1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

DPF = Filtrul Particule si AdBlue - SRC (Selective Catalytic Reduction) la Audi A4 B9

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de harfo_79, 8 Mai 2017.

  1. dimfritz 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2011
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 2001
    Sunt proaspat posesor de A4 B9 2.0 190HP adblue, S-tronic 7

    Atasez o poze cu eroarea care o am pe motor:

    Am atasat si cateva valori ale filtrului de particule care cred ca este cam problematic.In a 3-a poza sunt valori masurate inainte si dupa un drum de cca 40-45 km pe autostrada cu masina pe manual intre 2000-2500-2800 rpm.

    Un sfat, o idee ce sa fac .

    Multumesc!
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    S-a mai scris pe forum dar NU ai citit nimic din pacate. Problemele cu DPF-ul NU sunt din DPF ci din cauza motorului si problemelor la motor.
    Verifica problemele motorului. Fa diagnoza cu VCDS sau ODIS obligatoriu original pe motor si nu numai. Voi in loc sa mergeti la profesionisti in electrica (ce au diagnoza originala) sa va faceti diagnoza, intrebati aiurea pe forum sau faceti voi diagnoza cu o mizerie chinezeasca si nestiind sa cititi o diagnoza, pe care o aveti degeaba, intrebati pe forum. Sau: in loc sa mergeti la mecanici profesionisti care sa va rezolve problemele in urma diagnozei (pentru ca NU mecanicul face diagnoza) intrebati aiurea pe forum. Problema se rezolva la mecanici NU pe internet.
     
  3. Daniel Mitran 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2020
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    Audi A4 b9 2.0 2017
    Buna ziua,
    In data de 27.04 2022 mi a aparut si mie martorul de AdBlue + check engine. Dupa ce am citit pe forum am facut direct programare in service pentru o diagnoza care urma sa fie astazi. Ziua urmatoare, aparitiei erorii, am zis sa alimentez totusi niste AdBlue considerand ca nu a "calculat" bine sistemul si asta era cauza. Dupa ce am mers 2-3 km observ ca martorii s-au stins, chiar si dupa cateva porniri tot nu mai aparea nimic.
    Am fost astazi la reprezentanta si au gasit si erorile din ziua respectiva:
    - P20FE00 Reductant metering unit performance si
    - P2E800 Reductant pressure too low, ambele aparute si stocate, in data de 27 04, dar la ore diferite si 100 km+ diferenta intre ele. Acum am urmatoarele intrebari:
    1. De ce s au stins martorii dupa ce am alimentat cu AdBlue ?
    2. Oare erorile din data de 27.04 sunt in continuare contorizate de catre calculator ? adica exista riscul ca masina sa nu mai porneasca dupa cei 1.000 km daca martorii nu mai sunt si nu intervin intre timp?
    3. Am vazut ca mai sunt persoane care au avut o problema similara. Este cineva care nu a facut nimic dupa ce s au stins martorii si au facut trecut de cei 1.000 km ?
    4. Erorile sunt, domnul de la reprezentata mi le-a aratat. Intrebarea urmatoare este din necunostinta de cauza si de domeniu. :) Daca eroarea a aparut pe 27.04, nu trebuia sa apara si in celelalte zile ? Sau diagnoza arata doar cand a aparut, nu si daca persista ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    La toate aceste intrebari ce ti-au raspuns cei unde ai facut diagnoza, in speta reprezentanta Audi, sau banii pe care i-ai dat au fost degeaba ?
     
  5. Daniel Mitran 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2020
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    Audi A4 b9 2.0 2017
    Daca imi raspundeau nu le puneam aici.Cand am pus prima intrebare nici ei nu stiau de ce s au stins martorii.Domnii au venit direct cu “rezolvarea”,au spus ca sistemul este “pe duca”,atentionandu ma pe viitor chiar si daca il schimb vor aparea probleme in alta parte.Masina are 120k km.Celelalte intrebari nu le am pus domnilor pentru ca nu ma gandeam la asta in acel moment.Acestia mi au spus ca si daca a disparut este posibil sa reapara in 100,500,1000km sau chiar sa nu mai apara deloc.Banii nu au fost degeaba,am vazut erorile,ma asteptam sa imi raspunda oamenii care au intampinat problema similara si care s au aflat in situatia mea,nu sa mi se puna o intrebare ca de ce nu am facut x si y
     
    smurff, bartolomeu, v.b și încă o persoană apreciază asta.
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    1. Pentru ca este normal
    2. Nu la ambele intrebari.
    3. Da
    4. Eroarea apare si este datata doar cand apare daca nu este stearsa. Daca este stearsa eroarea, iar problemele persista in continuare, va apare alta eroare dar cu alta data. La ultima intrebare exista raspuns pe internetul asta infinit daca inveti sa folosesti VCDS-ul. Dar tu nefiind un utilizator al diagnozei nu are trebui sa-ti bati capul cu asa ceva. Daca vrei sa inveti sa folosesti diagnoza atunci lucrurile se schimba dar asta iti va lua ani buni (chiar zeci de ani de invatare continua a folosirii diagnozei).

