1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul inovator pentru masinile noastre

Discuție în 'Stiri auto generale' creată de klaudyu, 5 Noi 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
  2. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    Bagati un ochi pe acest topic,cu dyno test cu diferite filtre cat si fara,si vedeti ca e frectie la picior de lemn in ceea ce priveste tdi-ul.
    Pt cei lenesi,le rezum eu:nu e nici o diferenta in cresterea de putere intre fara filtru,filtru OEM,cat si cele asa zise "sport"(in cazul acestora mai mult rau fac).

    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=290373

    Numai naivii si nedocumentatii pot crede ca printr-un filtru se creste puterea cu 10-15% :)
     
    Cosmin790 apreciază asta.
  3. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Reciteste ce am scris,plus link-urile si altele de pe Gogu,iar apoi citeste-mi semnatura;)
     
  4. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    Mintea mea redusa,ca sa-ti citez semnatura,nu poate sa inteleaga ce ai scris tu atat de "neinteles"?,si nici ce legatura are semnatura cu discutia in acest context ;)
    Eu ti-am dat fapte probate,nu vorbe;iar daca nu crezi,scoate-ti filtrul de aer,fa o tura si o sa intelegi ;)

    Ca sa vorbim,asa... de dragul discutiei,singurul mod prin care ar creste puterea un filtru de aer,ar fi sa REUSEASCA sa raceasca aerul care trece prin el si de acolo mai departe in admisie-motor.
    Eu unul sunt circumspect ca un filtru ar reusi sa raceasca macar cu -10C aerul ca intr-adevar motorul sa simta "beneficiul". :)
     
    Ultima editare: 5 Noi 2011
  5. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Omul asta,daca ai bagat de seama,si-a patentat inventia si a fost premiata la saloanele internationale de inventica.Apoi iar daca bagi bine de seama,nu este doar un simplu filtru cum au testat americanii(cum avem si noi pe masini) ci are anumite proprietati (date de catre carcasa speciala) pe care le gasesti in articol.De ce trebuie sa fim sceptici pentru ceva inovator si revolutionar?S-a discutat despre ce spui tu,cu filtre sport si alte nebunii in alt topic,dar aici vroiam sa discutam strict despre aceasta inventie.Se poate?
     
  6. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    Tocmai incercam sa-ti explic,ca un filtru,oricat ar fi el de permisibil,nu poate fi mai bun decat cel OEM,care in ceea ce priveste permisibilitatea aerului este la fel ca si cum nu l-ai avea:deci asa zisa crestere in putere prin prisma acestui fapt,cade!
    Fa testul pomenit de mine si o sa vezi cum e!

    Pe de alta parte,iar incercam sa-ti explic in ce conditii,adica racind aerul,un filtru poate creste puterea motorului!Intrebarea e,poate sau nu sa faca acest lucru?Si presupunand ca da,cu cate grade?,pt ca trebuie sa fie cateva grade "bune" in minus sa aiba un beneficiu real. ;)

    So,sunt on topic sau nu? :)
     
  7. Grofu

    Grofu 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2009
    Locație:
    Targu-Jiu/Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2.5 TDI quattro 2004
    Daca ce zice nenea ala acolo e adevarat ,atunci e posibil ca puterea sa creasca si consumul sa scada. Dupa spusele lui creste viteza aerului, deci va creste si presiunea. Acest lucru inseamna ca va imita actiunea unei mici turbine aflate pe admisie.
    Aici nu mai vorbim de principiile de functionare ale unui filtru clasic(care doar filtreaza) ci a unui filtru de aer care participa activ in admisia de aer.
     
  8. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Exact asta spuneam si eu.Mai jos este site-ul unde se comercializeaza astfel de filtre.Pretul este unul acceptabil.

    http://www.filcor.ro/
     
  9. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    Pentru o masina cu turbo, sa zicem un diesel, merge cu o presiune de la 1bar in sus;ce presiune in plus poate sa bage acel filtru?de 0,05bar?,sau in cel mai fericit caz de 0,1bar,ceea ce mi se pare prea putin credibil.
    Bun,sa zicem ca baga 0,1bar; voi credeti ca va intra mai mult aer in admisie?adica 1bar livrat de turbo+0,1bar de filtru? Gresit, tot 1bar va intra, pentru ca masina este setata pentru acea presiune si va taia orice presiune in plus.
    Deci, din nou, nici o crestere in putere!

    Poate la un motor aspirat sa aduca un MIC beneficiu,dar in nici un caz la unul turbo sau cu compresor si in nici un caz de 10%!

    Cifrele de crestere in putere de 10% nu ca sunt foarte optimiste, ci fantasmagorice; spre exemplu, diferenta intre un 1,9TDI AJM 116CP si 1,9TDI AWX 131CP diferenta de putere este de aprox 10% si consta din:
    -turbo VNT15 si injectoare de 468cc la AJM
    -turbo VNT17 si injectoare de 520cc la AWX
    in afara de asta,niste mici diferente pe la admisie si evacuare (nu mai vorbim de interne,ca aia e pentru rezistenta motorului).
    Prin analogie, un producator de masini se "chinue" sa stoarca 10% extra putere,cand nu avea decat sa puna un...filtru minune :)

    Apropo,ma uitam la CDA air filter si vad ca tare bine seamana cu filtrul romanului. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Noi 2011
  10. Grofu

    Grofu 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2009
    Locație:
    Targu-Jiu/Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 2.5 TDI quattro 2004
    Producatorul respectiv poate ca nu avea patentul filtrului. Daca l-ar avea ar fi si folosit. Cand faci chip tuning la un motor nu schimbi injecoare si turbine la stage 1 si totusi crestere de putere exista.
    Nici eu nu sunt adeptul filtrelor 'sport'(urlatoare si atat) dar poate ca nenea asta are dreptate si nu a primit degeaba aceste medalii la concursurile de inventica.

    LE: Se pare ca nu sunt chiar atat de stralucite precum ideea. Un prieten si a montat pe un 2.0 tdci ford si i-a facut praf debitmetrul(masina o luase razna , nu mai tragea , mergea in suturi) . L-a dat jos , l-a pus pe un diesel aspirat la o Dacia Papuc si acolo a ramas.
     
    Ultima editare: 6 Noi 2011
  11. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Urmaresc cu foarte mare atentie threadul, dar nu pot lamuri o chestie. Cum primeste acest 'filtru inovator' aer mai rece decat cu setupul standard (airbox si conducta pana la grila, pentru aer proaspat)? Vad ca e format doar dintr-un element gen filtru in forma de con (cum vedem pe la k&n) si carcasa respectiva, plus conducta, si cu siguranta va sta in interiorul compartimentului motor, de unde va trage aer cald/fierbinte. Si plus de asta, nu va mai beneficia de presiunea de care beneficiaza setupul OEM (presiunea pozitiva obtinuta cu conducta ce merge pana la grila din fata)
     
  12. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
    Pe mine,care mai am habar de cum functioneaza un motor,ma intereseaza cu ce ma ajuta filtrul lui la un motor supraalimentat ca si potential client.
    Eu nu am facut decat,cu cunostintele mele,sa demonstrez ca nu ma ajuta cu nimic la ceea ce zice pe site la motoarele turbo.

    Deci?

    OFF TOPIC

    Nu vb de chip tuning in cazul cresterii de putere,ca aia e alta poveste,ci de face concret un producator pt cresterea in puterea reala si fiabila la un motor;nu crezi ca i-ar fi costat mai putin doar sa puna un filtru minune si iaca 10% putere in plus? :)
     
    Ultima editare: 6 Noi 2011
    dasefx1980 apreciază asta.
  13. xxl75 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2011
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    a4 b6
  14. Pippo09

    Pippo09 Silver Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Locație:
    Tarnveni(Mures)
    Masina:
    ex:A4,1.9TDI,81kw AFN
    Pt. tdi e degeaba...cum a mai scris cineva.Daca pui acest filtru pe masina ca sa simti+ ul oferit de el trebuie facuta si modificare de soft,daca e setat de ex. la 1 bar degeaba trage aerul mai usor,pt. ca tot nu v a trece de 1 bar deoarece nu da voie ecu.Iar la faza cu racitul aerului nustiu ce sa zic....
     
  15. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    Voi nu simtiti nimic cand schimbati filtrul de aer uzat cu unul nou la revizie? Eu simt diferenta, nu zic ca filtrul asta e cireasa de pe tort, insa vorbeam ca si principiu.
     
  16. Pippo09

    Pippo09 Silver Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Locație:
    Tarnveni(Mures)
    Masina:
    ex:A4,1.9TDI,81kw AFN
    Eu personal nu simt nimic, pt. ca schimb filtrul de aer aprox.dupa 5000 ca sa nu ajung sa schimb debitmetrul muuult mai repede.
    Daca lasi 10kkm sau mai mult normal ca se simte cand schimbi filtrul.
     
  17. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    Parerea mea este ca schimbatul filtrului la 5000 km este o mare risipa de bani, depinde mult unde mergi cu masina. Reviziile in Romania se fac la 15k, adica interval de service fix, la 30k se face revizia in tarile civilizate, interval de service variabil. Uleiul Longlife, se schimba la 30.000, deci 15.000 este foarte bine pentru traficul si calitatea combustibilului in Romania.
     
  18. Pippo09

    Pippo09 Silver Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Locație:
    Tarnveni(Mures)
    Masina:
    ex:A4,1.9TDI,81kw AFN
    Pt.aprox 40 lei fata de un debitmetru de 600ron eu cred ca e mai conveneabil....pana acum vre o 2 ani schimbam la 10kkm,am obs. ca avea praf calumea in el adica era un fel de gri,la 5kkm aproape zici ca e nou.
    In legatura cu uleiul long-life din cate am citit aici pe forum nu e recomandat de producator pt.romania
     
  19. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    Deci daca arata ca nou dupa 5000, este exact cum am zis eu, arunci banii. Daca faci un calcul la 50k din diferenta de bani faci aproape un debitmetru, nu cred ca un debitmetru duce doar 50k. Am vandut diesel la 300.000, debitmetrul era din fabrica. A mers peste 100.000 in Romania, restul in Germania. Eu am facut mereu reviziile la 15k, bagam filtre Mann si ulei Longlife BMW original 5w40. In Germania reviziile se faceau la 22k, iar uleiul se schimba la fiecare 2 revizii, deci 44.000 km. Reviziile s-au facut numai la reprezentanta, masina am luat-o cu istoric complet.
     
    Ultima editare: 9 Noi 2011
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Va rog rezumati-va la titlul topicului pentru ca voi fi nevoit sa sterg mesajele daca mai continuati cu discutiile in afara titlului. Multumesc de intelegere.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta