1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

GPL pe A6 C6 - se merita ?

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de fanaudi, 19 Ian 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. fanaudi

    fanaudi 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2010
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    a4,b6,1.9tdi 2002, ALLROAD 2004, LADA NIVA, bora 4motion
    Are cineva instalatie GPL montata pe A6 C6 ? Ne poate impartasii si noua cateva impresii ? Multumesc.
     
  2. MARRIUS24 Silver Member

    Înscris:
    3 Apr 2010
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi
    nu cred ca risca multi
    in primul rand ca viata motorului scade dramatic
     
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Dacă n-aş fi avut 8 ani pe maşină GPL poate c-aş fi avut şi eu aceiaşi impresie. Nu e Dacia, şi nici nu merge cu gaz din butelia de aragaz. E GPL auto şi tendinţa multor producători este de a introduce încă de la lansarea modelelor noi, această variantă de alimentare. Nu cred că-şi permite cineva să-şi strice blazonul producând maşini alimentate cu gaz dac-ar şti că distruge motoarele.
     
  4. fanaudi

    fanaudi 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2010
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    a4,b6,1.9tdi 2002, ALLROAD 2004, LADA NIVA, bora 4motion
    Am luat legatura cu cineva care are o asemenea masina cu GPL montat pe masina si merge de vreo 35.000 km cu ea pe GPL. A zis ca e foarte multumit mai ales la consum. O sa revin cu poze la instalatie, mi-a promis ca imi trimite.

    Intre timp, nu a pus nimeni GPL pe audi A6 C6. 2.4i ? Asteptam pareri. Multumesc.
     
  5. gabi coma

    gabi coma 6th Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4-B8-2.0 TDI-125kw CAHA.
    Pe c5,2.4 i este de ceva ani fără probleme. Si da merita, consum exterior este 10 % asa ca fa un calcul.
     
    Ultima editare: 11 Mar 2012
  6. MARRIUS24 Silver Member

    Înscris:
    3 Apr 2010
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi
    personal am un gust amar cand aud de GPL
    nu va confundati masinile cu un aragaz sau o centrala
    inteleg sa pui pe o masina fata de care nu ai nici un fel de sentiment , o masina cu care cari zilnic ceva , un bus vechi , una pe are o asetapta remat-ul
    mai bine nu cumpara 2.4 i sau 2,8 i etc etc orienteaza-te spre diesel sau motoare mai mici...
    sau o masina pe care ti-o poti permite sa o intretii fara sa apelezi la gaze naturale , pacura , carbuni , rumegus si ce le mai fata mintea la unii sa puna un motor in miscare...
     
  7. smailmiami

    smailmiami 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI 2008
    Prietene, nush de la ce e gustul ala amar, da' n-are legatura cu GPL-ul. Sau poate ne luminezi si pe noi ...

    Singurul loc unde GPL-ul intervine nefast ca sa zic asa, este camera de ardere, unde genereaza o temperatura mai mare. La unele motoare lowcost, cum ar fi cel de Logan 1.4, supapele de la motoarele care nu sunt prevazute sa functioneze pe GPL se uzeaza ceva mai repede. Acuma, pana si Dacia, la motoarele care pleaca cu GPl din fabrica, folosesc pentru supape un otel mai bun. Habar n-am ce otel folosesc AUDI in motoarele lor, dar am asa o presimtire ca folosesc unul foarte bun care nu genereaza astfel de probleme.

    Pentru motoarele de generatie noua, exista instalatii GPL cu injectie directa, dar care bat la 1500 Euro. Daca are cineva idee despre alte implicatii negative ale GPL-ului asupra motorului, eu unul sunt tare curios sa il ascult.
     
    Marius Daniel apreciază asta.
  8. MARRIUS24 Silver Member

    Înscris:
    3 Apr 2010
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi
    ok..daca este asa de bun, de ce nu le vad si eu ca variante de motorizare, cum ar fi sa gasim Audi A6 2.0 TDI, 2.0 TFSI si 2.0 GPL
    Va place sa mergeti cu butelia dupa voi ? Eu am vazut Phaeton 3.2 si Chayene 3.2 cu GPL. Frumos, nu ?
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mar 2012
  9. smailmiami

    smailmiami 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI 2008
    Prietene, GPL-ul este o solutie lowcost. Asadar, n-o sa vezi niciodata la AUDI, Mercedes sau BMW o masina echipata din fabrica cu asa ceva. Marci precum Dacia, Chevrolet sau Renault vin cu masini echipate din fabrica cu asa ceva insa, iar la alte marci exista preechipari GPL. In privinta Porsche, denumirea corecta este Cayenne si nu vad care este problema unor astfel de masini echipate cu GPL. In plus, am citit odata despre un test in urma caruia s-a demonstrat ca o Dacie 1400 noneuro echipata cu GPL scotea echivalentul de Euro2 la noxe.

    Eu personal nu vad nici o problema la o persoana care vrea sa beneficieze de luxul si confortul unei marci premium la costurile de deplasare ale unei marci lowcost.
     
    Ultima editare: 12 Mar 2012
    NEAMTZU, bx3m și Marius Daniel apreciază asta.
  10. MARRIUS24 Silver Member

    Înscris:
    3 Apr 2010
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi
    multumesc pentru observatia ortografica ,
    bine zici ca este o solutie lowcost care defapt se scrie despartit :)
    inteleg si sunt total de acord sa folosesti GPL , nu toata lumea vrea sa arunce cate 5,8 6 lei / L , multi isi castiga existenta cu masina personala
    DAR acele exemple sunt putin penibile....arunc o gramada de bani pe o masina , care nu imi permit sa o intretin corespunzator cum scrie si pe capacul de la rezervor ( 95 & 98 ,99 :o ) ;)
     
    Ultima editare: 12 Mar 2012
  11. smailmiami

    smailmiami 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI 2008
    Nu conteaza cat au fost noi, conteaza cat sunt sh. Una pleaca de la 10k, ir cealalta de la 15k. Cei care pun GPL pe ele sigur nu le-au luat de noi.
     
  12. fanaudi

    fanaudi 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Feb 2010
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    a4,b6,1.9tdi 2002, ALLROAD 2004, LADA NIVA, bora 4motion
    O sa intervin putin in discutia voastra. Pana acuma am avut pe ( ford galaxy 2.3i 2003 GPL, astra g 1.6i gpl, astra g 1.2i gpl, HOVER gpl, si in curand si samurai). Cu nici una din masini nu am avut nici cea mai mica problema. Au mers si merg perfect cu un consum simtitor in buzunar. Intrebarea care am pus-o despre A6 C6 este ca as vrea sa cumpar una si imediat sa o si pun pe GPL. Si cautam un coleg care ar avea asa ceva pe masina....dar cred ca o sa fiu primul aici pe forum cu asa ceva.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mar 2012
  13. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    Eu am pe un A4 gpl si sunt multumit si de performante si de consum (mai mare cu 1-2%, instalatie de 600 euro si-a scos banii in 17.000 de km).
     
  14. smailmiami

    smailmiami 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI 2008
    La A6 C6 motorul este FSI. Exista instalatii pentru FSI, dar prezinta 3 mari dezavantaje fata de instalatiile secventiale:
    1) Pretul: costa 1500E, fata de 600-700E o secventiala clasica.
    2) Servisul: sunt putine servisuri IN TARA in stare sa regleze corect o instalatie din asta.
    3) Amortizarea: La fiecare ciclu, pe rand, cate un injector functioneaza pe benzina. De aici rezulta ca in mod normal, motorul dupa ce "trece" pe gaz, nu trece total, de fapt merge 75% pe gaz si 25% pe benzina, asta la un motor cu 4 cilindri. De aici rezulta si punctul 2, e greu de reglat sa mearga bine in acelasi timp pe benzina si gaz.
     
  15. doryan23

    doryan23 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 CAHA 2009
    MARRIUS 24 eu cred ca te inseli asupra GPL-ului, daca te documentezi mai bine ai sa vezi ca cei de la Subaru au pus GPL pe Forester si s-a montat si pe Skoda, etc. ...
    Nu se promoveaza foarte tare pentru ca sunt interese foarte mari, fiecare isi pune pe masina ce vrea, la urma urmei e vorba de mentalitate la noi se "sufera" rau. In afara pun astia pe orice GPL. La urma urmei daca se poate de ce sa nu economisesti!
     
