1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

DIY upgrade de la bixenon OEM la bixenon cu lupe HELLA Evox-R 2.0 la A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de audi11wst, 5 Dec 2017.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Tutorialul se referă la înlocuirea lupelor originale din faruri (care sunt pentru bixenon) cu lupele model HELLA EVOX-R 2.0 (care de asemenea sunt pentru bixenon).

    Postez acest tutorial pentru a ajuta pe cei care doresc să facă personal acest upgrade.

    Mașina la care s-a făcut operațiunea este un B8 Allroad din 2010 cu faruri cu xenon oem (deci nu sunt sigur dacă este aplicabilă și lui B8 facelift).

    Nu voi acoperi prin acest tutorial modul de demontare a farurilor de pe mașină (sunt diferite informații pe internet), iar în legătură cu procesele de dezlipire a sticlelor de pe carcasele farurilor și de demontare a componentelor interne din far pentru a ajunge la lupe, voi face doar referiri succinte, deoarece timpul nu mi-a permis să fac fotografii și nici nu mai rețin succesiunea exactă de demontare/montare.

    Lupele HELLA EVOX-R 2.0 sunt acestea:

    [​IMG]

    Comparație între lupele hella și lupele oem (faceți abstracție de sistemul de prindere al becului de la lupa descrisă ca OEM deoarece lupa din aceste poze este de pe un X5 E70, dar, exceptând sistemul de prindere a becului, este la fel cu lupa de pe B8).

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lupele originale de pe B8 sunt acestea:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Suportul noilor lupe pentru prinderea becului D3S utilizat la B8, trebuie modificat prin tăierea ghidajului încercuit în poza de mai jos (faceți abstracție de becul D2S din poză).

    [​IMG]

    Motivul pentru care am făcut acest upgrade este faptul că intensitatea luminii proiectate pe carosabil de lupele oem era slabă, iar modul de dispersare a acestei lumini nu se ridică la nivelul celui existent în cazul lupelor Hella Evox-R 2.0. Am ales acest model și din motivul că faza lungă produsă este uimitoare (pe B8 neexistând becuri dedicate pentru faza lungă). Din pozele de mai jos se poate observa o mătuire pe oglinda lupei oem, în partea de sus a becului. Această mătuire apare în urma unei utilizări îndelungate a luminilor de întâlnire. Dacă se întreabă cineva cum de am știut că lupele originale sunt mătuite, vă pot spune că din experiență și vă asigur că este inevitabilă producerea acestui lucru. Mătuirea poate fi cel mult întârziată, prin folosirea unor becuri xenon de foarte bună calitate. Implicit, folosirea de becuri xenon de proastă calitate, duce la mătuirea prematură a acestor oglinzi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pașii concreți de urmat pentru a face acest upgrade au fost următorii:

    1. Se demontează farurile de pe mașină.
    2. Pentru fiecare far, se scot cele 6 cleme metalice care ghidează sticlele în carcasele farurilor și protecțiile de cauciuc de pe colțurile farurilor. Se încălzește moderat cu suflanta de aer cald masticul cu care sunt lipite sticlele în carcasele farurilor. Cu ajutorul unei șurubelnițe drepte se dezlipesc încet sticlele de pe carcasele farurilor. Masticul original nu trebuie curățat nici de pe sticle, nici de pe carcase.
    3. Se demontează componentele interioare din far pentru a ajunge la lupe (mai puțin motorașele electrice de reglaj și cablajul). Pentru ajutor se poate viziona videoclipul Audi A4 B8 Xenon – Headlight Assembly postat pe youtube de userul BestCarMods. Mare atenție la plasticuri, la leduri și la banda de alimentare a ledurilor din far !!!
    4. Se demontează de pe carcasa farului suportul pe care este montată lupa (are două șuruburi).
    5. Se trece la modificarea suportului lupei originale pentru a putea monta lupa Hella evox-r.
    - aici se observă că solenoidul pentru fază lungă de pe lupa hella are o poziție înclinată

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    - se modifică suportul lupei originale așa cum apare în poza de mai jos (se taie partea de jos, iar piciorușele încercuite se scurtează cu aproximativ 4-5 mm)

    [​IMG]

    6. Se modifică găurile de montare ale lupei hella astfel:
    - găurile de sus se lărgesc spre exterior și spre partea de jos pentru a permite montarea de șuruburi în găurile originale de pe suport și pentru a permite reglajul pe orizontala a lupei (rotația acesteia față de orizontală)

    [​IMG]

    - se modifică găurile de jos pentru a permite montarea de șuruburi în găurile originale de pe suport

    [​IMG]
     
  2. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    7. Se montează lupa modificată pe suportul original modificat cu ajutorul a 4 șuruburi sau holșuruburi (eventual plus șaibe) urmărind ca partea de sus a lupei să fie paralelă cu partea de sus a suportului.

