Ma gandeam ca sunt putini cei care baga bani in B5-uri, dar observ ca mai descopar cate unul. Eu unul daca nu o vand la un pret satisfacator, pun prelata pe masina si astept sa intre la epoca. Ai adus masina la o privire placuta de-a lungul timpului, insa consider ca s-a exagerat pe partea de bass. Dar daca e si de prezentare pentru clienti atunci se intelege. Eu am incercat pe cat de mult posibil sa reduc vibratiile catre exterior, sa nu se auda nimic zornaind de afara. Nu ti-ar strica un volan in 3 spite si un maxidot
Salutare! Cum am precizat, ceea ce am postat este pana in anul 2015, de atunci am adus si alte modificari pe sunet: - alte difuzoare pe joase, made in Rusia; - insonorizare portbagaj, usi, fete usi, podea, etc, caci o lua saraca masina la sanatoasa, dar se tine foarte bine; - usi facute cu fibra de sticla, 2 x 16.5 midbasi pe usa; - tweetere de 28 mm; - amplificator separat pentru midbasi si tweetere; - Rca de inalta calitate, caci la medie inalta nu mai merge ca la basi. Intre timp am luat si volan S in 3 spite dar am intalnit o problema si sper sa ma ajutati sa o rezolv. P.S: b5-ul asta n-o sa-l vand, dar si cand voi lua altceva, tot audi se va chema. P.S.2: vin si pozele cu cele enumerate mai sus, acu le caut pe laptop sau site. Stima!
Seara faina! Cum masina valurea cam tare (bafta mea ca n-am vreun plastic gen Renault - Dacia, ca le lua mama gaia), am zis ca e pacat sa nu investesc si-ntro insonorizare. Scopul insonorizarii pe scurt: - vibro - modelul acela cu pelicula de aluminiu si bitumat de diverse grosime, se instaleaza atat pe partile plastice cat si metalice: usi, fete usi, podea, plafon, portbagaj, etc. *scop - rigidizarea suprafetelor care pot rezona atunci cand difuzorul canta, sau zgomote ce se transmit de la roti catre diverse supragete care la randul lor preiau frecventele si bazaie, paraie; - fono - cu burete fonoabsorbant: usi, fete usi, podea, plafon, portbagaj, etc. * scop - atenueaza zgomotele trenului de rulare, eventuale sunete nelalocul lor atunci cand ascultam muzica, ecou, etc; - termo - se aplica pe toate suprafetele dar mai ales pe capota motorului * scop - ajuta iarna la mentinerea motorului cald perioade mai mari de timp, vara exact opusul; Poti sa citesti mai multe despre insonorizare si aplicarea insonorizantului intr-un articol scris de mine aici. Am folosit STP - standartplast dar si CTK in cazul portbagajului unde grosimea a fost de 2.5 si nu de 1.8 cum am pus pe restul masinii. Vezi preturi pe site. Cateva imagini cu insonorizantul: Daca adun timpul de lucru, in vreo 3 zile am terminat, singur desigur, cu role speciale, spatule si rabdare. Stoc exista pentru tot felul de insonorizant, sunt deschis la orice informatie.
Un pret estimativ la material? Aveam de gand sa fac la cea albastra, dar cum e la vanzare ramane asa. Eventual la cea de-a doua masina plus ca acolo e Bose de fabrica.
Mai usor de instalat STP-ul. Diverse pachete , astfel incat sa poti insonoriza 2 usi, 4 usi, 4 usi cu portbagaj, etc. STP Black Silver Shop Pack 1.8mm - 0.8 m2 - 82 lei STP Black Silver Door Pack 1.8mm - 2 m2 - 205 lei STP Black Silver Bulk Pack 1.8mm - 4.5 m2 - 410 lei STP Black Gold Bulk Pack 2.3mm - 4.5 m2 - 452 lei Pentru a vedea produsele click aici.
