Stiu ca sunt la limita off-topic-ului, daca nu chiar sunt, dar nu as vrea sa incarc forumul cu inca un topic,...la prima vedere fara prea mare importanta. Vreau si eu, chiar si pe PM, un tutorial, niste indicatii, in ce priveste schimbarea filtrului de aer. Macar in mare. Ma refer la filtrul normal. Macar sa stiu ce scule sa am la mine. Ce surubelnita, etc. Mai trebuie sa desfac, sa demontez ceva ca sa am acces la filtru ? La ce ar trebui sa fiu atent ? Multumesc mult. (masina e cea din semnatura)
Solutie pentru garniturile filtrului de aer ? ... nu mai pot sa modific postul anterior,...scuze... Am luat un filtru de aer MAHLE si pe foaia cu instructiuni, arata un tub de plastic mic, cu o solutie, ce se da pe ambele garnituri cu o pensula cum e aia de dat oja la dame. In cutie nu e nici un tub si nici pensula (doar garnitura mare, ca aia mica e pe filtru). Trebuia sa vina si altceva ? Iar daca nu, ce e in tubul ala ? Imi tot dau cu presupusul... O fi ceva siliconat ca sa alunece garniturile in locasurile lor mai usor, fara sa se cuteze sau sa vina aiurea (asa cum se mai face la filtru de ulei cand nu e corp filtrant si se da cu un pic de ulei garnitura ca sa nu se cuteze cand se strange filtru) ? O fi un fel de lichid care ajuta garniturile sa etanseizeaza mai bine ? Am intrebat la magazin si nu au stiu ce sa-mi spuna. Au zis ca nu au vazut asa ceva la filtrele de aer. Vreau sa plec de sarbatori si m-as uita sa vad cum e filtru. Daca e imbacsit, l-as schimba,...dar sa stiu daca mai trebuie ceva la operatiunea asta. Multumesc mult.
Daca nu primesti un raspuns de la cineva de aici si trebuie sa pleci, du-te la un service sa iti schimbe dar spune-le ca vrei sa te uiti si tu personal cum il schimba. Dai un ban dar macar inveti si tu. Niste scule fi sigur ca iti trebuie, asadar poti de pe acum sa cumperi o trusa, in caz ca nu o ai deja.
Am facut schimbul ieri. M-a costat 15 Ron + 10 Ron la meserias pentru ca s-a chinuit un pic sa scoata carcasa filtrului, fara sa forteze pe acolo. Si la pus s-a chinuit un pic, dar am vazut cum se face si asta a fost ultima data cand imi schimba cineva filtrul. Iti trebuie o subernita ca sa te ajuti la scos clemele daca nu poti cu mana si una "in cruce" (Philips), pentru alea 3 suruburi parca (sau doua), de pe carcasa filtrului. Senzorul ala de dupa filtru iese simplu, avand o clema de plastic. Daca il tii conectat, risti sa stresezi firele alea. A slabit si colierul de dupa el si a scos corpul in care venea senzorul, sau ce-o fi ala. Ei mi-au dat jos si conducta ce trage aerul prin grila masinii, ca sa o poata scoate mai usor din carcasa filtrului. Se tine in 2 suruburi in cruce situate undeva deasupra farului. E,....simplu,....acum. Cat despre tubul ala mic din care se ungeau garniturile,...un mecanic tinerel si-a dat cu parea ca poate fi ceva ... mai adeziv, ca sa etanseizeze mai bine. Un altul mai cu experienta a spus varianta mea, ca e ceva ce asigura intrarea mai usoara a garniturilor in locasurile lor, dar daca nu a fost pus in cutie, inseamna ca s-a renuntat la metoda asta. Ca sa fim siguri, am dat cu degetul uns cu ulei pe ele... O chestie de luat in seama... Desi am schimbat la fiecare masina consumabilele, dupa ce am cumparat-o, indiferent daca fostul proprietar mi-a spus ca a schimbat totul...recent,.acum inclinam sa cred ca sunt chiar noi, daca era sa ma uit la placutele frana. Mi-a spus ca a schimbat totul cu vreo cateva zile inainte. Ei,...fitru de aer avea SIIIIIIGUR mai mult de jumatate de an, la cum arata. Meseriasii i-au dat chiar mai mult. Cand ma intorc,...schimb TOT ce se poate schimba... Deci, nu va lasati dusi de nas de ceva ce se vede. Ce nu se vede,...poate fi compromis. Sper sa ma mai tina uleiul. Ce e bine, e ca nu papa ulei DEEEELOC. Bafta multa tuturor si sarbaori fericite...
Pana iti spune cineva ceva concret, mai poti auzi pe aici aici ceva , dar conteaza enorm cu ce a fost filmat, cum a fost postat... Asta daca inca nu te-ai uitat deja... 1 2 Astea ca sa-l auzi mai bine, ca pe benzinare se brodeaza mai bine... Pe diesel e mai greu de auzit, in general... 5 3
Gabriel, ce ai postat tu, sunt admisii complete, nu filtre ce vin in carcasa originala. Referitor la intrebare, eu folosesc un filtru K&N in carcasa originala, si ca diferenta de putere nu am idee (avand in vedere ca am facut si un stage II) insa la sunt sunt ceva diferente mai ales in vitezele 1 si 2. Iar daca retrogradez, in special dintr-a 2-a in prima, se aude un suierat foarte puternic E placut, dar nu ceva ostentativ sau care sa acopere sunetul unei evacuari bune, cum o fac de multe ori admisiile complete, mai ales la motoarele supercharged. Pentru Romania, iti recomand sa treci pe un filtru K&N in carcasa stock in loc de admisie.
Pai am pus ceva asa, cat de cat, ca sa-si faca o idee ... Sa stie ce inseamna un sunet de admisie... Daca il musca virusul si o tuneaza cum trebuie, mai stii ? Am pus mai mult pentru sunet, ca de asta a intrebat in prima faza... Ca acolo sunt kituri complete,...eu nu am nicio vina.. Oricum, discutia a ramas in coada de peste (in sectiunea dedicata) in ce priveste calitatea aerului trecut prin filtrul stock si unul gen K&N. Parerile sunt sunt impartite, dar cine isi doreste asa ceva in final tot o sa-si puna, indiferent de ce se spune.
Da este in cazul in care montezi doar o admisie completa Altfel nu . Despre pareri pro si contra sunt 13 pagini in care iti poti forma o idee restul devine
Multumesc,cred ca o sa imi iau filtru in carcasa originala kn pentru sunet ,de tunat are 175 cai momentan si e ok sper sa se auda ceva.
Ma bag si eu in discutie,sper sa nu deranjez...In urma cu cativa ani am lucrat la o firma in Italia (2003-2004) care producea filtre de aer.Era o firma destul de puternica,dar producea filtre pentru toate tipurile de masini,inclusiv Lamborghini si Ferrari ! Pot sa spun ca hartia pentru filtre era una singura,pentru orice masina sau utilaj industrial, mai erau si unele filtre pe care se punea si o spuma sau pasla.Era hartia galbena, care o stim cu totii...In schimb hartia pentru Lamborghini si Ferrrai era speciala,venea direct de la ei,nu o taiam si o indoiam la noi,era asemanatoare cu cea normala,in schimb era coapta in cuptoare speciale si era si un pic mai uleiata decat cealalta. Deci,ce rost are "dezvaluirea"asta? Pai mi se pare un motiv serios si justificat sa inlocuiesti filtrul original din hartie "normala" cu unul mai performant,macar stii ca la case mai mari nu se neglijeaza acest aspect! Mai ales ca la motoarele VAG calculatorul care gestioneaza motorul este de tip adaptativ,deci nu este adevarat ca nu produce nici o schimbare un filtru mai permeabil.
am un audi tt de 1.8 t 180 cp. am filtru k&n fara carcasa, dinacela conic. intrebarea mea mai are cineva asa ceva pe audi tt sau motoare de 1.8 t ? se poate strica turbina ? masina merge excelent. si cand schimb vitezele da un sunet ca de blow off. influenteaza cu ceva ?
Turbina nu se strica din cauza filtrului,nici un fel de filtru nu strica turbina. Totusi un filtru con devine necesar la motoarele 1.8 tunate peste 300 de cai! Daca motorul tau este stock,ai sa il tii pana o sa te plictisesti de zgomot si apoi iti dai seama ca iti trage doar aer cald in motor si trage mai naspa masina... Ca sa aiba efect acest tip de filtru trebuie sa fie izolat bine in compartimentul motor, astfel incat sa nu fie atins de caldura de la motor, sau radiator si sa aiba si acces la aer rece din afara. La tt merge bine CDA BMC,este un filtru con intr-o carcasa de carbon.Este cea mai buna solutie pentru...a micsora un pic turbolag-ul,face boost mai rapid motorul,puterea fiind limitata de catre E.C.U.(nu se merita fara ciptuning)
sunet filtru sport salutare. Vreau sa achizitionez un filtru sport K&N(in cutia originala, nu filtru conic) pentru Audi A4 motor 1.6 benzina. Il vreau doar pentru SUNET, acum problema mea este urmatoarea, nu stiu daca se aude diferit fiind in cutia originala si fiind filtrul plat,(un prieten si-a montat pe un ford focus II 1.4 benzina un filtru sport in cutia originala, filtrul fiind rotund, si se aude superb mai ales in turatii mari). As fi recunoscator daca cineva, care a mai avut filtru sport in cutia originala pe motor 1.6 benzina, mi-ar spune daca este o diferenta la sunet cu filtru sport. Astept parerile voastre. PS: Stiu toate riscurile care ar fi la un filtru sport(nu vreau pareri de genu;ca-mi intra praf in motor sau se strica debitmetrul) doar strict de sunet va rog:D. Multumesc
Filtrul este ok! k&n cred ca este cea mai importanta marca de acest gen. Din pacate sunetul nu se va schimba foarte mult, poti face o proba relativa fara filtru,doar sa vezi daca e vreo diferenta. Totusi exista un "remediu"! Iti recomand sa faci rost de o cutie de filtru de pe la dezmembrari si sa o modifici. Deci, se curata toate "aripioarele" interioare din cutie,pentru ca au rolul de a dispersa zgomotul.Daca tot nu e deajuns se poate da si o gaura in cutie,ATENTIE!,sa nu dai gaura deasupra filtrului. Gaura trebuie data in partea inferioara a cutiei pe partea dinspre roata. Succes!
silviu8x mersi mult de sfaturi . Cand o sa achizitionez filtrul, daca nu sunt multumit de sunet o sa incerc si varianta cu "aripioarele"
Diferenta dintre un filtru sport si unul stock pt o masina este infima din punct de vedere al puterii... Nu se merita spalate cele sport si reutilizate cum zic unii producatori ,mai bine se schimba mai des cel original
Si acum o sa fii luat la rost de cineva care deja are instalat si care il spala... E chestie de ... gust pana la urma..., inclusiv de estetica, de tuning,...ca da bine. Fiecare e liber sa faca ce vrea cu banii lui. America este tara tuturor posibilitatilor,...Romania este tara unde totul este posibil,...inca,...deocamdata.