    [​IMG]

    [​IMG]

    8. Se montează suportul cu lupa în far, se montează becul D3S în lupă și se conectează igniterul la bec.
    [​IMG]

    9. Se montează farul pe mașină (nu e nevoie să se folosească și sticlele), se conectează mufa de alimentare a acestuia, se pune în funcțiune faza scurtă și se verifică alinierea perfectă pe orizontală a lupei (se poate lua ca reper orientarea pe orizontală a celuilalt far). Dacă nu s-a reușit din prima încercare alinierea pe orizontală (la mine au trebuit aproximativ 4-5 repetări pentru fiecare far), se demontează farul de pe mașină apoi lupa cu tot cu suport. În continuare, se reface montarea lupei pe suport prin mișcarea acesteia în sensul/contrar acelor de ceasornic, fixând mai întâi șuruburile în găurile menționate la pasul numărul 6 și urmărind alinierea prevăzută la pasul numărul 7.
    Exemplu - reglaj prima lupă hella evox-r 2.0

    [​IMG]

    [​IMG]

    10. După ce s-a reușit alinierea, se montează definitiv lupa pe suport și suportul acesteia în far.

    11. Se montează apoi toate componentele interioare din far în ordinea inversă demontării.

    12. Pentru lipirea sticlelor de carcasa farului am folosit bandă/șnur butyl. Se pune banda/șnurul butyl în tot canalul carcasei, apoi se încălzește moderat cu suflanta de aer cald. În continuare, se presează sticla în canalul de pe carcasa farului (peste șnurul de butyl), după care se montează clemele metalice și protecția de cauciuc menționate la pasul numărul 2.
    [​IMG]

    13. Pentru a beneficia de faza lungă trebuie ca firele de la solenoidul pentru faza lungă al noilor lupe să fie legate la firele care erau conectate la solenoidul pentru faza lungă al lupelor oem (eu am optat pentru tăierea/îndepărtarea mufei originale și legarea firelor între ele). Firele din instalația mașinii care se conectau în solenoidul de la lupele originale au culorile maro și negru/alb. În condiții normale nu ar conta polaritatea firelor de la noul solenoid raportate la firele din instalația mașinii, dar am constatat că la B8 contează. Nu știu exact care din firele din instalația mașinii este plus și care este minus. Am încercat într-un fel prima dată și nu a funcționat faza lungă (nu cobora scutul). Apoi am inversat firele și totul funcționează normal. Nu rămâne decât să se probeze legăturile până faza lungă va funcționa corect.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    14. În urma acestei operațiuni, cel mai probabil va apărea pe afișajul ceasurilor avertizarea “headlight range control defective”.

    [​IMG]

    Dacă nu ați deranjat cablajul sau motorașul electric din far, nu aveți de ce să vă îngrijorați. Pentru a înlătura eroarea aveți nevoie de VCDS. La mine au fost înregistrate erori privind motorașele de reglaj al farurilor.

    [​IMG]

    Tot ce trebuie făcut este “reînvățarea” poziției farurilor de către modulul pentru controlul înălțimii acestora. Se procedează în felul următor în VCDS:

    - se selectează modulul 55 – Headlight Range

    [​IMG]

    - se selectează Basic Settings – 04

    [​IMG]

    - apare ecranul de mai jos. În acest moment se așteaptă în această poziție minim 20 de secunde (se lasă VCDS în funcțiune)

    [​IMG]

    - se apasă butonul ON/OFF/Next și astfel va apărea ecranul de mai jos

    [​IMG]

    - se lasă VCDS în funcțiune și se efectuează reglajul mecanic al farurilor (modalitatea o puteți găsi pe internet)

    - se apasă butonul ON/OFF/Next și astfel va apărea ecranul de mai jos (înseamnă că s-a reînvățat poziția farurilor de către modulul pentru controlul înălțimii acestora)

    [​IMG]

    - se apasă Done, Go Back

    - se șterg eventualele erori rămase pe modulul 55 – HEADLIGHT RANGE
     
    cata181 apreciază asta.
  3. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Câteva poze orientative de pe parcursul / cu rezultatul lucrării (voi reveni cu poze mai concludente în momentul în care voi avea timpul necesar să le fac):

    - faza scurtă oem

    [​IMG]

    - faza lungă oem

    [​IMG]

    - faza scurtă lupe noi

    [​IMG]

    - faza lungă lupe noi

    [​IMG]

    - farurile cu lupele noi montate

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pe o scală de la 1 la 10 pot spune că dificultatea realizării acestui upgrade este de 8 – 8,5 și implică multe riscuri, însă efortul va fi recompensat printr-o calitate foarte bună a luminii proiectate de aceste lupe pe carosabil.
     
    Chriss_Deejay, Filip_ionita, crysty7 și alți 5 apreciază asta.
  4. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Alte poze.

    - faza scurtă


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    - faza lungă


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Un video cu rezultatul final.



    Mulțumesc. Se poate închide.
     
    Alex Cmda, Margelatu_Andrey, K_Man și alți 2 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta