2 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi
    Are importanta nr. de km.
    Daca masina a fost asigurata pentru o anumita suma la 205 mii km., cum sa iei aceeasi suma daca accidentul s-a petrecut la 220 mii km.?
    Se scade din suma asigurata uzura celor 15 mii km. si primesti restul.
    Normal ca au stiut sa ia banii la momentul asigurarii, numai ca masina avea 205 mii la data respectiva, nu 220 mii, iar ei au luat banii ca pentru o masina de 205 mii.
    De ce sa plateasca firma de asigurari valoarea unei masini de 205 mii, cand masina are 220 mii ?

    Cietste si postul anterior, cu siguranta vei reusi sa intelegi modul de calcul.
     
  10. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Si ratele scad odata cu cresterea km??? Daca este aceeasi rata, atunci valoarea e aceeasi!
     
  11. birou-avocatura.com Banned

    Înscris:
    2 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi
    Ptr. Dr. Silviu:
    "Si ratele scad odata cu cresterea km???"
    Nu, ratele nu scad odata cu cresterea km. E un contract ca oricare altul, daca partile il semneaza in forma in care il propune firma de asigurari, e bun semnat si ratificat. Firmele de asigurari au doar clauza conform careia despagubirea nu poate depasi "valoarea reala a autovehiculului la data producerii riscului asigurat". Nu prevad si ceea ce spui tu, ca ratele sa scada odata cu cresterea km, insa daca il semnezi ti se aplica.
    "Daca este aceeasi rata, atunci valoarea e aceeasi!"
    Nu, rata reprezinta pretul pentru pachetul de servicii oferite de asigurator, in conditiile si clauzele contractului. Platesti "x" rate de "n" lei si primesti o despagubire a carei valoare se stabileste conform clauzelor din contract (vezi mai jos textul clauzei).

    Ptr. akbar si wolfquatro:
    In stuful de legi si multitudinea de clauze pe care le folosesc firmele de asigurari, nici nu pretind a fi altfel decat "slab"... As pretinde ca sunt superman daca as afirma ca le stiu pe toate.
    Un lucru insa il stiu sigur: sa citesc!
    Citind, va reproduc si voua clauza de care vorbeam si de care se loveste in fapt colegul care a deschis threadul:
    "Despagubirea nu poate depasi suma la care s-a facut asigurarea, nici cuantumul pagubei si nici valoarea reala a autovehiculului la data producerii riscului asigurat"
    Aproape identic e reprodusa in contractele lor de majoritatea asiguratorilor.
    Va exemplific doar cateva:
    Allianz Tiriac o are inserata la Cap. XIII, pct. 35
    http://www.romasig.ro/conditie_societate.php?idd=12

    Asiban o are inserata la art. 10.2
    http://www.romasig.ro/conditie_societate.php?idd=11

    Asirom o are inserata la Cap. IX, Pct. 40
    http://www.romasig.ro/conditie_societate.php?idd=6

    Generali o are inserata la Art. 6, lit. a, alin.2
    http://www.romasig.ro/conditie_societate.php?idd=26

    Contractele prezentate ca exemple pot fi oricand modificate de societatile care le folosesc. In fapt, chiar asta se si intampla, isi ajusteaza ofertele permanent, clauza resectiva putand oricand sa dispara, la fel de bine cum aceasta nici nu exista in urma cu cativa ani.

    Rugaminte:
    Daca e vreun moderator prin preajma, il rog a sterge cele doua posturi insultatoare de mai sus.
    Pe autorii lor nu-i voi ruga sa-si ceara scuze, am ferma convingere ca o vor face din proprie initiativa.
    Atrag atentia ca activitatea prestata in cadrul prezentului site este una pro bono de care ne putem lipsi oricand ni se cere. Avocatii ce va raspund la intrebari nu se pretind a fi atotstiutori si suporta oricand in replica pareri contrare, insa in limita bunului simt si, eventual, argumentate cu exemple, practica si legislatie!
     
  12. kosfunny

    kosfunny Banned

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    Unii ii spun CAPITALA
    Masina:
    A4, 1.9, 99
    Nu exista o lege care sa impuna normele ce privesc despagubirea in cazul daunelor totale pe CASCO. Aceste lucruri sunt prevazute in contract. Incercati sa cititi cu atentie contractele,cu atentie sporita capitolul EXCLUDERI si OBLIGATII, inainte sa le semnati. Nu mergeti pe ideea "platesc CASCO deci trebuie sa fiu despagubit".
     
  13. gideon85

    gideon85 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4, 1.8TFSI, 2009
    Scuzati ca intervin dar:
    1.In momentul in care inchei o polita casco se declara numarul de km de la bordul autoturismului si numarul de km care ii parcurgi anual.

    Daca treci de numarul de km care ai declarat ca ii parcurgi anual atunci ar putea scadea din suma asigurata , dar pana in acest moment nu am intalnit niciun astfel de caz si mentionez ca in anul acesta am avut accident-in momentul asigurarii aveam 36.000km iar cand am facut dauna totala aveam 98.000km si am fost despagubit fara niciun fel de probleme(am primit banii in 3 saptamani).

    Sa ne spui si noua daca ai avut probleme din cauza km de la bordul masinii.

    O seara buna tuturor!
     
  14. kosfunny

    kosfunny Banned

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    Unii ii spun CAPITALA
    Masina:
    A4, 1.9, 99
    Kilometrajul are importanta mai mult in cazul daunelor totale pe RCA. Totusi exista si asiguratori care baga si in contractele CASCO clauze privind km parcursi. Cititi cu atentie contractele Casco sa nu dati de vreo capcana!
     
  15. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Cu scuzele de rigoare, mi se pare o mare prostie evaluarea masinii in functie de Km(in cazul unei daune totale). Pana la urma iau o masina sa merg cu ea, nu s-o tin in garaj si sa ma dau mare ca am si casco la ea. Deci este logic ca masina va avea mai multi KM dupa o anumita perioada de timp, decat in ziua cand am semnat contractul de casco.

    Mult mai plauzibila mi se pare conditia sa declari un anumit kilometraj anual al masinii, si daca se depaseste acea limita, de-abia atunci masina sa fie evaluata la mai putin. Dar din pacate, toate firmele de asigurari fac contractele in favoarea lor, si mereu vor incerca sa traga cat de mult pot. Cum se face ca daca ai intarziat o rata la asigurari primesti penalizari, insa daca ai ghinionul sa faci o dauna totala si astepti sa-ti primesti banii, acestia continua sa intrazie, si bineinteles asiguratorii nu-ti vor plati tie penalitati pentru zilele intarziate....??

    Sa nu mai spun de situatiile cand iti gresesc valoarea RCA-ului(in cazul contractelor de leasing, si culmea, niciodata nu se greseste in favoarea clientului), si singura lor replica este o simpla scuza, insa cand intarzii tu plata, primesti penalizari peste penalizari, cumulate de N luni in urma, si de multe ori umflate......
     
  16. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Penalizari poate primesti cand masina este luata prin leasing(toate societatile de leasing cer casco obligatoriu si atunci si societatile de asigurari mai accepta intarzieri),dar ca si persoana fizica nu iti da nimeni posibilitatea sa platesti dupa data limita(ai niste zile de gratie,e adevarat,dar fara bani in plus)ci iti reziliaza polita.La leasing se mai intampla ca politele sa fie facute prin broker(multe firme de leasing fac contracte de exclusivitate cu anumiti brokeri si masinile cuparate de la ei se asigura numai prin brokerul respectiv) si atunci brokerul plateste plateste polita ta la timp din banii lui si penalizeaza leasingul(respectiv pe tine),sau leasingul plateste polita,dar te penalizeaza pe tine.
    Referitor la suma asigurata si valoarea despagubirii in caz de dauna totala este discutabil,pentru ca o masina de 8-9 mii de euro(cum este a mea) ei o asigura la 13 mii(atat am eu polita),diferenta fiind foarte mare intre pretul de piata si cel asigurat.Daca in polita nu exista clauze privind valoarea despagubirii in functie de anumiti factori asiguratul primeste(sau ar trebui)toata suma mai putin eventualele fransize sau rate neachitate(daca asiguri masina azi si o lovesti peste 2 luni, timp in care ai achitat doar 2 rate,sau mai putin de un an se retin banii restanti din prima anuala,polita fiind facuta pentru 1 an).Asta e teoretic.
    Practic se merge la prosteala in functie de naivitatea asiguratului.Prima greseala este sa spui ca vrei sa repari masina desi ea este acordeon,pentru ca atunci clar vei fi chemat la negocieri(este evident ca esti dispus sa faci compromisuri din moment ce te multumesti cu o masina facuta din bucati).
    Mai intervin aici cauzele care au dus la producerea accidentului si aici este foarte importanta declaratia data de asigurat(de multe ori se cer mai multe declaratii).Daca declaratia este prea complexa(conteaza minutul dinaintea accidentului si urmatoarele 5 dupa producere),asiguratul povestind cum s-a dat el peste cap si a iesit prin butucul de la usa,clar dosarul este tratat ca unul de frauda.Daca declaratia este plauzibila(m-am dat jos in patru labe cu nasul spart si dintii rupti si am sunat la salvare) si mai ales este sustinuta si de alte probe(martori,casete video...etc) dosarul merge mai repede.
    De cele mai multe ori in cazul masinilor SH sau pe leasing ,dar nu numai se merge pe prima pista : FRAUDA.Data fiind situatia financiara a momentului multi aleg sa isi faca masinile praf pentru a incasa prima(impulsionati si de suma din polita,mai mare decat cea reala) si atunci este normal sa se trateze ca frauda un accident unde o masina intra intr-un cap de pod(sunt preferatele cascadorilor),iar asiguratul declara ca dorea sa intre in curtea imobilului(am avut un astfel de dosar cu un BMV) dar a derapat(pai cat de prost sunt eu ca inspector sa cred ca ala vroia sa intre in curte cu minim 40 la ora,tinand cont ca pentru a efectua manevra trebuie sa vireze la 90 de grade).
    Asta e tara in care traim, sunt multi dispusi sa isi riste viata pentru 500-3000 de euro(in functie de valoarea masinii) si intra cu ele in pomi.Unii mai mor(am avut un caz cu un A6,unde cascadorul a derapat pe noroi si a intrat cu partea stanga in pom,murind pe scaunul din spate stanga si cu bata de basebol in mana(conducea masina din spate,accelerand cu bata,masina fiind una cu cutie automata).
    Mai ies si cazuri comice,cand rateaza accidentul(unul a sarit in Dambovita cu o viteaza mai mare decat trebuia si a iesit pe partea cealalta cu masina,intentia lui fiind de a lasa masina pe fundul raului).
    Pentru a aborda problema un asigurat multe variante :
    1 cea ideala este sa fie baiat bun si sa iti primeasca despagubirea din polita(mai rar)
    2 sa fie baiat bun si sa primeasca mai putin decat in polita,dar suficient cat sa isi poata reface sau inlocui bunul detinut(asta este defapt o situatie corecta,pentru ca nu faci afaceri cu o polita casco ci iti asiguri un bun).
    3 sa fie baiat bun si sa fie luat de prost, situatie in care primeste mai putin decat valora bunul sau pe piata,sau primeste un ban si o epava din care nu prea mai poate valorifica nimic.
    4 sa fie tare in gura si sa se judece cu societatea pana isi primeste toata suma(rar se intampla sa iti primesti toata suma daca esti baiat bun,dar daca stii sa urlii si ai si cu ce iti primesti banii).
    In general se merge la prosteala,care urla mai tare are de castigat si de obicei societatiile castiga(daca se poate spune castig).
    Oricum multa bafta in rezolvarea situatiei si sper sa nu ajungem niciunul la mana societatilor,pentru ca si ei sunt in foame(la domeniul auto majoritatea societatilor sunt pe minus).
    O seara minunata si La multi ANI!!!
     
    Ultima editare: 31 Dec 2009
  17. gideon85

    gideon85 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4, 1.8TFSI, 2009
    Sal...pai exact cum am zis si mai sus,nu este nico problema daca ia facut 50.000 km intr-un an dar trebuie declarat de la inceput(exemplu acum am 50.000 km si eu fac 50.000 km pe an- si in acest caz ti-se face o oferta si daca o accepti nu ai nicio problema la despagubiri).
     

Distribuie pagina asta