Deoarece simteam lipsea de medii inalte, a trebuit sa aduc modificari si in aceasta directie. Am stat foarte mult si m-am gandit daca voi alege game superioare hertz hi fi sau gama spl si spl show. Difuzoarele de hi-fi auto au sensibilitate cuprinsa in mare parte intre 90-95 db, un sunet liniar, o frecventa de rezonanta foarte joasa comparativ cu cele de spl. Wattajul o idee mai modest insa diferenta cronica o face sensibilitatea mare a difuzoarelor de spl. Doar prin simpla comparatie, daca am avea doua difuzoare cu acelasi wattaj rms, cel cu sensibilitatea mai mare va fi perceput de ureche ca de 2 ori mai tare in cazul informatiilor din paranteza. (spl 90 dB dif 1 si spl 96dB al doilea difuzor). Am renuntat la galagia de calitate pentru difuzoare de hi fi , astfel incat atunci cand dau jos subwoofer-ul totusi sa mai am si eu ceva joase, o voce grava macar pana la 70-80 hz, situatie ce nu o intalnim la difuzoarele de SPL, acelea abia daca coboara pe la 110-120 hz. Lasand teoria deoparte am mers pe 2 x 16.5 cm Hertz pe usa alaturi de un tweeter gama de varf Hertz cu wattaj maricel (180 w rms la peste 5000 khz). RCA-urile alese au fost unele triplu ecranate, de varf as putea spune, connection, aproximativ 100 lei setul. Daca la joase mai este cum mai este, la medii inalte ,n-ai voie sa gresesti, sunetul trebuie sa fie impecabil. A fost nevoie de un amplificator pe 4 canale destul de potent, si dupa ce am comparat aproximativ 7 branduri, am ales un ground zero (sh desigur =)) ) care mi-a parut ca are banda mai larga fata de celelalte, din pacate n-am avut buget ptr hertz sau audison in cazul vocilor. Pentru ca usile n-au format mai mare de 1 x 13 cm a trebuit sa lucrez cu fibra de sticla si sa dau o forma placuta, utila, de durata. Forma de baza am dat-o cu ajutorul inelelor din MDF. De aici se intelege ceea ce am vrut sa iasa: Revin cu restul de poze, salutare!
Fara prea multa vorba, o sa las imaginile sa-si faca treaba. Mulajele au fost facute direct pe fata de usa, dar inainte am lipit banda astfel incat rasina , respectiv intaritorul alaturi de fibra de sticla sa nu poata curge pe fata. Am fixat inelele de mdf, le-am lipit bine de tot, asta dupa ce ma luase un pic capul, vremea nefiind favorabila, temperaturi joase, rasina nu se usuca atat de usor ca la razele soarelui, etc. Pentru a putea da forma finala am folosit la fatada mulajului o panza usor maleabila, peste care iarasi am dat cu rasina, , intaritor si fibra de sticla. O operatie de durata, migaloasa, cu mult miros, dar care lafinal mi-a oferit satsifactia de a trece de la 1x13 cm midbass , la 2 x 16.5. La final, cu ajutorul unei freze am taiat adaosul de material, in interior am completat cu insonorizant STP. Rezultatul este placut dar se putea si mai bine. A se observa neuniformitatile: daca as fi facut fetele pentru client, mi-as fi dat silinta sa iasa netede si apoi vopsite, dar n-am mai avut rabdare, n-am finisat ci am pus direct vinilin, restul de activitati le pot face si cu alta ocazie, dar am vrut sa-mi cante. Cu trasarea tweeterelor, mediilor, pana la amplificator si alte conexiuni, in urmatoarele imagini. Seara frumoasa tuturor!
Am si eu marea rugaminte ca atunci cand mai atasezi poze sa nu mai apara nici un fel de reclama la site-ul care il detii si care iti apartine asta ca sa nu iti fie sterse si pozele ulterioare si chiar sa ai probleme pe viitor cu privire la incalcarea regulamentului privind publicitatea neregulamentara. Multumesc foarte mult pentru intelegere. P.S.: Nu ma intelege gresit. Chiar apreciez ce faci cu masina si faptul ca pui la dispozitie informatiile care le detii dar aici pe forum publicitatea neregulamentara nu este permisa sub nici o forma (din mai multe motive) si este foarte restrictionata (nu este permisa nici in username, nici in semnatura, nici in poza de la avatar, etc. .. ). Pentru publicitate exista doar aria de prestari servicii si/sau vanzari si atat, iar acolo cu restrictiile mentionate de mine anterior si mentionate in regulament.
Iata ca m-am intors cu informatii noi, si am facut modificarile la acele poze unde aparea site-ul. Stiu, o gramada de "hire", asa cum spunea mamaia ) sau un batran cand instalam unui prieten pe trotuare in urma cu mai multi ani: " aoleu nepoate, dar o mai faci?" Am raspuns scurt: " de n-o merge ii dam foc, doar o singura sansa avem sa iasa bine" :P Ei bine, trasand fiecare tweeter in parte, midbass (2 la numar pe usa), plus 3 seturi de RCA-uri, remote, se justifica numarul mare de fire dar odata instalata toata reteaua a iesit un singur sul/snur, cum vrei sa-i spui. Hai ca e curat acum: Fiecare traseu de RCA a fost dus catre amplificatorul pe 4 canale , respectivul monoblocul (cel pentru subwoofer) Traseele difuzoarelor asemenea, catre fiecare amplificator in parte. Iar cablul de plus pe partea opusa la toata reteaua aceasta de RCA, respectiv cablu audio tweetere si midbasi. Am instalat fetele de usi, praguri, banchete, mocheta si totul a iesit bine. In portbagaj sunt bucuros ca am putut monta in plus baterii, un scaun de pescuit, 2 truse, cric, GPL, un spray de pana, coarba si un bidon cu apa distilata. Pentru mine e de ajuns, bancheta spate sta mai tot timpul rabatata, iar daca am de facut cumparaturi, o ridic, las muzica incet si consider ca am masina in 2 usi . Tin sa fac o precizare: este un chin sa fiu la volan si sa mi sune telefon, sau mai rau de atat, sa am persoane in masina care (dupa cum e si normal - sunt constient de asta) sa nu suporte muzica asa in stilul meu. Eu d-aia mi-am pus toata instalatia si tot nu-mi ajunge, e masina daily. Ascult chiar si la drum lung : Buzau-Pitesti il duc fara probleme, ma dau jos buimac ce e drept, iar daca trebuie sa parchez o las mai incet, in rest ma descurc chiar si fara oglinda din interior care de regula, la primele 2 vibrate deja se lasa-n jos. Am si eu piticii mei, pitici multi, dar nu cei ai lu' Alba ca Zapada. Seara faina! P.S: Revin cu ultimele update-uri la basi, Alphard - Rusia, tot 2 x 15 inch.
Salut! Cum Db Audio T-rexi de 15 inch au cantat mai bine de 2 ani jumatate pe masina, a venit timpul pentru un upgrade la bassi. Hannibal, mai exact Alphard Hannibal, woofere de provenienta Rusia, difuzoare cu un mare potential, o calitate sonora deosebita, o frecventa de rezonanta joasa, cu xmax sanatos si un wattaj care chiar releva realitatea si nu scoruri umflate cum am intalnit la alte branduri. Am facut proba cu o bucata(750 rms dati de producatori) iar in perioade scurte am reusit sa-l imping chiar si cu 1800-2000w in zona 30-40 hz fara probleme, melodii de subbas d-ale lui DECAF. Am ramas placut surpins, si-am comandat a doua bucata. Cu toate ca sunt Dealer Alphard si a altor multe branduri, Alphardul pot sa zic cu lejeritate ca sunt in top pe tara. Acestea mi-au parut a fi cele mai ok produse din categoria woofere: performanta/pret/calitate, de aceea vine si a doua bucata. Probabil se intreaba diverse persoane, la ce bun atata bass care farama masina. (N-o problem, avem insonorizant) Raspunsul este simplu, unora le place sa fumeze, altora sa faca diverse activitati, ei bine... am si eu dragoste aceasta fata de sunet, si nu orice sunet, zona asta extrema. Seara frumoasa tuturor!
Hello! Avem 2 bucati acum de Alphard Hannibal, foarte multumit. N-o sa stea mult pe masina, de regula asa procedez an de an, cum vine luna Decembrie dau subwooferele, ampul pentru ele si bateriile din spate jos. Pun totul la adapost si bateriile pe redresor, abia dupa ce trec zapezile le reinstalez. Intre timp fac upgrade-uri diverse ba pe audio, ba tehnice, etc. Seara frumoasa, week-end placut si un Craciun Fericit tuturor!
Cum topicul meu este plin cu difuzoare, subwoofere, insonorizant, etc... astazi furnizez o informatie utila pentru cei care au doresc GPL pe masina, sau care si-au instalat deja dar n-au avut rabdarea pentru a nota si pastra bonurile de gpl si benzina. ATENTIE, nu promovez GPL, dar poate ajuta pe cineva. Cu siguranta este utila informatia. Am prostul obicei de a pastra si nota an de an bonurile de benzina si gpl deoarece vreau sa aflu consumul la masina. Astazi am tras linie si am ajuns la urmatoarele rezultate: Consum in lei: 5772 ron Litri GPL+Benzina: 2417 litri 4902 lei GPL = 2254 litri (medie pret litru - 2.17 lei) 870 lei BenzIna = 163 litri (medie pret litru - 5.33 lei) Daca alimentam doar cu benzina as fi cheltuit 12882 lei, asadar am economisit 7110 lei. Transformand asta in procent, mi-a iesit un consum banesc cu 55 % mai putin. Am parcus aproximativ 22000-23000 km, o sa vad maine exact ce arata in bord, si aproximez un consum de 10.5 -10.9 litri la suta. Anul trecut am avut consum de 9.42 litri la suta si costuri de 3456 lei. costuri doar pe benzina 8000 lei - Economie in procent 58.5 % De aici reiese ca imping pedala mai serios, trafic intens in capitala fata de buzau, plus ca umblu mereu cu porbagajul full de subwoofere, baterii, cabalaj, amplificatoare (jante 17 vara , iarna normale de 15, toate acestea insumeaza mai bine de 100 kg in permanenta si motorul meu de 1.6 le simte). Economie nu cred ca faci (doar daca stii ca pe benzina mergeai x km si sa pastrezi distanta chiar si cu gaz). Pana la urma de cati banuti iti permiti, de atata sofezi, dar trebuie retinut ca faci uzura intr-un timp mai scurt, schimburi mai des la toate consumabilele, iar km in plus fara numar si fara combinatii de n luate cate k. Stiu ca exista topicuri dedicate consumului, n-am idee daca include vreunul si GPL+benzina, vreau sa postez si acolo, un link ar fi ideal , multumesc. Stima!
Ieri dimineata m-a lasat pompa vacuum, tragea sa moara de vreo luna juma si pan la urma a cedat. Fiind constiincios, mi-am facut tema si am pus in practica prin a verifica daca a iesit vreun furtun si am pierderi prin diverse locuri dar m-am lamurit rapid dupa ce am demontat furtunele de la pompa. Niciun pic de aer. Am aplicat un post pe un grup , Bazar Audi A4 B5 pe facebook si in scurt timp am primit cateva modele, unul fiind exact ca cel de pe masina mea, Instalarea a decurs cu usurinta, acees in zona spate dreapta a portbagajului facandu-se dupa ce scoti acel capitonaj din locasul sau. Cel care mi-a oferit piesa, se ocupa strict cu dezmembrarea de Audi A4 B5, fiind pasionat de acest model. Il cheama Robert Negoita si aici puteti lua legatura cu acesta.
Cum am masina in service pentru a schimba cateva brate pe fata, am calculat o noua incinta pentru subwooferele alphard. Litraj mai mare, acordaj mai jos iar teava de pvc o folosesc pe post de port bass reflex, am evazat-o la ambele capete cu ajutorul unei suflante si abia astept sa incep lucrul la incinta. Nu mai am rabdare,abia astept sa urc basii pe masina.
Legat de schimbarea pompei de inchidere centralizata, mi se dusese si mie la audi 80. Si a ta era "incastrata" in niste bureti foarte densi? Erau uscati? La mine erau destul de umezi intr-o parte si nu stiu daca e normal sau nu. Ai iesire pentru furtune si din bancheta spate?
La toate sedan-urile mai devreme sau mai târziu se strânge umezeală în acea zonă, fiind, printre altele, un motiv pentru defectarea modulului de închidere centralizată. Un furtun merge direct la tija capacului de la rezervor, iar celălalt în distribuitor sub banchetă în partea dreaptă.
Salutare, Scuze ca am raspuns atat de tarziu, plin cu treaba mereu. Precizez ca si in cazul buretilor care astupau pompa, apa era si la mine, insa nu de speriat. In urma cu aproximativ o luna am schimbat incintele, am trecut la port aero facut din teava de pvc de 200 diametru, asta pentru ca am dorit un litraj pe masura cerintelor difuzoarelor si o frecventa de acordaj mai joasa. Zis si facut, dar s-a intamplat ca masuratorile portului sa fie usor eronate, si intamplarea a dus catre un acordaj mai jos cu 2 Hz, un f3 si mai jos, inca in parametrii, extrem de multumit. O sa fac si video, dar astept sa treaca zilele acestea ploioase. Incinta , compusa din doua incinte cu camera comuna, prinderi in suruburi, practic un montaj realizat in portbagaj, ce nu mai merge eliminat tot odata ci luat marunt fiecare surub, sau topor. Doamne ajuta sa nu fie probleme prin zona portbagajului, muzica sa cante!!! Intre timp am schimbat toate bateriile de pe masina, trecand la unele cu amperaj mai mare, necesitatea de curent in car audio unde bassi toaca mult , este mare.
Dooster Dupa ce am scazut ranforsarile, portul si volumul ocupat de difuzoare, am ramas cu 190 litri interni. Producatorul recomanda un volum asemanator. Sunt difuzoare cu EBP pentru bass reflex si din start litrajul pe bass reflex este mai mic ca in cazul difuzoarelor cu ebp pentru sealed care sunt puse in incinte bass reflex( sunet liniar mai greu de obtinut in litraj decent, etc) Inainte aveam litraj de 160 intern, si nu mi am permis acordaj mai jos de 36 - 37hz. Acum sunetul este liniar, ceea ce suna la 40 hz cu o anumita presiune (in vechea incinta), imi suna si acum, dar incinta actuala este mai melodioasa, altfel simt tot ce se petrece si se aude inca de la 30 hz in sus. Per total sunt foarte multumit, Hannibalurile din ce am inteles de la Group Alphard o sa treaca la gama machete, si o sa fie mfx30 38 mai nou. Foarte bune si melodioase, suna mai tare si mult mai melodios ca T rexurile de la Db Audio avute inainte. Ampliful are aceleasi setari ca si inainte de alpharduri, acelasi consum, sunet cu mult peste.