1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF si sistemul AdBlue cu SRC la A6 C7 (4G) - curatare - inlocuire

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de Cristi Florin, 4 Noi 2016.

  1. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Multumesc pentru sfaturi, o sa demontez tot inclusiv filtru DPF, le trimit la curatat si revin cu feedback pentru toata lumea.
     
    moroenius apreciază asta.
  2. GhioGhi 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2022
    Locație:
    Neamț
    Masina:
    A6 2.0 2016
    Ceva sfaturi ..mulțumesc anticipat
     
  3. klausdiag 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    audi A6 C7 2013 CGLC 177hp
    Citeste bine acest topic,s-a discutat exact despre aceasta eroare si ce trebuie facut!
     
    GhioGhi apreciază asta.
  4. AAK

    AAK 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6, C7 3.0 TDI, CRTE, 2015
    Salutare tuturor,

    MASINA: Audi A6 C7, fabricatie 2015, cod motor CRTE, 160 KW, VIN: WAUZZZ4G8FN091844, 86.000 km parcursi
    PROBLEMA: La inceputul saptamanii trecute am facut revizia la o unitate de service (schimbat ulei original, filtre Mahle, verificat cu testere lichid de frana, baterie, incarcare, antigel, etc), diagnoza initiala nu a aratat nicio eroare, masina functiona normal. Dupa pornire, mecanicul si apoi seful de service, ma atentioneaza asupra unui zgomot ciudat, pe care mi se parea si mie ca il aud din cand in cand dar nu era nimic foarte evident si despre care m-a avertizat si Cipos (cu multi ani in urma) sa cer la reprezentanta in perioada de garantie verificarea (spunea el de volanta ca ar putea fi cauza). Cei de la Midocar Ototpeni au verificat atunci (in perioda de garantie) si mi-au spus ca nu este nicio problema, ca masina functioneaza normal si nu are zgomote nefiresti. In fine, concluzionez cu service-ul asta sa desfaca cutia si imi trimit video cu volanta defecta si ne putem de acord cu inlocuirea.
    La 5 minute dupa plecarea din service mi se aprinde "Check engine" in bord. Ma intorc, diagnoza, rezultat: problema senzor NOX. Sterg eroarea, se fac ture cu ea in zona, rezultat ok. Dupa 3 ore la a doua sau a treia repornire in drumurile mele se aprinda iar martorul in bord.
    Merg a doua zi, ridica masina, desface contact sub ea unde au spus ca au demontat inclusiv toba pentru inlocuire volanta, verifica pini indoiti, curata mufa cu spray contacte, sterg eroarea, ture, totul ok. Cateva ore nu s-a aprins nimc insa a treia zi, la prima pornire se aprinde iar martorul. Mers iar in service, ridicat din umeri, sters eroare, recomandare sa fac drum lung, mers constant pentru regenerare. Am facut un drum pe A1 pana la Pitesti, turatiii constante pe cat posibil cu cutia setata manual. martorul este in continuare aprins. raspuns service: "s-o fi intamplat ceva cand am umblat la ea. O sa comandam senzorul si cand vine, in cateva zile (nu stim cate) il inlocuim, ce sa facem" Nu mai comentez ca volanta, filtre, suruburi cutie, manson tobe, etc au ajuns in maxim 2 ore, doar acest senzor nu se stie cand si daca vine vreodata.

    INTREBARI:
    1. Ma poate ajuta cineva cu codul piesei acestui senzor de pe masina mea ? Am vazut pe net de la 300-500 lei SH pana la 1500-3000 lei nou. Sunt mai multe coduri ? Cel din acest link se potriveste pe masina mea?
    https://www.pieseauto.ro/senzor-nox...g-c7-2012-2018-cod-8k0907807j-1487255691.html
    2. Se poate curata acest senzor? Am vazut diverse filmulete in care se curata (Audi dar si alte marci). Las aici unul dintre ele:



    3. Este posibil ca din cauza de mai sus masina sa aiba putere scazuta? Sau este doar in mintea mea obsedata? Asa mi se pare.
    4. Este ok sa folosesc in continuare masina pana rezolv problema sau este indicat sa o las in parcare?

    Vreau sa recunosc si musca de pe caciula mea: ultima oara cand a trebuit sa completez cu Adblue eram prin tara in praznic si am completat cu adblue de la Rompetrol desi as fi ajuns inpoi in Bucuresti conform indicatiilor din bord.
     
  5. klausdiag 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    audi A6 C7 2013 CGLC 177hp
    Nu ai pus codul de eroare,adica fix ce era mai important sa te putem ajuta!
    Ai scris o poveste lunga si inutila,ma tem ca ai postat degeaba...
    E trist sa duci masina in service,si sa o ridici mai stricata decat la inceput,fara ca aia sa stie ce are!
     
