1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

DPF = Filtrul Particule si AdBlue - SRC (Selective Catalytic Reduction) la A4 B9

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de harfo_79, 8 Mai 2017.

  1. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Poti completa si inainte de avertizare. Iti faci o idee ca iti consuma 1L de AdBlue la 1000 Km.
     
  2. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    La mers 90% prin oras cum zice el nu ii ia niciun caz 1L la 1000 km. Atata mi-a luat mie si eu merg doar 20-30% in oras.
    Ideea este ca nu trebuie sa cari niciun bidon dupa tine pentru ca masina te anunta cu 2000 km inainte ca trebuie sa completezi cu adblue. Ai tot timpul din lume sa mergi sa cumperi.
    Iar legat de filtru, da! Este foarte important sa mergi cu masina in regim de turatii mari (>2000 rpm) cat de des poti daca vrei sa protejezi filtrul si sa te tina cat mai mult
     
  3. Flo1980

    Flo1980 Bronze Member

    Înscris:
    7 Ian 2017
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A4 avant 2016
    Turatii mari, de acord dar pt perioade scurte. Doar n o s o tin la peste 2000 turatii la un drum lung de 200 km. Turatii mari inseamna si consum ridicat deci cenusa mai multă in FAP.
    Mai important mi se pare sa fie scoasa la drum lung sa creasca temperatura in filtru si sa arda bine cenusa, zic si eu ...
     
  4. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    >2000rpm sunt considerate turatii mari? Daca mergi in DE pe autostrada constant cu 160-200km/h inseamna ca va fi mai multa cenusa in FAP?
     
    Scorpyon, MDU și Sorin87 apreciază asta.
  5. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    Turatii mari pentru filtru, ziceam. Mari adica temperatura gazelor de evacuare trece de o anumita valoare care e necesara ca sa "curete" filtrul. @Flo1980 turatii mari inseamna filtru curat. Si pe distante lungi, si scurte. Asta e unul din lucrurile pe care le-am inteles eu dupa ce am citit tot topicul despre DPF.
     
    bobalex18 apreciază asta.
  6. radu2010

    radu2010 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2016
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi A4 B9, 2.0 TDI 190hp,2017
    Daca faci regulat drumuri lungi nu ai de ce sa stai cu grija DPF-ului, daca mergi si pe autostrada deja apare regenarea pasiva, adica temperatura pe evacuare creste asa mult incat funinginea incepe sa se arda fara vreo interventie din partea ECU. Sincer sunt uimit de cate masini au probleme cu DPF-ul, eu la 360k km cu o Skoda Octavia 1.6TDI nu am avut niciodata martorul de dpf aprins. Si inca ceva, in regenerare nu este tocmai indicat sa mergi mai turat cu motorul pentru ca o sa ai o temperatura mai mica in DPF.
     
    bobalex18 apreciază asta.
  7. dinamovistu

    dinamovistu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 CP
    La masina din profil pe la 32.000 km i-am pus 10 Litri de AdBlue.
    La 39.000 km a cerut iar si am completat cu 20 Litri (mi-am adus aminte ca am rezervor de 24 Litri). Am cumparat AdBlue recomandat de VW/Audi (cel din poza).
    65 lei bidonul de 10 Litri. Am calculat consumul de AdBlue (de la 32.000 la 39.000) si acesta a fost de 1.45 litri la 1000 km.
    Pe baza acestuia, estimez ca pe la 52-53.000 km voi completa din nou.

    [​IMG]
     
  8. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Cand intra in regenerare si opresc motorul ramane cumva ventilatorul pornit la maxim o perioada si miroase a incins in spatele masinii? Mi s-a intamplat aseara si mi s-a parut un pic ciudat. Mi s-a mai intamplat o singura data sa ramana pornit ventilatorul la turatie maxima si nu intelegeam de ce, afara era destul de frig.
     
  9. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Este normal. Nu toate regenararile sunt la fel. Cand merg ventilatoarele si simti miros de incins sau cauciuc ars... atunci isi face regenerare propriu. Indicat este sa mai mergi cu masina pana se termina procesul. Cand merg doar ventilatoarele si nu simti caldura sau miros de incins, atunci era doar la inceput si poti sa o lasi si asa.
     
    porto91 și dinamovistu apreciază asta.
  10. Flo1980

    Flo1980 Bronze Member

    Înscris:
    7 Ian 2017
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A4 avant 2016
    Mi s a intamplat ca ventilatoarele sa mearga dupa oprirea masinii si indiferent de regenerare, cred ca era vorba de racirea turbinei ... dupa un mers mai turat.
     
  11. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    La mine nu a fost cazul de mers mai turat. Odata ce am oprit motorul cred ca nu mai are rost sa il repornesc sa mai merg cu masina nu?

    Sincer pana acum nu am putut sa imi dau seama din mers daca intra in regenerare ca sa mai continui pana se termina, la A8 nu mi s-a intamplat niciodata sa miros incins sau sa ramana ventilatoarele pornite.
     
  12. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    Din cate stiu, la motoarele de 2.0, iti poti da seama din mers daca a intrat in regenerare prin faptul ca turatia la relanti creste la ~1000 turatii. La mine de exemplu in timpul regenarii nu mi se modifica turatia de relanti deloc. Mereu sunt atent la ventilatoare si la mirosul de cauciuc ars, ceea ce cam nasol ca mereu trebuie sa ma dau jos din masina inainte sa opresc motorul.
     
  13. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Isi continua regenerarea daca pornesti imediat. Am folosit aceasta metoda de cel putin 3 ori. Am mers normal cu masina pentru 10 minute circa. Ca sa iti dai seama daca a terminat regeneraea trebuie sa te opresti in loc si sa verifici daca turatia a scazut inapoi in jur de 800 rpm.
     
    djxme200 apreciază asta.
  14. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Mersi de info, trebuie sa verific turatia pe liber inainte sa o bag in curte. De obicei las pe D cu frana de mana trasa pana deschid portile si nu imi dau seama daca e turatia de regenerare sau nu.
     
  15. MajeStik

    MajeStik 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2017
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4 B9 2017 2.0 TDI
    Salutare,

    Ieri am bagat un bidon de 1L de adblue, imi arata range 800 dar dupa completare n a crescut range-ul, ba chiar dupa ce am mai mers a scazut la 750. Intelesesem ca la 1 L de adblue se fac aprox 1000km.
     
  16. bobalex18

    bobalex18 Platinum Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, B6, 1.9 TDI, multitronic 2004; A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    teoretic cu câteva mențiuni. 1 l este tot sub pragul de sensibilitate al senzorului și update-ul volumului se face după 2-3 reporniri a motorului și deplasări. bagă un bidon de ad-blue și se rezolvă
     
  17. MajeStik

    MajeStik 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2017
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A4 B9 2017 2.0 TDI
    Adica sa bag un bidon de 10L. Acum pe MMI imi scrie "Add at least 6L of Adblue....etc".
     
  18. saionut

    saionut 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 Sport B9, 2.0 TDI (DEUA), 150 CP, S-Tronic, 2017
    Exact asa procedez eu. Cand apare mesajul cu Add at least 6L, cumpar un bidon de 10L si completez. Nu am calculat niciodata range-ul pe litru sau lucruri de genul, sincer nu m-a interesat foarte tare. Apare mesajul, cumpar, adaug, dispare mesajul....drum intins :)
     
    Bogdan123 apreciază asta.
  19. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Am trait sa citesc si asta! Am ajuns sa punem 1 litru de AdBlue cand este pe rezerva, tot asa consuma putin. Este cam si cum alimentezi cu 50 lei motorina.... doar ma plimb putin in oras. :banghead:
     
    pamfilie2006, makesorin și borsy apreciază asta.
  20. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Salaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Pe acelasi principiu se intretine masina si se alimenteaza ( sa se stinga senzoru ). :laugh:
     

Distribuie pagina asta