1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF si sistemul AdBlue cu SRC la A6 C7 (4G) - curatare - inlocuire

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de Cristi Florin, 4 Noi 2016.

  1. borsy

    borsy Platinum Member

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6 C7 /avant/S-tronic/2.0 TDI ultra/140kw CNHA 2014
    Când analfabetismul funcțional e de aproximativ 40%, ce să înțeleagă x sau y. Avem pe forum colegi care abia știu să lege o propoziție, darămite să înțeleagă principul de funcționare al unui motor cu DPF.

    Oricum am divagat de la subiect......

    Marian, motive pot fi multe de s-a ajuns in situația aia.
     
    pronet apreciază asta.
  2. RaydenA6

    RaydenA6 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 2.0 190CP C7 2017
    Salutare,

    Foarte util topicul acesta pentru mine.

    Dupa primii aproximativ 400km cu masina, la parcare am oprit motorul si ventilatoarele mergeau.. au mers peste 5 minute cu motorul oprit. In jurul masinii un miros destul de urat si vant cald. Am cautat am gasit si zic eu acum sunt informat!

    Am citit cap-coada acest topic si acum o sa am grija inainte de fiecare oprire. Voi urmari turatia, consumul, mirosul, temperatura apei, feelingul in masina (lipsa trepidatiilor) si eventual voi ridica capota, iar cand voi simti ca se face regenerare o sa o mai dau o tura. Inteleg ca e mai ok o tura decat sa o las pornita pe loc. Vin de pe un Passat dieselgate la care nu aveam asa regenerari dese si va trebui sa ma obisnuiesc cu adblue + regenerari dese. Voi cumpara doar de la reprezentanta cu norma 22241-1 si nu voi completa decat atunci cand imi cere. Motorina pana acum am pus doar omv carera, dar ma voi indrepta si spre mol si rompetrol chiar daca se pare nu conteaza. Voi cauta ca la 2 plinuri sa fac unul cu motorina mai scumpa.

    Maine recitesc topicul ca sa fiu sigur ca am inteles!
     
  3. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Dupa multe zile de monitorizare, eu am ajuns la o concluzie: poti sa respecti dupa manual exploatarea masinii... daca este sa ai probleme, tot ai. Motorul 2.0 TDI ultra are programat ca in jur de 300 km sa isi faca regenerarea. Adevarata regenerare se face de fapt cand presiunea in filtru este prea mare. De ce spun asta? Pentru ca eu am vazut multe regenerari si dupa ce am pus testerul nu erau inregistrate. Luna aceasta am avut doua regenerari duse pana la capat, iar astazi cand am facut o diagnoza, ultima regenerare a fost la 650 km in urma. Concluzia: merg cu masina linistit, si ca isi face sau nu regenerare... daca este sa opresc, opresc.
     
  4. RaydenA6

    RaydenA6 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 2.0 190CP C7 2017
    Dap. Asa voi proceda. Astazi masina a facut prima regenerare completa imediat cum am plecat cu ea la drum. A durat in jur de 15-20min timp in care am mai calcat-o putin s-o ajut. Mirosul de stricat a fost prezent, autostopul oprit iar turatia a fost undeva in jur de 1000, fata de 800 in mod neutru. Incet incet incep sa o cunosc si sa devenim prieteni!
     
  5. SERBAN.DANIEL92

    SERBAN.DANIEL92 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2017
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    AUDI A6 2014 CNHA S-TRONIC
    Salut, am un A6 c7 2014 de 2.0 190 cp, vineri i-am schimbat distribuția iar după aprox 200 km am primit eroarea de adblue. Am pus in aceasi zi tester Delphi la care mi-a dat eroarea “006FED - cod de defect necunoscut”, ne mai având răbdare pana a doua zii sa pun un vagcom am și șters eroarea dar eroarea tot nu a dispărut din bord, chiar dacă mașina nu mai are nicio eroare in acest moment stocată in ecu. Ieri am pus vagcom-ul și nicio eroare, m-am uitat și la valorile reale ale Pompei și injectorul adblue, par ok (așa cred) ... ce credeți ca este de făcut? A mai primit altcineva eroare, ce a făcut pentru remediere. .. multumesc!

    Seara buna!
     
  6. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Nu are nimic. Pui AdBlue original si o plimbi putin la turatii sa isi curete sistemul. In 100 km trebuie sa dispara avertizarea... alteori a doua zi cand o pornesti, dispare.
     
  7. SERBAN.DANIEL92

    SERBAN.DANIEL92 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2017
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    AUDI A6 2014 CNHA S-TRONIC
    Am deja 200 km parcurși și degeaba.. Am intrat apoi cu vcds-îl in basic seting și am repetat ce am găsit cu SRC, și la fel. Tie ți s-a întâmplat ?
     
  8. Bogdan123

    Bogdan123 5th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni/Arges/ROMANIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DEUA, an 2016
    Cata vreme ai counter activ si 25 de porniri ramase, nu, nu este in regula. Trebuie sa faci test pe sistemul de adblue si daca duce testul la capat fara erori, va disparea counterul. Daca nu duce VCDS testul la bun sfarsit, la intreruperea testului va genera si un cod de defect si vei stii de unde sa incepi cu investigatiile.
     
  9. SERBAN.DANIEL92

    SERBAN.DANIEL92 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2017
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    AUDI A6 2014 CNHA S-TRONIC
    Unde in vcds gasesc acest test?

    Pana acum din vcds i-am făcut basic setting la următoarele: reseting of scr tank level detection / reseting scr lock/ reseting of learning values of average quantity adaption / reset learned values quant meter unit and presa contr valve / check of scr effciency. După nu am primit absolut nicio eroare, doar cea din bord care m-a tot sâcâit.
     
  10. Bogdan123

    Bogdan123 5th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni/Arges/ROMANIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DEUA, an 2016
  11. SERBAN.DANIEL92

    SERBAN.DANIEL92 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2017
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    AUDI A6 2014 CNHA S-TRONIC
    Încerc maine sa văd ce iese. Am VCDS, ODIS si VCP-PRO dar tot clone China :) Merci
     
  12. SERBAN.DANIEL92

    SERBAN.DANIEL92 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2017
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    AUDI A6 2014 CNHA S-TRONIC
    Salut,
    Ce păreri aveți de aceste valori ale NOx ? Pare sa fie doi senzori si unul dintre ei nu funcționează. Posibil ca asta sa fie problema de AdBlue ? Multumesc

    1.jpg
     
  13. SERBAN.DANIEL92

    SERBAN.DANIEL92 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2017
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    AUDI A6 2014 CNHA S-TRONIC
    Salut,
    Va impartasesc o procedura pentru inlaturarea eroarei de AdBlue din bord: "AdBlue: system fault. No restart in 1000 km! See owner's manua"
    Toata povestea a inceput acum o saptamana cand in timpul unei deplasari scurte prin oras, cu aproximativ 3-4 porniri/opriri ale motorului, a aparut eroarea asta in bord. Seara am pus testerul, un Delphi si aveam o eroare la motor: "006FED - Cod de defect necunoscut", am sters-o, a disparut din tester dar din bord degeaba. Apoi am postat aici pe grup iar colegul @Bogdan123 mi-a dat cateva sfaturi ce sa incerc cu VCDS-ul. Nu am reusit nimic eu cu testerul, am luat legatura cu el sa incerce si el sa ii faca ceva. Ne-am intalnit, a facut update de soft pentru ECU, tot felul de adaptari cu VCDS, VAG CAN PRO, dar degeaba
    I-am aratat eroarea ce a generat-o Delphi, spunandu-mi sa transform acea eroare din Hexadecimal in Decimal (ii multumesc inca odata, pentru ca sincer nu ma ducea capul :) ).
    Dupa ce am convertit eroarea, am descoperit defapt eroarea care fusese generata, mult mai explicita: "28653 - Reductant System Performance Bank 1 P204F 00 [096]".
    Apoi timp de cateva zile am citit toate forumurile posbile si imposibile din toate tarile, am fost si la reprezentanta, am sunat si in tara, ori imi ziceau sa-l anulez, ori sa schimb tot sistemul. Pana ieri cand am gasit pe un forum din Germania o procedura de resetare, folosita atat la VW cat si la Audi (mai mult ca sigur functioneaza in tot grupul VAG)
    Am tradus cu Google ce ziceau acei nemti. Nu prea am inteles foarte bine, dar am incercat, iar la a 3-a incercare eroarea a disparut din bord. Mai jos o sa va las link-urile cu trimitere la forumul german cat si procedura exact cum am urmat-o. Cateva postari mai sus am pus si cateva valori reale ale senzorilor de AdBlue, nox, etc.

    1. https://www.motor-talk.de/forum/fl-...=email&utm_source=transactional&utm_term=post
    2. https://www.motor-talk.de/forum/adblue-system-gestoert-t5390113.html?page=6

    Mai jos procedurile in germana:

    1."FIX fur Störung
    Autobahn cca120km/h. Es mus der hohste gang eingelegt sein und zwischen 1400 bis 2000u/m cca20sec konstant fahren,dan bremse nur antipen und ausrollen lassen fur cca 10-15sec. Wen alles richtig gemacht wurde geht der fehler veg"

    2. Es muss eindeutig "AdBlue-Fehler" angezeigt werden, nicht AdBlue nachfüllen!!!

    Bedingungen:
    - Der Wagen muss betriebswarm sein (Kühlmittel > 60 Grad)
    - Die Außentemperatur muss über -7 Grad liegen
    - Der DPF darf sich nicht in der Regenerationsphase befinden

    Nun die Schritte:

    Die Konditionsfahrt kann auf der Landstraße oder auf der Autobahn durchgeführt werden. Die Drehzahl muss sich über 1400, jedoch unter 2100 u/min. befinden. Die Drehzahl muss nun für 5 Sek. absolut konstant gehalten werden. Dabei muss der höchste Gang über die manuelle Schaltgasse gewählt sein. Anschließend muss sehr sehr schnell in den Schubbetrieb gewechselt werden. Das Gaspedal extrem schnell loslassen!!! Der Schubbetrieb muss für mind. 5 Sek beibehalten werden.

    Wenn alles richtig gemacht wurde, verschwindet die Anzeige. Ansonsten muss das Prozedere nochmal wiederholt werden.
    Das ganze funktioniert natürlich nicht, wenn ein Defekt (kaputter NoX-Sensor, defekte Einspritzdüse, etc) vorliegt. Am besten vorher den Fehler per VCDS Auslesen. Wenn das nur an der Software liegt, dann gibt es dort einen Eintrag "Fehler Reduktionsmittelsystem - Bank 1". Der Fehlertext kann etwas abweichen, auf jeden Fall steht aber immer was von "Bank 1".

    Mai jos procedura care am facut-o eu:
    Conditii : - temperatura lichid racire ~ 80 - 90°C
    - Se verifica cu VCDS-ul modului 01 Engine sa nu aiba vreo eroare stocata, daca este trebuie stearsa
    - sa nu fie in modul de regenerare al DPF-ului activ
    -procedura se face pe autostrada/drum national sau ceva liber
    Pasul 1:
    Daca masina este automata se trece in modul manual, in treapta cea mai mare (in cazul meu M7)
    Pasul 2:
    Se mentine constant la o turatie cuprinsa intre 1400 - 2000 rpm la aprox 120km/h timp de aprox 15 -20 sec
    Pasul 3:
    Se trece piciorul dupa acceleratie pe pedala de frana (dar foarte repede), fara ca frana sa fie actionata tare, trebuie doar sa se aprinda stopurile pe spate cat sa infraneze foarte putin, pedala trebuie actionata timp de 15 -20 sec.
    Dupa trebuie sa dispara eroarea din bord daca totul a fost facut corect.

    Ii multumesc lui Bogdan pentru ajutorul oferit (update/sfaturi), el mi-a tot zis sa incerc orice fara sa anulez acest sistem, pe cand la reperezentanta sau la alte pers cu care am mai vb tot imi ziceau sa schimb tot sistemul sau sa-l dezactivez.

    Sper sa va fie de folos,
    Zi buna!
     
    Ultima editare: 7 Noi 2019
  14. Bogdan123

    Bogdan123 5th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni/Arges/ROMANIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DEUA, an 2016
    Bine ca s-a rezolvat asa. Eu nu sunt de acord cu aruncarea pieselor de pe masini. Masinile trebuie sa mearga si sa functioneze asa cum le-a facut fabrica.
     
    SERBAN.DANIEL92 apreciază asta.
  15. Bogdan652 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2000, 2016
    Salutare tuturor,

    Astazi am ridicat capota de la motor si surpriza in partea stanga la motor, aproape de chederul de la capota era patat de adblue, binenteles era intarit.
    Din ce am observat vine din spatele motorului, si este patat destul de mult.
    Recunosc ca nu ma pricep, de aceea va intreb care ar fi cauza posibila si daca exista o rezolvare. Masina, este un A6, 2.0 din 2016. Atasez si poze.

    20191113_170120.jpg 20191113_170214.jpg
    20191113_170729.jpg
     
  16. borsy

    borsy Platinum Member

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6 C7 /avant/S-tronic/2.0 TDI ultra/140kw CNHA 2014
    Mergi la un mecanic/service auto, pentru a urmări traseul, să nu fie vreun furtun fisurat, vreo garnitură slăbită, sau etc., plus o diagnoză să vezi dacă sunt stocate erori.
     
    Bogdan652 apreciază asta.
  17. Bogdan652 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2000, 2016
    @borsy Multumesc mult de raspuns, am verificat daca sunt stocate erori si nu sunt stocate.
    Am sunat un consilier de service de la Porsche si mi-a spus ca cel mai probabil ar fi injectorul de adblue, dar ma gandesc ca daca ar fi injectorul de adblue ar da eroare...
    Nu am alta alternativa de service si luni ma duc la ei la o constatare. Daca cunoasteti un service bun cu preturi corecte as fi recunoscator daca mi-ati recomanda.
    O sa revin cu feedback dupa ce le fac o vizita.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    A mai fost o problema de genul acesta pe forum si injectorul pentru AdBlue a fost de vina.
     
    Bogdan652 și CORNEL21 apreciază asta.
  19. Bogdan652 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2000, 2016
    Salutare tuturor,
    Am citit toate postarile pe acest subiect si am observat ca sunt cateva persoane care nu stiu cand isi face regenerarea masina.
    Am gasit o solutie, zic eu, comoda si usoara pentru toti cei care nu stiu cand masina isi face regenerare.
    Am cumparat o interfata bluetooth ELM 327 ( 250 lei pe elm327.ro) , iar din Play Store am cumparat aplicatia VAG DPF ( parca 6 euro).
    Aplicatia iti spune, ce incarcare are dpf-ul, distanta de la ultima regenerare, cat % mai are pana incepe urmatoarea regenerare...
    Aplicatia functioneaza numai pe platforma Android. Atasez poza cu aplicatia.

    Screenshot_20191114-120449_VAG DPF.jpg
     
  20. CORNEL21

    CORNEL21 3rd Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    ITALIA
    Masina:
    Audi A6 C7,2.0 tdi 177 cp,an 2013
    Eu stiu cand face regenerarea!In primul rand start/stop nu este disponibil.In al doilea turometrul la relanti e putin ridicat.Si sincer în cazul meu care fac aceeași km în fiecare zi prin oras,eu resetez mereu km în bord la 0 de la începerea unei regenerare.Si sincer parca e batut in cuie!La fiecare 145 km pe aceeași stradă parcurși începe regenerare.Incercati si voi.O zi buna
     
    Bogdan652 apreciază asta.

Distribuie pagina asta