1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

ECU la A4 B5 motor Benzina - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de LupuRoberto, 11 Mar 2011.

  1. LupuRoberto 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4(b5), 1.8, 92kw,ADR
    Salut tuturor,
    weekendul trecut am inceput sa am niste probleme destul de serioase cu masina si sper ca puteti sa ma ajutat cu ceva sfaturi.

    Duminica trecuta am descris pe un thread problemele care le aveam la momentul respectiv, intre timp se pare ca lucrurile s-au agravat.
    Descrierea initiala a problemei:

    - ieri(sambata) am plecat in afara loc. cca 100 km, masina a mers impecabil consum 6.9l/100km
    - cand am ajuns la destinatie am trecut pe la o spalatorie si i-am facut exteriorul
    - astazi(duminica) cand am pornit masina mergea ingrozitor:
    ------> tremura foarte tare la relanti (peste 2000 rpm nu se mai simteau asa tare)
    ------> cand incercam sa plec de pe loc dadea sa se opreasca motorul, trebuia sa o accelerez foarte tare (2000-2500)
    ------> Erroare VagCom : 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    ------> Se simtea un miros de benzina in jurul masini(probabil erau gaze nearse de la esapament)
    ------> consum la intoarcerea in bucuresti 16l/100km
    ------> motorul nu avea putere deloc nici macar in treapta 1 sau 2

    Luni am chemat pe cineva sa se uite la masina insa nu am mai reusit sa o pornesc.
    Desi vag-ul zicea ca sonda respectiva nu func. am tinul cont de sfaturile lui iulian_1976 gasite pe forum si nu m-am grabit
    sa o schimb ci ne-am indreptat atentia catre partea de aprindere.

    Pana acum am facut urm:
    - Am obsevat ca o nu am scateie pe una dintre fise (cyl 2 parca) asa ca am inlocuit fisa (nici un effect dupa)
    - modulul de aprindere este acesta (cu doua fise pe bobina): [​IMG]
    - Am verificat apoi si a doua fisa de pe aceasi bobina si dupa ce am vazut ca nici ea nu da scanteie am schimbat modulul de aprindere (dezm.),
    fara nici un rez, modulul schimbat avand aceasi problema nedand scateie pe ambele fise ale bobinei doi
    - Crezand ca si modulul asta este stricat am incercat sa il testam dand scanteia manual:
    => Am prins masa pe modul, 12v pe pinul din mijloc si o fractiune de sec 12v pe pinul din dreapta bujia dand scateie,
    facand testul asta am tras concluzia ca modulul de aprindere este functional si ca problema este in alta parte.

    In mom. asta ar mai ramane de verificat senzorul hall ( g40 ) care se afla in fata langa radiator sub capacul de plastic al distributiei si un alt senzor asemanator care ar fi in zona volantei.

    As vrea sa stiu ce senzori mai influenteaza aprinderea sau ar putea bloca/comanda bobina2 de inductie sa faca scanteie(speed sensor, knock sensor)
    Orice sfat,idee este binevenita.
    Masina este A4(B5) motor 1.8 benz 92kw (ADR)

    Va multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Iun 2012
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ... bine ca vagul totusi "spune" ceva,jetul de apa posibil sa fi ajuns si in zona unde se conecteaza sonda lambda,din cate stiu
    ea este acoperita in partea de sus cu o "palarie de cauciuc".
    Acum trebuie sa schimbi sonda lambda sa vedem ce se intampla sa speram ca porneste,daca asta spune vagul asta trebuie sa faci.

    Cum stai in fata masinii in partea stanga a motorului,pe lateral jos intre motor si carcasa de plastic in care e filtrul de aer, o sa vezi o chestie care porneste din zona tevilor de esapament si intra aprox. in dreptul motorului, in aceasi zona cred ca este acoperita cu o ''palarie'' de cauciuc ,o s ma uit maine mai exact,ea intra oarecum "lateral" se observa usor.

    Vezi poza asa arata,pana in 12/1999 este un tip de sonda, dupa este alt tip.
    ...sa ne tii la curent ce se intampla dupa inlocuirea sondei.
    Succes.
     
    Ultima editare: 11 Mar 2011
  3. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    schimba sonda lambda, normal la 160.000km e perioada ei de inspectie. Daca e prima e de rau, fiindca nu stie cum sa faca amestecul aer/benzina si nu poate regla aprinderea. A doua sonda doar ii confirma primei daca a facut astea bine.

    Cand celei de-a doua sonde ii "miroase" a benzina/aer extra in esapament sau alte nebunii, ii comunica primei sonde sau calculatorului ce sa schimbe pentru a rezolva.

    Daca iti da eroare, de ce nu ai schimbat aia din prima. Doar cand scrie "intermintent" in eroare o poti lasa, deobicei cand ai scos vreo mufa si repuso cu bateria inca pe circuit.

    apropo nu uita sa stergi eroarea dupa instalare ca tin minte am citit pe undeva cu eroarea inca in calculator posibil sa nu isi faca treaba calumea si nu isi da acel reset + perioada de adaptare primele 30sec la pornice.
     
    Ultima editare: 12 Mar 2011
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Asta este cea care se vede clar la mine, acelasi motor ca al tau,daca mai este inca una este mai spre esapament banuiesc.

    ...nu'mi dau sema cum a putut ajunge apa acolo.
    Doar daca ai "spalat" motorul ar fi o explicatie.
     
  5. DXG audi

    DXG audi 2nd Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2010
    Locație:
    gorj
    Masina:
    audi a4 ... 1.6 benzina... 1995
    tind sa cred ca problema vine de la un sezor care citeste pozitia arborelui cotit de pe volanta sau pe axul cu came nu stiu exact unde vine pe motorul asta dar nu neaparat sonda lambda....cu sonda lambda defecta poate sa functioneze in regim de avarie ...multa bafta si asteptam sa ne spui ce ai rezolvat
     
  6. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    nu are legatura cu apa acolo, am turnat apa cu furtunul peste acel senzor si nu a patit nimic.

    Un senzor se afla inainte de catalizator si unul dupa. Fara sonda lambda masina deabea merge, e cel mai important senzor de pe masina. Adica sunt ca vin pereche mama si tata :p .

    Deobicei se intrerupe firul pe undeva, cauta pe lungimea lui, sonda vine cu firul ei fix din cauza asta; oricum nu prea poti sa-l repari..
     
  7. LupuRoberto 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4(b5), 1.8, 92kw,ADR
    Update:
    - vineri am am schimbat iar modulul de aprindere (l-au inlocuit cei de la dezmembrari de unde il cumparasem) si la fel nicio schimbare, aceleasi bobina/fise nu da(u) scanteie
    - am scos ECU si am verificat traseul electric intre modul aprindere si mufa rosie care intra in ecu (pin5 si pin13): ok (fara scurt la masa sau intre ele)
    - am dat comanda ptr senzor hall si senzorul de sub filtrul de ulei.
    - sambata au venit senzorii i-am inlocuit si nicio schimbare

    Legat de sonda de oxygen:
    - eroarea imi apare doar cand am motorul pornit, duminica cand am inceput sa am problemele o stergeam si nu mai revenea pana nu porneam motorul
    ex de luni de cand nu mai pot porni motorul nu am mai vazut eroarea cu sonda.

    Am mai aflat ca este posibil sa se fi dereglat 'ceva' pe la axul cu came (camshaft) care ar influenta senzorul din zona respectiva.
    Ati mai auzit de asa ceva? Si daca da in ce conditii pot aparea astfel de dereglari.

    Ce a mai ramas de verificat:
    - doi senzori care se afla aproape de cutia de viteze
    - Senzorii de detonatie(knock sensor), am inteles ca sunt doi
    - ECU

    Ar fi bine daca as gasi pe cineva cu un motor ADR sau compatibil sa verific macar daca ECU este bun.

    Va multumesc mult ptr raspunsurile voastre.
     
  8. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    mai omule dar si normal ca eroarea sa apara doar cand pornesti motorul pentru ca DOAR atunci functioneaza senzorul, el citeste gazele ce iesa din motor si face ajustari impreuna cu ECU. Prin faptul ca tu ai sters eroarea si a aparut iarasi la prima pornire e clar ca acel senzor e dus, daca era de la apa disparea daca isi revenea.

    Oricum apa nu are nici o legatura cu senzorul, vrei sa-ti fac un clip cum torn 20litri de apa pe al meu senzor fara sa se strice?

    Treaba ta, ai si schimba senzorul de detonatie, senzorul de pe volanta, senzorul de viteza/turatie, senzorul temperaturii, senzor temperatura aer admisie, senzor batai, dupa ce ai sa cheltui 10mil pe astea, ajungi acolo unde masina iti spune in FATA ce o doare si ai sa mai dai 5mil pe cele 2 lambda...

    Daca tot vrei sa arunci cu bani ia si schimba si ECU-ul, e ieftin undeva pe la 5mil....nu incerca sa fii tu mecanic, nu degeaba apare acea eroare acolo.
     
  9. LupuRoberto 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4(b5), 1.8, 92kw,ADR
    Toti mecanici cu care am vb sau care au venit la masina au spus ca functionarea proasta a senzorului nu imi poate afecta aprinderea
    si ca eroarea o primeam pentru ca mergea in doua pistoane, gazele pe evacuare fiind in afara limitelor acceptate de senzor

    Cum ai zis si tu: "normal ca eroarea sa apara doar cand pornesti motorul pentru ca DOAR atunci functioneaza senzorul" mie nepornindu-mi motorul crezi
    ca ar putea senzorul respectiv sa fie vinovat si sa intrerupa aprinderea pe doua bujii?
    (daca da este nevoie sa inlocuiesc ambii senzori pre si post cat )

    Nici nu am zis ca apa ar avea vreo legatura (am scris doar in primul post ce anume am facut cu masina cand a aparut problema)
     
    Ultima editare: 14 Mar 2011
  10. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    ce mecanici ai vorbit? Mecanici din Romania sunt niste prosti 95% din ei, habar nu au ce face acel senzor, dute informat bine ce face o anumita piesa si fa niste teste, ai sa vezi ca habar nu au ce face ce...

    Cauta pe google, uite exemplu: http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html .

    Deobicei pre senzorul se strica primiind gaze mai calde si mai murdare, al 2lea e dupa catalizator si scapa mai usor.

    Tie ca nu iti porneste e una, incepe prin a schimba ce stii sigur ca e stricat.
    Apoi verifici aprinderea: bujii, fise, modul apr., bobina inductie.
    Verifici admisia aer: MAF-ul, clapeta.
    Verifici alimentarea pompa.

    Uite ceva asemanator cu tine, modul aprindere stricat si cilindrul 2 missfire:

    http://www.audizine.com/forum/showthread.php/416723-misfire-coil-pack-or-icm

    La link problema era la niste fire ce pleaca de la modulul aprindere spre masina, cica erau arse/coapte dupa izolatie.

    Poti sa mai verifici alte cauze. Clar ceva iti opreste aprinderea la cilindri, ori e senzorul impreuna cu modulul sau doar una din ele. Totusi verifica toate cablajele cat poti si ai acces.
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Incearca un modul nou de aprindere asa poti fi sigur daca modului este bun sau nu.
    Pe una din fise nu'iti vine curent,una dintre cele de pe modulul de aprindere este clar ca ceva nu este in regula cu modulul.
    Daca era din "spatele" modulului nu venea pe toate 4 fise scanteie,asta mi se pare logic doar "curentul" nu face deosebire intre fise vine de pe acelasi cablu in spatele modulului .:)
    Asta este parerea mea desigur.


    ...stiu este scump un modul din acela,din dezmembrari de asemenea nu poti fi sigur.
     
  12. LupuRoberto 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4(b5), 1.8, 92kw,ADR
    Modulul de aprindere nu dadea scanteie pe ambele fise de pe bobina din dreapta.

    Am facut niste verificari la modul si la traseele eletrice pana in ECU, toate fiind ok, asa ca am hotarat sa schimb unitatea centrala.
    Vineri dimineata mi-a sosit ECU-ul l-am pus pe masina, dat la automat si SOC!! :D : aveam scanteie pe toate cele 4 bujii

    Am remontat tot ce desfacusem pe la motor am reconectat cablurile la injectoare si am chemat un amic sa imi imperecheze imobilizatorul cu noua unitate centrala si cam asta a fost tot, dat la cheie si a pornit masina :D

    Am facut cativa zeci de km fara nici o erroare pe vag. Sper ca noul ECU sa nu aibe parametri modificati.

    Toata distractia a costat:
    200 Modul Aprindere (dez)
    385 Senzor CMP si CKP (noi) - schimbate inutil
    260 Unitate centrala ECU (dez)
    + benzina
    + timp pierdut
    + tutun :D
    ----
    845 RON

    ps: Se poate modifica titlul threadului : "[REZOLVAT] Sistem aprindere 1.8 ADR (nu porneste)" ?
     
    Ultima editare: 19 Mar 2011
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...sa atrageam concluzia ca ECU a fost problema,interesanta intamplarea ta.
    Cand ai spalat masina s'a intamplat ceva la Ecu asta e clar.

    ... nu poate fi reparat oare ECU ?! ce o fi ars ?
     
  14. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Eu unul stiam ca un ECU nu are cum sa se strice fara factori externi. Oricum important e ca ai rezolvat problema. Cat mai multi km :)
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Iun 2012
  15. LupuRoberto 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4(b5), 1.8, 92kw,ADR
    ECU impreuna cu modulul de aprindere au fost stricate.

    Modulul avea cateva crapaturi zdavene, pe unde banuiesc ca au scapat scanteii la masa,
    in momentul in care s-a "scurtciruitat" una din bobine a ars si cananul din ECU care o comanda.
    (cred ca au cazut niste stropi de apa din grila cu cerculete fix peste radiatorul modului - am deschis capota sa completez antigelul)

    De reparat cred ca se poate (un optocuplor sau un driver probabil au cazut), unitatea functionand OK in rest,
    dar mi-a fost mai ieftin sa o inlocuiesc, am primit oferte de reparatie intre 100 si 200E...
     
  16. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Copie eeprom pentru A4 B5

    Salut baieti si fete (daca e vreuna:shrug:)
    Pe scurt : am un fost coleg de munca din Chile. Omu' are un A4b5 1.8L motor ADR din 1996.Rezulta ca la schimbarea bateriei efectuata intr-un atelier la el in tara,intr-un fel sau altul i-au bulit eeprom-ul.Adica nu mai poate nicicum sa porneasca masina.A pus vagcom-ul pe ea si nu mai vede nici un parametru.A incercat cu commander-ul sa scoata fisierul .bin : i l-a scos gol ! nimic! Culmea e ca ii accepta pin-ul!!!!!
    Atunci,el m-a rugat pe mine,eu va rog pe voi : cineva cu un motor identic are o inima atat de mare incat sa faca o copie eeprom si sa mi-o dea cu pin cu tot sa i-o pot transmite colegului meu unde a-ntarcat mutu' iapa,in Chile ? Omu' sta de o luna si nu gaseste pe nimeni sa-l ajute, el e convins ca e singura solutie...
    Multumesc anticipat!
    :salute:
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Iun 2012
  17. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Esti sigur ca are nevoie si de pin de immo daca rescrie eprom-ul? Nu cred ca are legatura cu mapele. Pe ecu bosch de tdi si dti nu a fost nevoie. Nu stiu ce e pe 1.8 dar e posibil sa nu fie nevoie. O sa ma uit pe www.ecuconnections.com . Sunt ceva fise originale pe acolo


    Am si gasit 4 fise. Sunt de A3, dar nu conteaza. Sa identifice care PN se potriveste cu ce e pe cutia lui de la ECU.
     
    Ultima editare: 6 Iun 2012
  18. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Razvan multumesc mult,abia acum am vazut post-reply-ul,daca a fost mutat... Si intreb si eu,ca nu ma pricep foarte bine,nu trebuiau sa fie fisiere .bin ? Si daca nu,cele pe care mi le-ai dat se scriu cu vag+k la fel ca cele .bin?
    :anbet:
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Feb 2017
  19. dorru

    dorru 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2009
    Locație:
    Berzovia
    Masina:
    A4B8 CAGA 2.0TDI, 143 cp /2009
    Salut. In situatia in care schimb ECU la 1,6 ADP , ce setari trebuiesc facute ca sa functioneze????? Aceste setari se pot face cu VCDS?????Mersi
     
  20. marcon242

    marcon242 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    a4 1,6 1995
    Trebuie codul pin de la immo, restul se face cu VCDS. Codul de la immo se poate afla de la reprezentanta sau prin citirea memoriei 93c46 din modulul immo. Cu VCDS se face imperecherea ECU cu IMMO.
     
    Ultima editare: 25 Oct 2013

Distribuie pagina asta