    Deci tu de fapt NU ai facut nimic dar intrebi inainte sa faci ceva concret. Ti se pun intrebari pentru ca NU esti in stare sa oferi explicatii coerente, concrete si complete adica NU stii sa te faci inteles pentru a nu mai fi intrebat in plus despre una sau alta.
    Ai dat banii degeaba, aiurea si inutil pentru ca o diagnoza profesionista implica si explicatii despre cum au aparut si cum rezolvi problemele. Diagnoza la un coleg profesionist ce are VCDS original si/sau ODIS original cu licenta costa 50 lei in Bucuresti (sunt colegi profesionisti pe care ii gasesti in aria de prestari servicii) si nu 500 lei aproximativ cat ai platit tu poate chiar mai mult aiurea si inutil. Deocamdata tine sub observatie problema pe care o ai pentru ca poate ai noroc si au fost doar erori sporadice care nu vor mai apare. Invata cum functioneaza un sistem AdBlue si SRC pentru a nu te mai repeta cu intrebari ce au mai fost mentionate aici pe forum. Intrebarile care se repeta, aici pe forum, indiferent unde au fost scrise, sunt sterse direct si fara explicatii. Daca nu este mentionata rezolvarea inseamna ca NU exista scrisa pe forum. Aici pe forum NU intrebam la timpul viitor ci expui TU cum ai rezolvat problema.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.

    Inca ceva: invata sa folosesti functiile forumului adica de exemplu faptul ca este interzis Quote (citare raspuns) la mesajul anterior. Ca sa scrii foloseste functia Posteaza raspuns din josul paginii. Citeste si respecta regulamentul forumului. Multumesc. Daca nu respecti ce ti-am spus, data viitoare mesajele vor fi sterse direct si fara alte explicatii.
     
  7. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    @Daniel Mitran am avut eu eroarea respectiva la A4-ul B9 din profil. Dupa dupa 10 Litri de AdBlue adaugati a disparut si inca nu a aparut din nou dupa aproximativ 50.000 km (a aparut cand masina avea 50.000 km). Este posibil sa fi avut eu noroc si in alte cazuri e posibil sa apara din nou eroare dupa mult mai putini km.

    Nu ai ce sa ii faci momentan, momentul in care trebuie sa incepi sa schimbi piese este cand o sa ai eroarea permanent si masina va avea permanent mesajul ca nu va mai porni.
     
    Daniel Mitran apreciază asta.
  8. floryn34

    floryn34 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi A4 B9 2017
    Salutare,
    Sunt posesorul unui Audi A4 B9 din anul 2017 motor 2.0 tdi cod CNHA 190 Cp
    Am o eroare de AdBlue și ma atenționează ca in 450 km se oprește motorul. Bineînțeles ca eroarea a apărut de la 1000 km dar merg cu ea așa. Am pus mașina pe tester și modulul SCR nu comunica, am dat jos modulul și am găsit in el urme de apa sau AdBlue, era oxidat tot.
    Am dat comanda de alt modul identic pe codul celui original
    Întrebarea mea: se codeaza cel cumpărat de la SH sau se rescrie și dacă da cum ?
    Va mulțumesc.

    D17774B0-5A67-42E9-87BC-F38504284D42.jpeg 3CEB1A61-E0B7-4B3A-A4A4-11B481A31150.jpeg
     
  9. floryn34

    floryn34 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi A4 B9 2017
    Salut,
    Cum am rezolvat eu la problema de mai sus.
    Calculatorul de AdBlue e poziționat sub mașina in dreptul rezervorului (mai prost de atât nu se putea) si capacul calculatorului are o gaura mică prin care a întrat apa sau AdBlue. Chiar nu știu ce a intrat acolo. Menționez ca nu aveam comunicare cu modulul de AdBlue. L-am demontat, l-am desfăcut si pe placa aveam oxid si cablaj mâncat si intrerupt plus o rezistența de 120 kohmi care îmi dădea o valoare eronata.
    S-au refacut toate lipiturile pe placa la lupa, s-a montat, s-a dat un reset cu VCDS-ul iar după reset îți specifica ca trebuie sa rulezi cu mașina câteva minute si eroarea dispare de pe bord.
    O zi buna sa aveți.
     
    tox, Danyelnr1, Mitiy și alți 2 apreciază asta.
  10. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Salut,
    Eroarea din poza, la masina din profil un Audi A4 B9, face referire la injectorul de AdBlue sau la pompa ?
    Mulțumesc.
     