  16. MARRIUS24 Silver Member

    Înscris:
    3 Apr 2010
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi
    Ce treaba are mentalitatea ?
    Eu am dat câte-va exemple , ar fi culmea sa îmi cumpăr un 3.0 tfsi si sa ii pun GPL , pai pentru ce am mai cumpărat mașina ? :)))
    Eu am spus mai sus : sunt persoane care fac minim 100 km/zi , care trăiesc din așa ceva....aici te gândești la toate variantele de a face economie.
    Dar sa îmi cumpăr eu phaeton,Porsche si alte avioane si sa le trec pe GPL , sa nu îmi permit sa ii fac un casco ,o servisare ca la carte.......Etc etc
    Nu vreau sa intram in alte discutii...sa nu se înțeleagă gresit.
    GPL este o varianta buna de a face economie , asta este clar...
     
  17. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    La cat de "puturoasa" este benzina de la noi numai performante nu o sa ai! Si apoi cu gpl (sau inca 2 tipuri de gaz in Germania) esti "prietenos" cu mediul.
     
    Sorin baciu apreciază asta.
  18. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    GPL-ul este considerat "prietenos" pentru ca raportul emisii co2/ litru consumat este un pic mai bun decat pentru benzina (1,07 fata de 1,09 benzina), INSA trebuie sa constientizam ca energia furnizata de un litru de gpl este cu 25-30% decat acelasi litru de motorina sau benzina. Asadar, pentru a putea fi mai "econom" trebuie sa faci mai multi kilometrii pe an decat cu motorina de exemplu, si trebuie luat in calcul si pretul GPL-ului care in ultima vreme a cam inceput si el sa fluctueze. Acest amestec de butan si propan este sa spunem rentabil la ora actuala datorita descoperirii gazelor de sist (de fapt s-a dezvoltat o noua tehnologie pentru a le extrage de la adancimi mult mai mari decat acum 15-20 de ani), insa pe viitor pretul sigur va creste. Datorita energiei eliberata considerabil mai slabe, o masina pe gpl, ca sa aiba aceleasi performante (nu vorbesc de 0-100, vorbesc pur si simplu de punerea in miscare) ca un motor pe benzina trebuie sa consume mult mai mult (cu 25-30% mai mult daca amestecul de butan si propan este de 50/50, dar acesta poate varia). Asadar, eu consider ca nu prea se merita pe termen lung decat la masinile care transporta marfa de exemplu.

    In plus era cineva care vorbea in plus si spunea ca in vest toata lumea pune gpl. Eu nu am vazut pe nimeni cu gpl pe masina aici (nici macar masinile vechi de tot), in plus accesul in toate parcarile este interzis masinilor echipate cu GPL. In Anglia se incearca promovarea acestui trend, dar pe continent, foarte putine benzinarii au GPL de vanzare (in Belgia inca nu am vazut nici una)...
     
  19. MARRIUS24 Silver Member

    Înscris:
    3 Apr 2010
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi
    Deci, fratilor, mai bine incercati carbunii ( huila, lignit) sa fie mai economic, glumesc evident :p
    Aceasi parere am avut-o si eu ( o masina care face minim 100-200 km/zi in conditii de trafic, gen taximetristi, firme curier, comis voiajor :p , loganul MAI si sa nu uitam de cocalarii cu Porsche "chayenne" 3.2i nu ? BMW 750, 760, etc., etc., (si aici evident putin ironic).
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Mar 2012
  20. Zuzg7 5th Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Tămași
    Masina:
    A5 Cabrio 3.0 Tdi MB R350 Cdi
    Eu nu inteleg de unde aceasta polemica - tinta mea , a individului care muncesc pentru fiecare banut ( nu conteaza ca fac 100.000 euro pe luna sau 300 euro ) este sa limitez costurile - atat timp cat exista o varianta viabila , de ce nu ?
    Nu ma intelegi gresit , nici eu nu sunt adeptul GPL -ului ( mai mult din considerente de siguranta ) , insa tine de optiunea fiecaruia .
    Acceasi discutie pro si contra a fost , este si va fi referitor la benzina vs diesel - fara nici un rezultat .
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta