1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributia si/sau Transmisia/Accesorii/Auxiliare la A4 B7 - motor diesel - interval de schimb - etc

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de dolores, 5 Feb 2010.

  1. electros

    electros 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iul 2014
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B7, 2.0TDI - BLB, 140 HP, 2005
    Va salut cu stima,

    Am citit acest topic integral, dar vin catre voi cu o problema pentru ca nu am gasit o concluzie care sa lamureasca situatia mea.

    Masina in cauza este un Audi A4 B7 2.0 TDI, cod motor: BLB.

    Fostul proprietar a schimbat distributia inainte sa imi predea masina si astazi, dupa 27k de km efectuati de cand am primit masina, am pus tester-ul pe ea (cu ocazia altei defectiuni) si imi arata la unghiul distributiei sau avansul 5.61 grade si oscila discret. Tin sa mentionez ca nu am avut consum ridicat nici in oras nici in afara pe tot parcursul perioadei de utilizare. Masina trage foarte bine.
    Acum urmeaza intrebarea mea:
    Sunt sanse sa fi produs motorului o uzura/ dauna din cauza utilizarii lui pe o perioada asa indelungata cu acest avans gresit?
    Multumesc anticipat si imi cer scuze daca s-a pus problema si nu am observat-o.

    P.S.: defectiunea de azi a fost geometrie variabila blocata. Mentionez in cazul in care au legatura intre ele.

    Trimis de pe al meu SM-N9005 folosind Tapatalk
     
    Ultima editare: 24 Noi 2017
  2. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Distributia e decalata,necesita sincronizare cu cale specifice
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Poti pune o poza?Mi-e teama ca te-ai uitat gresit!
    Teoretic o masina cu avans peste +/-3 nu porneste si da eroare de nesincronizare intre sezorul de pe axa si cel de pe volanta.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Atata timp cat unghiul de sincronizare se afla in plaja de +6/-6 nu da nici o eroare si motorul porneste,dar nu merge bine.
    +3/-3 e plaja intalnita la edc 15
     
    Vio Bravo și vladliviu85 apreciază asta.
  5. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Refacuta distributia cum a spus si @EEXCALADE in prima faza.

    De multe ori se iasa si din plaja +/- 6° si atunci avansul afiseaza o valoare de 0°
     
    Adriian91 apreciază asta.
  6. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Pentru curiosi, preturi Targu Frumos jud Iasi.

    Kit distributie Continental 400 lei
    Pompa Hepu 180 lei
    Curea accesorii Conti 60 lei
    Manopera 450 de lei la service cu apa calda, factura, sala de asteptare cu cafele canapele si caldura.. Aaaa.. in banii aia de manopera intra si schimb de filtre si ulei.

    Cu suflat de radiatoare, verificat avans..etc. Eu zic ca e super ok. Marti o duc la doctor.
     
  7. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Revin cu detalii.
    Am fost marti la service si totul a durat 3 ore. Omul stia ce face ( avea si un ucenic cu el ). Adica nu statea sa se gandeasca cum dracu da spoilerul jos.
    Am constatat deasemenea cu surprindere, ca lucra doar cu cheie dinamometrica si inca una cu un ceas pe ea, care iti arata grade. La intinzator distributie pe programul lui, ii arata 20 NM plus 45 grade. La cele 3 suruburi de la ax cu came 25 NM.

    Masina porneste ''sfert'' si consuma la fel. Avans -2. Tot balciul, ulei, filtre si distributie + curea accesorii= 1500 de lei
     
    Vio Bravo apreciază asta.
  8. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Avansul la 2.0 TDI PD se regleaza retardat in intervalul -1.5 si -2.5 . Nici mai mult nici mai putin !
     
  9. Ianes 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2018
    Locație:
    Milton Keynes - UK
    Masina:
    Audi b7 2.0 TDI Avant S Line
    Salut

    Sa va povestesc si eu cum a tunat BLB-u peste mine :)

    Cateva luni in urma am cumparat un B7 cu BLB. Ca orice alt BLB... motorul avea un tremor mic odata la 5-7 secunde cand lucreaza ( nu am mai intilnit BLB si BRB fara problema asta), in timp ce mergi nu se simte nimica. Am schimbat kitul de distributie, uleiul, toate filtrele... kitul de rulmenti de pe generator cu tot cu curea.

    Cu doua zile in urma la viteza de 40-45km\h imi pierde din putere... o dau pe dreapta incet si ma opresc, incerc sa pornesc, se aude un tsocait si atit. De parca e cineva sub capota cu un ciocan si bocanea in o caldare plina cu suruburi. Deschid capota, incerc sa vad cate ceva... descopar partea unde e cureaua de distributie si ia surpriza... cureaua sta libera. Ma uit mai in jos si vad ca intinzatorul de la curea sta pe o parte, incerc sa pun un deget pe el si cade piulita care il tine. Nu stiu cum dracu, insa era desurubata... intinzatorul se misca liber. Am dus masina inapoi la cei care au schimbat kitul de distributie, azi am fost sa vad care e problema acolo. Surubul lung care fixeaza intinzatorul era indoiat, filetul unde se insurubeaza surubul in motor era sters ca si cel de pe surub. "Specialistii" de la service incearca sa ma convinga ca de vina sunt eu... ca probabil obisnuiesc sa frinez cu motorul ... schimb din a 6-a in a 3-a ... si tot asa... . Iarna mai obisnuiam sa franez cu motorul... insa nu acum... O fi asta cauza oare? or astia vor sa ma incalte sa platesc eu gafa lor?

    Sper ca nu o sa pateasca nimeni asa problema, insa daca este cineva care a avut asa ceva va rog un sfat.
     
  10. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Cumpara prezonul care tine intinzatorul si incearca sa-l indoi ,o sa ai o surpriza
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ianes aia la care ai fost sunt praf. Cand au strans piulita pe acel prezon ce tine intinzatorul de la distributie ei trebuiau sa-si dea seama ca piulita se invarte prea liber = merge in gol si nu opune rezistenta. Acolo s-a intamplat in felul urmator: acel prezon, pentru ca este un prezon adica un surub ingropat, are un filet metric 6 care intra in bloc si acel filet "a iesit" cu totul deoarece s-a umbat in mod gresit acolo adica a fost inlocuit prezonul si nu trebuiau sa faca asta, trebuia lasat prezonul vechi daca avea filet bun, de strangere pentru intinzator.
    Ei trebuiau, atunci cand au vazut ca filetul "a iesit" = nu mai exista, sa bage un tarod sa scoata vechiul filet, sa majoreze gaura de fixare din bloc cu tarod metric 9 cu pas de 1 si sa creeze (la strung) alt prezon in doua trepte adica ramanea cu metric 6 pentru fixarea rolei intinzatoare a distributiei care se strange cu piulita metric 15 pe acel pas metric 6 si in capatul din bloc se facea filet marit cu acei tarozi (ca sunt 2-3 adica numarul 1, 2 si 3) si se infileta partea marita la metric 9 cu pas 1 in bloc, asta dupa ce se dadea cu blocator de fixare pe filetul care intra in bloc.

    Asta am facut eu chiar ieri la o masina cod ca al tau care avea aceeasi problema ca si tine fiind umblat pe acolo de catre niste prosti si neaveniti in ale mecanicii.
     
    BogdanM1977 și vladliviu85 apreciază asta.
  12. Ianes 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2018
    Locație:
    Milton Keynes - UK
    Masina:
    Audi b7 2.0 TDI Avant S Line
    EEXCALADE

    pai orice prezon poti sa il indoi :)
    ideia e ca doresc sa inteleg cauza, e din cauza celor ce au schimbat kitul or poate fi si alta cauza ?

    Cristi
    Pai imi dadeam eu seama ca au facut lucru de mantuiala. Compania de asigurari (sunt in UK) a oferit pentru mine un reprezentant legal priceput in mecanica. El spune ca asa se intimpla din cauza cand strangi prea tare intinzatorul, or cheia newtonmetrica e defecta si nu arata corect la depunerea fortei. Ideea e ca au rupt filetul din motor. Corect trebuiau sa dea 25 newtonmetri plus 45 de grade, ce scrie si pe capacul de la distributie. Deci laacest moment am 6 supape indoite, culbutorii toti trebuie schimbati. De restul ma si tem sa mai intreb. Vad azi ce imi spun "specialistii" :)
     
  13. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Greseala de montaj
     
    BogdanM1977 apreciază asta.
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pe acel prezon, pilulita nu se strange cu cheia dinamometrica se strange la simtul mainii. Este o greseala in ELSA la cuplul de strangere. Nu ai ce sa intelegi tu ca nu tu esti mecanic ci mecanicul trebuie sa stie ce sa faca. Tie ti se va repara masina gratis, din vina lor. Restul sunt povesti.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  15. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    @Ianes Daca tu poti indoi prezonul cu distributia montata ... iti cumpar motor nou
     
  16. Albescu Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B7 2006 s-line cod motor BLB
    Buna seara,
    La un audi a4 b7 BLB este ok acest avans ? Multumesc !
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    In general la 2.0 este indicata o valoare negativa, in intervalul -1,5 -2,5. Daca tie iti merge bine motorul pe 0, e ok, nu-i stres.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  18. Mariuspolizei 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6 Avant, 2.0 TDI 177 HP 2012, CGLC Multitronic
    Salutare colegi! As vrea sa schimb si eu distributia la al meu B7 2.0 TDI BPW si ma cam sperie surubul ala minune. Teoretic, as avea 3 variante:
    1. Sa nu umblu la surub, sa schimb doar cureaua, rolele si pompa de apa;
    2. Sa schimb surubul, bineinteles sa pun un surub original si sa pun pasta de blocare (asa recomanda mecanicul);
    3. Sa ii cer mecanicului sa majoreze gaura si sa faca filet de 10. Am un prezon original, cu filet de M10 si filet de M8, daduse un coleg codul pe undeva pe aici. Dar mi-e teama ca poate nu nimereste filetul bine.
    Am cumparat kit Continental, care contine curea Continental si role Ina. Pompa de apa am luat Ina, pt ca de Hepu am auzit numai de rau in ultima vreme, multe pompe blocate. Care varianta considerati ca e cea mai buna?
    Multumesc anticipat!
     
  19. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Am un A4 B7 1.9 BRB cu DPF din 2008.
    Nu sunt lămurit cu valoarea de la cantitatea injectată. Am avut avansul modificat, a fost reglat ulterior la -0.5. Masina mergea si inainte fara erori si probleme .. doar ca era -2.9 avansul pe VCDS. L-am reglat la -0,5. Totusi, imi vibra si vibrează la relanti si doar la relanti.
    Sa fie defazată distribuția ? Pornește normal. Trage normal, injectoare verificate la banc.
    Sunt decis sa demontez distributia care are vreo 53.000 km de cand a fost schimbata.

    20200418_204656.jpg 20200418_204607.jpg
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stapanesti VCDS-ul. Diagnoza se face pe alte grupuri nu ce ai facut tu acolo. Avansul se vede pe canalul 004. Distributia se verifica doar cu calele specifice. Restul sunt povesti. Tu ai o singura axa cu came si nu ai cum sa modifici cantitatea de motorina injectate. Nu ai axa acu came care sa iti permita asta. Citeste forumul si lasa intrebarile pentru ca ai toate explicatiile mentionate pe forum. Citeste integral toate topicurile din aceasta arie si nu numai pentru ca sa inveti.

    Rescriu aici ce am scris in alta parte in aceasta arie in alt topic si citez:


    Nu se poate sa fie un avans standard general la toate codurile de motor. Eu ce am spus si ma tot repet este faptul ca din fabrica cand masina este noua cu 0 km (eu am controlat avansul imediat cum mi-a fost livrata masina) la motoarele de 2.0 TDI cu doua axe cu came are valoarea -1,5 si -2,5.

    La motoarele montate pe A4 B7 si alte modele de Audi cu o singura axa cu came chiar daca ECU este EDC 16 valoarea avansului se pare ca este mai optima spre 0 sau chiar 0. De ce spun asta ? Pentru ca este acelasi motor generatie mai veche dar cu un ECU mai nou. La motorul cel vechi era ECU cu EDC 15 iar motorul cel nou cu o singura axa cu came are ECU EDC 16 si are alte momente de injectie si valori ale injectiei dar motorul fiind tot cel vechi ca si arhitectura = constructie merge mai bine cu un avans de la zero spre plus (pozitiv).

    Mai departe (deja m-am saturat de scris :)): atunci cand in timp un motor capata uzuri valoarea avansului va trebui gasita in plaja optima si aici se schimba toata treaba. :)

    Intervine ce a mentionat Romy adica

    toate aceste piese capata uzuri si nu mai putem tine cont de valoarea de referinta pentru avans ca si atunci cand iese pe poarta fabricii.

    Mai departe: Cand intervenim asupra distributiei, in general cand vine timpul schimbarii ei, daca nu se caleaza (nu se trage la punct motorul) cu niste cale perfecte adica acele cale sa nu aiba abateri de nici un fel (ele trebuie sa fie fixe perfect dar in acelasi timp de exemplu calele de la fuliile axelor trebuie sa se miste liber si usor) axele cu came nu sunt in zero absolut iar se schimba momentul injectie si avansul si implicit chiar daca tu tragi la punct vizual cu acea cala si tu vezi ca vine la semne de fapt motorul nu mai este in parametrii lui de nou si axele sau axa cu came ataca altfel injectoarele si implicit deschiderile pentru injectie, post injectie si asa mai departe deoarece calele sunt perfect calibrate.

    De asta, de exemplu (si recomand tuturor celor care lucreza in service si schimba distributii frecvent) eu la un maxim de 2-3 ani arunc calele vechi si cumpar sau imi fac unele noi perfecte si perfect calibrate pe niste mese de calare speciale.

    Brief = pe scurt: la niste motoare cu sute de mii de km tineti cont de valoarea de referinta a avansului dar un motor uzat nu mai poate fi la fel si nu mai poate functiona la fel ca unul nou. De asta este recomandat sa se verifice ulterior punerea la punct a distributiei prin verificarea corectiei avansului si daca motorul functioneaza corect (cantitate motorina injectata la ralanti corecta, turatie corecta, injectoare in parametrii., etc., etc.) nu mai interveniti asupra corectie avansului ulterior asta chiar daca avansul aratat la diagnoza voi il vedeti in afara referintei stabilite atunci cand motorul este nou.

    Salvati textul asta scris de mine (ca nu gasiti explicatiile astea nicaieri scrise si nu vi le spune nici un mecanic :)) si invatati-l pe dinafara ca sa nu mai intrebati ulterior de ce si cum anume .... pentru ca nu mai stau sa explic. Bafta.
     

Distribuie pagina asta