1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Electroventilatoare la A4 B8 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de mario.popescu, 9 Aug 2013.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu exista scheme de functionare.
    Ai 3 variante :
    - schema informativa din ETKA (pentru unele repere destul de detaliata, pentru altele mai putin sau deloc)
    - schema pentru demontat/montat
    - schema electrica

    Pe tine ce anume te intereseaza ? Metoda de functionare a electro-ventilatorului, sau ?
     
  2. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Metoda (schema) de functionare ma intereseaza, sa pot testa functionalitatea acestuia.
    Nu am gasit nicunde aceasta schema pt motorul meu, decat pt benzina.
    Ms!
     
  3. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Astăzi am făcut un experiment cu o altă mașină identică, același motor, iar după 30 de minute de mers la relati, antigelul si uleiul aveau 106 grade, iar termocupla tot pe 10.20% adică oprită dacă te uiți la ea. Cand am deschis capota totul era foarte incins, nu puteai pune mâna pe nimic În compartimentul motor si un miros specific motoarelor incinse.
    În mers nu am putut face o comparație deoarece termostatele nu isi fac treaba corespunzător, doar când e fortata mașina sta apa si uleiul in jurul valorii de 90 de grade, la mers normal stau sub 90 inclusiv acul din bord.
    Probabil așa funcționează ele, pornește termocupla doar la temperaturi mult mai mai mari de 90 de grade, mașina respectivă are 410.000 de km si nu a avut niciodată probleme la motor!
    P.s.: după ce am pornit clima in staționare (termocupla undeva la 30%) în câteva minute toate valorile au ajuns în jurul valorii de 90 de grade.
    Este normal, așa fac si ale voastre?
     
    Ultima editare: 28 Apr 2017
  4. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C2 1,9 tdi (BKC) 2006 + VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007
    Nu, nu fac asa. Pana nu faci o scanare a masinii nu poti sa stii ce si cum nu lucreaza cum trebuie.
     
  5. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Am spus intr-un post anterior ca mașina nu are nicio eroare care aibă legătură cu subiectul în cauză....dacă crezi ca am omis ceva, spune-mi de pe ce modul să pun scan-ul.

    Mi-a promis cineva ca ca îmi trimite schema de funcționare din Elsa, după ce intru în posesia ei, o pun si aici poate mai are si altcineva nevoie.
    Sunt tare curios daca comportamentul descris de mine mai sus este normal sau nu, dar mă îndoiesc să funcționeze la asemenea temperaturi...
    Va tin la curent!
    P.S.:

    Dacă este o funcționare anormală cum rezolv problema? Un updade de soft la reprezentanta? Nu am alta idee momentan.
     
    CIRSTOIU ADRIAN apreciază asta.
  6. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Din păcate nu a găsit prietenul schema de funcționare a ventilatorului în Elsa...
    Am obosit sa caut acea nenorocită de schema, cred că ultima varinata este sa merg la reprezentanta să cer temperaturile la care pornește ventilatorul si inclusiv o verificare a respectării acestora...
     
  7. Bogdan.campean

    Bogdan.campean 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2016
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 b8 2.0 tdi 2009 CAGA 143 HP multitronic
    Salut. Acum când am oprit mașina și am ieșit din ea am.auzit că ventilatorul radiatorului, doar partea de plastic are un oarecare joc și suna a frecat/scârțâit. Trebuie schimbat sau se poate repara?
     
  8. AB77ZYC 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2017
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B9
    Salutare, a trecut ceva timp de cand mi-am tot batul capul cu schema de pornire a ventilatoarelor, tot nu am reusit sa o aflu...am fost si la reprezentanta unde nici acolo nu am avut succes...au zis ca nu imi pot spune nimic, decat daca vreau sa fac o verificare a sistemului de racire la ei, am acceptat dupa care m-am razgandit in momentul in care au zis ca trebuie sa faca si update de soft...
    Ok, una peste alta am aflat singur ca termocupla la A4 B8, motor caga functioneaza destul de "ciudat" in functie de temperatura de afara...in iarna am testat 3 masini, totate 3 ajungand la 106 grade fara ca ecu sa comande pornirea termocuplei.
    Surpriza a venit in momentul in care am facut acelasi test la aceleasi 3 masini cand afara erau 30 de grade, surpriza a fost ca la fix 105 grade ecu a comandat pornirea ventilatorului la toate 3! Probabil daca e mai cald afara il porneste mai repede...
     
  9. Smiley 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 ,2000(Caga) ,143cp,2010
    Apropo, are cineva schema din seria cu ce trebuie demontat pentru a desface electroventilatorul. Si al meu are joc ca si cum ar fi slabit. Trebuie schimbat in întregime sau s-a slabit ceva, vreun surubel sau altceva ?

    Și dacă ma puteti ajuta cu codul electroventilatorului va rog. Am unul singur. Nu am gasit decat sa cumpăr in întregime si costul e undeva la 300 de euro.
    Am vazut ca ventilatorul are câteva șuruburi de prindere bănuiesc că se poate schimba si separat nu întreg ansamblul. Va multumesc.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Smiley apreciază asta.
  11. Smiley 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iun 2015
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4 ,2000(Caga) ,143cp,2010
    Am un singur ventilator de asta eram nedumerit. Merci frumos.
     
  12. Red_

    Red_ Gold Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 Allroad
    Salutare, azi am descoperit ca elicea de la electroventilator e rupta efectiv.
    Am sanse sa inlocuiesc doar elicea ?
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca ne zici motorizarea si anul bolidului, poate deslusim misterul. :)
     
  14. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Parcă se auzea ceva ceva la meet...

    s8
     
  15. Red_

    Red_ Gold Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 Allroad
    Dap...aia a fost, am investigat si aia e...daca nu pot sa schimb elicea, altul nou!
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai citit 2 posturi mai sus ?
    Ai cumva 2.0 TDI CAHA 2010 ? Daca da, pune datele in profil.

    Nu poti inlocui doar elicea, vine cu tot cu motor si costa intre 450 si 650 ron, Hella sau Valeo (asta ai acum pe masina).
     
  17. Red_

    Red_ Gold Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 Allroad
    @audi66, am citit si n-am citit, poate eram.prea suparat si de aceea nu mi-am dat seama ca ceea ce intreb eu e ceva aaemanator cu problema colegului de mai sus.

    CAHA 2010, e motorul iar legat de profil..de vreo 10 luni vreau sa-l editez si primesc ceva eroare, drept e ca nu m-am stresat cu treaba asta asa de tare.

    Multumesc pt. ajutor!
     
  18. flawyl31

    flawyl31 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2017
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 Avant B8, 8+1 LLA, CAGA
    buna, am sters eroarea asta de 2 saptamani si iar a aprut, ce imi recomandati in prima faza?


    1 Fault Found:
    4515 - Radiator Fan (V7)
    P1950 00 [032] - Movement Restricted / Jammed
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    WD40.
     
  20. Red_

    Red_ Gold Member

    Înscris:
    7 Feb 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A4 Allroad
    Pana la urma am rezolvat problema ventilatorului, ieftin, elicea avea siguranta de tabla slabita si asta a generat miscarea de voblare.

    Am dat jos elicea si in locul sigurantei de tabla am pus o saiba si am dat 2 puncte de sudura, am centrat elicea cu ajutorul unor micro pene de plastic pe care le-am fixat cu epoxi metalic, dupa 24 de ore, am verificat elicea si aveam o miscare de voblare sub 2mm. Am montat totul sus si acum totul e ok, sper sa tina aceasta "carpeala".

    Timpul de lucru..7 ore, 3 demontat, 4 montat.
    Victima colaterala: un bec H11 de la proiector, l-am spart la demontare.


    Cateva poze:

    IMG-20180124-WA0027.jpeg IMG-20180124-WA0023.jpeg IMG-20180124-WA0029.jpeg
     
    audiss, Smiley, audi11wst și alți 3 apreciază asta.

Distribuie pagina asta