1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Demontare broasca - switch - audi A4 B6

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de bodyny2001, 1 Mar 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. bodyny2001

    bodyny2001 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2010
    Locație:
    fagaras
    Masina:
    A4 B7, 2.0 tfsi, cod motor BWE, 2006
    Salutare tuturor membrilor "clubaudi" şi de ce nu, tuturor celor ce deţin autovehicule.
    Încă nu am avut timp sa pa prezint şi eu, dar, sper să o fac în curând.

    Deschid acest subiect în speranţa că, cei care işi doresc sa ajungă la switch, sa nu-şi mai pună zeci de intrebări despre ce şi cum să facă. Este vorba despre uşa spate (partea şoferului), la un audi a4 b6!

    Aşa că, in continuare am să descriu paşii prin care, eu am reuşit să demontez broasca şi să ajung la switch!

    Ca să poţi ajunge la final cu brio ai nevoie:
    - de câteva chei torx de diferite mărimi (imi pare rău ca nu am notat undeva care mărimi)
    - de o cheie M8 (seamăna cu torx doar că are 12 raze). Denumirea ştiinţifică ar fi Triple Square ori Spline, nu sunt sigur de asta!
    - si nişte surubelniţe drepte şi in cruce!


    1. Ca să ajungi la broscă trebuie să dai faţa de uşă jos. Pentru asta trebuie să inlături ornamentul, trăgând înspre tine uşor! Atenţie la final că, trebuie tras de ornament către interiorul maşinii, să nu se rupă clema aia!

    2. Desfaci cele 4 şuruburi cu o şurubelniţă tip cruce, apoi, începi de la bază să înlaturi faţa de uşă! Probabil o să se rupa câteva clipsuri! După ce faţa de uşă a ieşit din clipsuri, trebuie să ridici in plan vertical faţa de uşa, altfel nu va ieşii!

    3. Scoţi mufa de la tweeter, mufa de la modul şi cablul ce acţionează din interior, broasca!

    4. Acum inlături protecţia aceea tip burete!

    5. Acum poţi împinge înspre interior, cauciucul acela ce ţine cablul care acţionează broasca.
    La mufă, poţi introduce un cap de şurubelniţă dreaptă şi răsuceşti puţin până probabil se va auzii un clic, apoi tragi usor de ea în jos!

    6. Aceasta este cheia M8.

    7. Desfaci cele 2 şuruburi cu M8 şi cel de jos cu torx. Şurubul care se desface cu torx, nu este de la broască ci de la şina pe care culisează geamul! După ce se desface şurubul, şina oferă puţină libertate de mişcare broaştei, de care o să ai nevoie!

    8. Aici trebuie sa întrerupi legătura între mânerul exterior şi broască! Ideal este să ai o sursă de lumină (lanternă) în interiorul uşii! Apucă si trage în jos cilindrul din plastic marcat cu albastru. Nu va ieşii de tot! Trage de tija din metal, filetată, prin deschizătură. Trebuie puţină forţă-n degete. Dacă nu iese, bagi un vârf de şurubelniţă dreaptă şi lărgeşti puţin plasticul. Ideal este să iasă prin tragere. Atenţie la degete, că se arcuieşte tija şi tinde să lovească după ce iese din plastic!

    9. Acum, încearcă să scoţi broasca, rotind-o către stânga. Va ieşii oarecum mai greu, dar, trebuie ocolită şina pe care culisează geamul!

    10. Aşa ar arăta broasca "curată" după demontare. De la stânga către dreapta: plasticul ce protejează broasca, piesa care, cu ajutorul tijei de metal, acţionează broasca din exterior, cablul care acţionează din interior broasca.

    11. Dacă vrei să ajungi mai adânc, la partea electronică, trebuie sa deşurubezi cele două şuruburi de dimensiuni diferite, cu o cheie torx. În imagine sunt evidenţiate cu ajutorul cercurilor galbene! Apoi, trebuie desfăcute clemele din cercurile albastre! Unicul lucru care mai ţine "apropiat" partea electronică şi mecanică este: switchul. Continui la 12....

    12. Switchul este ţinut de partea mecanică de o clemă de metal. Pe exterior, introduci puţin degetul intre clemă şi corpul de metal. Apoi faci puţina pârghie, clema aproape ieşind de una singură. Switchul este acum liber!

    13. Dacă vrei să desfaci si cutia de plastic, trebuie să scoţi cele 8 şurubele torx.

    14. Aici se observă partea electronică unde s-ar putea sa mai existe unele lipituri reci (cum mai spun unii membrii ai forumului) si 2 întrerupătoare (dreptunghiurile galbene)!

    Pentru a pune totul la loc, se urmează paşii in ordine inversă.

    Rugaminţi fierbinţi!

    Ideal ar fii sa nu conectezi la masină partea electronică deschisă. Dacă se conectează si se acţionează telecomanda, au tendinţa sa sară din carcasă!

    Când montezi la loc la loc switchul, pentru a nu avea neplăceri, în timp ce-l fixezi in locul lui, ajută-l cu o şurubelniţă dreapta, să urce butonaşul pe şina metalică!
    * În switch se găseşte o placuţă de metal, un arc si firele prelungite de nişte limbuţe metalice!

    15. Când montezi partea mecanică si electronică impreună, trebuie să ţii cont că bucăţica aia de metal, de pe partea electronică (foto a) insemnată cu albastru, intră în urechiuşa de metal, aflată pe partea mecanică (foto b) insemnată cu verde.
    Astfel nu riscaţi ca atunci când încuiaţi uşile cu ajutorul închiderii centralizate, să nu se incuie şi uşa cu pricina!

    Spor la treabă!
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  2. ionutandrei

    ionutandrei 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2011
    Locație:
    Spania
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI AWX
    Salutare uite am citit si eu pe aicea ce ati patit voi cu microswitchul asta am si eu tot aceas probleme nu imi arata in Bord sua deschisa si nici nu se aprinde becurile.
    Imi poate spune si mi-e cineva,sau sa imi arate niste poze cum se ajunge le el ca nu vreu sa stric ceva cand desfac pana ajung acolo ca nu am ce sa fac vreu sa rezolv si asta ca ma streseaza astept raspuns Multumesc Ionut Spania
     
  3. bodyny2001

    bodyny2001 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2010
    Locație:
    fagaras
    Masina:
    A4 B7, 2.0 tfsi, cod motor BWE, 2006
    Ionutandrei...ai putea sa arunci o privire aici, daca iti va fi cumva de folos! Oricum, cauta si ai sa gasesti multe despre switch, lumini plafoniere stinse/aprinse.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
  4. bodyny2001

    bodyny2001 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2010
    Locație:
    fagaras
    Masina:
    A4 B7, 2.0 tfsi, cod motor BWE, 2006
    Salutare,

    Am revenit ca sa va zic cum am rezolvat prblema mea cu usa dreapta spate la audi a4 avant B6 cu switch-ul. Nu a fost switch-ul de vina ci mufa care actioneaza yala de la usa.

    Am fost in dezmembrari de masini aici in Spania si am luat de pe un audi A4 B6 cablu si am rezolvat problema. Acum merg si becurile si imi arata in bord usa deschisa. Functioneaza tot.
    Nu mai am probleme. Nu este chiar asa de greu de desfacut panoul ca sa ajungi la yala. Asta a fost problema mea. salutare :beerchug:
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Mai 2013
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta