1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributie motor diesel - A4 B6 - piese folosite - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de aba19, 27 Oct 2007.

  1. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Audi66, la golf 5 au fost cu 250 lei mai mult decat pe producator. Nu cred ca la audi e dublu

    S-au ieftinit mult piesele originale in ultimul timp, proportional cu vechimea masinii. Eu zic ca nu strica sa ia o oferta de piese originale
     
  2. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    din pacate eu nu mai am incredere in pompele Hepu.
    recomand macar pompa apa originala.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cum iti e norocul.
    Exista oricand Graf, SKF, SNR, Valeo (care este montata din fabrica pe “frantuzoaice”), etc.
     
  4. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Apai cam am avut belele cu ele in ultimul timp si eu nu mai montez distributii decat cu pompa originala sau ... dau garantie pana iese pe poarta.
     
  5. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Si eu zic, ca mai tine si de noroc :) , eu am cu pompa Hepu > 50k km.
     
  6. AndiRC 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2020
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI 2002 Cod AWX
    Deranjez si eu cu o intrebare care a mai fost pusa pe aici insa sunt nehotarat cu privinta numarului de ani pentru schimbarea distributiei la acest cod motor.
    Detin un A4 1.9TDI (fabricatie 2002) cod motor AVF si distributia a fost schimbata la 130.000 KM acum masina are 170.000 KM. Treaba este ca distributia a fost schimbata in 2010, asadar in urma cu 10 ani; masina a rulat in jur de 5-6000km/an si are facuti 40.000 KM din cei aprox 90.000KM recomandati de producator. Nu am gasit nici o informatie in legatura cu numarul de ani la care se schimba distributia insa la modelele dupa 2004 din ce am vazut se recomanda la fiecare 5 ani. Am mai vazut diverse raspunsuri in stanga si in dreapta ba ca nu conteaza numarul de ani daca cureaua este in stare ok ba ca trebuie schimbat la fiecare 4-5 ani. La o inspectie vizuala totul pare ok la curea si pompa in regula desemenea, sa schimb totusi distributia la jumatatea numarului de km recomandat de producator avand in vedere numarul de ani? Multumesc.
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca vizual e ok si nu auzi sunete de niciun fel dinspre rolele/componentele distributiei, da-i bice inca vreo 40.000 macar.
    In 99% din cazuri cureaua cedeaza din cauza blocarii rolelor. Distributia se schimba la numar de km nu la un numar de ani. Lasa ce spune producatorul curelei ci trebuie sa asculti ce spune producatorul masinii. Nu o sa gasesti niciodata nicaieri scris, de catre producatorul masinii, faptul ca o distributie se schimba la numar de ani si nu la numar de km.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  8. AndiRC 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2020
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI 2002 Cod AWX
    Multumesc.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu cred ca ar trebui luat in considerare ce spune producatorul curelei si ignorat ce spune Audi.

    La fel au mers multi cu incredere si in cazul intervalului de schimb al uleiului din cutie, unde Audi zice ca e lifetime si au ajuns la cheltuieli astronomice dupa.

    La fel si in cazul filtrelor, unde producatorul recomanda 15.000 si Audi zice 60.000 km, si multe altele.
     
    marius_bv apreciază asta.
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Mda, e o discutie si asta. Desi a mai “umblat” Cristi prin postul meu, cam acelasi lucru spuneam si eu.
     
  11. AndiRC 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2020
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI 2002 Cod AWX
  12. gykanes 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDI, 2003
    Am schimbat. Am luat pompa de apa pe original. Pana acum totul este bine. Mersi pt sfaturi!
     
    marius_bv apreciază asta.
  13. gruvnoise

    gruvnoise 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Mai 2014
    Locație:
    Matera - Italia / Pașcani - Romania
    Masina:
    Audi a4 avant 1,9 tdi 2002 awx 131 hp
    Ati mai folosit graf pompa apa cu paleti metalici ? Păreri Multumesc
     
  14. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Da eu am pus pe motor de 2.0 benzina .
    Farà probleme.
     
  15. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    La 6 ani si 50.000 km distributia arata ca noua, role ina, curea gates. O rola facea zgomot la rece dar nu era bocata.
    Deci tind sa cred ca numarul de km uzeaza distributia si nu timpul. Atentie, rolele marca INA nu mai sunt ce erau odata, recomand roel marca SNR Japan exact ce a monta si Audi din fabrica

    @gykanes Cea mai buna alegere

    @gruvnoise la mine, pompa marca Graf, dupa 4 ani curgea. La 2 distributii am pus pompa marca Graf (cu palete metalice) si ambele dupa 4 ani pierdeau antigel, curgea pompa. Pune pompa orignala si scapi de stres si probleme pentru 100 lei in plus
     
  16. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Salutare,
    Cei care sunt la curent legat de calitatea produselor AM, ma puteti ajuta cu o recomandare a producatorilor cei mai buni pentru schimbul de distributie la masina din profil un Audi A4 B6 motor 1.9 tdi cod AWF ?
    - pompa apa
    - set reparatii pentru cureaua dintata cu rola de intindere
    - amortizor tensionare curea
    - curea trapezoidala
    - rola alternator
    - termostat
     
  17. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
    Poti cauta direct un kit distributie cu pompa de apa inclusa INA sau SKF
    Iar daca nu gasesti kitul cu pompa apa poti cauta Graf sau SKF
    Amortizator curea INA sau SKF
    Curea Continental sau Dayco
    Rola alternator obligatoriu INA
    Termostat Wahler (BorgWarner), Beru sau Gates.
     
    waf apreciază asta.
  18. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Ma bag si eu in seama ...

    - am schimbat distributia la Audi la cateva luni de la cumparare, am pus kit Conti (curea Conti, role Ina) si separat pompa Graf. Am facut aprox 59-61.000 km in aprox 3/4 ani si am decis sa o schimb, deoarece in foarte mare parte, masina a fost folosita pe distante scurte. Nu am avut absolut nicio problema. Apoi am montat pompa Graf (are 20-30.000 km) si kitul Conti (Conti cu Ina) si nu am probleme.

    La cealalta masina, care a inceput de aproximativ 3 ani sa parcurga "serios" km, fac schimbul anual de distributie (60.000 km), kit Conti (Conti cu rola Ina) sau curea Conti cu rola Ina si pompa Graf (atentie, zic de ultimele 3 schimburi) si cap coada nu a aparut nici o problema la curea, rola sau pompa de apa. Mereu i-am dat antigel calitativ in combinatie cu apa dedurizata.

    Termostat Mahle si Gates folosite cu succes, nu ma pot plange.

    La accesorii, curea Conti la Audi si role Ina, fulie alternator Ina, nici o treaba. La cealalta, curea Conti, role SKF, aceasi poveste, nici o problema.

    Nu am putut sa nu remarc faptul ca unii se plangeau de pompe Hepu, Graf, Ina, etc., vedeti ca, daca gasiti la modelul vostru de masina 20 de pompe apa, nu inseamna ca sunt produse de 20 de producatori diferiti. In kitul Conti, nu veti gasi pompa apa Conti, ca ei nu fac pompe. Si nu mare a fost surpriza ca, dupa o distanta parcursa, pompa din kitul Conti sa curga.

    Bun, aici incepem sa despicam firul, de ce la unii duc anumite produse intervalul de schimb cap coada bine iar la altii nu ? Eu zic ca, conteaza mult si marca de antigel utilizata. Pe langa faptul ca unii mecanici strang regleaza prea tare intinzatorul (desi are semn), se pune stres pe toate angrenatele, o fi pompa de apa fixata in bloc cu 5 suruburi, dar nu e tot una ca intinzatorul sa fie pe semn si sa supuna un anumit stres pe roata dintata ca atunci cand e intinsa cureaua mai mult si solicita suplimentar rola de ghidaj, roata dintata si axul pompei de apa).

    Bun, aceasi poveste si la cureaua de accesorii, de ce apar crapaturi sau bucati lipsa pe o curea ? Toate angrenatele trebuie sa fie in stare buna. Nu cred (inca) faptul ca, Conti fac lucruri proaste, din moment ce eu le folosesc si ma duc cap coada un interval (atat consider eu un interval decent, 60.000 km) fara sa-mi lipseasca bucati din curea, fara sa apara taieturi pe lungimea ei ? Sau cum zic altii, nu mai pun Gates ca imi patineaza cureaua. Omule, ai o problema undeva, nu cureaua noua e problema ci mecanicul ce nu-ti cauta problema.
    M-am lovit inevitabil de astfel de situatii, dar incerc sa explic, nu are voie ca o curea sa duca cateva mii de km si sa se rupa/taie pe lungimea ei.
    Verificati ca toate angrenatele sa fie in stare buna: rola ghidaj (daca e cazul) - fixa, rola intinzator si intinzator, fulia de alternator, fulie de vibrochen, fulie pompa servo (unele devin "ascutite" la caneluri in timp), fulie compresor clima, si cel mai important lucru, daca toate acestea permit curelei o aliniere (cat mai) perfecta.
    De ce zic aliniere ? Dau un exemplu, real, venise cineva cu problema la curea, ca i-o "taie" si se rupe. Cine ? Nu a stiut sa zica cine, ci el blama producatorul ca e de vina. Dupa montarea unei alte curele, mecanicul unde l-am indrumat sa mearga i-a zis ca nu se aliniaza perfect din cauza fuliei de alternator. S-a cautat si identificat fulia in cauza, s-a schimbat iar cureaua de accesorii era aliniata pe intreaga suprafata. El isi comandase nu stiu de unde o fulie ce a vazut ca e "compatibila" cu masina si a adus-o la cineva sa i-o schimbe, el montandu-si alternatorul inapoi acasa. Nefiind mecanic, nu a bagat de seama faptul ca, cureaua nu era aliniata perfect, desi calca pe canelurile rolelor corect.

    O parte din oameni aveau probleme cu paletii, sa fie macinati deoarece foloseau antigel de proasta calitate sau antigel ce nu era indicat pentru masina lor (desi la culoare, era "corect" - rosu - G12, cum vad multi antigelul). Tin sa mentionez faptul ca, unii producatori de antigel aleg sa-si "coloreze" produsul in moduri diferite fata de alti producatori, iar multi fac greseala ca isi iau "antigel albastru" sau antigel "roz", necitind si neconsultand specificatiile produsului.

    Daca vrei sa-ti cumperi marca X de antigel, cauti specificatia indicata de producatorul masinii pentru modelul tau de motorizare si apoi citesti flacoanele.

    Din start, daca vine cineva si cere un antigel la culoare nu la cod trebuie sa aflu pentru ce masina vrea sa-l foloseasca deoarece, este o conceptie proasta (ce-i drept, producatorii sunt de vina in mare parte) ca aleg sa faca ceva diferit unii fata de ceilalti, dar si tu, in calitate de posesor ar trebui sa iti dai interesul sa cauti si sa cumperi ceea ce ai nevoie. Pentru ca, poate cel care ti-l vinde, e nestiutor si ti-l da pe "culoare", dar nu si pe specificatie.

    Nefolosind specificatia / norma corecta pentru fiecare motorizare in parte, se risca multe lucruri ce pot avea efect mai devreme sau mai tarziu, dar nu toata lumea cunoaste aceste aspecte.
     
    waf și Tirpitz apreciază asta.
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cu pompa de apa, poveste este relativ simpla.
    Inainte se foloseau piese mult mai calitative decat in prezent.
    Acum, ori se desprinde axul si se invarte in gol, ori huruie rulmentul in veselie.

    SKF au devenit niste petarde, nu doar rulmentii, mai toate piesele lor, si despre INA, am facut 2-3 retururi pentru role de directie care aveau joc de noi.

    Pentru ca, putini stiu ca INA, LUK, FAG si SKF e un singur grup.
    Schaeffler a facut INA, FAG si LuK.

    Cat despre curelele Conti, s-a dus vremea lor, de cand si ei au umblat la “reteta” materialului si au dat spre comercializare cateva loturi cu probleme.

    Sunt 10 ani de cand folosesc numai curele Gates si atunci cand nu le gasesc sau termenul de livrare este prea mare iau Dayco.
    Nici macar 1 data n-am intampinat nici un fel de problema.
     
    waf apreciază asta.
  20. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Ok, va multumesc! Daca ar trebui sa sumarizez ultimele mesaje, concluzia ar fi: pompa Graf, curele Gates, Dayco sau Conti, amortizator/intinzator si role INA, termostat Wahler/Beru/Gates si antigel Hepu G12+/13.
    Legat de curele, cand am cumparat kit-ul pe original in 2016, am primit Hutchinson.
     

Distribuie pagina asta