1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF la A4 B7 - curatare - inlocuire - probleme diverse

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de pacolino, 30 Iul 2010.

  1. daylight91 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2019
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi a4 b7 2.0 BPW
    La mine valoarea cenusei este de 128 gr. Si masina merge perfect, nu scoate gram de fum si n-am umblat pe la turbina/filtru. Am schimbat doar sonda lambda ca aparea pe tester. In rest, motorina si pedala la fund.
     
  2. Exqiu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B7 -2007- BPW, CA
    Salut,

    Dupa ce am citit mai multe topic-uri pe acest forum legate de motorizarea mea (BPW) si filtrul de particule, am decis sa va descriu problema mea.

    Am dus masina in service pentru schimbare distributie, pompa apa, pompa tandem, reconditionare turbo, termostat, ulei si filtre. La primul drum intins dupa ce am luat masina, mi s-a aprins martorul galben de filtru de particule, apoi dupa cativa km a intrat in limp-mode, am mers imediat la cel mai apropiat service Audi iar eroare pe tester fiind P2002. Au incercat sa imi regenereze filtrul in mers, dar nu se regenera. Concluzia lor fiind schimbare DPF.
    Ajuns inapoi acasa, am decis sa il schimb (nu la reprezentanta). S-a schimbat DPF, sonda lambda si senzorul de temperatura gaze evacuare. Dar dupa 60-70km parcursi, iar s-a aprins martorul DPF. S-au incercat cu VCDS mai multe regenerari, dar toate au fost intrerupte, concluzia fiind ca se incarca destul de repede si nu facea fata regenerarea. Filtrul cel nou colmatandu-se, am pus altul nou, aceeasi problema. Avand un drum urgent de la Bucuresti la Bacau am mers cu masina in limp-mode si cu erorile dus-intors, dar la intoarcere, dupa ce aveam deja parcursi 540 km in felul asta, mi-a disparut martorul DPF, am oprit-repornit masina si nu mai era in limp mode, parca isi revenise. Pana in Bucuresti, am mai parcurs in conditii normale 100km, in oras am observat ca imi statea turata la 1500 cand deceleram (cutie automata) si am presupus ca incearca regenerarea DPF. Dupa a incetat sa mai stea turata, concluzia mea fiind ca a avut regenerari esuate, iar a aparut martorul DPF. Mentionez ca masina nu are nici o eroare pe tester pre-limp mode (in limp mode va arata P2002), uleiul este 5W30, inainte de toate cele schimbate masina scotea fum negru, apoi dupa schimbarea DPF deloc. Nici o problema cu DPF-ul vechi pret de 30.000 km de cand o conduc, nu a aparut martorul niciodata.

    Rugamintea mea este daca vreun coleg s-a mai lovit de problema acesta si are sugestii, sau daca poate sa ma dirijeze catre cineva ce poate interpreta bine parametrii cu VCDS, sau un service agreat, in speranta de a descoperi problema, sau orice fel de ajutor.

    Multumesc,
    Alex
     
  3. energy82

    energy82 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    AUDI A4 B8 multitronic S4 look,A4 B7 2.0tdi BPW S-Line
    Salut! tipul asta de motor mi-a dat de cap. dupa ce l-am studiat timp de 2 ani am ajuns sa deslusesc misterele BPW :) Daca ai putea ajunge sa vad putin masina poate ajungem la o concluzie. Nu prea stau pe forum aici insa iti las nr meu 0765.980.980
     
  4. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Uleiul e la nivel?
     
  5. Exqiu 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B7 -2007- BPW, CA
    Da, este la nivel. Motivul pentru care am schimbat pompa tandem a fost ca am avut scurgeri de ulei sub masina si s-a constatat ca pe acolo sunt si de la cablajele de la injectoare (ce nu le-am schimbat).
     
  6. Capac Toni Ionel 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2017
    Locație:
    craiova
    Masina:
    Audi A 4,B7, 2.0 TDI, BPW, 140 CP, 2006
    Salut!Eu am avut o problema asemanatoare dupa ce am schimbat distributia mi a aparut martorul Dpf dupa cativa km parcursi in oras. Cel care mi a schimbat distributia mi a reglat avansul la 0,apoi dupa cele intamplate mi l-a schimat la - 2,5 si nu am mai avut probleme deocamdata.Am parcurs aproxm 1500 km.
     
  7. andreicls

    andreicls 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 1.9tdi 2007
    Mi s-a aprins martorul "check engine", iar un urmai unei diagnoze cu VCDS a rezultat urmatoarea eroare:

    Senzorul 1 presiune evacuare

    Am sters eroarea cu vcds dar din bord nu a disparut. Imi apare in bord si palpaie

    3 Faults Found:

    008194 - Particulate Trap Bank 1
    P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 11100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 255
    Mileage: 240696 km
    Time Indication: 0
    Date: 2064.00.00
    Time: 00:00:00

    Freeze Frame:
    RPM: 840 /min
    Speed: 59.0 km/h
    (no units): 1.0
    (no units): 321.30
    Temperature: 20.7°C
    Time: 4492.8 s

    001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
    P0471 - 000 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 8
    Reset counter: 255
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    (no units): 321.30
    (no units): 22.95
    Mass Flow: 0.00 g/s
    Temperature: 180.0°C
    Temperature: 22.5°C

    001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
    P0473 - 000 - Signal too High - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 14
    Reset counter: 255
    Mileage: 240755 km
    Time Indication: 0
    Date: 2064.00.00
    Time: 00:00:00

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 11.25 V
    Mileage: 160 km
    Temperature: 18.0°C
    Absolute Pres.: 1774.8 mbar

    Readiness: 1 2 0 0 0

    Untitled.png
     
  8. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
    Inlocuieste, apoi adapteaza si reseteaza valorile invatate ale G450.
     
  9. andreicls

    andreicls 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 1.9tdi 2007
    Cum se reseteaza si adaptează senzorul g450 nou montat?
     
  10. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    E greu sa dai un search pe google?
     
  11. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
  12. Horatiu Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BPW ) 140 CP
    Salutare. Detin de vreo 2 ani masina din semnatura. La ea au fost schimbate urmatoarele: distributie, curea accessorii, intinzatoare, capac culbutori, ax came, tacheti, cuzineti, turbina verificata (functioneaza in parametrii optimi), galeria de admisie data jos, planata, curatata, EGR, ASV curatate, bujii schimbate, o-ring-uri injectoare schimbate, avans pus cat mai aproape de 0. Masina nu mananca ulei, erori pe tester, la un basic scan, nu sunt. De cand e la mine, nu s-a aprins niciodata martorul DPF in bord, si nu am avut limp mode.
    Am avut niste probleme cu mancat/pierdere de ulei pe la niste garnituri/furtune, care s-au remediat. Posibil sa fi consumat si ulei din cauza uzurii axei cu came.
    Am facut si un scan pe measuring blocks ce tin de DPF, dar nu mai tin bine minte valorile, a fost acum ceva vreme.
    Problema cu care ma confrunt, si pe care nu am vazut-o discutandu-se despre ea in tot topicul acesta este urmatoarea: (PRESUPUN) ca in momentul cand isi face regenerarea la DPF, acesta este prea incarcat, si imi scoate fum (care presupun ca ar trebui scos pe evacuare) pe la turbina, pe undeva pe la/langa actuator. Deschideam capota, si aproape ca nu se mai vedea motorul de cat fum iesea.
    Urmatorii pasi ar fi: verificat measuring blocks pt grad de incarcare, gradul de cenusa, presiune diferentiala, regenerari esuate samd.
    Daca aveti vre-un sfat sa-mi dati cu ce alti pasi as putea continua, cat si referitor la problema cu care ma confrunt, as fi recunoscator.
    P.S.: masina se afla in alt oras, si voi ajunge la ea doar in 7 septembrie.
     
  13. mario vrs Silver Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    audi a4 b7,2006,2.0 tdi BPW multitronic(HHF)
    Fumul pe care il vezi cand deschizi capota, e de la uleiul care ajunge pe DPF si il arde. Pe undeva se prelinge putin ulei pe filtru.
    Vezi ca avansul la BPW e -2.5 nu 0. Acolo trage cel mai bine si consuma cel mai putin.
     
  14. Horatiu Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BPW ) 140 CP
    Salut,
    Dupa cum am spus, am verificat valorile canalelor ce tin de filtrul de particule, si atasez niste poze cu masuratorile.
    Este foarte ciudat, ca incarcarea filtrului este de 0.0%, regenerari cu success/esuate sunt tot 0, dar nr de km de la ultima regenerare este afisat.
    Masa de carbon si presiunea par a fi foarte mari, ceea ce ma duce cu gandul ca filtrul e incarcat maxim, si posibil si senzorul nu mai face citiri corecte, de aceea nici nu primisem niciodata martorul de DPF in bord, cat si fumul din timpul regenerarii, care nu mai reuseste sa treaca in evacuare, si iese pe unde apuca.
    Am inteles ca la Odorheiul Secuiesc ar fi o firma care se ocupa cu curatarea filtrelor, si au review-uri foarte bune. Daca stiti ceva despre ei, si despre calitatea muncii lor, va rog sa-mi spuneti.
     
  15. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Verifica/inlocuieste senzorul de presiune diferentiala
     
  16. Horatiu Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BPW ) 140 CP
    De verificat, nu stiu cum altfel l-as putea verifica, decat cu VCDS, iar pe VCDS nu imi da nici o eroare. Am comandat unul nou, OE si revin cu noutati dupa ce il voi schimba.
    Intre timp, ma gandeam sa trimit filtrul la curatat, dar asta ma decid dupa ce schimb senzorul.
     
  17. eduard_murgila 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2018
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 c7, 2.8 FSI S-tronic Quattro, 2012
    Parerea mea este ca tu ai probabil filtru ori cu 3, 4 gauri date prin el ori scos de tot, iar masina isi face regenerari pentru ca asa a fost facut softul pentru DPF Off. Am un prieten care avea 250 km de la ultima regenerare si filtru incarcat 0% deci era ceva suspect, dar masina ii functioneaza asa de mai bine de un an fara probleme (cumparata asa direct din Germania, adusa de el).
    Eu in locul tau nu as fi schimbat senzorul dar as fi incercat sa ma uit la DPF sa vad daca are suduri diferite fata de cele din fabrica (dai filtru de aer jos si ii vezi partea din fata si ridici masina pe un elevator sa vezi si partea din spate, daca se vad suduri pe el, sigur a suferit modificari (sau mai sigur il dai jos de pe masina si te uiti direct prin el). Sper ca te-am ajutat.
     
  18. Horatiu Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BPW ) 140 CP
    Este o posibilitate ca sa fie cum zici tu. Cand am dat jos carcasa filtrului de aer ca sa o curat, se vedea filtrul, dar nu am observat nimic in neregula cu el, sau ceva suduri. Din partea de jos, nu pot sa spun acelasi lucru, pentru ca nu am avut posibilitatea sa vad.
    Poate colegii cu filtrul anulat ne pot spune/arata daca VCDS-ul citeste ceva valori de pe canalele filtrului, sau cum ar trebui sa se comporte in momentul citirilor de pe acele measuring blocks.
    Intr-adevar, exista posibilitatea ca softul sa nu fie facut corect, si atunci am acele valori postate mai sus.
    Am anulat comanda pentru senzor, pe motiv ca o voi duce la un service sa se uite un mecanic la ea prima data, ca banii nu cresc prin copaci, ca sa-i arunc pe tot felul de piese de care poate nu am nevoie.
    Cat e de anevoioasa procedura de demontare a filtrului ? Se scoate pe sub masina, sau pe sus ?
     
  19. eduard_murgila 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2018
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 c7, 2.8 FSI S-tronic Quattro, 2012
    Daca ai rabdare si indemanare eu cred ca o sa te descurci sa-l demontezi. Eu l am scos singur (si nu sunt mecanic) parca pe sus daca tin bine minte. Eu facusem initial DPF Off pe masina si in VCDS aveam exact ca si la tine. Masina tot facea regenerari si am hotarat sa revin la filtrul de particule iar de 1 an si ceva nu am probleme. Am fost iar la cine imi facuse softul si cred ca a revenit la varianta normala a masini. Iti trebuie neaparat groapa, rampa sau elevator, altfel n-ai nici o sansa la demontare.
     
  20. volnick1986 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Feb 2017
    Locație:
    AB
    Masina:
    Audi A4 B7
    Salutare. Am Audiul A4 B7 BRD de 2 ani si 10 luni. L-am luat la 227.000 km si acum am 257.000 km. In acesti 30.000 km am avut aprins martorul de DPF plin de 5 ori. Drumuri lungi am facut cam doua de Germania cam de 4000 km fiecare unde sa zicem ca a apucat sa se regenereze. In ultima vreme vad ca sta putin mai turat la relanti si merg ventilatoarele cam des. Cred ca isi face regenerari fara sa se aprinda martorul. Acum cand s-a aprins ultima data cam de o luna am zis ca sa vad ce e cu el si daca e cazul sa il dau jos sa il trimit la Odorhei la curatat.

    Am fost la amicul meu la Cluj si a zis ca are presiune diferentiala de 14 si ca normal daca nu e infudnat ar trebui sa fie intre 3 si 7. L-am dat jos si trimis. M-au sunat cei de acolo si au zis ca a il curata si ca ma suna. M-au sunat dupa prima curatare si ca nu a iesit cum trebuie si ca il mai curata o tura. M-au sunat azi si au zis ca din pacate nu poate fi curatat. Masina nu are nici o eroare pe engine, merge bine trage, daaar in schimb mi se pare mie ca ar consuma cam mult, gen consum de 7.0 extraurban pana in Germania dus-intors pe 4000 km. Cam mult pentru mine cu 2.0 TDI PD si 170 de cai (tractiune fata) mi se pare.

    Firma respectiva are si DPF-uri aftermarket noi la 1200 de lei cu garantie cu cel vechi la schimb. Ma gandesc sa iau unul de la ei si sa il pun sus impreuna cu un senzor nou Bosch de presiune diferentiala care oricum l-am cumparat si vroiam sa il schimb.

    Aveti idee daca trebuie ceva codari cand pui un DPF nou ? Sper sa il pun sus si sa am si eu niste valori bune pe presiunea diferentiala si un consum mai mic.
     

Distribuie pagina asta