  11. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Teoretic este pompa, dar citeste acest topic si vezi ca mai sunt cateva rezolvari. Ca sa fi sigur ca este pompa, trebuie sa verifici presiunea. Citeste si topicul din A6 4G ca sunt multe persoane patite.
     
  12. MihaiBanu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2022
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    Audi A4 B9 2.0 TDI, 2017
    Va salut si bine v-am gasit,
    Este primul meu post aici - imi cer scuze daca incalc vreo regula a forumului sau daca problema mea a fost deja prezentata (am aruncat un ochi dar nu am gasit ).

    Din decembrie 2021 sunt posesorul unui Audi A4 B9 2.0 TDI din 2017 - seria de sasiu WAUZZZF46HN061926 cumparat din Romania la 190.000 km.
    Va relatez mai jos povestea prin care trec, sunt total atehnic intr-ale autoturismelor asa ca va spun cum am inteles eu situatia:

    - in luna Aprilie am primit eroarea "AdBlue Fault - No restart in 1000KM"
    - am dus masina la un service multibrand din Bucuresti unde initial au resetat eroarea si mi-au zis sa vad daca reapare. Eroarea a reaparut imediat si m-am intors la ei.
    - dupa verificarea pe tester au identificat erori legate de injectorul de AdBlue. Dupa, spun ca au refacut diagnoza si la un partener autorizat Audi de-al lor care, la fel, a confirmat faptul ca trebuie inlocuit injectorul de AdBlue.
    - comandat, asteptat si inlocuit injector Adblue cu piesa originala.
    - dupa montarea injectorului, cand s-a incercat calibrarea, configurarea sistemului a aparut eroare si la pompa de Adblue. La fel, imi zic ca au verificat si la partener si clar pompa nu comunica decat aleator cu sistemul si cand comunica nu da valorile care trebuie si trebuie si ea inlocuita.
    - comandat si pompa, originala, care vine si cu rezervorul de Adblue + asteptat. La acest moment chiar i-am intrebat daca mai poate aparea si altceva, o alta piesa. M-au asigurat ca sigur va functiona dupa inlocuirea pompei si ca nu ar mai putea aparea altceva.
    - se inlocuieste si pompa, dupa alte 2 saptamani de asteptare si tot nu functiona. Modulul de comanda, calculatorul de AdBlue nu comunica cu noua pompa.
    - acum sunt in asteptarea acestei piese, de mai bine de o luna, iar raspunsul pe care il primesc este ca este indisponibila la toti furnizorii.

    Conform exploded viewurilor folosite de cei care comanda piesa, asociat seriei mele de sasiu, piesa pe care o caut este 4M0907355B.
    Insa cei de la service imi spun ca a fost o problema de fabricatie pe partea de AdBlue la un anumit lot de masini, printre care si a mea si ca producatorul recomanda acum inlocuirea cu 4M0907355E care nu se gaseste nicaieri. Imi spun ca daca s-ar monta piesa cu B, aceasta are o problema si nu va putea fi configurata din punct de vedere al softului astfel incat sa functioneze corect cu injectorul si pompa abia inlocuite.

    Astazi, dupa aproape 3 luni de zile si cu aprox 10.000 lei platiti, masina e inca la service fara vreun orizont de rezolvare.

    Va rog sa-mi spuneti daca ati auzit de aceasta speta, mie unul mi se pare cel putin ciudat si mai ales, daca cunoasteti vreo rezolvare.

    P.S:
    Astazi m-au sunat sa-mi propuna AdBlue Off pana reusesc sa gaseasca piesa dar am refuzat. Nu stiu ce impact are asupra altor componente si mi se pare ca vor doar sa scape de mine

    Multumesc anticipat.

    Mihai
     
    tox și 23XST apreciază asta.
  13. Laur77 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2020
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi a4 b9 2016-08 2.0 tdi
    Salutare,
    La masina mea Audi A4 B9 mergand pe autostrada mi-a aparut martorul anomalie adblue. Este a doua oara cand imi apare, prima data cand mi-a aparut eram pe o strada dreapta si schimbam la 4000 de ture. Am oprit motorul o noapte si a doua zi martorul a disparut, asta s-a intamplat cu 5 luni in urma.
    Oare sa fie AdBlue cristalizat pe furtunuri sau vreun senzor ? Va multumesc pentru orice raspuns
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Chiar daca am ghici ce s-a intamplat, tu cum verifici asta ?

