1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Electroventilatoare la A4 B8 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de mario.popescu, 9 Aug 2013.

  1. mario.popescu

    mario.popescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8, 2.0 TDI
    Am o problema cu electroventilatorul care a inceput sa scartaie.

    Am fost la mecanic pentru diagnoza si mi-a dat o varianta destul de costisitoare ca pret, dar si ca timp, minim o saptamana timp de livrare.

    Aveti idee unde as putea gasi unul in timp rapid?
    Marti plec din Bucuresti si as avea nevoie sa rezolv pana luni seara problema.

    A4 B8 2009 CAGA
     
  2. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Problema se poate rezolva foarte simplu. Un electrician adevarat da jos electroventilatorul si inlocuieste carbunii cu tot ce mai este nevoie acolo (curatat, gresat, etc.) la electroventilator.
    Eu asa am facut la B6. La un scan cu VagCom zicea ca are probleme (open circuit) la modulul electronic de comanda al electrovent. Nu mergea nici clima, motorul se incalzea, crestea presiunea la maxim in instalatia de clima, etc. Aiurea! Carbunii erau terminati. Mai mult a durat pana am ajuns la electroventilator. 4 carbuni au costat 25 lei. De atunci merge ca nou! :)
    O chestie atat de simpla si logica (uzura carbunilor) te aducea la disperare (nu functiona clima!!!). :)
     
  3. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    scirtiie ptr ca s-a uscat bucsile in care sta axul.daca erau periile duse, nu functiona deloc.poti incerca sa gresezi cu wd40, cu furtunasul acela lung cu care vine, la bucsa din spate la care ai acces,la motoras.
     
  4. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Chiar daca se "usuca bucsile", nu scartaie. Aliajul (+ bronz) din care sunt facute nu permite asa ceva.
     
  5. mario.popescu

    mario.popescu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8, 2.0 TDI
    Pana la urma am cumparat unul nou, pret cu o oarecare reducere la Augsburg, 850 RON. La reprezentanta era 1350 RON.

    Fata de B6 la care fulia venea peste vascocuplaj, am observat ca la B8 in mijloc e acest motoras electric si nu am vrut sa fac experimente.

    Sunt de acord ca se poate repara, dar la mine a existat o constrangere foarte mare de timp si am preferat varianta schimbarii totale cu piesa originala(se pare ca pretul e atat de mare si datorita faptului ca piesa vine doar pe original-Valeo, stantat Audi).
     
  6. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    B6-le (BKE - E4 - 2004) despre care am facut referire nu are doua ventilatoare ci doar unul ce functioneaza in doua trepte. Banuiesc ca si la CAGA de pe B8, are unul singur si este controlata turatia de un modul electronic, nu?
     
  7. vladdd 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Q5 09 125KW CAHA
    De ce ventilatorul porneste la un drum de 15 km intins, fiind afara pana in 17 grade ?
     
  8. solver 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2008
    Locație:
    DE
    Masina:
    A6 2.0 TDI 2015
    Regenerare filtru particule ar putea fi o varianta.
     
  9. vladdd 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2013
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Q5 09 125KW CAHA
    De cateva zile am observat ca porneste ventilatorul, chiar si de dimineata la drumuri usoare...
     
  10. Grigoroiu Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, 2012
    Buna ziua! Daca ma puteti ajuta cu un sfat, am un audi 2.0 TDI din 2012 si am intampinat astazi urmatoarele probleme:
    -de dimineata fiibd frig afara si o zi ploioasa, am mers pe o distanta relativ scurta dar aglomerata, cca 2 km si cand am oprit masina am observat ca imi ramasese ventilatorul pornit. A functionat 3 min si eram putin uimit, pt ca nu ma aateptam sa se incalzeasca asa repede.
    - cand am plecat a 2 a oara am zis sa fac un drum mai lung in oras si sa vad exact cum functioneaza ventilatoarele si dupa ce am mers 5-6 km, am observat ca ventilatoarele mergeau continuu, fara oprire, chiar si dupa ce am stationat cu masina pe loc. Ce credeti ca ar putea avea? Sau e normal?
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Isi face regenerare DPF-ul. Nu intreba ce inseamna asta aici pentru ca nu este topicul dedicat si te rog sa citesti despre DPF pe forum si pe internet.
    In alta ordine de idei te rog insitent sa nu mai deschizi topicuri noi aiurea si inutil atat timp cat exista discutii despre problema care o ai in topicurile dedicate pe care esti obligat intai sa le citesti inainte de a scrie. Acum ti-am mutat mesajul unde trebuia sa scrii dar de obicei mesajele aiurea se sterg direct si fara alte explicatii. Multumesc.
     
  12. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Salutare, mă poate ajuta cineva cu schema de funcționare a ventilatorului de răcire? Motor 2.0 caga.
    Mulțumesc!
     
  13. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Este normal ca activation fan să fie la 10,20% atât la motor rece cât și la motor cald? A ajuns temperatura lichidului de răcire și la 95 de grade si activarea era tot la 10,20%...dacă opresc si verific termocupla este oprită. Am vazut-o funcționând doar cu clima pornită sau în timpul regenerării.
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    AB77ZYC, tu ai vreo problema sau doar vrei sa afli diferite lucruri ?
    Termostatul nu deschide decat pe la 102 gr C, nu-ti pleaca tie termocupla la 94 gr niciodata.
     
  15. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Nucugheri, si una si alta! Vreau sa deslusesc sistemul de racire să văd dacă funcționează corect, deoarece mașina a avut garnitura se chiulasa arsa. Vreau sa ma asigur că sistemul de răcire funcționează corect si nu asta a fost cauza arderii garniturii...
    Legatat de ce ai zis tu...termostatele le-am schimbat recent si cel mic deschide la 80 de grade...de unde chestia cu 102 grade?
    Pe lângă asta înainte să schimb garnitura activam niste functii cu vcds pe masina (aprox 30 de Min pornită pe loc) si când intru sa vad temperatura lichidului de răcire avea 107 grade (în bord 90, niciodată nu a trecut de 90), mă dau jos si ma uit, termocupla oprită! Acestea sunt motivele pt care caut să deslusesc funcționarea sistemului de răcire. Am găsit schema de funcționare a ventilatorului dar la alt motor, tare m-ar ajuta sa găsesc și pt motorul meu să testez funcționalitatea acestuia.
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Uite de-aici. Doar nu crezi ca spun basme .
     
  17. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Am înțeles, totusi suspectez o problema daca la 107 grade nu a pornit...când am deschis capota totul era foarte încins, adică mult mai încins ca de obicei...sa citească senzorul temperatura eronat? În realitate să fie alta mai mare? Masina nu are nicio eroare care să țină de motor sau răcire...nici în bord apa nu a trecut niciodată de 90. Dacă are relevanță, temperatura uleiului sta in jur de 100 în oras, iar afara a ajuns si la 120 în condițiile în care afara erau 20 de grade, nu stiu la cat o sa ajungă la vară când e canicula. De fapt eu nu am auzit niciodată termocupla să meargă, excepție clima pornită.
     
  18. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Haideti sa ne intelegem. Termostatele au o temperatura la care incep sa se deschida si una la care sunt deschise la maxim. Deci orice termostat functioneaza intro plaja de temperaturi, de cateva grade. Ca idee daca termostatul este de 87 grade (exemplu aleator) asta nu inseamna ca la 87 grade este complet deschis. S-ar putea ca abia pe la 92 de grade sa fie maxim deschis. Plus ca intre un dispozitiv calibrat mecanic si unul electronic si aici ma refer la senzorii de temperatura, exista diferente.
    Daca iei ca referinta temperatura uleiului, eu nu am observat sa fi depasit, la mine 107 grade, in regim de autostrada, vara trecuta la temperaturi ambientale de peste 35 de grade. La 20 de grade afara am observat ca uleiul avea undeva la 97-98 de grade la mers lejer (80km/h la 2.200rpm).
     
    Ultima editare: 27 Apr 2017
  19. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    La 90km/h si la mine sta sub 100 de grade, e adevărat că nu au fost 35 de grade...o să văd la vară...

    Nucugheri, în Etka nu este prezentată schema de funcționare a ventilatorului?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP

Distribuie pagina asta