1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF la A6 C6 - curatare - inlocuire - probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de posesor_masina, 10 Sep 2013.

  1. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
    Poti trimite chiar tu catre ross tech o solicitare. Faci un channel map ptr toate modulele la care nu ai label -banuiesc ca iti trebuie cele ptr adaption PLA, nu PLB ptr blocurile de masura.
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Control_Module_Maps

    LE-cauta eventual in versiunea beta 21.12 label-ul. Daca folosesti o interfata hex net/v2 incearca cu versiunea beta ptr aceste interfete.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    V2 am. Exact, cele PLA pentru Adaptations.
    Cam evit versiunile Beta, dar o sa incerc si 21.12.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pentru CDYA ultimul cod disponibil pentru senzorul de presiune diferentiala in ETKA este 059 906 051 A, ca si echivalenta avem Bosch 0 281 006 005.
    Senzorul OE tot de Bosch este fabricat.

    upload_2022-1-11_12-44-39.jpeg
    upload_2022-1-11_12-45-10.jpeg
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ok, senzorul a fost inlocuit.
    upload_2022-1-11_21-45-43.jpeg

    A fost inlocuit si surubul (torx) deoarece este un chin sa bagi un bit acolo din cauza protectiei termice.
    Am pus un surub normal din inox, pe viitor, cu o inelara de 10 o sa fie “joaca de copii”.
    upload_2022-1-11_21-50-3.jpeg
    upload_2022-1-11_21-49-8.jpeg

    Valorile, sunt tot cele mentionate anterior.
    Nici cei din reprezenranta n-au stiut sa faca adaptarea si resetarea senzorului.

    In schimb, mi-au comunicat procedeul pentru regenerarea fortata, ceea ce am si facut.

    01-Engine => Security Access-16 => se va introduce codul 12233.
    Dupa, se intra pe Long Adaptation, canalul 13 si Read, se va modifica valoarea din 0 (zero) in 1 si se va da Test urmat de Save.
    Asta va porni regenerarea fortata.
    Dupa, se intra pe Measuring Blocks, canalele 102 si 104.
    Se va urmari temperatura dinaintea DPF-ului, care va urca la 670-680ºC, poate si mai sus dar afara erau 10ºC.
    Mergeti constant cu 2200-2300rpm (eu am mers in treapta 3, cu 70km/h).
    Odata ce temperatura incepe sa scada, se va stabiliza undeva la 320ºC, asta inseamna ca regenerarea a luat sfarsit si valorile de pe canalul 104 vor fi resetate.
    Am continuat sa merg cu masina pana cand temperatura s-a stabilizat la 180-190ºC.

    Acum, din cate mi-a fost comunicat, valoarea de -6bar afisata este normala la acest tip de motor deoarece in senzorul de presiune diferentiala (chiar daca are 2 “muștiucuri”) intra doar un furtun (presiunea inaintea DPF-ului), celalalt furtun fiind “in aer” (presiunea dupa DPF).

    Tind sa cred ca senzorul vechi era in perfecta stare de functionare.
    In mers, presiunea la intrarea in DPF fluctueaza.
    In timpul regenerarii, a urcat la 75 mbar si a ramas acolo pana la finalul regenerarii.
    In schimb, presiunea la iesire din DPF, ramane la -6mbar indiferent daca motorul e oprit, in mers sau in regenerare.

    upload_2022-1-11_22-10-59.jpeg
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ok, nu stiu ce s-a intamplat peste noapte, dar acum cu motorul oprit imi apare 0 mbar.
    S-o fi resetat singur dupa regenerarea fortata, nu stiu, cert este faptul ca inainte cu motorul oprit imi aparea -6 mbar.

    Acum, cum am mentionat anterior, VCDS-ul (fie el original sau clona) nu are label pentru CDYA.
    Deci, o sa va apara niste valori pe anumite canale, dar fara descriere.
    Se vede clar ca desi se foloseste un VCDS original, apare Label File: REDIR FAIL!

    Luam ca exemplu canalele 102-104, fara label.

    upload_2022-1-12_9-37-35.png



    Canalele 102-104, cu label.

    upload_2022-1-12_9-34-53.png


    In arhiva gasiti LABEL-ul necesar. Se va copia in C:\Ross-Tech\VCDS\Labels\User
    *Schimbati extensia fisiereului din *.txt in *.zip.

    Label-ul respectiv foloseste pe tot grupul 01 - Engine, nu doar pe canalele DPF-ului.
     
    bx3m, Ionut Stancu, pronet și alți 2 apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Gata, i-am dat de cap.

    Odata cu adaugarea Label-ului mai sus mentionat, mi-au aparut si meniurile in Long Adaptation si Basic Settings.
    Inainte, meniurile nu erau selectabile si pe orice canal as fi intrat aparea cu rosu Not Available.

    Am resetat si G450-ul, am resetat si valorile DPF-ului. Acum totul functioneaza cum ar fi trebuit.

    Ca sa puteti efectua aceste operatiuni, versiunea SW a ECU-ului trebuie sa fie 0050 sau superioara. Exista si un TPI pe aceasta tema.
    In caz contrar, nu se poate adapta si reseta nimic, indiferent daca se foloseste VCDS sau VAS -PC (ODIS).

    Ca si presiuni am :
    -cu motorul oprit 0 cu 0
    -cu motorul pornit, la ralanti 6 cu 0

    Multumesc inca odata RossTech ca dupa 10 ani inca n-au scos un Label pentru aceasta motorizare, la cate “reclamatii” au fost facute.
    Label-ul atasat anterior este “furat”, dat fiind faptul ca RossTech cripteaza fisierele *.clb, nepermitand editarea acestora.

    upload_2022-1-12_16-3-3.jpeg
    upload_2022-1-12_16-4-22.jpeg
    upload_2022-1-12_16-5-27.jpeg
     
  7. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    audi66 Codul pentru senzorul de presiune diferentiala, procedura de regenerare fortata si arhiva cu Label-ul sunt valabile si pentru motor 2.7 tdi cod CAND, fiind in mare parte aceleasi motoare ?
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Codul, nu stiu, trebuie vazut in ETKA.

    Restul, exact.

    Doar sa schimbi terminatia din numele fisierului cu primele 3 litere ale codului motor, in cazul tau, CAN.
    059-907-401-XXX.clb

    Nu incercati asta decat cei cu CANA, CANB, CANC, CAND, CDYA, CDYB, CDYC, dupa, va cauta VCDS-ul in automat SW ECU-ului in fisierul *.clb si va afisa informatiile corecte.

    EDIT : Am verificat in ETKA, este acelasi senzor si pentru motorizarea ta.
     
    Ultima editare: 13 Ian 2022
    turbo_diessel apreciază asta.
  9. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    Mersi @audi66 pentru confirmare. Banuiesc ca Label-ul functioneaza / se potriveste doar pe versiunea originala de VCDS :), pentru ca mie nu imi functioneaza, cu toate ca am modificat denumirea fisierului in 059-907-401-CAN.clb, astfel si meniurile Long Adaptation si Basic Settings ramanand inactive.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asta numai stiu, eu folosesc o clona updatabila Hex V2 care functioneaza cu versiunea originala a VCDS-ului descarcata direct de pe site-ul RossTech.
    Label-ul a fost testat atat pe aceasta interfata cat si pe una originala, imprumutata.

    Daca ai un VCDS ce foloseste o versiune crack-uita a soft-ului VCDS, probabil nu functioneaza.
    Incearca sa muti label-ul din folderul USER in folderul LABELS.

    P.S Sper ca imediat dupa ce ai download-at fisierul, ai schimbat extensia din *.txt in *.zip, ai dezarhivat, de unde a rezultat fisierul 059-907-401-CDY.clb dupa care i-ai schimbat numele in 059-907-401-CAN.clb
     
  11. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    Am incercat deja si asta, am mutat label-ul din User in folderul Label dar la fel se intampla, adica nimic:).
    Da bineinteles, am schimbat extensia, am dezarhivat si apoi am schimbat numele fisierului dar cred ca e asa cum ai zis, trebuie o versiune originala de soft.
    Si asa ma batea gandul sa cumpar si eu o clona Hex V2 la care se poate da direct update cu versiunea originala de soft, acum am un motiv in plus sa o cumpar
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, vad ca la tine la Label File scrie NONE.

    La mine scria Redir. Failed deoarece VCDS-ul redirectioneaza cautarea spre folderele User/Labels si in interiorul fisierelor *.clb.

    Mai pe scurt, la tine nu cauta label-ul respectiv, la mine il cauta si nu il gasea.

    Dar, eu sunt aproape sigur ca am in VCDS label-ul pentru motorizarile CANx, o sa il caut si ti-l atasez.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @turbo_diessel Poftim label-ul pentru motorizarile CANx din VCDS-ul oficial de pe RossTech. Vad ca are doar 15kb fata de cel pentru motorizarile CDYx care are 26kb.
    La fel, schimbi extensia din *.txt in *.zip, dezarhivezi si muti fisierul direct in folderul Labels.
     
  14. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    Am testat dar tot asa face, sigur versiunea mea de VCDS e cu probleme. Voi mai proba cand imi voi cumpara interfata Hex V2 updatabila dar pana atunci poate se mai gaseste vreun coleg care sa confirme daca functioneaza sau nu.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @turbo_diessel Cand ai timp, poti sa pui te rog un printscreen de pe Engine, canalul 099 ?
     
  16. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    @audi66 scuze de intarziere, nu stiu daca iti mai este de folos
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E ok, mersi.

    Ultima temperatura de 224.2 este temperatura dupa DPF.
    La mine sunt ok toate, mai putin aceasta, fiind de -224.2.

    Trebuie sa ma bag sub ea sa vad daca este senzor inainte si dupa DPF, eu nu tin minte sa il fi vazut cand am inlocuit senzorul de presiune diferentiala.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Am gresit, imi arata la fel, 224.2 °C.

    Eram curios deoarece doar ce pornisem masina dupa ce statuse 2 zile stationata, afara fiind 15-16 °C.
    Am pus imediat VCDS-ul pe ea sa ma uit la DPF si nu imi dadeam seama de ce inaintea DPF-ului aveam 35.4 °C si dupa DPF 224.2 °C, nefiind in regenerare.
    Dupa am aflat ca V6-le Euro 5 nu are nici un senzor dupa DPF. Deci, probabil este o temperatura prestabilita de ECU.

    upload_2022-3-2_17-52-9.jpeg
     
  19. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Salutare,
    Am un A6 C6 cod motor CDYA cu 302.000 Km reali cu DPF activ. Am pus VCDS-ul pe canalele:102,103,104 si am urmatoarele valori (nu am labeluri ca am un VCDS mai vechi):
    102: 141.6C, 129.8C, 0 mbar, -6 mbar
    104: 0.05, 18.5, 3.0, 180 KM.
    Din ce am inteles presiunea diferentiala este ok, in schimb nu stiu cum sa interpretez restul datelor. Mersi.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    A fost resetat, pe 104 prima casuta trebuia sa fie minim 0.3X la 300.000 km.
    Tu ai 0.05, aproape ca un DPF nou, e imposibil.

    Ori a fost resetat din cauza inlocuirii senzorului, normal nu ar trebui deoarece valoarea respectiva o resetezi doar in cazul in care inlocuiesti DPF-ul cu unul nou.
    Ori a fost resetat pentru a nu aproxima cati km are masina in realitate.
    Ori, a umblat un necunoscator si l-a resetat din greseala.
     

Distribuie pagina asta