1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

DPF = Filtrul Particule si AdBlue - SRC (Selective Catalytic Reduction) la Audi A4 B9

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de harfo_79, 8 Mai 2017.

  1. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Ledul de avertizare galben se aprinde si ramane aprins cand mai ai sub 1000km, si rosu parca se aprinde cand esti pe 0 si daca opresti masina nu o mai poti porni pana nu completezi. Am citit in carte acum ceva vreme.

    Dupa ce mi se aprinde eu mai merg ceva km pana sa fac plinul (10L) pentru a fi sigur ca o sa intre tot bidonul. La unele marci au existat probleme din cauza senzorului de nivel adblue din rezervor cand se adauga prea mult sau prea putin lichid.
     
  2. CristiT

    CristiT 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B9 8W5 2.0 TDI 190CP 2017
    Rezervorul de adblue de la B9 este de 24l, nu e nevoie sa mai mergi dupa ce titi apare avertizarea.
     
  3. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    @CristiT Rezervorul de 24 Litri este optional, standard este de 10 Litri
     
  4. CristiT

    CristiT 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B9 8W5 2.0 TDI 190CP 2017
    Da, asa este, nu ma asteptam ca si aici sa avem optionale.
     
  5. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Standard este de 12 Litri, se aprinde avertizarea la 2400km. Eu atunci completez cu exact 10 Litri.
     
  6. Cojocaru Alexandru

    Cojocaru Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2021
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi a5 2017 2.0 tdi
    a mai avut careva eroarea asta?
    21378 - Reductant Metering Module
    P20FE 00 [096] - Malfunction


    Address 01: Engine (J623-DETA) Labels:. 04L-907-309-V1.clb
    Part No SW: 04L 906 026 AC HW: 04L 907 309 L
    Component: R4 2.0l TDI H35 3395
    Revision: B1H35---
    Coding: 0A194032232405083428
    Shop #: WSC 06314 790 00001
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01104L906026AC 004004
    ROD: EV_ECM20TDI01104L906026AC_004.rod
    VCID: 6BDF9A6E8285F9D306-803E

    1 Fault Found:
    21378 - Reductant Metering Module
    P20FE 00 [096] - Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 105712 km
    Date: 2021.09.27
    Time: 14:35:48
    Engine RPM: 2365.50 /min
    Normed load value: 29.8 %
    Vehicle speed: 41 km/h
    Coolant temperature: 88 °C
    Intake air temperature: 84 °C
    Ambient air pressure: 990 mbar
    Voltage terminal 30: 12.880 V
    Unlearning counter according OBD: 14
    Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 26.0 °C
    Particulate filter output: temp. sensor 1: bank 1: raw value: 176.5 °C
    Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 4986 hPa
    Pump for reducing agent: speed: 1504.0 /min
    Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 20.0 °C
    Calculated temperature at reduction agent injection valve: 62.7 °C
    Heating circuit 1 for reducing agent metering: activation-Bits 0-7: 0
    Heating circuit 1 for reducing agent metering: activation-Bits 0-7: 0
    Readiness: 0 0 0 0 0
    -------------------------------------------------------------------------------
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai probleme la Adblue.
     
  8. Cojocaru Alexandru

    Cojocaru Alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2021
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi a5 2017 2.0 tdi
    Eroare asta mi-a aparut dupa ce am bagat Adblue OE pentru grupul VW. O fi vreo legătura sau doar o coincidenta ?
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inainte sa intrebi pe forum ai fost si tu la cineva pentru a rezolva problema sau crezi ca o rezolvi din tastatura ? Ai citit pagina anterioara unde este o discutie exact despre aceeasi eroare ? De cele mai multe ori eroarea asta insemana inlocuirea pompei (incalzitor, duze, etc., etc.) de AdBlue.
    Nu are nicio legatura faptul ca ai alimentat cu AdBlue original. Daca alimentezi doar cu AdBlue original cel in bidon alb cu cod de VW-Audi nu ai probleme din cauza AdBlue ci sunt alte cauze. Citeste toate topicurile din toate ariile din forumul asta legate de sistemul SRC - AdBlue.

    Citeste si aplica = inlocuieste tot ce este scris in acest topic: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/23248/
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eroarea este pe modulul Adblue, defect.
    Ai eroarea din 27.09.
     
  11. david79 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A4B9 Avant S-Line TDI 190 S-tronic
    Salut
    Cam aceeasi eroare o am si eu :
    P20FE 00 [096] - Malfunction
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

    In 30.000 km mi-a aparut de 2 ori. Presiunea in instalatie este in jur de 5000 hPa, cat ar trebui.
    Suntem mai multi cu aceasta eroare, din ce se pare cel mai probabil este calculatorul de AdBlue. Acum ... mergem pana crapa de tot, altceva nu prea avem de facut, cam asta a fost si sfatul dat din reprezentanta.
     
  12. Mihai Bajan 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2017
    Salutare,
    Detin de aproximativ 2 luni un Audi A4 B9, 2.0 TDI, 190 cp, 134.000 km si m-am lovit de eroare "AdBlue fault". Am trecut pe la Midocar Otopeni pentru o diagnoza si dupa toate verificarile efectuate, inclusiv cablaje pentru eventuale intreruperi, am primit un deviz interesant prin care ar trebui sa schimb pompa care este defecta (cu tot cu rezervor) si nu in ultimul rand modulul de comanda pentru ca altfel nu functioneaza noua pompa. Total aprox. 9.000 de lei.
    Ce nu imi este clar: de ce este musai necesar sa se schimbe si calculatorul daca nu ar fi o problema cu el. Am citit pe formu diverse intamplari similare in care fie s-a schimbat doar rezervor + pompa, cat si varianta rezervor + pompa + modul, insa, ce m-a determinat sa vin catre voi cu intrebari este nedumerirea celor de la reprezenanta cand i-am intrebat daca modulul e defect si au zis ca nu cred, insa, ar trebui schimbat pentru ca "asa le spune sistemul". Mi se pare ciudata abordarea sa inlocuiesti o componenta de 2000 de lei fara a avea un defect evident.

    Ce as vrea sa va intreb:
    1. Considerati ca este musai necesar schimbarea tuturor componentelor mentionate de reprezentanta (pompa + rezervor si modul) ?
    2. Pompele in cauza nu se mai pot repara absolut deloc ? Am tot observat diferiti indivizi ce "repara" asa ceva. Aveti ceva experienta pe aceasta zona ?
    3. In masura in care ma indrept catre un service multi-marca pentru schimbarea componentelor in cauza, s-ar descurca sau este necesara o activare/configurare pe care doar cei din reprezentanta o pot efectua ?

    Erorile pe care le-au indentificat sunt:

    * P20E800: Reductant Pressure Too Low
    * P20E900: Reductant Pressure Too High
    * P208C00: Reductant Pump "A" Control Circuit Low
    * P06B000: Sensor Power Supply "A" Circuit/Open
    * U010E00: Lost Communication with Reductant Control Module
    * P203C00: Reductant Level Sensor Circuit Low
    * U121D00: Reductant Level Sensor Circuit, Tank Temperature
    * P06B100: Sensor Power Supply "A" Circuit Low


    De asemenea, s-a utilizat doar AdBlue OE si am incercat sa completez cu Adblue in contextul in care am citit ca astfel de erori mai dispar dupa realimentare. 10 litri au intrat in rezervor, insa, nu s-a schimbat nimic. La un moment dat, eroare a disparut pentru 2 minute, insa, a reaparut.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Schimba tot pentru a beneficia de garantie, e o problema destul de comuna cu sistemul AdBlue.
     
  14. Grigoras Heidel Florin

    Grigoras Heidel Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A 4 AVF 2004
    Mihai Bajan demontează unitatea de comandă AdBlue (calculator) verifică tensiunile de alimentare inclusiv minusul (masa), după care demontează modulul și vezi dacă este oxidat (a intrat apă în interiorul lui). In cazul asta înlocuiește modulul de AdBlue, care atenție: trebuie codat. Succes. La mulți ani tuturor !
     
  15. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Ma lovesc de puțin timp de probleme cu DPFul și am tot citit pe forumurile de afara destul de multă literatură, ajungând și la un factor interesant - calitatea motorinei și a uleiului, exploatarea cărora generează acel "ash - cenușă" in DPF.

    Eu am folosit ulei exclusiv OE, vâscozitatea recomandata de producător (0w20) și motorina premium de la MOL, cu foarte mici excepții (maxim 10 litri de la OMW de-a lungul timpului).

    Ar fi interesant de creat un tabel în care sa completam aceste date pentru mai multe motoare de la posesorii de B9 diesel, sa vedem cam care ar fi Ash load pe filtrele lor. Îmi las mai jos datele pentru mașina mea

    User: tox
    Motor/trans: 3.0L CSWB S Tronic
    Km: 230k
    Ulei: OEM 0w20
    Carburant: MOL Evo diesel
    Oil Ash load: 220 ml
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Irelevant, conteaza foarte mult pe ce distante si in ce conditii merge masina zilnic.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exact, este irelevant acel tabel. Si nu doar ce a spus @audi66. Conteaza si alti zeci de factori nu numai combustibil, ulei folosit sau drumuri si distante parcurse. Mai conteaza si cat sta pornita la ralanti, uzura motor si multe, multe altele. Asa cum am mai mentionat va pierdeti vremea degeaba si cautati probleme acolo unde nu sunt. Bafta.
     
  18. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Perspectiva mea este ca unele uleiuri si unele tipuri de motorina pot crea cenusa in plus fata de altele. Am o banuiala ca combustibilul Rompetrol arde mai curat insa momentan nu o pot confirma.
     
    OctavianA4avant apreciază asta.
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In opinia mea atat timp cat schimbi uleiul la maxim 10.000 km si se respecta norma (indiferent de marca uleiului) NU are ce sa se depuna si NU are ce reziduri de cenusa sa rezulte. Totul tine de kilometrajul masinii. Cand o masina are peste 250-300.000 km nu ai ce asteptari sa mai ai. Inlocuiesti DPF-ul si gata.
    Exista la ora actuala DPF-uri noi ieftine si bune si NU trebuie inlocuite obligatoriu cu unele originale (cu toate ca asa ar fi indicat) deoarece poti dubla valoarea unei masinii daca faci asta. :)
     
    tox apreciază asta.
  20. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    De acord, rulajul masinii isi spune cuvantul. La mine s-au facut schimburile la maxim 10k km (mai bine de jumatate din viata actuala a masinii, mers 80% extraurban) si totusi mi se pare ash load destul de mare. Eu cred ca voi apela la un serviciu de curatare DPF, macar din prisma golirii filtrului de cenusa. Am citit prin afara multe situatii cand filtrele au mai functionat mult si bine in urma "curatarii" lor.
    Nu scot din calcul inlocuirea DPFului cu unul original daca se ajunge in punctul acela.
     

Distribuie pagina asta