1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Incalzire stationara independenta - Webasto/Sirocou sau Eberspacher la Audi A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de zydaru, 3 Iun 2014.

  1. zydaru 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, B8, 2.0 TDI CGLC quattro, 177 CP
    Salutare,

    ma bate gandul sa cumpar un A4 nou 2.0 TDI 150CP. Mi-am facut eu asa o lista de ce as vrea la ea, dar exista o optiune despre care am auzit mai multe variante atat de la consilierii de vanzari cat si pe forum.
    Este vorba de optiunea "Instalatie de incalzire si ventilare in stationare cu programare si telecomanda; asigura un ambient placut prin incalzirea spatiului interior, dezgheata geamurile in timpul iernii si ventileaza cu aer proaspat in timpul verii." Codul optiunii este 9M9.
    Ma puteti lamuri va rog cum functioneaza acest sistem? Porneste motorul sau nu? Pentru ca daca nu ar porni motorul inseamna (cred eu) ca instalatia de aer conditionat nu functioneaza.
    Iar pretul de lista de 1600EUR mi se pare cam piperat in conditiile in care poti pune aftermarket o alarma cu pornire din telecomanda la mult mai putin. Din cautarile mele, cele mai piperate alarme ar ajunge undeva la 6-700 EUR iar optiunile de la dealer alarma+incalzire&ventilare stationara ajung la 2.200 EUR :|

    Multumesc
     
    AndreiȘerban apreciază asta.
  2. K U L

    K U L Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 4G 3.0 BITDI
    AC-ul nu va functiona vara, este doar ventilare cu aer de afara, adica porneste aeroterma. Iarna porneste un motor auxiliar si incalzeste, de fapt asta e smecheria pentru care merita sau nu optiunea. D-aia ii si zice incalzire si ventilare in stationare. Partea cu ventilarea se poate activa si ulterior cu vcds, chiar daca nu ai luat optiunea din fabrica.
     
  3. mav 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Noi 2013
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A5 2014 / 2.0 Tdi CGLC / Multitronic
    Optiunea se refera la/se numeste Webasto / Sirocou, cauta pe Google e mai simplu asa.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Iun 2014
  4. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Eu zic ca merita cu prisosinta banii... si argumentez. Imagineaza-ti ca afara sunt -30 de grade. Nu cred ca ti-ar conveni sa fii motor si sa fii pornit! Dar daca cineva incalzeste apa din motor si implicit toata fieratania din motor si uleiul- e altceva! Vara , intr-adevar e cam apa de ploaie. Dar iarna...?!
     
  5. zydaru 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, B8, 2.0 TDI CGLC quattro, 177 CP
    @dorutzu74: nu ma pricep prea bine la mecanica asa ca nu te pot contrazice. sunt totusi constient ca incalzirea apei si celelalte componente produc un bine motorului. dar si "stricaciunile" pe care le poti avea fara un astfel de sistem nu consider ca "amortizeaza" pretul sistemului
     
  6. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Nu zic ca e un avantaj pt motor! Insa pt tine e un avantaj major. Imagineaza-ti, ca iarna, la -20 de grade, te urci in masina si ea e calda. Geamuri dezghetate, scaune incalzite... si asta cu doar 400g de motorina! A mea ia 600g pe ora si eu o programez la 30 min. Nu am avut niciodata nevoie de mai mult timp sa ma simt comfortabil cand ma urc in masina. Asta a fost una dintre optiunile "must have". cand mi-am luat masina.
     
    Ultima editare: 3 Iun 2014
  7. zydaru 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, B8, 2.0 TDI CGLC quattro, 177 CP
    Total de acord ca iti ofera un confort, dar acelasi confort il poti obtine si cu o alarma cu pornire din telecomanda care iti poate porni motorul si iti poate face in habitaclu orice temperatura pt vara/iarna. pana la urma cred ca tine si de preferintele personale.
    Pentru mine costul acestui sistem este prea mare. dupa cum am zis si in primul post, cu un maxim de 700EUR pot obtine avantajele atat unui sistem webasto (+racire vara) si alarma, comparativ cu aprox 2.200 EUR dotari de fabrica
     
  8. solver 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2008
    Locație:
    DE
    Masina:
    A6 2.0 TDI 2015
    Nu e chiar asa. Daca ai motor diesel iarna nu se va incalzi in 10-15 minute suficient sa incalzeasca habitaclul. Webasto in schimb iti da caldura din primul minut. Consumul la webasto e mai mic. In plus multa lume sustine ca nu e indicat sa folosesti un motor diesel iarna la relanti. Chiar si in manual scrie ca dupa ce pornesti motorul trebuie sa pleci.
    In plus alarma trebuie sa anuleze imobilizatorul ori prin faptul ca vei tine o cheie tot timpul in masina ori cele mai destepte sa-ti citesca cipul. Mie mi se pare masina mai usor de furat asa cu tot cu alarma. In plus trebuie sa umbli la partea electrica si sa tragi fire (care mie nu mi-ar placea).
    Si ca finalitate in Romania sunt mai multe firme care monteaza webasto incepand cu 1400 de euro (depinde de optiuni) si nu neaparat 2200.
     
  9. zydaru 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, B8, 2.0 TDI CGLC quattro, 177 CP
    completez un pic postul anterior 2.200 = 560 alarma din fabrica + 1660 webasto din fabrica
    mersi de informatia despre manual, am vazut ca este un thread unde avem link-uri de download. o sa citesc si acolo poate mai gasesc si alte detalii legate de acest sistem. din discutiile de pe alte thread-uri am vazut ca exista si o conditie de temperatura ca sistemul sa porneasca si parerile erau impartite la capitolul asta
     
  10. solver 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2008
    Locație:
    DE
    Masina:
    A6 2.0 TDI 2015
    Azi dimineata l-am pornit si a mers pe incalzire desi erau 12,5 grade afara.
    Nici eu nu am gasit informatii foarte clare apropo de asta. Se vehicula temperatura de 4-5 grade ca fiind maxima pentru a porni webasto. Cred ca totusi se face confuzia intre cele 2 moduri de functionare (automat odata cu motorul sau din telecomanda). Sub 4 grade webasto porneste automat la pornirea motorului sa-l ajute sa se incalzeasca. In schimb la pornirea din telecomanda se pare ca functioneaza si la temperaturi mult mai mari de atat.
     
  11. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    De cativa ani furnizorul de instalatii de incalzire pentru audi este Eberspacher.
    Incalzitorul Eberspacher este o instalatie complexa, complet automatizata, care contine printre altele: pompa de motorina, camera de ardere cu schimbator de caldura, ventilator de aer, pompa de apa, senzori de temperatura, etc.etc. Incalzitorul este integrat in instalatia de climatizare a masinii.
    Cauta pe net dupa Eberspacher Hydronic si o sa gasesti suficiente imagini si informatii.
    Daca vrei ca iarna sa te bucuri de tot confortul (si aici doua lucruri sunt importante: temperatura in interiorul masinii si chinul de a curata geamurile inghetate ) o asemenea instalatie ar trebui sa o incluzi printre optiuni.
    Totusi daca dispui de un garaj incalzit sau macar bine izolat te-ai putea lipsi de ea, fiind suficienta doar incalzirea in scaune.
    Pentru o masina second hand o asemenea optiune nu creste semnificativ pretul de achizitie. In schimb la masinile noi orice optiune in plus trage mult de pret.
    La momentul achizitionarii, pentru mine a fost prima optiune alaturi de incalzirea in scaune. Deasemenea nu mi-am dorit tapiterie de piele.
    Eu am pe masina Eberspacher Hydronic de 5 kw.
     
    Richard Vasiliu apreciază asta.
  12. zydaru 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4, B8, 2.0 TDI CGLC quattro, 177 CP
    Multumesc de informatii alex_
    Am citit in manual si mai jos o sa pun exact informatiile de acolo. Exista 2 sisteme diferite incalzire suplimentara si incalzire auxiliara
    Noi aici vorbim despre incalzirea auxiliara care nu are dependenta de temperatura (sau cel putin in carte nu am gasit asa ceva)
    Incalzirea suplimentara este cea care depinde de temperatura, si este valabila doar la motoarele diesel.

    Descrierile din carte:
    Supplementary heater
    Models with a diesel engine are equipped with a supplementary
    heater to help warm up the interior more quickly. At outside temperatures
    below about +5 °C the supplementary heater is switched on
    (and off) automatically when the engine is running, depending on
    the coolant temperature, the temperature in the vehicle interior and
    the temperature the heater is set to.

    Auxiliary heating and auxiliary ventilation
    The auxiliary heating and ventilation systems heat and
    cool the interior independently of the engine.
    The auxiliary heating works in conjunction with the air conditioner
    system, but does not rely on heat from the engine. Instead of
    this, the system burns fuel. The system's main function is to warm
    up the interior of the vehicle and to defrost the windows in cold
    weather.

    The auxiliary heating system can be used both when the vehicle is
    stationary and when driving (to provide extra heat while the engine
    is warming up).

    The auxiliary ventilation also operates independently of the
    engine. This feature can be used to cool the interior with the blower
    when the vehicle is left parked in the sun.
    The system will automatically activate either the auxiliary heating or
    the auxiliary ventilation mode, depending on the actual temperature
    measured inside the car and the temperature you have set with
    the air conditioner controls. It is possible to alter the temperature
    setting while the auxiliary heating/ventilation is running.

    Ce mi se pare totusi un pic interpretabil este daca vara si raceste aerul sau doar ventileaza pentru ca in denumire avem "ventilation" iar in descriere avem si "The auxiliary heating works in conjunction with the air conditioner system" iar dupa parerea mea asta ar putea inseamna si aer racit nu doar ventilat
     
  13. solver 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2008
    Locație:
    DE
    Masina:
    A6 2.0 TDI 2015
    Nu raceste. Doar ventileaza. Pentru a raci ar trebui sa functioneze compresorul care e antrenat de motor prin cureaua de acesorii. Daca nu merge motorul nu merge nici compresorul.
     
  14. valentinc 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A8 3.0tdi, 2007
    Webasto porneste la orice temperatura. Cel putin la mine cand dau pe telecomanda tot timpul apare verde. Dar, exista o diferenta. Cand e sub o anumita temperatura, da drumul la caldura. Cand e mai sus, porneste doar ventilatia.
     
  15. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Zydaru, dupa cum este si denumirea (auxiliary heating and auxiliary ventilation) este evident ca functiile sunt de incalzire si ventilare. Explicatia pentru care nu raceste a expus-o foarte bine solver.
    In legatura cu "The auxiliary heating works in conjunction with the air conditioner system" am spus mai sus ca incalzirea stationara este integrata in instalatia de climatizare a masinii, adica incalzitorul Eberspacher doar incalzeste si vehiculeaza lichidul de racire prin schimbatorul de caldura din bordul masinii, sistemul de climatizare pornind in acelasi timp cu incalzitorul. Asta inseamna ca unitatea de climatizare va functiona ca si atunci cand motorul este pornit (dislayul si toate tastele si butoanele unitatii de climatizare vor fi aprinse, ventilatorul din bord pornit). Dupa ce ai pornit-o, incalzirea stationara se opreste atunci cand expira temporizarea setata din MMI sau daca pornesti motorul si pleci la drum, cand temperatura lichidului de racire motor ajunge la 70 grade.
    Cauta pe forum fiindca sunt deschise discutii despre incalzirea stationara si pe sectiunea Audi A6 parca.
    Eu personal mi-am dorit aceasta optiune fiindca in masina anterioara, B6 care pe deasupra avea si tapiterie din piele, tremuram tot timpul la drumuri scurte, iar in ultima iarna nu-mi mai mergea nici incalzirea in scaune. Singurul lucru pe care il regret este volanul incalzit si motorul de 1,9 , 130cp.
    Am avut la acea masina pornire motor din telecomanda dar nu exista comparatie intre cele doua variante. Incalzirea stationara este mult mai eficienta, incalzind aerul din habitaclu mult mai repede decat pornirea motorului din telecomanda.
     
    Ultima editare: 5 Iun 2014
  16. dany_ram19

    dany_ram19 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2009
    Locație:
    Friedrichshafen
    Masina:
    Audi A6 C8 avant quattro sport 2.0 tdi 204 cp 04.2019
    Salutare, am un audi a4 b8 2010 2.0 CR, intrebarea mea ar fi daca se poate monta webasto fara a merge intr un service specializat. A mai facut cineva aceasta lucrare?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Se poate, insa daca vrei sistemul original asteapta-te la niste costuri ridicate.
    Numai piesele fara montaj ajung la 7-800€.
     
  18. dany_ram19

    dany_ram19 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2009
    Locație:
    Friedrichshafen
    Masina:
    Audi A6 C8 avant quattro sport 2.0 tdi 204 cp 04.2019
    multumesc pentru raspuns, deci sa inteleg ca nu se merita, costul total aici in germania este de aproximativ 1800 de euro cu tot cu montaj.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca vanezi eBay poti gasi si tot kit-ul la un pret bun. Sau achizitionezi piesele separat, pe masura ce le gasesti. Problema este ca in Germania te va costa mult manopera.
    Daca merita sau nu, totul depinde de tine si cat de mult vrei dotarea asta pe masina.
     
  20. dany_ram19

    dany_ram19 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2009
    Locație:
    Friedrichshafen
    Masina:
    Audi A6 C8 avant quattro sport 2.0 tdi 204 cp 04.2019
    Asa este audi66 manopera este foarte scumpa, de asta as vrea sa il montez acasa bine si cu putin ajutor din partea cuiva mai priceput. M-ar ajuta foarte mult niste scheme de montaj, pozitionare in compartimentul motor (unde ar veni mai exact montat) si scheme electrice, daca a mai montat cineva. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Oct 2014

Distribuie pagina asta