1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Frane - discuri de frane - lichid si martori aprinsi in bord Frane la A4 B7 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de mlozoveanu, 8 Aug 2009.

  1. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Reglajul e sub cotiera,unde intra cablurile. Vezi daca in topicul de B6 e descris cum se mai întind/ reglează.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
    remix apreciază asta.
  2. remix

    remix Silver Member

    Înscris:
    2 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 1.9 TDI (BKE), 2005
    Multumesc de raspuns, @arazvan2002 !

    Ceva apropiat de o procedura in topicul de B6 am gasit mai jos:

    Poti sa-mi spui daca pot folosi aceasta metoda?

    Later edit: Am gasit urmatorul clip pe YT aratand aceasta metoda: Audi A4 2001-2005 handbrake adjustment reset
     
    Ultima editare: 24 Iul 2019
    dandy1967 apreciază asta.
  3. Cosmynel93 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2019
    Locație:
    Tg jiu
    Masina:
    Audi a 4 b7 2.0 tdi 2006
    Salut! Dețin un audi a 4 b7 2.0 blb menționez ca atunci când franez ușor simt o vibrație puternica în pedala de frână și parca și a mașinii.. Discuri pe fata noi și plăcute au 2 săptămâni.. Oare ce sa fie? Mulțumesc
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stai ca stie Mama Omida. Pe bune ? Va inscrieti pe forum dar nu sunteti in stare sa mergeti la mecanic si sa verificati cu un ceas comparator HUB-ul, discul de frana, sa verifici culisantele si asa mai departe ? Ai citit tot forumul si nu ai gasit raspuns la problema ta ? Doar eu am scris de zeci de ori cum se verifica sistemul de franare la masina dar nu cititi nimic.

    Asa cum am mai repetat (dar observ ca degeaba) este foarte probabil ca subiectul sa fi fost discutat anterior si s-ar putea sa gasiti raspunsul în alta discutie, cu subiect aparent diferit de ceea ce cautati si care nu apare la cautarea initiala dar se pare ca lenea este mai pregnanta si de ce sa nu punem/scriem noi pagini aiurea si inutil pe forum daca se poate.

    Scopul forumului este ca membrii cei noi de abia inscrisi si nu numai, sa citeasca tot ce este scris (in legatura cu ce cred ei ca ii intereseaza) si doar daca nu este ceva scris atunci sa puna intrebari pentru ca altfel tot ce am scris noi pe forum inseamna ca este scris degeaba si asta denota faptul ca cineva isi bate joc de mine si de noi toti ceilalti care ne-am pierdut timpul sa alcatuim un puzzle concret si la obiect despre ce ii si va intereseaza.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.

    Ca si membru nou inscris ai obligatia sa citesti fara sa scrii nimic atat timp cat exista informatia la dispozitie si iti spun eu ca ai si rezolvarea scrisa aici pe forum.

    Ultimele 2 mesaje vor fi sterse.
     
  5. Dan09

    Dan09 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2018
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 tfsi quattro ( BUL ) / A4 B8 1.8 tfsi
    Salut,
    Am tot cautat dar nu gasesc un cod ceva pentru furtunul respectiv plus ca sunt in UK si vanzatorii de la piese sunt aproape paraleli. Eu cred ca furtunul respectiv este un fel de vacuum si vine de la servofrana. Masina in cauza este un A4 B7 2.0 TFSI. Daca ma poate ajuta cineva cu un cod pentru furtunul respectiv . Este vorba de furtunul incercuit cu albastru iar la sageata rosie este acea mufa. Multumesc frumos !

    20200202_131451.jpg 20200202_131400.jpg
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sa ghicim noi ce an de fabricatie e masina ta ?
    E manuala sau automata ? Da, conteaza.
     
  7. Dan09

    Dan09 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2018
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 tfsi quattro ( BUL ) / A4 B8 1.8 tfsi
    Da , ai dreptate eram cu copilul pe cap si am sarit ceva detalii , scuze ! Anul 2006 , manuala , quattro . Multumesc !
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Furtunul respectiv pleaca din servofrana si se duce in pompa de vacuum (nu in chiulasa cum ai zis tu initial).
    Partea pe unde iti scapa tie aer face parte din pompa de vacuum, nu se schimba separat, ci impreuna cu aceasta.
    Ai nevoie de o pompa de vacuum noua, cod OE : 06D 145 100 D
    Daca ai fi citit putin forum-ul, ai fi aflat ca pompele LUK au probleme cu acel stut (multa lume il lipeste cu poxilina sperand ca au scapat de problema), altii inlocuiesc pompa cu una Bosch sau Pierburg.

    upload_2020-2-3_1-16-6.png
     
    Dan09 apreciază asta.
  9. Dan09

    Dan09 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2018
    Locație:
    UK
    Masina:
    Audi A4 B7 2.0 tfsi quattro ( BUL ) / A4 B8 1.8 tfsi
    Multumesc frumos , nici nu am stiut exact ce sa caut :( . Inca o data multumesc foarte mult pentru raspunsul exact ! O zi buna !
     
  10. AHNDREI69

    AHNDREI69 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4,1,9 TDI,116CP ,2007
    Buna ziua tuturor,
    La masina din profil un Audi A4 B7 an 2007 anul trecut am schimbat placutele care erau foarte, foarte uzate, aproape de limita. Mecanicul mi-a spus ca nu trebuie schimbate si discurile, ca " mai merg o tura". Dupa circa 1.000 km s-au ovalizat discurile si am ajuns din nou la mecanic. Am schimbat discurile, dar despre placute mi-a zis ca au putini km si ca nu s-au defectat si nu trebuie schimbate. Masina si-a revenit dar, dupa alti 2.000 km, s-au ovalizat din nou discurile. Intrebandu-l ce se intampla, mecanicul mi-a zis ca: "tu mai ai ceva pe acolo". Dar, mi-a schimbat din nou discurile, fara alte interventii. Asta era prin August. In Decembrie, dupa alti 2.000 km, ce sa vedeti ? din nou discuri ovalizate. Am schimbat mecanicul, cu unul de cartier, recomandat. Am mers la el in Ianuarie anul asta, i-am povestit istoricul (mentionat anterior), iar el a decis ca trebuiesc schimate DIN NOU: discuri, placute, si, de data asta , ETRIER. Zis si facut , dar dupa mai putin de 1.500 km a prins un uruit intermitent in miscare, corelat cu viteza. Am mers la o statie I.T.P., am verificat tot si mi s-a spus ca este discul dreapta fata ovalizat 16 %. (cu rosu). Intrebat mecanicul si mi-a raspuns ca posibil sa fie uzate "glisierele" care prind etrierul. Mentionez ca nu cunosc ce marci de piese mi-a montat. Daca stiti cumva, cu ce marca vine echipata de fabrica sistemul de franare ? Etrier, suport etrier, discuri, placute ? Va multumesc anticipat.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai citit nimic pe forum iar mecanicii la care ai fost NU stiu sa puna = monteze un ceas comparator pentru a verifica batatia HUB-ului. Vai de mama ei de mecanica pe care o practica. Mai cauta mecanici si verifica cu ceas comparator cum si daca bate HUB-ul asta inainte de monta alte discuri.

    Problema ta NU are nicio legatura cu etrierii sistemului de franare dar pot fi doua cauze:
    1. discuri panarama ovalizate direct chiar daca sunt noi

    2. HUB-ul stramb = defect = ovalizat (sunt mai multe cauze pentru asta). In timp materialul sufera deformari (de exemplu dai cu masina in gropi sau treci cu rotile si discurile de frana incinse prin apa, este lovit cu ciocanul cand se demonteaza pe acolo, etc,.etc.)
    In plus, cand se monteaza discuri noi, port etrierii se sableaza si se curata de rugina obligatoriu in mod complet iar gaurile unde intra culisantele se curata cu diluant/spray de frane si ulterior se verifica glisierele si burdufurile glisierelor iar glisiere NU trebuie sa aiba joc si se ung obligatoriu cu vaselina siliconica (vaselina speciala pentru glisiere). Vai de mama lor de mecanici la care ai fost. Verifica ce si cum ti-am spus eu si dupa mai scrii cum ai rezolvat. Fara alte intrebari.
    Ai metoda explicata de mine aici pe forum inclusiv film cum trebuie verificat partea de asezare a discului de frana pe HUB.

    Citeste aici: https://www.clubaudi.ro/threads/sis...care-sistem-franare.33916/page-16#post-869202:

    si aici: #700

    si aici: #41

    si aici: https://www.clubaudi.ro/threads/sis...a-discuri-si-placute.19209/page-3#post-288944

    Asta intrebi in topicul dedicat cerintelor de si pentru coduri piese asta dupa ce atasezi datele despre masina in mod complet. In traducere cand mai ceri ceva scrie obligatoriu modelul de Audi, seria de sasiu (VIN Number), cod motor (cilindree = capacitate cilindrica motor) si an de fabricatie exact, pentru a putea fi ajutat. Invatati sa cereti ajutor si nu asa cum ai scris mesajul anterior. Fara a identifica exact masina in programele pentru piese = plansele din ETKA si ELSA sau alte programe pentru piese sau reparatii, se poate face sau afla doar pe ghicite ceea ce doresti. Bafta.
     
  12. AHNDREI69

    AHNDREI69 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4,1,9 TDI,116CP ,2007
    Iti multumesc din suflet, Cristi
     
  13. AHNDREI69

    AHNDREI69 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4,1,9 TDI,116CP ,2007
    Cristi, pot spune ca am citit totul pe forum , insa fara sa gasesc prea mult ajutor. Nu gasesc un mecanic care sa " monteze un ceas comparator pentru a verifica batatia HUB-ului", precum ai spus. Cand aduc vorba de asa ceva, aroganti, mecanicii spun ca " habar n-au aia de pe forum despre ce e vorba, se dau mari si atat!" . In consecinta, dat fiind ca eu nu am asa ceva , si nici experienta in mecanica , si nici sanatatea trupeasca nu-mi permite , am nevoie de un mecanic experimentat care sa stie ce sa faca si SA VREA ! As vrea sa stiu si daca ovalizarea asta repetata a discurilor se poate trage si din rulmenti , sau fuzeta , sau suport etrier. Daca vrei cu adevarat sa ma ajuti , imi vei raspunde la obiect, daca nu , probabil vei sterge mesajul....nu toti suntem cu relatii , cunostinte sau apti pentru a pune mana si repara singuri...Multumesc.
     
  14. Hristo 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2023
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A4,2.0 tdi, 140cp, cod motor BLB2005,
    Bună dimineața! Știe cineva de ce se ovalizează discurile de frana atât de repede? Am luat Textar, Ferodo și încă o marcă, nu îmi amintesc exact! La nici 6000 km incep sa bată. Am deja depozit! Le rectific pe rând! Nu merg agresiv, nu spăl mașina "caldă"! Mecanicul meu e bun! Respecta întocmai procedura de schimbare! Nu găsesc răspuns!
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Piese proaste chiar daca sunt marci consacrate. Ai ghinion, asta daca respecti pasii mentionati de mine la schimbarea discurilor.
    Gasesti pe forum chiar si in aceasta pagina, scris de mine in mai multe topicuri, cum sa procedezi cand schimbi discuri de frana.
     
  16. Hristo 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Apr 2023
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A4,2.0 tdi, 140cp, cod motor BLB2005,
    Ok. Merci mult, Cristi.
     
  17. D0N 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iun 2021
    Locație:
    Reşiţa
    Masina:
    A4 B7 2008 / 1.9TDI BRB 142CP/380NM
    Salut,
    Las aici experienta mea cu franele, poate se mai loveste cineva de aceasta problema.

    In iulie 2021 am cumparat masina (A4 B7 1.9 tdi cod motor BRB) din Germania.
    La prima vedere avea discuri/placute noi pe fata. Pe spate erau obosite/ruginite.
    Franele nu mi se pareau ca isi fac treaba bine, ba mai mult, pe drum am inceput sa simt vibratii la franare.

    Cand am ajuns in tara vibratiile au inceput sa fie tot mai naspa la franare si m-am gandit ca poate sunt cauzate de discurile/placutele spate, pentru ca erau obosite. Apoi am hotarat sa fac/inlocuiesc singur franele. Am cumparat set placute si discuri fata/spate, ceva mai bun de la ATE (nu power discs). Am decis sa schimb si pe fata (pentru ca faceau jantele negre in 100 km), chiar daca erau noi placutele sis discurile dar nu preau de calitate si am vrut setul sa fie complet.
    Si am inceput operatiunea. O simpla schimbare de discuri si placute s-a ajun la reconditionare etrieri, toate pistonele erau ruginite iar bucsele/garniturile de cauciuc puscate. M-am chinuit ceva pana am dus-o la capat (va recomand sa folositi manusi mereu cand lucrati cu lichid de frane, daca nu vreti sa aveti stafide in loc de maini).
    Toate bune si frumoase, franele functionau ok si am plecat in concediu 1.000 km pana la destinatie. Pe drum am inceput sa simt incet incet cum reapar vibratiile la franare. Pana m-am intors acasa vibratiile erau la fel ca inainte.

    Am zis ca poate sunt praf si n-am schimbat ceva bine. M-am mai documentat pe net si urmatoarea chestie care ar putea cauza vibratiile ar fi de la butuci. Era destul de scump ceasul comparator pe care-l gasisesm (mai de calitate) si am decis sa merg la service. Le-am povestit cele intamplate si i-am rugat sa verifice si butucii daca sunt ok. Ei au insistat ca sunt de vina discurile si placutele, am zis ok. Au schimbat ei discurile si placutele pe fata, plec de la service, merge tot ok plec iar in concediu 1.000 km pana la destinatie si spre surpriza mea, iar incep sa apara vibratiile, pana ma intorc acasa vibratiile erau la fel ca inaitne.

    Ma intorc iar la domnii de la service si de data asta ii verifica butucii cu ceasul comparator, era problema un butuc fata, ii schimb pe ambii, discuri si placute noi (pe garantie) originiale, plus schimbat de etrieri pe spate (etrierii pe spate sunt putini diferiti pentru ca sunt angrenati si de frana de mana, iar reconditionarea perfecta este foarte dificila).

    De atunci nu am mai avut probleme cu vibratiile la franare.

    Pe scurt:
    Caroseria vibra la franare.
    Am schimbat 3 seturi de discuri si placute.
    Problema era de la butucul (HUB-ul) rotii.

    P.S.:

    Daca ai fost la service cu aceasta problema (vibratii la franare), iar ei au insistat ca problema este de la discuri/placute si le-ai schimbat, apoi problema a revenit, schimba butucii, iar discurile si placute le schimbi PE GARANTIE, pentru ca au facut un diagnostic gresit. Poate asa se invata si ei sa foloseasca ceasul comparator.
     
    soryf și arazvan2002 apreciază asta.
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Bravo. Exact ce tot repet de foarte mult timp si de foarte multe ori: obligatoriu sa se verifice HUB-ul cu ceasul comparator asa cum am scris si in pagina asta ceva mai sus. HUB-ul se si poate rectifica, nu este nevoie sa se schimbe decat daca este foarte lovit adica s-a batut cu ciocanul in el (unii mai prosti fac asta cand umbla pe la roti si demonteza discurile sau umbla la bratele inferioare). Se demonteaza HUB-ul si se rectifica = planeaza pe masina de rectificat (au am asa ceva la garaj :)). Bafta.
     

Distribuie pagina asta