UITATI AICI UN ARTICOL CONCRET CARE EXPLICA CUM STA TREABA CU K&N SI INGENERAL CU FILTRELE SPORT(scuze ca am scris asa,dar am dorit sa atrag atentia doritorilor) http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=282433
Si ce parere ai de ultimul post, al lui VWBeamer? .....Oare minte, sau a avut grija de filtru asa cum trebuie? Asta avand legatura cu operatiunea de curatare recomandata la max 5000 km intr-o tara unde este mult mai putin praf decat in RO, iar majoritatea care-i cunosc si au filtre sport le curata cand isi aduc aminte....
Sigur,vor fi mai multi care spun ca au folosit fara probleme;eu am o vorba,dak nu te doare nu te lega.Performanta nu se castiga prin filtre minune,aviz amatorilor;UN filtru sport(coold aer) gen BMC este binevenit la motoare puternic modificate unde fiecare cp in plus stors devine important pt performanta.Cand am sa-l gasesc,am sa postez link-ul cu un 1,9tdi la care s-a facut dyno test in 3 circumstante:filtru stock,fara filtru deloc si cu filtru k&n;diferenta a fost de 0,5cp intre cu filtru stock si fara filtru si cu filtru k&n.Dak merita bataia de cap,e alegerea fiecaruia,pe mine ma amuza cand citesc "dom`le mi-am pus filtru sport,am mai castigat vreo 10cp".Dream on,guys!Bagati un ochi si aici http://getdieselpower.com/misc_auto/Spicer_Filter_Testing.html
La motoarele turbo, filtrele sport nu fac mare lucru pentru ca aerul este tras de turbina. Dar la motoarele aspirate se simte diferenta. Clar nu se dubleaza puterea , dar ceva in plus este
Sunt putini (cred) cei care chiar viseaza "n"-spe cai in plus din filtru de aer. Eu m-am referit la partea cu daunatul. Am vazut si masina cu filtru de aer stock neschimbat la timp care avea debitmetrul prafuit. Intr-adevar, citind topicul asta, concluzia ar fi ca nu e o idee asa buna folosirea unui filtru sport; dar trebuie spus pentru cei care inca vor, ca daca tin cont cu strictetze de regulile de intretinere, nu este nici chiar atat de daunator.
Subiectul asta va ramane un subiect fierbinte si inepuizabil cu parti contradictorii la fel ca in topicurile de genul benzina versus motorina. Eu nu am filtru sport dar folosesc braduleti parfumati atarnati la oglinda retrovizoare, la 2 cai braduletul, am agatat 5 bucati.
:P Pana acuma am 2 ani de cand folosesc filtru K& N + power box, fac periodic teste cu vag comul petru eventuale probleme. Masina trage ca unsa. Bine inteles filtrul il curat la ~4 luni .
Pai normal,daca ai Power Box original Audi!Tu chiar crezi ca Audi a produs asa ceva?Sau daca a costat 350 euro este mai bun ca o resoftare de 150 euro?Pariez ca o resoftare facuta cu cap pe un motor ca al tau te rupe in 2 cu tot cu filtru sport(si stiu mai multe masini capabile de lucrul asta). Debit de aer marit inseamna automat praf mai mult in motor.Poate acel filtru sport al tau este la fel de bun ca unul de hartie in prima mie de km,cand nu are gram de praf pe el si uleiul cu care este impregnat este curat,insa dupa ce se aduna ceva praf pe el uleiul de pe filtru ajunge la saturatie(2-3 mii km) si nu se mai lipeste praful de el.SI ce face praful acela?ajunge in motor. Daca tu spui ca folosind filtru de hartie ai gasit praf pe tubulatura(desi eu nu cred in veci asta),ce gaseai daca foloseai filtru sport in aceleasi conditii?
... Te-am contrazis cumva? stiu ca e mai buna softarea si este mai performanta dar nici chiar asa " te rupe in 2" este mai buna pt ca softul este customizat dupa componentele masini, dupa performantele actuale si nu a unui Audi in general dar are ca dezavantaj resoftarea ca nu mai recuperezi banii vreodata , pe cand boxul..... 2. Intradevar filtru sport e bun daca se curata la timp ( ~ 3 luni / 3000km ). Eu tocmai am curatat ieri filtrul si era curatel , oricum e vorba sa nu fie uscat uleiul/naclait cu praf. Daca se murdareste prea tare te asigur ca nu intra tot praful in motor ci "sufoca" traseul aerului si se va comporta ca unul de hartie obosit. Nu stiu, dar unii au impresia ca filtrele KN au textura ca plasa de tantari . Este o matase foarte fina , abia se vede lumina printre. Daca tot am luat la curatat filtru si cutia filtrului de aer, am zis sa vad putin ce e si cu debitmetrul ) . Asta dupa ce am vazut threadul de mai sus cu MAF ul desfacut......si vazusem in ce hal arata am zis sa i l curat si eu dar nu am avut ocazia pt ca era imaculat. Oricum , curiozitatea e mare si asa ca l am desfacut =)) ca tot omul (daca ceva merge te intrebi de ce merge; daca nu viceversa :D ).
... Pai are influenta psihica, daca scrie pe el 7-10 hp in plus inseamna ca asa e ) . Am atasat si niste poze cu maful , am avut de furca cu el la " sigilare" dar in final a fost ok.AM ramas traznit cand am vazut pcb-ul Maf-ului ce tehnologie avea in 2001. Ultima poza este facuta din balcon pe o strada principala =)) acu 2 sapt cand a plouat in toata tara.......saracu auditz a vecinului de tico nu mai zic nimic . .
Ai zis bine ca DOAR influenta psihica;daca bagi un ochi la primul meu post in care s-au facut dyno testuri fara filtru,cu filtru stock si filtru sport,ai sa vezi ca cei 7-10cp sunt minciunile vanzatorului pt creduli.
Esti culmea ) daca eu ma simt bine stiind ca am filtru sport !? si stiu ca am 10 cp in plus? lasa domle omu sa traiasca si el . Adevarul e ca depinde de om, daca esti comod si nu vrei sa pierzi vremea skimbi filtru de hartie la 3-4 luni si tot aia e. Daca esti mestesugar iei filtru sport si faci mizerie in baie, astepti juma de zi sa sa usuce, te majesti pe maini de fiecare data cand il cureti dar macar esti implinit . Cand mai am timp vreau sa verific/curat si EGR-ul dar cred ca si ala e curat dar parca vad ca nu ma pot abtine ).
Ei nah,daca vrei sa-ti furi singur caciula,nu te pot opri ;numai sa nu mai zici si altora ca de la filtru sport ai 10cp in plus,ca uite asa se perpetueaza miturile forumistice
Acuma sa nu fim carcotasi pt ca filtru KN are permitivitatea aerului mai mare decat cel de hartie. http://www.youtube.com/watch?v=Gef5XPoiDCE , am incercat personal cu feonul de par pus sub filtru de hartie si cel KN , aproape ca cel de hartie nu lasa deloc sa treaca aerul, oricum turbina este muuult mai puternica decat un feon dar ziceam asa.
Pt ca n-ai bunavointa sa te uiti unde ti-am indicat,iti spun eu:la un 1,9tdi pe dyno test diferenta intre FARA filtru deloc si CU filtru stock,este de 1cp!Ia sa vad de unde scoti tu cei 10cp plus,daca fara filtru ai DOAR 1cp in plus .Ca tot ziceai asa...,vezi ca turbina aia a ta lucreaza la pres max cu 1,350bar ,feonul cat face 0,0001bar?
Pai nu asta ziceam si eu? ca turbina e "putin" mai puternica decat feonul ? In concluzie daca ai ceva banuti si esti mai practic skimbi de 3 ori pe an filtru stoc de hartie , este sigur si la fel de performant. Sau daca e in garantie masina lasi pe mana inginerilor de la audi si il skimba ei la 1an sau 20.000 km =)) asta daca ai norocul sa il skimbe daca nu......
Bun,deci in final am ajuns la concluzia care trebuia:filtrul asa zis sport gen K&N te ajuta DOAR sa economisesti bani nemaicumparand filtre,ci doar spalandu-l.Acuma,ca sa nu fiu carcotas pana la capat,singurul lucru care se merita sunt BMC-urile,dar la motoare puternic modificate(si din ce am citit si de litraj mare),unde fiecare mic ajutor conteaza pt performante maxime,dar si pretul e pe masura,cam 200euro.
Din cate stiu eu, filtrele sport se monteaza atunci cand faci mai multe modificari. Se monteaza odata cu evacuarea sport, adica libera. Pe o masina stoc nu cred ca influenteaza prea mult, poate chiar sa piarda din cuplu daca e o masina slab motorizata. Aceste filtre se monteaza pe masinile foarte turate si in combinatie cu evacuarea pot sa creasca considerabil puterea masinii in sarcina.