    O scanare nu costa mai mult de 50-100 lei, de ce nu o faci pentru a vedea eroarea exacta ?

    Martorul respectiv se poate aprinde din minim 5 motive diferite.
    Daca stam sa le dezbatem, in afara faptului ca pierdem timp, cu ce te ajuta ?
     
    ov1d1u apreciază asta.
  15. Cosmin-Alex

    Cosmin-Alex 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Avant , 2.0 TDI 190 CP , 2015
    Salut,
    Am fost in concediu cu masina mea un Audi A4 B9 2.0 tdi cutie automata si la plecare din Grecia a aparut mesajul cu No restart 1000 km.
    Am completat cu AdBlue, a intrat fix 2 litri original.Am asteptat sa se stinga in 200 km, dar nimic (inainte asa imi facea, dupa 200 km se stingea).
    Pe drum am pus testerul de la un prieten si aveam eroare P204F. Am sters eroare cu testerul, dar din bord nu s a sters.
    La Bucuresti am verificat cu tester original si nu mai am nici o eroare. Am facut test de drum cu testerul VCDS, verificat pompa AdBlue, injector si toate sunt bune, cantitate de AdBlue masurata in 600 secunde, toate operatiunile au fost in parametri, dar eroare din bord nu vrea sa se stinga si nici nu ne lasa sa o resetam. Multumesc
     
  16. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Dupa ce ștergi eroarea, oprește si repornește motorul.
     
  17. alexandru13alec 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 , An fabricatie 2007 B7 Cod motor BRD , 170 CP & Audi A4 B9 2017 2.0 TDI quattro DETA
    Salutare.

    Nu stiu daca e coincidenta sau nu dar fix la un an de la un update in reprezentanta, in baza unui TSB / TPI (explicat si detaliat in topicul dedicat din aria asta) la masina din profil Audi A4 B9, ma trezesc cu martori aprinși pe motor cateva erori pe DPF si SCR.

    System description: R4 2.0l TDI
    Software version: 9970
    Hardware version: H33

    Trouble codes:

    P200200 - Particulate Trap Bank 1 Efficiency Below Threshold
    static

    P20E800 - Reductant Pressure Too Low
    static

    S-a schimbat senzor de presiune diferentiala si se pare ca nu este de acolo. Ramane sa mai investighez.
     
  18. alexandru13alec 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 , An fabricatie 2007 B7 Cod motor BRD , 170 CP & Audi A4 B9 2017 2.0 TDI quattro DETA
    Salutare tuturor,

    Se pare ca am rezolvat cu eroarea P200200.

    S-a schimbat racitor EGR + Clapeta (Original) + înainte de aceasta operațiune a fost schimbat senzorul de presiune diferentiala si adaptat.
    Exista chiar un TPI pentru aceasta problema.
    Am atașat și o poza cu interior racitorului. Respectivul fagure era blocat în proporție de peste 90%. Acum masina isi face regenerarile normal iar presiunea diferentiala pe senzorul 1 este de 7 hPa la turatie de 900 rpm dupa regenerare. Aceasta creste pana la aprox 20 hPa odata cu încărcarea DPF-ului dar fara sa îmi mai afiseze eroarea de presiune.

    A rămas sa investighez P20E800 si aici exista un TPI. Injectorul AdBlue este bun l-am curatat, pompa baga presiune aprox 5 hPa. Momentan eroarea nu a mai apărut.

    Mulțumesc,
     
    moroenius și bobalex18 apreciază asta.
  19. radu2010

    radu2010 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2016
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A4 B9, 2.0 TDI 190hp,2017
    Salutare,
    Pana la urma ai luat alt modul sau l-ai reparat pe cel vechi ? Aceiasi problema o am si eu: a intrat apa pe gaurica aia mica

    WhatsApp Image 2022-11-26 at 13.30.24.jpeg
     
  20. Jaguarxf 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2016
    Locație:
    Târgu Neamț
    Masina:
    Audi a4 2009 2.0 tdi
    Salut,
    Am un Audi A4 B9 cumparat din Olanda. Pe drum spre casa, apare eroare AdBlue apoi și martor motor. Având un OBD la mine am scanat și șters erorile. Au reapărut. Apoi le-am șters iar și vreo 800 km nu a mai aparut nimic în bord si eroarea AdBlue a fost stinsa. Pe ploaie au reapărut si nu s-a mai stins, acum aratandu-mi 450 km de făcut pana nu va mai porni.
    Din ce am văzut pana acum, modulul de AdBlue e cauza multor erori. Al meu nu are vreo gaura asa cum s-a scris mai sus în mesajele din acest topic. Sub rezervorul de AdBlue este putina umezeala dar mufele sunt toate uscate.
     

Distribuie pagina asta