    Aurel G apreciază asta.
  6. AAK

    AAK 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6, C7 3.0 TDI, CRTE, 2015
    @klausdiag Multumesc pentru raspuns!
    As sterge povestea lunga si inutila. Intrebarile raman:
    1. care este/sunt codul/codurile piesei ?
    2. se poate curata acest senzor ?
    3. nu cred ca este important
    4. este ok sa folosesc in continuare masina ?
     
  7. klausdiag 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    audi A6 C7 2013 CGLC 177hp
    1.Intai ai nevoie de o diagnoza sa ajungem la o concluzie,erorile la senzorul nox nu inseamna ca e defect
    2. Senzorii nox nu se curata
    4. In functie de eroare putem sti daca se poate sau nu folosi

    Pentru a verifica TSB/TPI-urile ne trebuie un cod de eroare, deoarece unii din noi avem acces fiindca lucram la dealer.

    Raman la ideea initiala,intai ai nevoie de o diagnoza.Altfel despre ce caz vorbim ?
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De ce duci munca asta de convingere ?

    Daca vrea sa inteleaga, bine. Daca nu, sa sa duca la reprezentanta sau unde crede de cuviinta.

    @AAK Poftim codul si pretul.

    upload_2022-11-4_11-51-58.png
     
  9. AAK

    AAK 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6, C7 3.0 TDI, CRTE, 2015
    @klausdiag @audi66 Multumesc!
    Nu este nevoie sa fiu convins de nimic, nu trebuie dusa nicio munca de convingere. Inteleg foarte bine ca imi trebuie o diagnoza, asta am intrebat si tot asta voiam sa intreb la postarea initiala dar m-am pierdut in poveste. Eram iritat de service care, desi s-au angajat ca vor rezolva problema creata de ei, acum nu mai raspund nici cu codul de eroare, nici cu codul de piesa, cu nimic.

    Probabil am eu ceva probleme cu insiruirea cuvintelor in limba romana ca sa redau o idee clara.
     
    klausdiag apreciază asta.
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Atunci e clar ca trebuie sa schimbi service-ul.

    Cauta pe forum in aria Prestari Servicii.
     
    AAK apreciază asta.
  11. AAK

    AAK 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A6, C7 3.0 TDI, CRTE, 2015
    Salut.
    Am atasat eroarea.
    Ce pot face acum? Trebuie neaparat schimbat senzorul?
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cine ti-a facut diagnoza NU ti-a spus ce trebuia sa faci ? Chiar NU esti in stare sa stii si sa afli (dupa 8 ani de forum) ca aici in Bucuresti si sunt si pe forum, sunt cel putin 3-4 profesionisti in diagnoza si remedieri ?
    Daca ai eroare electrica ce verificari a facut tehnicianul care a facut diagnoza ? Iti spun eu ca nimic.

    In traducere: la electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.

    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului ce ai / are de facut. Stati degeaba pe forumuri si nu invatati nimic.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.
     
    DonDoneL și klausdiag apreciază asta.
  13. Danutzu00

    Danutzu00 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2020
    Locație:
    Anglia
    Masina:
    Audi A6 C7,2000 diesel,2014
    Salut,
    La masina din profil un Audi A6 C7 2.0 diesel 190 cp imi cere sa fac regenerarea filtrului DPF la 200 km Menționez ca am spălat filtrul și am schimbat racitorul de gaze care intra in flitru, schimbat și 2 senzori de presiune DPF, conduc 1:30 minute și mașina îmi intra in limp mode și nu se face regenerarea
    Sterg eroarea cu VCDS, se șterge dar regenerarea e tot aprinsa iar când se răcește motorul dispare regenerarea. O sa atașez poze cu eroarea. Am fost și la reprezentanta Audi UK dar sunt praf ei erau mai interesați sa las mașina la ei sa cumpăr alta. Sunt disperat si va rog sa ma ajutati. Mulțumesc.

    9ADF7711-E3C7-4245-AEBA-352030F360AA.jpeg 75D31EC6-8703-4BAE-B119-A5B82CAA47FF.jpeg
     
  14. klausdiag 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    audi A6 C7 2013 CGLC 177hp
    Se poate rezolva,doar daca vii in tara...sau sa cauti un om capabil care stie ce inseamna p2458!
     
  15. Danutzu00

    Danutzu00 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2020
    Locație:
    Anglia
    Masina:
    Audi A6 C7,2000 diesel,2014
    Știu ca in România sunt mecanici buni dar nu o sa ajung cu mașina in România. Ai putea sa ma îndrumi ce sa schimb sa scap de eroare ?
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se verifica anumite lucruri, dupa care se procedeaza in consecinta.
    Daca nu ma insel, exista si un TPI in legatura cu aceasta eroare.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Danutzu00 poftim indicatii, unde tu NU ai cautat pe internetul asta infinit macar sa te informezi.

    Eroarea P2458 iti spune ca EGR-ul este colmatat in cele mai multe cazuri.

    Intotdeaunea regenerari ratate, nefunctionale si probleme cu DPF-ul sunt din alte cauze (probleme la motor si componentele motorului) NU din cauza DPF-ului. Asta trebuia sa stie un bun mecanic.

    In plust trebuie resetata cantitatea de SMC (Soot Mass Calculated) si SMS (Soot Mass Measured). Dupa ce se spala filtrul se reseteaza valorile implicite ale DPF-ului. Vai de capul celui care a facut diagnoza. NU faci diagnoza daca NU te pricepi sa remediezi in urma diagnozei.

    De ce ai fost sa cureti/speli filtrul si cei care ti-au umblat acolo NU au facut treaba pana la capat ? Astea sunt intrebari pentru tine si NU trebuie sa-mi raspunzi mie ci tie si sa NU te mai duci cu masina la toti prostii si incompetentii. Daca NU ai mecanici buni pe langa tine, pentru marca asta de masina, vinde masina si cumpara alta pe care o poti repara la cineva competent.

    Ai aici proceduri dar te rog eu sa NU faci tu asta pentru ca o sa faci o nefacuta cu VCDS-ul daca NU ai o experienta de zeci de ani in spate pentru folosirea lui.
    Mergi la cineva competent care stie sa lucreze cu VCDS si/sau VAS-PC / ODIS.

    https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/14354/

    https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/25923/

    https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/1618/

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diesel_Particle_Filter_Emergency_Regeneration si mai sunt sute si mii de pagini (pe internetul asta infinit) despre eroarea pe care o ai.

    La electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.

    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului ce ai / are de facut.

    Masina NU se repara pe forumuri, si NU rezolvi problema din indicatii, din pacate. Deja dupa cum ai pus intrebarea treaba e clara. :)
    Invata ceva ce am mai repetat aici pe forum:
     
    DonDoneL și klausdiag apreciază asta.
  18. Dorel v 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2020
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 2.0 ultra 110kw 2015 cod motor CSUD
    Salut,
    La masina din profil un Audi A6 C7 cu sistem SRC si AdBlue am avut o eroare de AdBlue cu mesajul ca masina nu mai porneste peste 1000 km.Precizez ca s-a schimbat in reprezentanta pompa de AdBlue si injectorul de AdBlue in urma cu 1 an iar dupa aceea racitorul de gaze. Prima data mi s-a spus ca este defecta pompa AdBlue si posibil rezervorul iar cand le-am amintit ca pompa este in garantie au spus ca este defect senzorul NOx pe care l-au schimbat. Costul inlocuiri lui a fost in total 4.700 lei iar dupa 1.000 km a reaparut aceeasi eroare (ca masina nu mai porneste) doar ca mesajul este de 400 km in loc de 1000 km.
    Poza este cu diagnoza facuta de mine inainte sa duc masina la reprezentanta. Dimineata o sa fac o diagnoza si o sa postez diagnoza pentru a face o mica comparatie. Cei de la reprezentanta nu au spus nimic de sonda lambda S1B1, posibil sa fie prea ieftina pentru ca sa o ia in considerare de la inceput.

    20230117_072437.jpg
     
  19. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Off... Electricienii astia...
    Conform erorilor postate prima data trebuie sa masori rezistenta sondei lambda intre pinii 3 si 4, daca e buna valoarea citita pe ohmetru trebuie sa fie intre 3 si 12 ohmi. Daca sonda are aceasta valoare se continua cu masurarea cablajului intre pin 3 (lambda) si pin 73 (mufa T94) din J623 (calculator motor) rezultind o valoare de maxim 2 ohm. Daca e mai mult se repara cablajul, daca e mai putin e ok. In pinul 4 trebuie sa ajunga + 12V din SA10 (15A) situata in Blocul de sigurante A. De asemenea se masoara cablajul si daca este defect se repara. Daca sonda lambda 1 are circuit deschis intre pinii 3 si 4 (rezistenta infinita sau foarte mare) se inlocuieste. Apoi trebuie facut update de soft la versiunea _9971 care este pentru emisii, dupa update trebuie resetat nivel tank si blocare adblue (preferabil cu ODIS sau VCDS), urmeaza test pe instalatia de adblue si totul ar trebuii sa fie ok. Am postat asta ca exemplu cu ce ar trebuii facut la masina conform erorilor postate de colegul Dorel, dar probabil nu se va descurca singur cu asta asa ca ar trebuii sa apeleze la un specialist. Daca i se pare simplu.. sau la indemina.. probabil ne va spune dumnealui cum a rezolvat problema daca se va incumeta sa o repare singur.
     
    Danyelnr1, pronet, audi66 și alți 2 apreciază asta.
  20. klausdiag 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    audi A6 C7 2013 CGLC 177hp
    Eroarea se referea la curentul de pompare, (nu ai cum sa masori curentul unei sonde fiindcă este de ordinul 0.00045 A) fiind o sonda tip wideband, pinii 3 si 4 sunt pentru rezistenta de incalzire a sondei, dar eroarea nu este pe partea de incalzire a sondei. Testul se face cu un osciloscop pentru a vizualiza si masura starea sondei.
     
    audi66 apreciază asta.

Distribuie pagina asta