1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributie A3 8P - motor diesel - interval de schimb - piese folosite - probleme diverse

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de 112, 15 Iul 2012.

  1. iuli1

    iuli1 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8v Sportback Sport facelift 2017 Nanogrey quattro S-line Virtual Cockpit B&O Assist Package
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Salut,
    Cand se schimba distributia schimbi obligatoriu si toate rolele, intinzator si cureaua de la accesorii / auxiliare / transmisie.
     
    Ultima editare: 13 Noi 2016
    vladliviu85 apreciază asta.
  3. iuli1

    iuli1 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8v Sportback Sport facelift 2017 Nanogrey quattro S-line Virtual Cockpit B&O Assist Package
    Multumesc pentru sfat Cristi.

    Kit-ul mai sus prezentat contine cureaua, rolele si pompa. Mai e nevoie si de altceva pe langa astea? Imi cer scuze, dar e o nebuloasa in capul meu dupa citirea integrala a topic-ului.

    Multam' fain!
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Doar ce ti-am mai spus eu. Bafta.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @iuli1 Kit-ul Contitech CT1139WP2 contine doar piesele necesare distributiei (vezi poza atasata).
    Mai ai nevoie de o curea si o rola intinzatoare, cea la care s-a referit Cristi drept "curea accesorii".
     
  6. iuli1

    iuli1 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8v Sportback Sport facelift 2017 Nanogrey quattro S-line Virtual Cockpit B&O Assist Package
    Multumesc @audi66
    Voi ziceati de curea transmisie, eu ma gandeam la cureaua distributie. Acum am inteles.
     
  7. Erol 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi a 3.1.6 2010
    Va salut ! sper sa nu deranjez pe cineva....am un Audi a3 , 2011...motor 1.6...diesel , 105 cai.pornind masina spre a pleca de la servici...mi s-a rupt pe jumătate cureaua de la alternator....mi s-a oprit motorul.am fost la service unde mi s-a spus ca jumătatea de curea rupta s.a înfășurat pe cureaua de distribuție și a blocat motorul.total reparații . ...3000 euro.(precizez ca nu sunt în tara).este posibil sa se întâmple asa ceva cu curelele ? va mulțumesc și sper ca ma puteți ajuta cu ceva informații .
     
  8. alx1998

    alx1998 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2017
    Locație:
    TULCEA
    Masina:
    A3 8P Sportback, 2.0, 140 CP, 2012
    Salut! Am citit tot forumul si am inteles ca intervalul de schimb poate varia de la motor la motor.
    Pentru lamurirea mea si celor care citesc, ar fi indicat daca s-ar publica un tabel care sa contina urmatoarele date, pentru fiecare tip de motor: codul aferent motorului, puterea si intervalul de schimb pentru distributie.
    Eu am reusit sa intru in posesia datelor de la un audi service, din Olanda, acolo unde se pare ca a fost facuta distributia la masina mea. Aceste date spun ca a fost inlocuita cureaua, pompa, samd... la 209712 km. Precizez ca modelul este A3 8PA si codul motorului este CFFB (2.0 140 CP). Logic ar fi ca intervalul de inlocuire elemente distributie, pentru acest motor, sa fie 210000 km.
    Voi ce credeti?
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Noi credem ca nu ai citit de loc forumul si nici manualul de utilizare si folosinta pentru masina care o ai.
    Daca ai fi citit ai fi aflat asta (mesaj repetat de mine in mai multe topicuri) adica la tipul tau de motor distributia se schimba la fiecare 210.000 km fara limita de timp:
    De asta este bine sa citim forumul in integralitatea lui fara sa punem intreb inutile / care se repeta. Are vreo importanta ca a inlocuit distributia mai devreme cu 300 km ? Este irelevant asta. Asa cum nu avea nici o importanta daca se inlocuia distributia la 220.000 km. Tot irelevant era atat timp cat se afla in jurul km indicati pentru inlocuire.
     
  10. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    In cartea service a masinii sunt trecute toate intervalele de schimb, in lipsa ei apelati la google.

    Intervalele de schimb sunt trecute si in Autodata/Elsa Win/Tolerance Data/etc.
     
  11. Kun Andrei Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 BK2 2013
    Bun, revin cu detalii si clarificari pentru oamenii care vor sa stie care-i treaba cu distributia.

    In cazul meu, Audi A3 8P1 cod motor BMM, 2,0 TDI 103KW, 140 CP 2008.

    Schimb de distributie la fiecare 120.000km.

    Am nevoie de urmatoarele:
    - Kit de distributie care contine curea de distributie, o rola intinzatoare a curelei si 1 sau mai multe role de ghidaj in functie de tipul de motor. In cazul meu motorul e cu o axa cu cama, deci am nevoie de o singura rola de ghidaj. Daca luati kitul de distributie aferent codului motor, el contine cate role de ghidaj aveti nevoie
    - Pompa de apa: se schimba de fiecare data cand schimbi cureaua de distributie, deoarece e antrenata de aceasta.
    - Mai exista o curea de accesorii care antreneaza alternatorul si clima. Ii mai spune curea de transmisie / accesorii / auxiliare sau curea de alternator. Acolo mai sunt niste role intinzatoare: fulie alternator, intinzator al curelei de transmisie si rola de ghidaj pentru AC (in functie de motor). Daca veti cauta un set curea de transmisie pentru codul motor (serie de sasiu) acesta contine intinzatorul (in cazul meu) iar voi va trebui sa mai luati rola/fulia de la alternator si rola de ghidaj pentru AC (dupa caz). Toate trebuie schimbate. Va spune mecanicul.

    Pentru curele am ales Gates, pentru pompa de apa HEPU. Rolele sunt incluse in set.

    Costurile in cazul meu sunt undeva intre 600-700 de RON, fara manopera.

    Dupa cum sugereaza colegii de pe forum, recomand si eu parerea unui mecanic, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa fii informat in legatura cu ceea ce trebuie sa schimbi pe masina. Asa cum nu iei nici medicamente dupa ureche, fara consultarea unui medic. Stim cu totii ce inseamna mecanicii din Romania si e de preferat un studiu inainte, sa nu luam tepe :). Respect.
     
    Ultima editare: 25 Oct 2017
    scooby88 apreciază asta.
  12. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    De ce sa le schimbi daca nu este necesar??
     
  13. Kun Andrei Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 BK2 2013
    In principiu trebuie verificate si oricum se cam duc la 120.000 - 150.000 , ori se uzeaza. Nu-i musai, vezi si tu ce zice mecanicul.

    M-am uitat in cartea tehnica a masinii, pe modelul meu de A3 8P1 140CP 2008 2.0 tdi se schimba distributia din 150.000 in 150.000. A mea avand doar 224.000 mai are de asteptat :)
     
  14. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Eu nu am curaj sa port distributia 150 k!!:)

    Suna altfel"verificate si dupa caz schimbate".
     
  15. Kun Andrei Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 BK2 2013
    Pai, in cazul meu la 224.000 nu cred ca are sens sa ma ingrijorez de schimbat. O mai duce pana la 240.000 cel putin. Oricum, ma gandesc ca se pot vedea alea daca-s uzate.
     
  16. SebastianArmeanu

    SebastianArmeanu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A3 1.6 TDI 2012/ Fosta A3 2.0 FSI 2004
    Cand a fost schimbata ultima data? Esti sigur ca a fost schimbata?
     
  17. Kun Andrei Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 BK2 2013
    In cartea service imi apare timing belt change la 148.000 de km. Diferenta e de vreo 80.000 de km, deci sigur mai duce.
     
  18. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Si ei de buna ce scrie in carte??
     
  19. Kun Andrei Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B8 BK2 2013
    Pai mașina a fost luată din Germania, ma gandesc ca or fi oameni corecți pe acolo si nu a fost fake cartea. Ma iau dupa intervalele de service si ce a fost facut in fiecare intrare in service. O alta varianta ar fi verificarea in baza de date Audi ori fizic la un mecanic
     
  20. Enriquecs2005 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2017
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A3, 2.0Tdi, 2010
    Salut, A3-ul meu e din 07.2010,motor 2.0 TDI 140cp (CFFB euro V) .Masina are 115000km si ma intereseaza daca exista limita de varsta sau nu in cei 210.000km. Am trimis un mail la reprezentanta si mi-au recomandat sa schimb distributia pana in 07.2018 sau 210.000km. In carte intradevar nu este mentionat nimic legat de timp, doar nr de km. Multumesc
     

Distribuie pagina asta